Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brann v Glimt *kamptråd*

NYTT TEMA
Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 6735
18.03.18 19:57

Glimt presser litt og skaper noen halvsjanser når de ligger under 2-0. Deres største sjanse er et stolpeskudd fra distanse. Denne hadde vi rimelig god kontroll på, selv om det var en dårlig dag.

Corio
CorioInnlegg: 1063
18.03.18 19:58

Denne kampen hadde endt 2-2 eller verre i "gode gamle dager".

gavharr
gavharrInnlegg: 1191
18.03.18 20:14
Solvgutt1: Denne hadde vi rimelig god kontroll på, selv om det var en dårlig dag.

Sjansestatistikken sier noe annet. I tillegg kommer jo førstemålet som en direkte årsak av unge Bjørkans trang til å drible i forsvar.

Og hvorfor Popovic feller Skålevik skjønner jeg heller ikke.

Solvgutt1
18.03.18 20:17

I andreomgang skapte dere litt, men det varr stort mye nesten. Få store målsjanser. Registrerer to skudd på mål jeg.

(Innlegget ble redigert 18.03.18 20:20)

twu
twuInnlegg: 10518
18.03.18 20:18

Alltid godt å vinne første kamp, men synes det merket utover kampen at Glimt hadde fått åpnet sesongen allerede. Kommer til å gjøre det godt, disse nordlendingene, som nyopprykket.

Tar det ikke så tungt at Brann ble spilt lavt på slutten, poengene som teller. Og nå er det noen uker med forberedelser til neste kamp.. Foran Rosenborg tilogmed.

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2014
18.03.18 20:34

Man ser Barmens betydning for ballbesittelsen i Brannlaget. Han har vært syk en uke og holdt kun en omgang. Med nødløsning Kjelsrud inn, mistet Brann grepet, i tillegg til at LAN bevisst la seg bakpå for å sikre seieren. Og det var strengt tatt kun farlig på stolpeskuddet, så den avveiningen var vel ok. Grunnlaget er lagt, nå er det bare å kjøre på videre!

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 51358
18.03.18 20:35
twu: Tar det ikke så tungt at Brann ble spilt lavt på slutten, poengene som teller. Og nå er det noen uker med forberedelser til neste kamp.. Foran Rosenborg tilogmed.

Viktigste er å vinne ja . God start

Håper vi ble spilt lave ja og at det ikke var ett taktisk grep

Solvgutt1
18.03.18 20:38

Det er helt naturlig at ballbesittelsen lider av at man bytter ut en midtbanespiller med en murstein. Hadde Skaanes eller Orry kommet inn istedenfor hadde det ikke fått de samme konsekvensene.

Thpe
ThpeInnlegg: 30607
18.03.18 20:38
Solvgutt1: I andreomgang skapte dere litt, men det varr stort mye nesten. Få store målsjanser. Registrerer to skudd på mål jeg.

8-7 i målsjanser favør Glimt.

3-2 i antall skudd på mål favør Brann.

Fortjent seier til Brann, men på ingen måte en "kontrollert" seier eller overlegen dominans.

Solvgutt1
18.03.18 20:41

Det er helt naturlig at laget som ligger under 2-0 og jager redusering skaper flere sjanser enn laget som leder 2-0 og vil unngå baklengs. Så det er en ganske meningsløs statistikk, særlig når den ikke sier noe om størrelsen på sjansene. To skudd på mål på åtte sjanser(hvem sin statistikk er dette? VG sier 5-4 i favør Brann) sier jo litt.

Jeg ikke pulsen til LAN var veldig høy utover andreomgangen. Han var neppe fornøyd med det han så, men særlig redd for at seieren skulle glippe var han neppe. For Glimts press var aldri så stort. Vi hadde solid kontroll.

(Innlegget ble redigert 18.03.18 20:42)

KaffeOrginal
18.03.18 20:44
Thpe: Fortjent seier til Brann, men på ingen måte en "kontrollert" seier eller overlegen dominans.

Lurer på om Brann valgte å legge seg litt bakpå med 2-0 ledelsen

Sånn sett kan man da si at man kontrollerer det inn

gavharr
18.03.18 21:07

Hvis man tenker at dette er å ha god kontroll, så blir man å gå på noen blemmer før eller siden. Helt enig i at seier til Brann er fortjent kampen sett under ett, men Glimt skapte mer enn nok sjanser til å putte 2-3 mål i andre omgang. Skudd på mål sier jo også lite om hvor stor en sjanse er. Jens Petter Hauges stolpetreff handler kanskje om 2 millimeter feil treffpunkt på ball. 

Mitt poeng er bare at de siste 20 fra Brann minner om alt annet enn kontroll. 

Thpe
18.03.18 21:09
KaffeOrginal: Lurer på om Brann valgte å legge seg litt bakpå med 2-0 ledelsen Sånn sett kan man da si at man kontrollerer det inn

Håper for din egen del at det ikke er noe du lurer på...

Tror vi tenker litt forskjellig når det kommer til ordlyden og betydningen av "kontrollert seier".

Men som sagt, fair med seier til Brann. Hadde vi møtt opp til førsteomgang, så hadde det fort blitt match!

KaffeOrginal
18.03.18 21:12
Thpe: Håper for din egen del at det ikke er noe du lurer på...

Vel , jeg er søren ikke sikker . Mulig man ble for defensiv etterhvert og var preget av å miste Barmen - men at man valgte å legge seg litt bakpå for å trygge 2-0 er jeg faktisk relativt sikker på var ett taktisk grep 

KaffeOrginal
18.03.18 21:13
Thpe: Men som sagt, fair med seier til Brann. Hadde vi møtt opp til førsteomgang, så hadde det fort blitt match!

Og hadde vi vært med i andre hadde det blitt storseier :-)

Thpe
18.03.18 21:15
KaffeOrginal: Og hadde vi vært med i andre hadde det blitt storseier :-)

Helt urealistisk scenario.

Lars Arne "Tony Pulis" Nilsen ville aldri gjort noe sånt med en ledelse ;-)

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 17478
18.03.18 21:56
gavharr: Hvis man tenker at dette er å ha god kontroll, så blir man å gå på noen blemmer før eller siden. Helt enig i at seier til Brann er fortjent kampen sett under ett, men Glimt skapte mer enn nok sjanser til å putte 2-3 mål i andre omgang. Skudd på mål sier jo også lite om hvor stor en sjanse er. Jens Petter Hauges stolpetreff handler kanskje om 2 millimeter feil treffpunkt på ball. Mitt poeng er bare at de siste 20 fra Brann minner om alt annet enn kontroll.

Brann har en eller annen merkelig trang til å legge seg sånnbakpå de siste 20. Det er helt utrolig frustrerende å se på. Det blir alltid noen situasjoner hvor man må håpe på marginer for at det skal gå bra, som stangskuddet og den bommen rett utenfor.

keizersoze
keizersozeInnlegg: 8272
18.03.18 21:58
KaffeOrginal: men at man valgte å legge seg litt bakpå for å trygge 2-0 er jeg faktisk relativt sikker på var ett taktisk grep

Nilsen sa ihvertfall at det ikke var planen, men at spillerne var slitne.

Hvor mye en kan stole på det er nå så, men basert på det jeg så av de i første, så jobbet de som helter og var i motstander og gav de aldri fred. 

Uansett deilig å begynne med en seier. Spillet vil vel sitte bedre etterhvert så om så er tilfelle, så slipper vi å slite oss ut på en omgang og håpe på det beste i den andre.

KaffeOrginal
18.03.18 22:03
Thpe: Helt urealistisk scenario. Lars Arne "Tony Pulis" Nilsen ville aldri gjort noe sånt med en ledelse ;-)

Ja , dette er litt frustrerende

KaffeOrginal
18.03.18 22:03
keizersoze: Nilsen sa ihvertfall at det ikke var planen, men at spillerne var slitne. Hvor mye en kan stole på det er nå så, men basert på det jeg så av de i første, så jobbet de som helter og var i motstander og gav de aldri fred.

Får jo tro han da ... men vi har jo sett dette så mange ganger før

2 helt forskjellige omganger i dag

keizersoze
18.03.18 22:17
KaffeOrginal: Får jo tro han da ... men vi har jo sett dette så mange ganger før 2 helt forskjellige omganger i dag

Ja det virker litt rart. Gang på gang har vi gått på blemmer. Han er jo ikke idiot den godeste LANen vår, så han ser jo hva som skjer hver gang isåfall. Tror ikke han gjør det med vilje. Har han mistet pisken sin?

Solvgutt1
18.03.18 22:55

Hvor ble det av det Odd-trollet som skulle holde med Odd og Branns motstander i kveld forresten?

KaffeOrginal
18.03.18 23:01
keizersoze: ror ikke han gjør det med vilje. Har han mistet pisken sin?

Kan jo være at de faktisk er sliten av å løpe mye slik de sa ?

keizersoze
18.03.18 23:01
Solvgutt1: Hvor ble det av det Odd-trollet som skulle holde med Odd og Branns motstander i kveld forresten?

Tror han løp ut for å trene godset.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 1845
18.03.18 23:04

Noen stopperpar i serien som er bedre enn Brann sitt? Vito og Bis er ordentlig beef. 

KaffeOrginal
18.03.18 23:07
KongOjo: Noen stopperpar i serien som er bedre enn Brann sitt? Vito og Bis er ordentlig beef.

Gode i dag , likte ikke at de slapp til Olsen i første omgang ( var vel Vito som ble litt lurt der ) - men generelt supersolide ja

KaffeOrginal
18.03.18 23:12
gavharr: Hvis man tenker at dette er å ha god kontroll, så blir man å gå på noen blemmer før eller siden. Helt enig i at seier til Brann er fortjent kampen sett under ett, men Glimt skapte mer enn nok sjanser til å putte 2-3 mål i andre omgang. Skudd på mål sier jo også lite om hvor stor en sjanse er. Jens Petter Hauges stolpetreff handler kanskje om 2 millimeter feil treffpunkt på ball.

Blir jo litt hypotetisk hele greien , men Brann hadde altså hele tiden 2 mål på Glimt .

Selvsagt ville jeg ikke likt om de hadde scoret ett mål og dette kunne medføre mer press - men vi VET ikke hva strategien Brann hadde i ett slikt tilfelle

Kan fort tenkes at man velger å ligge lavt så lenge man har to mål å gå på - og at man hadde en helt annen plan ved B/G scoring

Firensju
FirensjuInnlegg: 1254
18.03.18 23:41

Godt å se at forsvaret virker fortsatt (selv om det ble en tabbe der Olsen slapp forbi). Herlig at Skålevik skårer - håper at han fortsetter med det. Kjipt at det er lenge til neste kamp.

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2014
19.03.18 09:31

Det er enda lengre ventetid for Godset, som ikke fikk spilt igår. Brann kommer til å ha alle mann tilbake mot Godset 2 april. Der er det ikke noe poeng å legge seg bakpå, for da smeller det, der må Brann bare være med og prøve å styre kampen.

gavharr
19.03.18 09:43
KaffeOrginal: Blir jo litt hypotetisk hele greien , men Brann hadde altså hele tiden 2 mål på Glimt . Selvsagt ville jeg ikke likt om de hadde scoret ett mål og dette kunne medføre mer press - men vi VET ikke hva strategien Brann hadde i ett slikt tilfelle Kan fort tenkes at man velger å ligge lavt så lenge man har to mål å gå på - og at man hadde en helt annen plan ved B/G scoring

Her har du selvsagt helt rett. 

Selv om jeg ikke tror hverken LAN eller spillerne ville slippe inn et     2-1-mål.

Som sagt, helt fortjent Brann-seier, men personlig tror jeg det blir en mer spennende kamp på Aspmyra ;)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg