Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rafik Zekhnini klar for Rosenborg

NYTT TEMA
Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 20209
04.04.18 14:52

Fiorentina melder på sine hjemmesider at Zekhnini leies ut til Rosenborg frem til 30.juni.

Spennende spiller som kan passe bra inn i Rosenborg. Det er dog litt merkelig om det ikke er en kjøpsopsjon involvert for klubben har allerede fire ganske gode vinger som kjemper om to plasser, og selv om Adegbenro er skadet i 5 uker til så har vi ganske bra dekning.

HarryH
HarryHInnlegg: 29775
04.04.18 14:54

Når blir han spilleklar?

KongOjo
KongOjoInnlegg: 3460
04.04.18 14:56

Egentlig lenge siden han leverte noe nå. Ikke fått til noe som helst i Italia og var svak for Odd i perioden før han dro. 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 10882
04.04.18 14:57

Neh. En spiller som nesten ikke har spilt fotball siden han forlot Odd, og kun på lån frem til sommeren. Skuffende. 

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 20349
04.04.18 14:58
Rockets_AA: Fiorentina melder på sine hjemmesider at Zekhnini leies ut til Rosenborg frem til 30.juni.
Spennende spiller som kan passe bra inn i Rosenborg.

Han var vel aktuell før han dro til Fiorentina, så man kan vel spare en god slant på å kjøpe han fra dem istedenfor rett fra Odd, som sikkert ville ha krevd 10 millioner+.

Rockets_AA
04.04.18 14:58
HarryH: Når blir han spilleklar?

Fristen går ut i dag, så det må vel nesten bli i dag da...

ASEN
ASENInnlegg: 2466
04.04.18 15:02

er panikken nådd brakka på Lerkendal allerede?  Har ikke RBK Norges beste og største spillerstall?

SIrMixALot
SIrMixALotInnlegg: 2351
04.04.18 15:04

Oppskrytt spiller. Primadonna.

Havrebukken
HavrebukkenInnlegg: 1267
04.04.18 15:05

Knapt fått spille noe i Fiorentina. At han plutselig skal inn å dominere for et Rosenborg uten struktur stiller jeg meg skeptisk til.

Har tilgode å bevise kontinutet og prestasjoner over lengre perioder men absolutt en med høyt toppnivå. Spørsmålet er om han får det like enkelt som ving i Rosenborg som spiller mot defensive lag enn de forholdene han hadde under et kontringsvillig Odd Grenland.

Tragisk om dette går på bekostning av DeLanlay og Levi som har mye kvalitet og garantert blir provosert over at klubben ikke vil satse mer på de. Her skal det heller handles i desperasjon på tampen.

(Innlegget ble redigert 04.04.18 15:10)

jackblack
jackblackInnlegg: 13609
04.04.18 15:07

hvor mange venstrekanter skal dere ha? De Lanlay, Adegbenro, Levi og nå Zekhini?

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 34764
04.04.18 15:08

Merkelig lån. Kan ikke se at han vil heve laget noe.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 7566
04.04.18 15:09

Forstå det den som kan.

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 9256
04.04.18 15:11
Havrebukken: Tragisk om dette går på bekostning av DeLanlay og Levi som har mye kvalitet og garantert blir provosert over at klubben ikke vil satse mer på de. Her skal det heller handles det i desperasjon på tampen.

HerreGud, det er snakk om et LÅN, noen få måneder. Chill!

Kvernis
KvernisInnlegg: 7052
04.04.18 15:11

Fryktelig merkelig "overgang". Enig med fyren over angående bla. Levi og De Lanlay, hva tenker de nå? Levi er fryktelig spennende og skulle ønske at vi fikk se mer til svensken. Zekniiinhimiimi blir jeg ikke hard av, men vi får gi en sjanse.

PapaSmurf
04.04.18 15:12

Og Hovland inn også?

Hva er de de holder på med? Han hadde aldri spilt seg inn på MFK, jeg kjenner jo ikke så godt til RBKs stoppere bortsett fra Reginiussen, men jeg trodde ikke de var så svake at man kikker til Hovland.

Kvernis
KvernisInnlegg: 7052
04.04.18 15:12
Kurtkanon2: HerreGud, det er snakk om et LÅN, noen få måneder. Chill!

Men hvilke signaler sender dette? Hvorfor skal vi ta inn Rafik når vi har gode spillere i stallen allerede? Greit det er et lån som mest sannsynlig blir kortvarig, men likevel.

PapaSmurf
04.04.18 15:13

Jeg ser gjerne De Lanlay til MFK om RBK ikke vil ha han mer, Vi er flinke på å få skadeforfulgte spillere ship shape.

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 44718
04.04.18 15:13

Nydelig for Vikings del om Sogndal selger sin beste stopper.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 27625
04.04.18 15:15

Hvor god var han egentlig for ODDS? Var det ikke veldig varierende?

(Innlegget ble redigert 04.04.18 15:16)

trøndergutten
04.04.18 15:16
ASEN: er panikken nådd brakka på Lerkendal allerede?  Har ikke RBK Norges beste og største spillerstall?

Skulle tro det. I kvantitet i alle fall. Men vi er veldig skadeutsatt på vingene: Helland vet man aldri med, 100% Jesus er tydeligvis ute en stund, de Lanlay er nettopp tilbake fra skade og har vel vært mer skadet enn frisk i Rosenborg, og Levi har fortsatt et stykke igjen til han kan spille fast for oss (dog har han et stort potensial, så han bør få flere sjanser enn han har fått). 

Egentlig det samme gjelder på midtstopperplass: Reginiussen er bankers men bak der er det litt tynt. Rasmussen har ikke prestert bra så langt, men har potensialet. Ogbu er 18 år og vi kan nok ikke forvente så mye av han enda, mens Serbecic også er et ungt talent. 

Nå ser det altså ut som at Hovland og Zeknini er på vei inn. Jeg har et par problemer med dette: 

1. Det burde skjedd tidligere i vinter. Vi har sett mange ganger tidligere at spillere trenger tid for å komme seg inn i Rosenborg-systemet (hvis vi i det hele tatt har noe plan lenger for hvordan vi skal spille), venner seg til treningsregimet osv. Det er ikke sånn at vi ikke visste om disse problemområdene tidligere i vinter. Flere her inne snakket om det for flere måneder siden.

2. Zeknini er kun på lån til sommeren. Jeg liker ikke slike kriseløsninger når man heter Rosenborg og skal være på toppen av næringskjeden i Norge. Jeg kan godta det hvis det er en opsjon på kjøp her, men det er det sikkert ikke. Mest sannsynlig er han ikke i kampform heller. Så han trenger sikkert en del kamper før han kan begynne å prestere. Når det skjer, skal han sikkert tilbake til Italia igjen.

3. Vi har nå 5 midtstoppere. Hvis de nå mener at Hovland er løsningen i forsvaret (noe jeg er skeptisk til), så burde han kommet istedet for Ogbu eller serberen. Med mindre de mener Ogbu er så langt unna at han har godt av et år i 3. divisjon.

(Innlegget ble redigert 04.04.18 15:19)

jackblack
jackblackInnlegg: 13609
04.04.18 15:17
InDeilawetrust: Hvor god var han egentlig for ODDS?

I de kampene han var god var han veldig god. Men så ikke nok til å bli helt panegyrisk. 

Havrebukken
04.04.18 15:17
Kurtkanon2: HerreGud, det er snakk om et LÅN, noen få måneder. Chill!

Hva skal de med han? Er jo ikke nevneverdig bedre enn de som allerede er der og kjenner klubben og systemet.

(Innlegget ble redigert 04.04.18 15:18)

Rockets_AA
04.04.18 15:18
trøndergutten: Med mindre de mener Ogbu er så langt unna at han har godt av et år i 3. divisjon.

Det har de uttalt allerede, at det blir lite spilletid på Ogbu i Eliteserien i år.

trøndergutten
04.04.18 15:20
Rockets_AA: Det har de uttalt allerede, at det blir lite spilletid på Ogbu i Eliteserien i år.

Greit. Det har jeg ikke fått med meg. Da er akkurat det greit.

Hamstring
HamstringInnlegg: 33
04.04.18 15:20

Fine greier alt dette, så lenge de holder seg unna Gjertsen!

(Innlegget ble redigert 04.04.18 15:22)

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 44718
04.04.18 15:25

Rafik og Hovland, 2 som har levert ræva og nada den siste tiden fremfor 2 trønderske spillere som Gjertsen og Eggen Rismark.
Merkelige overganger vil jeg si.

DuncanE
DuncanEInnlegg: 557
04.04.18 15:26
Kvernis: Men hvilke signaler sender dette? Hvorfor skal vi ta inn Rafik når vi har gode spillere i stallen allerede? Greit det er et lån som mest sannsynlig blir kortvarig, men likevel.

Adegbenro ute. Tror dessverre dette kan ta langt mer enn 5 uker. Helland og De Lanley må kunne karakteriseres som (svært) skadeutsatt. Da står man igjen med en heller uprøvd Levi (som anvendes på høyre side). Tenker det er svært naturlig at man henter inn en kantspiller på et midlertidig lån. Så kan man alltids diskutere om Zekhnini er rett mann.

Havrebukken
04.04.18 15:30
DuncanE: Adegbenro ute. Tror dessverre dette kan ta langt mer enn 5 uker. Helland og De Lanley må kunne karakteriseres som (svært) skadeutsatt. Da står man igjen med en heller uprøvd Levi (som anvendes på høyre side). Tenker det er svært naturlig at man henter inn en kantspiller på et midlertidig lån. Så kan man alltids diskutere om Zekhnini er rett mann.

Så at Zekhnini kommer inn og tar plassen fra de som er der vil ikke føre til noe intern uro?

Kan ikke tro at han går til Rosenborg for å sitte på benken.

Levi vil vel alltid forbli uprøvd siden Kåre har en fetisj om å ha faste folk på benken.

At Rasmussen nå blir benket for en Hovland som ikke har imponert noen på flere år gir sender vel også ut visse signaler.

(Innlegget ble redigert 04.04.18 15:32)

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 29306
04.04.18 15:32
PapaSmurf: Merkelig lån. Kan ikke se at han vil heve laget noe.

Så lenge det provoserer Fagermo, så stiller jeg meg bak det.

Anelka2
Anelka2Innlegg: 18934
04.04.18 15:33

Lån ja...uansett ikke god nok. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg