Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

IK Start Resultattips 2018

NYTT TEMA
CrimsonK
CrimsonKInnlegg: 5986
23.04.18 10:05

3-1 til Stabæk

egloid
egloidInnlegg: 294
23.04.18 10:18

Stabæk - Start 2-2

JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 9789
25.04.18 00:16

Stabæk-Stsrt 1-1

hesja
hesjaInnlegg: 6754
25.04.18 12:47

1-2.start seier altså.

JODDEMM
26.04.18 00:47

Stabæk-Start 1-1. Både mål og poeng- i alle fall godt å stoppe tapsrekken for denne gang!
Ellers ble der skifte på topp da undertegnede blinket inn årets første 3-poenger. "Gratulerer til meg ;)"
Ruginho og egloid fikk også hvert sitt poeng og nærmet seg også hesja på 2.plass.

6 poeng
JODDEMM (1)***

5 poeng

hesja

4 poeng
Ruginho*

3 poeng

egloid*

2 poeng
CrimsonK

1 poeng
ekh
FBT
Hoppidioten
IAK
prestonnorthend
Startvipp
Yourexperiencemaydiffer

***= 3 poeng i denne runden
*= 1 poeng i denne runden

Da er det omsider klart for en ny hjemmekamp hvor bla.a Mark Dempsey skal opp mot sitt gamle lag fra Haugesund- som kommer fra hjemmeseier 1-0 over Godset.

Søndag 29.april kl 18:00: Start-Haugesund

(Innlegget ble redigert 26.04.18 00:48)

Ruginho
RuginhoInnlegg: 877
26.04.18 05:57

2-1

Yourexperiencemaydiffer
YourexperiencemaydifferInnlegg: 5184
26.04.18 08:13

1-3

JODDEMM
27.04.18 00:43

Start-Haugesund 2-1

hesja
hesjaInnlegg: 6754
29.04.18 17:13

Start-haugesund 3-1.

JODDEMM
30.04.18 13:11

Start-Haugesund 0-1 :( Yourexperiencemaydiffer doblet sin poengfangst og stakk fra gjengen på 1 poeng. Ellers skjedde intet.

6 poeng
JODDEMM (1)

5 poeng

hesja

4 poeng
Ruginho

3 poeng

egloid

2 poeng
CrimsonK
Yourexperiencemaydiffer*

1 poeng
ekh
FBT
Hoppidioten
IAK
prestonnorthend
Startvipp

Da er det cupen neste. Motstander i 2.runde er Arendal hvor det i år skiller 2 divisjoner mellom lagene. De møtte også Haugesund-motstand i runden som var- men Arendal vant 4-1 borte mot Vard.

Og cupen: der er det stillingen etter 90 minutter som gjelder når det skal tippes.

OG:  man skal også tippe på hvilket lag som går videre ved eventuell spilleforlengelse. Tipper man rett her betyr det ett ekstrapoeng. Dette skal man altså tippe på uavhengig av om man har tippet uavgjort, eller seier til ett av lagene i hovedtipset!  

Onsdag 2.mai kl 18:00: Arendal-Start

Gilleys
GilleysInnlegg: 420
30.04.18 14:42

4-0, Start

egloid
egloidInnlegg: 294
30.04.18 16:43

2-1 Start - Start videre

Ruginho
30.04.18 18:18

3-2 til Start som går videre 

CrimsonK
30.04.18 22:39

3-0 til Start - Start videre

Hoppidioten
HoppidiotenInnlegg: 1078
01.05.18 00:00

4-1 til Start. Start går videre.

JODDEMM
01.05.18 01:10

Arendal-Start 1-4

Ved forlenging: Start

FBT
FBTInnlegg: 83
01.05.18 14:21

Arendal - Start 0-3

JODDEMM
01.05.18 14:23

FBT: hvem går videre ved eventuell spilleforlengelse?

JODDEMM
02.05.18 20:39

Arendal-Start 0-3. Gratulerer til CrimsonK og FBT som treffer blink med sine 3-0- tips :)
Dette fører CrimsonK rett opp på 2.plass. hesja og Ruginho på 3.plass med samme poengsum. FBT kommer seg opp rett bak trioen på 5 poeng. Velkommen inn på lista til Gilleys!
Undertegnede har fått en 2.poengs luke som dog ikke føles veldig trygg :)

7 poeng
JODDEMM (1)*

5 poeng

CrimsonK (1)***
hesja
Ruginho*

4 poeng
FBT (1)***
egloid*

2 poeng

Hoppidioten*
Yourexperiencemaydiffer

1 poeng
ekh
Gilleys*
IAK
prestonnorthend
Startvipp

***= 3 poeng i denne runden

Tilbake til hverdagen og bortekamp mot "Oddrane" som slo ut FFK av cupen tidligere i kveld og som vant en sterk 1-0- seier borte mot Molde i helgen (eller var det så sterkt likevel? :)

Søndag 6.mai kl 18:00: Odd-Start

CrimsonK
02.05.18 22:21
JODDEMM: FBT: hvem går videre ved eventuell spilleforlengelse?

Hvis man har skrevet at man tror Start vinner 3-0 burde det vel egentlig være unødvendig å presisere hvem som går videre ved spilleforlengelse? Det er vel bare de som tipper uavgjort som trenger å presisere hvem som går videre?

Gilleys
GilleysInnlegg: 420
02.05.18 23:18

3-0,Odd

CrimsonK
03.05.18 00:03

Odd - Start 2-1

Hoppidioten
HoppidiotenInnlegg: 1078
03.05.18 01:18

Odd-Start:1-1

Ruginho
03.05.18 01:53

Odd 2-0 Start

Yourexperiencemaydiffer
YourexperiencemaydifferInnlegg: 5184
03.05.18 06:44

1-2

JODDEMM
03.05.18 10:42
CrimsonK: Hvis man har skrevet at man tror Start vinner 3-0 burde det vel egentlig være unødvendig å presisere hvem som går videre ved spilleforlengelse? Det er vel bare de som tipper uavgjort som trenger å presisere hvem som går videre?

Det føles unektelig litt rart ut å spørre om hvem som går videre når noen har tippet både 4- og 5-målsseire til Start (i dette tilfellet 3 mål) og det i tillegg skiller minst 2 divisjoner som det jo gjør i cupens 2 første runder :)

Men grunnen til at "jeg har gjort cupen" til et todelt spørsmål er at i motsetning til vanlig seriespill: så er ikke nødvendigvis kampen avgjort etter 90 minutter.

Og mtp. at dette er en konkurranse hvor man skal tippe hvordan det går med Start- tenker jeg det er riktig å bringe inn dette aspektet med å tippe utfallet av eventuelle ekstraomganger/straffespark- i tillegg til at man som vanlig måte selvfølgelig skal tippe resultatet av den ordinære fotballkampen.

Klart- i de 2 første rundene føles det litt rart å spørre om hvem som går videre- for divisjonsforskjellen vil normalt sett gjøre seg gjeldende om ikke etter 90- så i alle fall iløpet av 120 minutter.

Men i de (forhåpentligvis) 5 neste cupkampene blir det høyst sannsynlig mye jevnere og da kan spørsmålet bli mer interessant: f.eks man tipper på knepen Start-seier, men vil vi likevel klare det om vi skulle komme i ekstraomganger?

Ellers tar jeg gjerne i mot flere tilbakemeldinger angående dette "temaet" :) 

Føles det "helt feil" at folk som tipper feil resultat etter 90 minutter likevel kan få ett poeng om de har tippet rett lag videre i forlenget spilletid, og kun de som har helt korrekt uavgjort-resultat etter 90 minutter har mulighet til å få 4 poeng i løpet av en runde?
Eller er dette et naturlig spørsmål og litt "ekstra krydder" når det er snakk om å tippe cupkampene?

Til slutt: planlegger å gjennomføre dette samme opplegget i forbindelse med 3.runde-kampen i cupen som vel allerede kommer i neste uke- men er også åpen for å skrote det om der er stemning for det.
Men det er nå: fom. 3.runde og oppover det begynner å bli interessant :)

CrimsonK
03.05.18 22:14

Men for at det skal bli ekstraomganger så er forutsetningen at det er uavgjort etter 90 minutter. Hvis man i en cupkamp har tippet noe annet enn uavgjort, så gir jo svaret seg selv hvem man tipper går videre etter evt ekstraomganger. Uansett om det er bare 1 mål forskjell eller 5 divisjoner forskjell.

Hvis jeg tipper 2-1 seier til Start i en cupkamp, så kan ikke det bety at jeg tror motstanderen går videre. Da tipper jeg at Start går videre, og at utfallet av kampen blir 2-1 til Start, uavhengig om det må ekstraomganger til eller ikke.

Jeg synes det er unødvendig at du tydeligvis ønsker at det skal være mulig å tippe 2-1 seier til Start, men Start ryker ut ved spilleforlengelse. Det blir bare helt feil og ulogisk i mitt hode i hvert fall.

JODDEMM
04.05.18 01:05
CrimsonK: Hvis man i en cupkamp har tippet noe annet enn uavgjort, så gir jo svaret seg selv hvem man tipper går videre etter evt ekstraomganger. Uansett om det er bare 1 mål forskjell eller 5 divisjoner forskjell. Hvis jeg tipper 2-1 seier til Start i en cupkamp, så kan ikke det bety at jeg tror motstanderen går videre. Da tipper jeg at Start går videre, og at utfallet av kampen blir 2-1 til Start, uavhengig om det må ekstraomganger til eller ikke. Jeg synes det er unødvendig at du tydeligvis ønsker at det skal være mulig å tippe 2-1 seier til Start, men Start ryker ut ved spilleforlengelse.

Veldig ofte sier det seg selv hvem man tipper videre ja- men gjør det det nødvendigvis alltid? Om Start har hjemmekamp mot f.eks Godset og jeg tipper  2-1- seier til Start. Vil jeg være like sikker på Start-avansement om kampen går til ekstraomganger? Kunne fort skjedd at jeg hadde tippet "ulike utfall" her.

Uansett er dette tippe-opplegget ang. Cupen egentlig 2 forskjellige spørsmål der man først og fremst skal tippe resultatet i den ordinære fotballkampen som er på 2 x 45.

Spørsmål 2: "Ekstraomgangs-spørsmålet" må sees på som et spørsmål uavhengig av selve resultattipset da dette selvfølgelig avhenger av uavgjort ved ordinær tid. Sånn sett er det ikke fra mitt synspunkt så ulogisk at man kan tippe på begge lag innenfor samme kamp.

Har alltid savnet et konkurranseaspekt rundt ekstraomganger i slike konkurranser- noe som har gjort at jeg har kommet opp med dette opplegget.
Om du, eller andre her i tråden har forslag til andre måter å "løse det på" så kom gjerne med forslag :) Det letteste er utvilsomt å skrote hele opplegget- men det ville nå vært litt synd da ;)

JODDEMM
04.05.18 13:14

Jeg tenker jeg forenkler tippeopplegget ved cupkamper likevel :)

Man skal fortsatt tippe resultatet etter 90 minutter

Ved ekstraomganger/straffespark:
*Har man tippet seier til f.eks Start vil man dra med seg dette tippetegnet inn i forlenget spilletid og likevel få 1 poeng om Start går videre.

*Har man tippet uavgjort skal man tippe på hvilket lag som går videre. Følgelig kan man fortsatt få totalt 4 poeng om man blinker inn helt korrekt U + tipper rett lag videre.

Mener fortsatt at det ikke hadde vært helt ulogisk å hatt muligheten til å "forandre på tipset" ved ekstraomganger- men ser vel for meg at de færreste ville ha gjort det.
For det er jo heller ikke helt ulogisk å tenke som så at: tipper man på Start-seier- ja da tror man på det selv om det skulle gå til ekstraomganger.

I tillegg blir det enklere for min del da jeg ikke trenger å passe på at deltakerne svarer på begge spørsmålene når det gjelder cup-tips.

(Litt synd å endre på reglene midt i sesongen- men siden ekstraomganger ikke har vært noen problemstilling enda- så er det innafor synes jeg :)

(Innlegget ble redigert 04.05.18 13:17)

CrimsonK
04.05.18 19:05

En forenkling jeg mener er riktig :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg