Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd Strømsgodset - Odd

NYTT TEMA
karamell
karamellInnlegg: 2635
13.04.18 21:49

Marienlyst stadion 15.04.18 kl 1800. Eurosport pluss 4

Dommer Kristoffer Hagenes. Hovding

Siste 6 kampene: 

Strømsgodset - Odd 1-0

Strømsgodset - Odd 1-1 

Strømsgodset - Odd 2-1 

Strømsgodset - Odd 2-1 

Strømsgodset - Odd 3-1

Strømsgodset - Odd 1-0

Godset stiller antaglig med følgende lag:

Bugge  

Vilsvik - Glesnes - Høibråten - Parr/Ringstad 

Hauger - Stengel

Tocmac - Jradi - Ulland Andersen 

Pedersen

Godset mangler muligens Parr som er ute med skade

Siste kamp Tromsø - Strømsgodset 3-1

Odd stiller antaglig med følgende lag

Sondre Rossbach 

Espen Ruud, - Vegard Bergan - Steffen Hagen - John Kitolano

Vebjørn Hoff, Jone Samuelsen, Thomas Grøgaard

Bilal Njie - Birk Risa - Elba Rashani.

Odd mangler Børven. Nordkvelle og Semb berge

Sist kamp: Odd - Bodø/Glimt 2-0 

Strømsgodset er som vanlig favoritt, men har litt å bevise etter en ekstreme variert start på sesongen.

Forventer egentlig at Skullerud og hans team er veldig opptatt av å få spilt vår antatt beste spillere i form og lar de få en sjanse til etter en miserabel kamp mot Tromsø. Skullerud er ikke kjent for de største overraskelser egentlig :)

Odd gjorde jobben mot Bodø/Glimt og seiret 1-0 i siste kamp etter ett kanon frispark av Ruud. Utover det sliter Odd med å både skape/utnytte sjanser om dagen.

Etter statistikken å dømmer har Odd hatt problemer på Marienlyst det siste tiåret og vi må helt tilbake til 2010 for å finne siste seier i seriespill, men det pleier å bli tett og jevne kamper med alltid riktig vinner :)

God kamp

(Innlegget ble redigert 13.04.18 21:52)

modumodd
modumoddInnlegg: 2733
14.04.18 09:46

Forventer ingenting her. Skulle det mot formodning bli poeng her, er det ren bonus. Har til og med spilt på langodsen hvor jeg har godsetseier.... Så Odd, gå ut og overrask meg... neppe.. 

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 7858
14.04.18 10:21

Gutta er nødt til å reise kjerringa hjemme nå. Om de ikke klarer å ha intensitet, aggressivitet og vilje etter de to første hjemmekampene som endte uavgjort kan fort publikum bli uinteresserte. 

Groundhopper
GroundhopperInnlegg: 504
14.04.18 21:17

Det var da voldsomt til engasjement her da...

Tradisjon tro vinner vel hjemmelaget både i Drammen og Skien. Alltid stas å slå Fagermo. Husker ikke årstallet i farta, men det året vi slo Odds 1-0 hjemme på et hjørnespark på (tror det var) overtid i 2. omgang står fremdeles frem som et av de store høydepunktene de siste årene for undertegnede. Hvis man ser bort fra de åpenbare som medaljer, finale og bortekamper i e-cup, da.

God kamp!

Dimmi
DimmiInnlegg: 9044
14.04.18 23:29
karamell: Hauger - Stengel

Kan det kanskje bli Junior i stedet for Stengel her?

Ikke at Junior har imponert så voldsomt til nå (snarere tvert i mot, kanskje...), men jeg var litt skeptisk til Stengel/Hauger som duo før sesongen, og har vel egentlig ikke blitt noe mindre skeptisk etter de første fire kampene.

For Junior har det tempoet i beina som både Hauger og Stengel begge mangler.

Og er Basse 100% igjen?

Salihovic
SalihovicInnlegg: 7488
15.04.18 01:56

Skulle tro Bassel max spiller 60 minutter her. Men en naturlig spiller å starte med på hjemmebane og eventuelt ta han av etterhvert

bornd
borndInnlegg: 212
15.04.18 13:13
Dimmi: Kan det kanskje bli Junior i stedet for Stengel her?

Ganske sikker på at Herman blir benka og Junior starter. Parr er fortsatt heller ikke klar, så da starter antakelig Ringstad. 

sambasamba
sambasambaInnlegg: 15671
15.04.18 13:23
bornd: Ganske sikker på at Herman blir benka og Junior starter. Parr er fortsatt heller ikke klar, så da starter antakelig Ringstad.

Krysser alle finga for Hamoud

Er generelt en mye bedre spiller enn Ringstad

bornd
15.04.18 13:27
sambasamba: Krysser alle finga for Hamoud Er generelt en mye bedre spiller enn Ringstad

Ikke enig her, Hamoud er bra og vært en lojal og god spiller for Godset. Hans tid er over mener jeg. På tide å gi Ringstad og andre for fremtidens lag mer sjanser nå.

Ringstad er faktisk meget offensivt god, ung og en spiller for fremtiden. Vært god i oppkjøringen og på treningene. Er som Kippe også uttalte her tidligere i år. Ringstad er beste backen han har spilt i sammen med. Han trenger tillitt han også. Men vi får se. 

Ville også heller hatt unge lovende Lindquist på benken i steden for Hamoud. Godset må ha den eldste benken i eliteserien.... 

sambasamba
15.04.18 13:33
bornd: Ville også heller hatt unge lovende Lindquist på benken i steden for Hamoud. Godset må ha den eldste benken i eliteserien....

Linquist + Hamoud er jeg med på

Hamoud er veldig verdifull på den måten at han alltid er 100%, selv om han ikke har spilt på ett halvt år, er en veldig smart og posisjonssikker spiller, rask og kondisjonssterk, samt en god pasningspiller. Også relativt fleksibel. Kan gjøre en jobb flere steder

Ringstad syntes jeg hittil ikke har gjort en eneste god gjeldene kamp. Er egentlig definisjonen på de spillerne jeg ikke helt fortstår hvorfor vi bruker masse penger på. Ikke er han god nok, og ikke er han ung nok til å utvikle for fremtiden

(Innlegget ble redigert 15.04.18 13:34)

Dimmi
15.04.18 13:36
bornd: Ringstad er faktisk meget offensivt god, ung og en spiller for fremtiden.

Jeg synes det er litt trist at vi nå har blitt en klubb hvor supportere omtaler en 26-åring som "ung og en spiller for fremtiden".

bornd
15.04.18 13:42
sambasamba: Ringstad syntes jeg hittil ikke har gjort en eneste god gjeldene kamp. Er egentlig definisjonen på de spillerne jeg ikke helt fortstår hvorfor vi bruker masse penger på. Ikke er han god nok, og ikke er han ung nok til å utvikle for fremtiden

Enig i at Ringstad har fortsatt litt å bevise, men jeg har troa på han. Jeg har sett mange kamper med han og jeg vet han var meget god på Marbella og det han fikk i treningskampene, han har bra skudd fot , kan dra av et par mann og er fortsatt ung. Men trenger tilitt! 

Samme med Lindquist. uforståelig at han ikke en gang er i troppen.... må være nok en gang frustrerende for en ung spiller som fornyet kontrakten med Godset rett før sesongen... og var ønsket av andre eliteserieklubber.

Enig i mye av det du skriver om Hamoud. Og han fortjener all ros for den han er. Men på tide med å spille inn yngre krefter nå. 

I dag må Godset opp i ringa svare etter den miserable innsatsen i Tromsø. Slik som VIF gjorde mot Start. Forventer seier !! 

bornd
15.04.18 13:44
Dimmi: Jeg synes det er litt trist at vi nå har blitt en klubb hvor supportere omtaler en 26-åring som "ung og en spiller for fremtiden".

Kunne ikke vært mer enig! Trist. Jeg liker ikke den rettningen klubben går når det gjelder dette. Se benken til Godset... Merkelig ikke flere ser dette av supportere og ledelse.... 

bornd
15.04.18 15:33

Fagermo som har kritisert Skullerud mye for ikke å utvikle unge spillere tidligere stiller sannsynlig med :

Rossbach 22 år, Bergan 22 år, Kitlano 18 år, Hoff 21 år, Grøgaard 22 år, Nijie 19 år, Risa 20 år, Tar vi med Rashani  23 år, så stiller Odd med sannsynlig 8 stk 23 år eller under i første 11 ern....... 

(Innlegget ble redigert 15.04.18 15:34)

AlexandrsJelisejevs
AlexandrsJelisejevsInnlegg: 6489
15.04.18 16:12

Og alle er fra Telemark, hø hø hø. Nei, jeg er drittlei den vitsen. Alt maset til Fagermo om dette også, forsåvidt. 

Har trua i dag, om vi scorer det første målet tipper jeg vi vinner ganske så greit. 3-0.

cpatton
cpattonInnlegg: 896
15.04.18 16:18

Fagermo har fått sulten tilbake og startet oppbygging av nytt lag for kommende sesonger. I år går vi for en respektabel plassering ispedd Oddball i ny og ne.

Til og med i en jojo-liga som ES skal det godt gjøres av Odds U21 mannskap å få med seg noe tilbake til Skien. Skulle så skje tar jeg det for gitt at alarmklokkene vil høres godt forbi Drammensvassdraget.

cpatton
cpattonInnlegg: 896
15.04.18 16:27
AlexandrsJelisejevs: Og alle er fra Telemark, hø hø hø. Nei, jeg er drittlei den vitsen. Alt maset til Fagermo om dette også, forsåvidt.

Slapp nå helt av, Donald - kun seks telemarkinger i startoppstillingen i kveld. Beklageligvis heller ikke fake news...

stc887
stc887Innlegg: 13959
15.04.18 16:35
bornd: jeg vet han var meget god på Marbella

Men treningskamper og treninger for den skyld er og forblir treningsituasjoner og ikke tellende kamp. Det går saktere med spillere i tempo i huet og beina, detaljer sitter ikke, det handler mer om å bygge fysikk/kampform osv. Kastrati var best i preseason tre år på rad uten sammenligning forøverig og både Deila, BP og Nielsen sa før sesongen at Kastrati trudde de ville slå til skikkelig.

Ringstad virker litt mentalt skjør på meg. Skulle tru når du endelig fikk starte eller kom inn så ville du gi 200% for å vise deg fram. Ringstad fremstår nærmest litt veik på meg. Flommer vel ikke over av selvtillit etter å vært yttre saftblander i Braga for så reise hjem til ES og gro mose på benken.Ble nok mye mindre spilletid på han etter at Toro måtte skrote 4-4-2 med Parr på kant i tøffere bortekamper og Ringstad på back til at han holdt begge varme og nå er vi stuck med 4 venstrebacker i Ringstad, Parr, Hamoud og Lindquist.

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 6318
15.04.18 16:40

Håper Odd klarer å røske med seg poeng hjem i dag, men frykter Ruud blir latterliggjort i dag.

stc887
15.04.18 17:00
Dimmi: Kan det kanskje bli Junior i stedet for Stengel her?

Bekreftet og eneste endring fra kamper mot TIL.

(Innlegget ble redigert 15.04.18 17:01)

sambasamba
15.04.18 17:02

1. Espen Bugge Pettersen

26. Lars Vilsvik

5. Jakob Glesnes

28. Marius Høibråten

25. Stian Ringstad

93. Tokmac Nguen

6. Henning Hauger

19. Francisco Junior

23. Eirik Ulland Andersen

8. Bassel Jradi

10. Marcus Pedersen

sambasamba
15.04.18 17:04

Samme bedritne formasjonen også, om man skal lese dette rett ut

Snikomorganisering til 442

Så håper jeg Ringstad spiller slik at Samba må spise alle regionens kameler 

Dimmi
15.04.18 17:27
sambasamba: Snikomorganisering til 442

Det ser da vel ut som den samme 4-2-3-1 vi har kjørt i lang tid?

Corlan
CorlanInnlegg: 3883
15.04.18 17:29
Gunnar88: Håper Odd klarer å røske med seg poeng hjem i dag, men frykter Ruud blir latterliggjort i dag.

Ruud har vel aldri to gode kamper på rad

arto
artoInnlegg: 1450
15.04.18 17:41

Bare seier er godt nok for Godset i dag hvis vi skal være med i medaljekampen. Eventuelt tre hjemmekamper på rad uten seier og nedre del av tabellen er heller ikke heldig for interessen rundt laget(publikumsoppmøte) de neste ukene.

bjoro33
bjoro33Innlegg: 2002
15.04.18 17:55

Det blir med å høre på radio grenland.

Håper på at gutta gjør en god kamp i dag. Det har vært tendenser til godspill innimellom. Odd mangler tre viktige spillere. Eller i mine øyne to. Berge er det ikke så nøye med :) Selv om har avgjort noen kamper....

Samuh0lm
Samuh0lmInnlegg: 8056
15.04.18 18:25

Ruud ramler plutselig som en potetsekk 2sekunder etter å ha Pedersens hånd på siden av armen sin..

Firensju
FirensjuInnlegg: 1627
15.04.18 18:28

Uhm, ifølge av VGLive, så stiller Odd med 6 forsvarspillere, 3 midtbanespillere og 1 spiss?

(Innlegget ble redigert 15.04.18 18:28)

Sparedusj
SparedusjInnlegg: 4591
15.04.18 18:37

Dommeren har vært usedvanlig svak første halvtimen. Feil vurderinger hele tiden, store og små. Begge veier forøvrig, har ikke gått spesielt mot godset.

Kommentator virker også å ha en dårlig dag på jobben. Ser stemplinger som aldri skjedde, klarer ikke se forskjell på Ringstad og Jradi og generelt slitsom.

Men så er jeg generelt negativ også da.

stc887
15.04.18 18:38
Sparedusj: Kommentator virker også å ha en dårlig dag på jobben. Ser stemplinger som aldri skjedde, klarer ikke se forskjell på Ringstad og Jradi og generelt slitsom.

Deilig med stream uten kommentator.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg