Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Landskamper: Norge - Australia og Albania

NYTT TEMA
KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 33532
14.03.18 15:21

Hvordan gjør egentlig Omar, Linnes og Aleesami det for tiden? Har ikke fulgt med disse på en stund.

Av dagens mannskap så er det vel Ajer, Svensson, Midtsjø, Moi, Johansen, King og Jarstein som presterer av utenlandsproffene?

Jimmy_28
Jimmy_28Innlegg: 3721
14.03.18 15:27

Kunne dette vært artig da?

Jarstein

Svensson Regi Ajer Meling

Dæhli/Linnes Johansen Selnæs Moi

King Sørloth

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 8609
14.03.18 17:10
KongOlav2: Hvordan gjør egentlig Omar, Linnes og Aleesami det for tiden? Har ikke fulgt med disse på en stund.

Jeg vet ikke hvordan de spiller, men jeg kan fortelle deg statistikken fra transfermarkt. 

Omar: Er stort sett fast på laget. Har noen kamper der han ikke har vært med i troppen eller sittet på benken, men jeg tipper det mest handler om rotasjon/hvile og skader/suspensjoner. Har spilt samtlige minutter de siste 5 kampene og hadde assist i siste kamp.

Linnes: Litt ut og inn på laget, men har ikke hatt dårlig med spilletid. I alle turneringer denne sesongen har han 17 kamper fra start, 5 kamper som innbytter, 9 kamper der han har sittet på benken hele kampen og 3 kamper der han ikke har vært i troppen (ene kampen var i cupen der de allerede i praksis var videre). Han startet sesongen mest som venstreback, men har spilt mest høyreback i det siste. Han har også spilt et par kamper på høyre og venstre kant.

Aleesami: Hadde en lang rekke på 9 kamper i høst der han ikke var i troppen (tipper det var en skade), men var fast både før og etter det. Har dog ikke vært i troppen de siste 3 kampene og jeg vet ikke hvorfor. 

trøndergutten
14.03.18 17:14
Haye: Henriksen blir tatt med til tross for mangelfull spilletid.

Henriksen har spilt 3 hele kamper på rad. Sist hadde han til og med 1 scoring og 1 assist. Hvis man ser bort fra en del skader, har han hatt bra med spilletid denne sesongen. 

Haye
HayeInnlegg: 2151
15.03.18 01:24
trøndergutten: Henriksen har spilt 3 hele kamper på rad. Sist hadde han til og med 1 scoring og 1 assist. Hvis man ser bort fra en del skader, har han hatt bra med spilletid denne sesongen.

Riktig, MMD spilte fast før han ble skadet. Etter et lengre skadeavbrekk siden ifjor høst har han nå kommet inn på de siste 2 kampene. Stort sett samme status som Henriksen altså.

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 36065
15.03.18 06:15

Vi i landslagspodkasten "Våre Beste Menn" har våre tanker om landslagstroppen.

I tillegg smeller vi på stortromma denne uka, og deler ut 2 billetter til Norge - Australia til 5 heldige vinnere HER!

Mikey666
Mikey666Innlegg: 791
16.03.18 17:44
Skrtel: Men om du hadde spilt tilnærmet fast i en Premier League klubb, med nesten hundre kamper og 0,37 målpoeng per kamp, da hadde du vært en veldig god spiss.

Hvis en ser bort i fra en vårsesong så har han vel ca. 10 mål på ca. 75 kamper. Er som Thorstvedt sa, et blaff for vinden. Det er ikke akkurat kjempefangst og det at han har klippekort for Bournemouth sier mest om Bournemouth.

Mikey666
Mikey666Innlegg: 791
16.03.18 17:46
Jimmy_28: Kunne dette vært artig da?

Kunne nok vært artig, men tror nok at Moi desverre ender opp på høyrekant. I tillegg så er det lite trolig at både MMD, Moi, Sørloth og King spiller samtidig. Da blir det nok Linnes i stedet for MMD.

Sulfat
SulfatInnlegg: 9038
16.03.18 18:09
Mikey666: Det er ikke akkurat kjempefangst og det at han har klippekort for Bournemouth sier mest om Bournemouth.

12. beste laget i PL akkurat nå. 9. beste i fjor. Ikke akkurat et skitlag.

Men klippekort har han ikke, kun startet 4 av de siste 13.

(Innlegget ble redigert 16.03.18 18:10)

Catts
CattsInnlegg: 965
16.03.18 18:21

Jeg blir ikke overrasket om Johansen tar venstrekanten. Der får han mer offensiv frihet, og kan komme i gode posisjoner både for innlegg og avslutninger med venstra. Samtidig får Meling litt flere defensive fibre foran seg og venstresiden blir "tyngre" enn hvis f.eks. Dæhli eller Moi hadde spilt der. Jeg synes dette laget har noe Lagerbäcksk over seg:

Jarstein

Svensson - Ajer - Reginiussen - Meling

Moi - Midtsjø - Selnæs - Johansen

King - Sørloth

Lilleborg
18.03.18 11:45

Sørloth, King og Aalesami melder forfall. Kamara og Gulbrandsen nye spillere i troppen.

Sulfat
18.03.18 11:49
Lilleborg: Kamara og Gulbrandsen nye spillere i troppen.

Det har de fortjent- begge to.

Lilleborg
18.03.18 11:59

Joshua King altså. Prater om hvor mye det betyr for han å spille mesterskap med Norge. Men melder forfall med en gang det er privatlandskamp istedenfor kvalik. Håpløst.

Odino
OdinoInnlegg: 87
18.03.18 12:30
Lilleborg: Joshua King altså. Prater om hvor mye det betyr for han å spille mesterskap med Norge. Men melder forfall med en gang det er privatlandskamp istedenfor kvalik. Håpløst.

Var vel han dere tippet skulle melde forfall i podcasten. Er vel ikke første gang han melder forfall på tynt grunnlag.

Korgutt
KorguttInnlegg: 10813
18.03.18 16:10

Angående landskampene som kommer så har Drillo tatt ut sitt dreamteam fra tiden som landslagssjef. Han har landet på følgende startoppstilling. 

Thorstvedt

Høgli- Hangeland- Bratseth- Riise

King- Leo- Rekdal- Myggen-T.A.Flo

Carew

Ville dere valgt andre spillere fra epoken hans? Eller lander dere på de samme?

lsklars
lsklarsInnlegg: 59967
18.03.18 16:13
Korgutt: Leo- Rekdal- Myggen-T.A.Flo

Var tider det. 

trøndergutten
18.03.18 16:25
Korgutt: Ville dere valgt andre spillere fra epoken hans? Eller lander dere på de samme?

Jeg synes laget ser bra ut. Kanskje Berg inn for Høgli? Men jeg synes Høgli var undervurdert på landslaget, så det er ikke et ille valg. Og kanskje Mini inn for King (ja, jeg vet at Mini ikke var høyrekant). 

ulfarne
ulfarneInnlegg: 27121
18.03.18 17:37
Hulkibulk: Kan vi få et gjensyn med Gersbach mon'tro?

Ikke i troppen

Sulfat
18.03.18 17:42
Korgutt: Høgli- Hangeland- Bratseth- Riise

Berg-Johnsen-Bratseth-Riise

...men han måtte kanskje ta med noen fra Drillo II?

Korgutt
KorguttInnlegg: 10813
18.03.18 17:57

Tror ikke det Sulfat. I begrunnelsen for Høgli sa han bare kampen mot Ronaldo og Portugal. Ifølge Drillo var Ronaldo usynlig i den kampen.

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 22331
19.03.18 20:17

Seks spillere på første trening skriver media. Det kan vel bare bli bedre ?

Groundhopper
GroundhopperInnlegg: 395
19.03.18 21:21

Fra dagens trening på Sandvika Stadion.

Her fryser jeg rævva av meg på seriekamper i mars fordi landslaget skal spille to treningskamper, og spillerne gidder fankærn meg ikke møte til trening en gang...

Gratulerer med dagen!

lsklars
19.03.18 21:39
Groundhopper: Her fryser jeg rævva av meg på seriekamper i mars fordi landslaget skal spille to treningskamper, og spillerne gidder fankærn meg ikke møte til trening en gang...

Men det var jo kunstgress. 

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 25224
19.03.18 21:43

Ajer, når ble han stopper egentlig....var ikke han spiss tidligere?

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 22331
19.03.18 21:51
TheRedDevils: Ajer, når ble han stopper egentlig...

Fysisk eller mentalt ?

Mentalt er han ikke forsvarsspiller.

Lilleborg
19.03.18 22:07

Joshua King har postet bilde på instagram av seg selv og kompiser på ferie i Dubai. Så viktig var denne landskampen...

TheRedDevils
19.03.18 22:07
BigGeorge: Mentalt er han ikke forsvarsspiller.

var vel ikke helt svar på spm, men takk for forsöket.

lsklars
19.03.18 22:09
Lilleborg: Joshua King har postet bilde på instagram av seg selv og kompiser på ferie i Dubai. Så viktig var denne landskampen...

Ahh, det som var "personlige årsaker" ja. Ferie. Ser den. 

TheRedDevils
19.03.18 22:09
Lilleborg: Joshua King har postet bilde på instagram av seg selv og kompiser på ferie i Dubai. Så viktig var denne landskampen...

Viktig å hvile seg opp iblandt også. Begrenset ledighet i PL.

Catts
CattsInnlegg: 965
19.03.18 22:22

Det er vel etter at Rodgers ble trener i Celtic at Ajer har blitt omskolert til midtstopper. Tidligere har han vært regnet som sentral midtbanespiller. Hadde riktignok en periode som angriper i Start, men tror det var desperate tider på sørlandet på det tidspunktet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg