Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Topp 5 - Spillere som kunne blitt mye bedre

NYTT TEMA
Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8752
24.03.18 23:56
Detstårskrevet: Eikrem vil jeg faktisk ikke se i MFK-drakt igjen.

Fordi....

Detstårskrevet
DetstårskrevetInnlegg: 649
25.03.18 00:05

Fordi han dro til USA i vinter. Jeg er ikke sint og forstår valget, men jeg vil ikke ha hjem en mett stjerne som står i veien for andre talenter. Så god er han ikke. 

LaLuzdelNorte
LaLuzdelNorteInnlegg: 358
25.03.18 13:51
Kurtkanon2: Personlig foretrekker jeg flott natur framfor urbane sprell, men det er vel alderen som gjør det. =)

Can't fuck nature. :) Vel med mindre du har spesielle interesser...

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 28893
25.03.18 13:59

Detstårskrevet: Jeg er enig. Eikrem er 28 år. Kommer han ikke hjem i tjueåra kan han holde seg i andre klubber. 

MFK skal ikke være noe gamlehjem for avdankede spillere. Lokale eller ei. Jeg er heller ikke snurt på valget han tok. Han tjener sikkert gode penger i USA. 

Men han kunne blitt en legende som Daniel. Det valgte han vekk. Fair enough. Penger foran anerkjennelse. Jeg hadde gjort det samme. 

(Innlegget ble redigert 25.03.18 14:00)

ShabeIIe
ShabeIIeInnlegg: 4525
25.03.18 14:12

Tom Lund

ObjektivtSett
ObjektivtSettInnlegg: 1757
25.03.18 14:13

Tom Lund? Haha!

ShabeIIe
25.03.18 14:17
ObjektivtSett: Tom Lund? Haha!

Du tror ikke han kunne vært bærebjelken i et Ajax eller Bayern Munchen lag?

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 18024
25.03.18 14:17

Eikrem kan vel fint komme tilbake til Molde når han er rundt 30 år og spille i 3-4 år. Grindheim holder fortsatt på i Eliteserien enda for eksempel. Og tror Eikrem fint holder nivået i ligaen når han er 30+. Det er enkelt å si nå at han ikke er velkommen, men han blir sikkert tatt i mot med åpne armer om 2-3 år når han har melket ferdig i USA.

ObjektivtSett
25.03.18 14:20

Shabelle:

Nei. God i norsk målestokk - ikke noe mer.

InDeilawetrust
25.03.18 14:24

Var ikke greia med Tom Lund at han kunne spilt i utlandet, men at han hadde flyskrekk og ble igjen i Norge? Eller er det kanskje bare en myte. 

kansas00
kansas00Innlegg: 20388
25.03.18 14:31
InDeilawetrust: Var ikke greia med Tom Lund at han kunne spilt i utlandet, men at han hadde flyskrekk og ble igjen i Norge? Eller er det kanskje bare en myte.

Absolutt ingen myte.. han reist vistnok med bil til både ungarn og bulgaria da norge spilte landskamp. Uansett ville det virke merkelig om flyskrekk skulle hemme en utenlandsdrøm. I england, tyskland osv, så gikk vel det mest av transportent il bortekamper med buss den gangen ville jeg tro, iallefall hjemlige kamper.

(Innlegget ble redigert 25.03.18 14:32)

InDeilawetrust
25.03.18 14:34

Tror nok Tom Lund holdt ett ganske høyt nivå OS. Så aldri spilleren selv, men ut i fra det jeg har hørt kunne han nok spilt på ett mye høyere nivå enn det han gjorde. 

InDeilawetrust
25.03.18 14:39

Tja, kanskje han var en hjemmekjær type da. Hvis han skulle spilt i utlandet hadde det kanskje blitt vanskelig å unngå fly. Men som du sier så gikk sikkert mye av transporten med buss både her hjemme og i utlandet. Jeg har kun sett han på små klipp, så uttaler meg på syltynt grunnlag. Men har fått inntrykk av at han var en knallgod spiller. 

InDeilawetrust
25.03.18 14:40

Synes kanskje Daniel Braaten bør nevnes hvis han ikke allerede er nevnt. For en ro han har med ballen, og også en herlig teknikk i tillegg til fysikk. Hadde vel de fleste forutsetninger til å bli veldig god. Men han er den mest laidbacke personen du finner, og har nok ikke lagt ned mer trening enn nødvendig. 

(Innlegget ble redigert 25.03.18 14:42)

ObjektivtSett
25.03.18 14:46

Tom Lund var god, men ikke på nivå med de beste i Europa.

ObjektivtSett
25.03.18 14:47

Ronny Deila:

Daniel Braaten ble nevnt i åpningsinnlegget.

kansas00
kansas00Innlegg: 20388
25.03.18 14:55

Hallavar Thoresen kunne muligens oppnåd mer i den forstand at hans karriere i psv var på hell/over i det psv vant serievinnercupen. Da var han vel ca. 30 år som vel var forholdsvis "gammelt" i fotball den gangen, så mulig om han hadde vært født noen år senere så hadde han fått med seg det .. vanskelig å  vite. Mulig han prestasjonsmessig oppnådde sitt toppunkt, men merittmessig kunne vært heldigere. Mulig også PSV hadde fått så gode spillere da at en yngre thoresen skulle slitt mer ? I dag ville det vel vært naturlig at en med hallvar thoresens prestasjoner hadde gått videre til en større liga.

(Innlegget ble redigert 25.03.18 14:57)

sambasamba
sambasambaInnlegg: 15803
25.03.18 15:09

Vegard Heggem er vel kanskje den i nyere tid som har gått glipp ab nest, kanskje sammen med Stig Inge Bjørnebye

Begge tapte mye av karrieren på skader

Detstårskrevet
25.03.18 16:21

InDeilawetrust: Han må gjerne ta turen i sommer, eller neste vinter. Etter det har toget gått for min del. At han holder nivået er en ting. Det gjør han garantert, men det er ikke nok. Det er ikke snakk om en verdensstjerne som kommer hjem for å gi et solid bidrag. Her snakker vi om en spiller som MFK har brukt masse ressurser på allerede, men som har prioritert ned klubben for klubber på et relativt likt sportslig nivå. Han vil kunne stå i veien for andre gode talenter, noe jeg mener han ikke er god nok til. Han må gjerne gå til VIF eller Brann på tampen, men ser helst at han holder seg unna hjembyen om han ikke kommer hjem i løpet av det neste året. Ønsker han likevel alt godt. 

HarryH
HarryHInnlegg: 27419
25.03.18 16:24

Har Molde brukt mye ressurser på Eikrem??

stc887
stc887Innlegg: 14129
25.03.18 17:01

Mange gode kandidater. For å ta noen fra egn klubb/distrikt så er Ousman Nyan som var så tøysete god i Godset at han hadde vært på landslaget om vi ikke hadde hatt overflod av gode spillere på slutten av 90 tallet. Røyk kneet i en ubetydelig treningskamp etter 99 sesongen som han egentlig ikke skulle spille som også drepte overgangen til Panathinaikos der alt var klart minus Ossi sin signatur. Ble aldri den samme etter skaden og brukte mer tid på og restituere vs trene da kneet hans så ut som en ballong etter kamper.

Muhammed Keita: I likhet med Ossi fra Gambia og var en gudebenådet spiller fra første dag han spilte knøtteball og de skulle trikse 10 mens Keita tok 100. Hadde fart, teknikk, skuddfot, innlegsfot og habil tobeint. Ja han er seriemester, cupmester og har representert Norge på alt av yngre landslag men når man snakker om potensial/spillere som burde blitt mye bedre så er det ingen tvil om at Keita rota bort mye pga ego/holdninger og med å være stamkunde på byens gatekjøkken. Burde vært i sin prime men er uten klubb i dag etter New York Red Bulls løste han fra kontrakten.Kroneksempel på at du må ha mer enn ludt mellom øra om du vil bli skikkelig god.

K-dawg
K-dawgInnlegg: 2579
25.03.18 17:11

Even Hovland bør ha en plass i denne tråden. Herjet jo for Sogndal da han slo igjennom. I Molde spilte han gode kamper, men etterpå det har han aldri vært på samme nivå.

Detstårskrevet
25.03.18 17:33

Alle som har spilt i samme alderskull som Eikrem vet hvor mye klubben la til rette for at Eikrem skulle bli god. Er nok ikke snakk om enorme summer, men gutten har blitt fulgt opp med egne trenere siden tidlig på ungdomsskolen. I moderne tid er det vel mest lønn og overgangssum. 

ShabeIIe
25.03.18 18:10
InDeilawetrust: Var ikke greia med Tom Lund at han kunne spilt i utlandet, men at han hadde flyskrekk og ble igjen i Norge? Eller er det kanskje bare en myte.

det er helt sant.

HarryH
HarryHInnlegg: 27419
25.03.18 18:34

Magnus Wolff Eikrem var en sterk bidragsyter da vi hentet tre pokaler i 2011-2013.

Tror vi kan slå fast at de anvendte kronene har gitt god avkastning .

abelao
abelaoInnlegg: 3235
26.03.18 13:02
ObjektivtSett: Nei. God i norsk målestokk - ikke noe mer.

La meg gjette – du er ikke gammel nok til å ha sett Tom Lund spille fotball? Født på 1980-tallet eller seinere, antakelig.

Siem-de-Jong
Siem-de-JongInnlegg: 4192
15.04.18 11:17

Torstein Andersen Aase er det første navnet som dukker opp i mitt hode da jeg sa denne tråden. Tross for at han la opp egentlig la opp som 20- åring som har han jo vært aktiv i lavere divisjoner, men han har vært i media grunnet at han har stått frem med at han hadde prestasjonsangst.

Han debuterte som 16- åring i 2008 da man vant serien, men det var i 2009- sesongen han viste glimt av sitt talent. I tillegg til en enorm fysikk for alderen mener jeg å huske at han også var brukbar med ball. Kunne fungere glimrende som oppspillspunkt. Det var fryktelig synd at han var ute hele sesongen etter med skade/sykdom. I den sesongen så hadde man riktignok fått gjenforent Nannskog- Gunnarsson men begge slet mye med skader. Man lånte blant annet Bernt Hulsker i en periode, og hentet vel etter det en spiss fra Bryne som ikke fungerte. I 2011- sesongen fikk han en del kamper, men laget slet. I den ellers grusomme 2012- sesongen ble det kun et mål på syv kamper. Han har stått frem med at han tidlig i den sesongen hadde bestemt seg for at det var over.

Kanskje han har hatt et poeng de gangene han i ettertid har vært i media og prøvd å ta opp tema som prestasjonsangst i idretten, spesielt for unge. Uansett var det fryktelig synd at man her gikk glipp av at stort talent.

Siem-de-Jong
26.04.18 20:41
Detstårskrevet: 2. Christian Gauseth - spilte fast på MFK helt til ønske om millionlønn tok over fokuset. Ble sendt til lavere divisjoner og returnerte til TL i en sesong. Tipper han angrer på lønnsforhandlingene. Ville blitt en lokal bærebjelke for klubben.

Debuterte han ikke i Molde i en alder av 23?

Siem-de-Jong
26.04.18 20:48
PapaSmurf: Andreas Lund. Et beist av en spiss. Jeg har sett mange gode spisser i MFK, men han ville vært selvskreven i en lagoppstilling.

Han la opp i en alder av 25? Ser på Wikipedia- profilens hans at han blir omtalt som blant de verste kjøpene i PLs historie. Synes det er strengt med tanke på at han kun var i klubben en halv sesong og scoret faktisk to mål for et lag som rykket ned. Ser også at det står at han var nær og gå til Porto hadde det ikke vært for en skade. Spørs om ikke ting hadde blitt annerledes om det hadde gått i boks.

Sulfat
SulfatInnlegg: 10712
26.04.18 21:24
Siem-de-Jong: Debuterte han ikke i Molde i en alder av 23?

Jo. 16 Adeccokamper fra start, og åtte som innbytter er det han har å vise til i Molde, så skjønner ikke helt hva Detstårskrevet snakker om.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester