Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd:Tromsø-Ranheim

NYTT TEMA
HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 18664
08.04.18 08:37

Kampen spilles på Alfheim i dag (søndag) kl 18.00. Kampens dommer: Kristoffer Hagenes. Kampen vises på Eurosport Player.

Lagene har møtt hverandre fire ganger tidligere. To ganger i 1. divisjon i 2014, og to ganger i cupen. I 2010 slo Ranheim TIL ut av cupen med 2-0 seier på Alfheim. 

På grunn av avlysninger har Ranheim bare spilt en kamp i år, seieren over Stabæk (4-1) i forrige serierunde. TIL har også fått avlyst en kamp, og har tapt borte mot Start (1-4) og Molde (1-2). Dette er altså årets første hjemmekamp på Alfheim. 

TIL spilte elendig i første serierunde mot Start, men hevet seg betraktelig og spilte jevnt med Molde sist helg, til tross for tap. Jeg tør ikke å spå noe resultat i dagens kamp, men håper det beste. 

TIL startet med dette laget mot Molde (3-5-1-1): Gudmund Kongshavn; Magnar Ødegaard - Simen Wangberg - Tom Høgli; Robert Taylor - Daniel Berntsen - Morten Gamst Pedersen - Kent Are Antonsen - Lasse Nilsen; Gjermund Åsen; Runar Espejord. Benyttede innbyttere: Mushaga Bakenga, Slobodan Vuk. 

Jeg kjenner ikke Ranheim-laget, og håper deres supportere kan bidra med litt opplysninger om dem.

http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=match&matchId=912500&tournamentId=1&seasonId=340&useFullUrl=false

GoingKronos
GoingKronosInnlegg: 46991
08.04.18 10:34

Håper TIL spiller med to spisser i dag, vi skapte knapt en målsjanse utover målet mot Molde og vi trenger mer trøkk i boks her. Vingbackene våre får en tøff oppgave, Ranheim er et ekte 4-3-3 lag så blir nok mye doblinger på kant.

Jeg regner med at Åsen og resten av trønder-bataljonen har gitt resten av laget beskjed om hvor viktig kamp dette er. Vi har tapt mot Ranheim før og vi må opp i kvalitet for at det ikke skal skje igjen.

Reginussen er ute for Ranheim, og han blir sikkert mer savnet her enn hjemme mot Stabæk siden han har sterke defensive kvaliteter. 

LaLuzdelNorte
LaLuzdelNorteInnlegg: 977
08.04.18 13:28

3 poeng takk.

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 20209
08.04.18 13:36
HuiBuorre: Jeg kjenner ikke Ranheim-laget, og håper deres supportere kan bidra med litt opplysninger om dem.

Blir sikkert samme lag som i serieåpningen, egentlig bare ene indreløperposisjonen som er usikker.

Barli

Witry - Kvande - Rismark - Foosnæs

Løkberg - Valla Dønnem - Sørløkk/Sandmæl

Storflor - Karlsen - Tønne

HuiBuorre
08.04.18 13:49

Jeg så deler av Ranheim-Stabæk i reprise i formiddag, og merket meg særlig Løkberg (kaptein) og Karlsen, målscorerne. Karlsen er en stor og kraftig midtspiss som kan minne om Runar Espejord. Storflor er blitt tregere, men viste fotballforståelse og en bra innleggsfot. 

Skjønner at Sørløkk, som ble byttet ut med Sandmæl, kan miste startplassen. Han var egoistisk i flere situasjoner før han ble byttet ut.

Ellers var Stabæk svake, og keeperen deres må omtrent være dårligst i Eliteserien.

(Innlegget ble redigert 08.04.18 13:49)

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 10881
08.04.18 18:48

Ingen som ser på denne kampen? Jevn og sjansefattig 1. omgang. Tromsø har kanskje vært hakke bedre, men skaper ikke mye.

HuiBuorre
08.04.18 18:50

Tannløst av TIL i første omgang, nesten like puslete som Ranheim. Det er for lite duellkraft på midtbanen. Espejord som enslig spiss fungerer heller ikke.

AlexSupertramp
AlexSupertrampInnlegg: 1491
08.04.18 19:12

Bedre nå! Gjermund Åsen scorer mot kompisene sine :)

HuiBuorre
08.04.18 19:13

Fin scoring, men Åsen feirer selvsagt ikke. Et par til, takk.

Hoppidioten
HoppidiotenInnlegg: 5180
08.04.18 19:19

Hvordan Ranheim kunne vinne 4-1 over Stabæk sist kamp er for meg et mysterium.

AlexSupertramp
AlexSupertrampInnlegg: 1491
08.04.18 19:23

2-0, fullt fortjent! Åsen igjen!

(Innlegget ble redigert 08.04.18 19:23)

HuiBuorre
08.04.18 19:23

Åsen igjen, 2-0! Klart beste Ranheim-gutt på banen. ;)

snowik
snowikInnlegg: 3215
08.04.18 19:46

Ranheim har virkelig kommet ned på jorda igjen her, ja.

HuiBuorre
09.04.18 10:15

Takk for kampen til Ranheim, og lykke til videre. Og takk for Gjermund Åsen! 

https://www.nordlys.no/tromso-il/til/gjermund-asen/super-asen-senket-gamleklubben/s/5-34-830157

bhros
bhrosInnlegg: 11876
09.04.18 11:53

Hvis aktiviteten her i tråden er representativ for fotballinteressen i Tromsø, blir det tynt på tribunene på Alfheim framover.
Tenkte kanskje jeg skulle få et inntrykk av kampen ved å lese her (bor for langt unna til å møte opp på kamp), men den gang ei.
Ingen som gidder å kommentere alle målene en gang.

Noen spillere som utmerket seg, bortsett fra Åsen?

HuiBuorre
09.04.18 12:07

"Hvis aktiviteten her i tråden er representativ for fotballinteressen i Tromsø, blir det tynt på tribunene på Alfheim framover.

Tenkte kanskje jeg skulle få et inntrykk av kampen ved å lese her (bor for langt unna til å møte opp på kamp), men den gang ei."

For å diskutere i en fotballtråd må man ha noen å diskutere med. Dårlig med det i denne tråden. Det er ikke bare Ranheim som har lite supportere på vgd, bare så det er sagt. 

Jeg har lagt ut en artikkel fra Nordlys over, men de aller fleste TIL-artiklene i tromsøavisene er plussartikler. Vi du lese om kampene må du faktisk abonnere på en av dem.

(Innlegget ble redigert 09.04.18 12:09)

HuiBuorre
09.04.18 12:18
bhros: Noen spillere som utmerket seg, bortsett fra Åsen?

For å være grei skal jeg lime inn Nordlys-børsen, uten at jeg nødvendigvis er helt enig i alle karakterene.

Gudmund Kongshavn 5

Nesten arbeidsledig i første omgang. Hadde full kontroll da Tønne forsøkte seg fra 20 meter. Rolig i andre også, men reddet bra da Løkberg traff bra. Relativt trygg med ballen i beina og løste det greit.

Magnar Ødegaard 6

Flere gode pasninger i første omgang gjennom ledd, både til Berntsen, Espejord og Åsen. Bra kontroll bakover på sin side, men lagde et unødvendig frispark på 1-0 i andre som kunne blitt straffet.

Simen Wangberg 6

Duellerte bra, og var flink i store deler til å komme ut og legge press på skuddforsøk. Tok seg til og med et lite raid fremover i utålmodigheten etter gjennombrudd offensivt. Ryddet bra unna de spede forsøkene som kom i andre.

Tom Høgli 5

Reddet TIL fra farlige situasjoner med årvåkenhet, og løp opp det som kunne blitt farligheter, dog den første etter at han selv småslurvet litt. Kan bruke sine offensive ferdigheter enda mer for å skape overtall på venstresiden. Trygg og stødig kamp av veteranen.

Robert Taylor 6

Kan bli en fin tilvekst for dette TIL-laget. Viste frem både dribleferdigheter, kombinasjonsferdigheter og skuddfot som kan gjøre han til en publikumsfavoritt, da han blant annet raidet frem gult kort til Foosnæs og plagde Barli med et par gode langskudd.

Daniel Berntsen 7

Prøvde å finne rom til å vende opp og utfordre, men ble pakket godt inn av Ranheim i første. Et par gode kombinasjoner med Taylor på høyresiden, og hadde et farlig innlegg som følge av det. Flyttet opp på topp i andre, og det ga en helt annen effekt. Da fant han rom, og spilte på sine styrker som kan gjøre han til en virkelig TIL-yndling med blikk, dribleferdigheter og tilretteleggerevner. Strålende gjennombruddspasning til Espejords store sjanse i andre.

Morten Gamst Pedersen 7

Hadde et par småfeil i starten, der kommunikasjonen med lagkameratene ikke var god nok. Løftet seg etter en rotete åpning, og satte opp Espejord og Åsen i gode situasjoner med fine pasninger. Bra frisparkforsøk fra distanse som føk utenfor i første. Startet andre med den glimrende gjennombruddspasningen til Antonsens dype løp i forkant av 1-0. Fortsatte med flere gode pasninger og dødballer før han lekkert tredte Espejord gjennoim foran 3-0. Glimrende respons fra feilen som kostet i Molde.

Kent-Are Antonsen 6

Strålende løp og assist til det viktige 1-0-målet. Gjorde ting enkelt og greit på midtbanen, og klarte seg bra i første, uten at han bidro til å skape farligheter da. Flyttet mer offensivt i banen i andre som indreløper, og det lykkes han og TIL bra med. Flere gode involveringer.

Lasse Nilsen 6

Skulle han hatt straffe? Tja. Det var berøring, men etter vår vurdering falt Nilsen for lett og dommer Hagenes gjorde en grei vurdering. Flere fine raid, og forsøkte seg fra spiss vinkel, uten å få uttelling. Den kom i andre, da han var sikker fra kort hold da Espejord skjøt innlegg på bakerste. Aktiv og solid. Satte opp Espejord til bra sjanse tidlig i andre.

Gjermund Åsen 8

Veldig god i andre! Sikker og kontant avslutning da han ble satt opp av Antonsen tidlig i andre, og ville ikke juble etter scoring mot gamleklubben. Fulgte opp med å sette inn 2-0 etter en corner, på et skudd som skiftet retning. Glimrende raid og pasning i forkant av 4-0. Et par gode situasjoner der han utfordret og spilte fri Nilsen, i tillegg til å skaffe TIL frispark i fine posisjoner i første. Lite minus for unøyaktig pasning i avgjørende øyeblikk etter god gjenvinning da Espejord kunne blitt spilt gjennom.

Runar Espejord 5

Fikk en assist like før han ble byttet ut kvarteret før slutt. Det var viktig for selvtilliten etter en stygg bom alene med keeper i andre. Hadde også et brukbart skuddforsøk fra distanse i andre. Hadde ikke noen enkel jobb alene på topp mot Ranheims stoppere i første, og klarte ikke prege kampen da. Bedre takter i andre, men mangler målet i TIL-trøya han lengter etter. .

Slobodan Vuk

Inn siste kvarteret for Espejord på topp. Fikk TIL-målet han har jaktet på siden overgangen i fjor da han var våken på returen etter at Bakenga ble spilt alene gjennom.

Mushaga Bakenga

Inn siste ti minuttene. Misset alene med keeper, men spissmakker Vuk sørget for at det ble scoring likevel.

Christian Landu-Landu

Inn i sluttminuttene for Berntsen.

Simo Valakari 8

Valgte å gi tillit til de samme elleve som startet i bortetapet mot Molde i sesongens første hjemmekamp. TIL åpnet med fokus på defensiv kontroll og var overraskende forsiktige i starten. Tok over initiativet, og fikk skapt trykk på gjestene, men fikk ikke spilt seg til klare sjanser. La om til 3-5-2 i andre og fikk full uttelling. Perfekt start med scoring etter tre minutter, da Gamst Pedersen, Antonsen og Åsen kombinerte. TIL hadde etter hvert full kontroll og vant overbevisende 4-0 i hjemmepremieren

LaLuzdelNorte
09.04.18 20:16
Hoppidioten: Hvordan Ranheim kunne vinne 4-1 over Stabæk sist kamp er for meg et mysterium.

Skjønte ikke det jeg heller. Seige og treige.

LaLuzdelNorte
09.04.18 20:30
HuiBuorre: Daniel Berntsen 7
Prøvde å finne rom til å vende opp og utfordre, men ble pakket godt inn av Ranheim i første. Et par gode kombinasjoner med Taylor på høyresiden, og hadde et farlig innlegg som følge av det. Flyttet opp på topp i andre, og det ga en helt annen effekt. Da fant han rom, og spilte på sine styrker som kan gjøre han til en virkelig TIL-yndling med blikk, dribleferdigheter og tilretteleggerevner. Strålende gjennombruddspasning til Espejords store sjanse i andre.

Gir han personlig 6, og Taylor 7. Tok seg opp i 2 omgang, men var fremdeles ganske ruskete med ball, og hadde en del balltap/slet litt med å sette fart med ballen. Pasningen til Espejord var magisk da, så han viser tidvis glimt av storhet. Spennende fyr! Samme med Taylor, rask over 20-40 meter og spennende dribler/skytter. Bra signeringer!

bhros
bhrosInnlegg: 11876
10.04.18 00:20
HuiBuorre: Jeg har lagt ut en artikkel fra Nordlys over, men de aller fleste TIL-artiklene i tromsøavisene er plussartikler.

Takker!
Har abonnert på Nordlys før. Men nå har det blitt for lite avisstoff innimellom alle helsides-annonsene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg