Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bodø/Glimt betaler 2 000 000 for ....

NYTT TEMA
Thpe
ThpeInnlegg: 34435
30.03.18 17:52

Philip Zinckernagel.

Fra Avisa Nordland:

Zinckernagel har signert en treårskontrakt med de helgule. Ifølge den danske avisa BT skal overgangssummen ligge på rundt to millioner kroner.

– Jeg tror dette blir veldig spennende. Jeg liker systemet til Glimt, og jeg liker at de spiller offensiv fotball. Mitt inntrykk er at dette er en klubb i utvikling, og jeg gleder meg til å bli en del av det, sier Zinckernagel til Avisa Nordland.

Offensiv

Zinckernagel er en offensiv spiller, som kan bekle rollen som kant og en indreløper. Totalt fikk han 44 kamper fordelt på to sesonger i Søderjyske.

– Forhåpentligvis kan jeg bidra med mye offensivt, både gjennom mål og målpoeng. Jeg har et godt overblikk, er rask og en god dribler, forteller han.

Han innrømmer at det var flere klubber som var interesserte i hans signatur, men valget falt altså til slutt på Glimt.

– Noen muligheter var det, men jeg føler at det er Glimt som passer meg best, forklarer han.

En god venn av Zinckernagel er den tidligere Glimt-spilleren Alexander Jakobsen. Han bidro med sitt for at Zinckernagel til slutt valgte Glimt.

– Jeg snakket en del med han, og han hadde bare gode ting å si om klubben. Det gjorde min avgjørelse enklere, sier Zinckernagel.

Mål om å spille

Selv om han har slitt med spilletid i Sønderjyske, kommer ikke Zinckernagel til Bodø for å varme benken.

– Målet mitt er å spille meg raskt inn på laget, og bli fort vant med klubbens spillestil og omgivelsene, sier han.

Dansken, som aldri før har spilt utenfor egne landegrenser, har tro på en god sesong for de helgule.

– Jeg både håper og tror at vi kan kjempe på øvre halvdel. Jeg gleder meg voldsomt til å få muligheten til å hjelpe klubben til å nå så høyt som mulig, sier Zinckernagel, som har sin første trening med laget på påskeaften.

- Zinckernagel er en erfaren spiller. Vi mener han har ferdigheter og egenskaper som vil passe godt inn hos oss. Han er en allsidig spiller som har et bra ferdighetsregister. Han kan antagelig bekle flere posisjoner. Han kan spille hele midtbaneleddet og hele frontleddet, sier sportslig leder Aasmund Bjørkan.

Vet lite

Norsk fotball er ikke noe Zinckernagel har fulgt veldig godt med på, men han gleder seg til utfordringen.

– Selvfølgelig har jeg hørt om lag som Rosenborg, Brann og Molde. Jeg gleder meg virkelig til å møte nye lag og spille på nye arenaer, sier den nye Glimt-spilleren.

Han er også kjent med at det er en del dansker i Eliteserien fra før av.

– Slik jeg har skjønt det er det en del danske spillere her som gjør det godt. Mike Jensen for eksempel, vi har faktisk felles agent. I tillegg vet jeg om Patrick Mortensen og Nicklas Bendtner selvfølgelig, ler han.

Skryter av Zinckernagel

Den danske avisa Jydske Vestkysten følger Sønderjyske svært tett. Sportsredaktør, Jacob Ravn, forteller til Avisa Nordland at Glimt kan vente seg en meget spennende spiller.

– På sine beste dager er han spektakulær. Han har noen tekniske egenskaper som ikke mange andre spillere har. Han er god til å drible og han har et bra langskudd. Offensivt er han meget bra, men han løper ikke så mye hjemover, forklarer sportsredaktøren.

Sulfat
SulfatInnlegg: 13095
30.03.18 18:09

Utifra kommentarfeltet til Bold, virker det som han er en viktig mann for SønderjyskE:

-Pis!
-Sælger I ikke også lige pokalkvartfinalen, SønderjyskE?
-Forstår ikke man sælger nok en af de eneste rigtige kreative på holdet.

Sulfat
30.03.18 18:11

Men litt spesielt å gå fra betrodd spiller midt på superliga-tabellen til Bodø/Glimt.

Bendtner-effekt?

Thpe
30.03.18 18:57
Sulfat: Men litt spesielt å gå fra betrodd spiller midt på superliga-tabellen til Bodø/Glimt. Bendtner-effekt?

Ja, også er jo spillere Mathias Normann, Badou og Alexander Sørloth ferske eksempler på at Glimt er blitt meget, meget dyktige på spillerutvikling, både på senior- og juniornivå.

(Innlegget ble redigert 30.03.18 18:57)

Everenga
EverengaInnlegg: 4761
30.03.18 21:07

Knall navn. Får assosiasjoner til Allo  Allo. Cooooolonel Von Zinkernagel!! 

qbah
qbahInnlegg: 48115
30.03.18 21:22

Høres ut som en fyr fra Monty Python.

Kronidioten
KronidiotenInnlegg: 1334
30.03.18 21:31

Garantert flopp

Thpe
30.03.18 21:35
Kronidioten: Garantert flopp

Kunne hentet Daniel Berntsen, men vi gikk for noe bedre :-)

Pugachev
PugachevInnlegg: 14210
30.03.18 21:38

Jeg har sinkmangel!

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 29296
30.03.18 22:01
Thpe: Kunne hentet Daniel Berntsen, men vi gikk for noe bedre :-)

Er ikke to millioner rimelig friskt for Glimt å være? Hvordan er egentlig økonomien hos dere? Tror jeg i grunnen har gått ut i fra at dere ikke har penger, uten å ha peiling.

Sikkert TIL sin feil.

Thpe
30.03.18 22:10
Tjaaah: Er ikke to millioner rimelig friskt for Glimt å være? Hvordan er egentlig økonomien hos dere? Tror jeg i grunnen har gått ut i fra at dere ikke har penger, uten å ha peiling. Sikkert TIL sin feil.

Jo, veldig friskt! Men Glimt er faktisk den klubben som har vært lengst i grønn sone nå, av alle toppfotballklubbene. 

Brukt 4-5 mill på nye spillere til i år. Noe av midlene stammer nok fra Normann-salget på rundt 13 mill til Brighton.

Men dette er en spiller de har ekstremt stor tro på, og mener de har gjort et kupp. På Aspmyra forventes det (naturligvis?) at han går for en hel del mer om et par-tre år.

Tjaaah
30.03.18 22:16
Thpe: Jo, veldig friskt! Men Glimt er faktisk den klubben som har vært lengst i grønn sone nå, av alle toppfotballklubbene. Brukt 4-5 mill på nye spillere til i år. Noe av midlene stammer nok fra Normann-salget på rundt 13 mill til Brighton. Men dette er en spiller de har ekstremt stor tro på, og mener de har gjort et kupp. På Aspmyra forventes det (naturligvis?) at han går for en hel del mer om et par-tre år.

Aha. Var overhodet ikke klar over at Glimt har styrt såpass unna den verste galskapen med økonomien, men det er vel kanskje derfor man har måttet tåle noen nedrykk også. Fornuftig det.

Gøy at man bruker pengene man får inn på nye spillere da, trenger absolutt flere klubber som kan satse litt. Lykke til med signeringen.

Thpe
30.03.18 22:19
Tjaaah: Aha. Var overhodet ikke klar over at Glimt har styrt såpass unna den verste galskapen med økonomien, men det er vel kanskje derfor man har måttet tåle noen nedrykk også. Fornuftig det. Gøy at man bruker pengene man får inn på nye spillere da, trenger absolutt flere klubber som kan satse litt. Lykke til med signeringen.

Ja, er jævlig spent... For å si det mildt! Takker for det :)

(Men som du hinter om, TIL er jo versting. Null økonomisk sans der oppe. Forferdelig drift)

Tjaaah
30.03.18 22:23
Thpe: (Men som du hinter om, TIL er jo versting. Null økonomisk sans der oppe. Forferdelig drift)

Er visst Trond Mohn sin hobby å subsidiere fotballklubber med idiotisk ledelse. Han går vel lei Brann snart, om ikke galskapen tar seg opp igjen.

Sulfat
30.03.18 22:44
Thpe: Noe av midlene stammer nok fra Normann-salget på rundt 13 mill til Brighton.

Ble det penger på Glimt i Sørloth og/eller Badou overgangene?

Thpe
30.03.18 23:07
Sulfat: Ble det penger på Glimt i Sørloth og/eller Badou overgangene?

Oppimot 2 mill var det vel..?

Glimt hevder ellers de har krav på 10% av overgangssummen til Badou, fra da han skiftet fra Osmanlispor -> Galatasaray. Disse 10% er på rundt 9-10 mill NOK. Hittil har de bare fått solidaritetsmidler. 

Bjørn Tore Hansen som begikk kontraktstabben, og resten av klubben, er klar på at det forelå skriftlig aksept på at Hansen bekreftet enighet om salgssum og videresalgsprosent. Denne videresalgsklausulen var i etterkant fjernet fra kontrakten, og Bjørn Tore signerte i god (og dum, for all del) tro. Smått ironisk at det på daværende tidspunkt satt 3 advokater i Glimt-styret... 

Osmanlispor var åpen for dialog den første tiden, men har nå stengt dørene fullstendig. De bestrider at Glimt har et krav på 10%.

Glimt har videre valgt å bruke advokatfirmaet Kleven & Kristensen. Et firma som er eksperter på idrettsjuss. Saken ble i forrige måned oversendt til FIFA Players Status Committee. Ventes at det blir å ta litt tid her...

Sulfat
30.03.18 23:23

Setter en hundrings på at dere aldri ser noe til de pengene.

Thpe
30.03.18 23:50
Sulfat: Setter en hundrings på at dere aldri ser noe til de pengene.

Gir deg 1.013 i odds hos meg :)

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 10881
31.03.18 00:51
Thpe: Men dette er en spiller de har ekstremt stor tro på, og mener de har gjort et kupp. På Aspmyra forventes det (naturligvis?) at han går for en hel del mer om et par-tre år.

Det vil jeg tro, derfor synes jeg det er litt rart at han kun er på en 3-års kontrakt. 2 millioner for en spiller er tross alt mye for dere. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg