Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mot Voldtekt-banner fjernet av Molde

NYTT TEMA
GoingKronos
GoingKronosInnlegg: 41805
16.04.18 09:14

Lillestrøm-supporterne hadde laget et banner der de skrev "mot voldtekt" - dette universelle budskapet ble ikke godt tatt imot av Molde FK som fikk banneret fjernet.  Banneret nevnte verken noe om enkeltpersoner eller klubber, men likevel var det for sterk kost for Molde.

Jeg kan ikke se at det er noe galt med banneret og jeg syns Lillestrøm kan ta dette til NFF for å høre om Molde har rett til å ta det ned. Jeg skulle tro at NFF som er opptatt av sitt samfunnsoppdrag bør være positiv til at supporterklubber tar tydelig standpunkt. Ellers håper jeg andre supportere følger opp LSK-fansen sitt initiativ her.

storteple
stortepleInnlegg: 8177
16.04.18 09:17

Helt greit å ta det bort. Alle vet at Lillestrømsupportere ikke er mot voldtekt, og bare gjør dette pga en viss sak. 

Herregud, får være måte på å late som man ikke forstår. 

_Ghost_
_Ghost_Innlegg: 3810
16.04.18 09:18

Molde-ledelsen burde få seg et kurs i markedskommunikasjon. I stedet for å la banneret henge og risikere 10-20 twitter-poster blir det nå en langt verre mediesak. Ingen vil kommentere det heller. Lite gjennomtenkt av en klubb med MOT på drakta.

(Innlegget ble redigert 16.04.18 09:19)

jackblack
jackblackInnlegg: 12709
16.04.18 09:19
GoingKronos: Lillestrøm-supporterne hadde laget et banner der de skrev "mot voldtekt" - dette universelle budskapet ble ikke godt tatt imot av Molde FK som fikk banneret fjernet.  Banneret nevnte verken noe om enkeltpersoner eller klubber, men likevel var det for sterk kost for Molde. Jeg kan ikke se at det er noe galt med banneret og jeg syns Lillestrøm kan ta dette til NFF for å høre om Molde har rett til å ta det ned. Jeg skulle tro at NFF som er opptatt av sitt samfunnsoppdrag bør være positiv til at supporterklubber tar tydelig standpunkt. Ellers håper jeg andre supportere følger opp LSK-fansen sitt initiativ her.

Utrolig klønete håndtering av Molde. De stiller seg lagelig til for hugg. Kan ikke skjønne annet enn at det gikk en kule varmt for vedkommende som var sikkerhets ansvarlig på stadion. Tviler på at dette er et budskap som klubben vil stille seg bak når de først får tenkt seg om. Nå må jo nevnte spiller snart få en pause. 

Loffetuss
LoffetussInnlegg: 1475
16.04.18 09:22

Universelt budskap, ja... Mon tro om LSK fansen hadde synes det var like viktig å ha dette banneret om deres lag var i Moldes situasjon. Nå er jeg enig i at Molde ikke burde tatt det ned. Når de velger å fortsatt bruke spilleren, må de stå litt i det. Jeg blir derimot kvalm når folk er holier than thou, of later som dette var en helt generell MOT-kampanje og ikke hadde noe med den tiltalte spilleren å gjøre.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 25950
16.04.18 09:24

Dette burde de latt henge.

Det er jo også fint at alle vi møter har blitt samfunnsengasjerte. La oss håpe det vedvarer og ikke bare er et blaff.

jackblack
jackblackInnlegg: 12709
16.04.18 09:25
Loffetuss: Universelt budskap, ja... Mon tro om LSK fansen hadde synes det var like viktig å ha dette banneret om deres lag var i Moldes situasjon. Nå er jeg enig i at Molde ikke burde tatt det ned. Når de velger å fortsatt bruke spilleren, må de stå litt i det. Jeg blir derimot kvalm når folk er holier than thou, of later som dette var en helt generell MOT-kampanje og ikke hadde noe med den tiltalte spilleren å gjøre.

De kunne og burde hatt med en "Mot trakassering" permanent på Åråsen. 

Viktor_Onopko
Viktor_OnopkoInnlegg: 29
16.04.18 09:29

Spilleren blir frikjent. 

Bra at Molde lar spilleren få spille.

OddsBK
OddsBKInnlegg: 199
16.04.18 09:29

Molde for voldtekt. Mista all respekt for den klubben

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 5785
16.04.18 09:30
storteple: Alle vet at Lillestrømsupportere ikke er mot voldtekt

Dette er en drøy påstand.

Jeg tror derimot at samtlige supportere er mot voldtekt, og det er flott at supportere setter dette frem i lyset.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 25950
16.04.18 09:32

Jeg pleier ikke å svare på søppel, men jeg må komme med et oppfølgingsspørsmål: OddsBK, hvor mye respekt hadde du for Molde før denne saken dukka opp? Jeg har jo sett innleggene dine en stund og det har ikke sett ut som det har vært mye respekt tidligere heller. 

(Innlegget ble redigert 16.04.18 09:32)

Viktor_Onopko
Viktor_OnopkoInnlegg: 29
16.04.18 09:37
Gunnar88: Jeg tror derimot at samtlige supportere er mot voldtekt, og det er flott at supportere setter dette frem i lyset.

Derimot så er 9 av 10 positive til gruppevoldtekt. Statistisk sett.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 5561
16.04.18 09:38

Jeg mener det er feil å markere meninger på fotballstadioner som ikke direkte har med fotball å gjøre, men å fjerne en banner som lyder "mot voldtekt" er uforståelig. Å være mot voldtekt er ikke en mening som gir grunnlag for å skape uro på tribunen. 

DietCoke
DietCokeInnlegg: 10014
16.04.18 09:42
GoingKronos: om Molde har rett til å ta det ned

Selvsagt har de rett til å få det fjernet.

GoingKronos
Loffetuss: later som dette var en helt generell MOT-kampanje og ikke hadde noe med den tiltalte spilleren å gjøre.

Det er selvsagt underforstått at det har med voldtektssaken i Molde å gjøre, men så lenge det gjøres på en måte som ikke outer spilleren så bør det få henge.

Og om en bieffekt av saken er at folk i fotballmiljøet blir mer opptatt av seksuelle overgrep så kan ikke det være galt. 

Kiedis
KiedisInnlegg: 9061

(Beklager at eksempelet under er hentet fra britisk fotball)

Minner meg litt om når Spurs-fansen stadig skal demonstrere og hetse Marcos Alonso fordi han fyllekjørte og drepte en dame og deretter kjøpte seg fri fra problemet.

Saken er naturligvis avskyelig, men det var ikke noe Spurs-fansen brydde seg om før han begynte å spille for Chelsea.

Får litt de samme assosiasjonene her. Hadde LSK-fansen fremme dette banneret da de spilte mot Start i forrige uke?

GoingKronos
DietCoke: Selvsagt har de rett til å få det fjernet.

Hvorfor mener du det?

DietCoke
16.04.18 09:44
GoingKronos: Hvorfor mener du det?

Ingen kan forlange å få henge opp noe som helst på Molde stadion uten at MFK syns det er greit. Det er ikke et offentlig sted.

HarryH
HarryHInnlegg: 25973
16.04.18 09:44

Uklokt å fjerne det banneret. 

Jeg forsto det slik at det også var uenighet internt om man skulle gjøre det.

GoingKronos
16.04.18 09:46
DietCoke: Ingen kan forlange å få henge opp noe som helst på Molde stadion uten at MFK syns det er greit. Det er ikke et offentlig sted.

Men NFF har sine retningslinjer som også Molde er underlagt. Jeg syns det å nekte å henge et slikt uproblematisk banner bryter med holdningene norsk idrett står for og setter idretten i vanry. 

DietCoke
16.04.18 09:50
GoingKronos: Jeg syns det å nekte å henge et slikt uproblematisk banner bryter med holdningene norsk idrett står for og setter idretten i vanry.

Det var nå voldtsomt. Selv om det er uproblematisk isolert sett, er det ikke satt opp i isoloasjon og du trenger ikke late som det ikke er en kontekst her som endrer hvordan budskapet kan forventes å oppfattes.

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 51368
16.04.18 09:51
GoingKronos: Men NFF har sine retningslinjer som også Molde er underlagt. Jeg syns det å nekte å henge et slikt uproblematisk banner bryter med holdningene norsk idrett står for og setter idretten i vanry.

Tenker jeg tar med meg ett banner på stadion neste gang 

"MOT DRAP" . 

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 51368
16.04.18 09:52
PapaSmurf: Det er jo også fint at alle vi møter har blitt samfunnsengasjerte. La oss håpe det vedvarer og ikke bare er et blaff.

Viser bare hvor lavmål mange fotballsupportere kan være synes jeg. 

Men de synes sikkert selv de var veldig smarte og morsomme. 

Ingen som er for voldtekt selvsagt . 

GoingKronos
16.04.18 09:54
DietCoke: Det var nå voldtsomt. Selv om det er uproblematisk isolert sett, er det ikke satt opp i isoloasjon og du trenger ikke late som det ikke er en kontekst her som endrer hvordan budskapet kan forventes å oppfattes.

I motsetning til hvordan det oppfattes når Molde nekter et slikt banner å henge?

Lew_Ashby
Lew_AshbyInnlegg: 2776
16.04.18 09:57

Dersom Brann fjerner mitt ''Mot ananas på pizza''-banner på søndag så klikker det for meg.

Toetoe244
Toetoe244Innlegg: 2741
16.04.18 10:14

Gudhjelpe for et lavmål. Det er vel ingen som oppriktig tror at noen av disse tullingene bryr seg katta om ev.voldtektsoffer i den konkrete saken. Dette er kun misforstått "tribunekultur". Molde gjorde helt rett i å fjerne dritten.

Kanarifansen talsmann var heller ikke fornøyd med nekene som sto med banneret:

"Kanarifansens talsmann Kenneth Kvebek skriver følgende til oss i en sms søndag kveld:

- Jeg har ingen kommentar. Banneret er unødvendig og ble fjernet. Greit nok, skriver Kvebek."

storteple
stortepleInnlegg: 8177
16.04.18 10:16

Gunnar88: «Dette er en drøy påstand.»

Ja, men så var den heller ikke seriøst ment. Det blir bare så ufattelig idiotisk av TS å late som at han ikke skjønner hvorfor det banneret ble tatt med i utgangspunktet. Har aldri sett det på Åråsen, for å si det sånn. 

RAH
RAHInnlegg: 2543
16.04.18 10:17

De kunne heller hatt et banner hvor det stod " mot mobbing fra norske tribuner ".  For dette banneret som LSK fansen brukte igår er nettopp mobbing.  Pinlig at noen forsvarer slik oppførsel.  

GoingKronos
16.04.18 10:38
RAH: For dette banneret som LSK fansen brukte igår er nettopp mobbing.

Hvem mener du mobbes?

DietCoke
16.04.18 10:41
GoingKronos: I motsetning til hvordan det oppfattes når Molde nekter et slikt banner å henge?

Dersom du oppfatter det som at de er for voldtekt, så fremstiller du deg selv langt dummere enn det er grunn til.

Til sjuende og sist er det opp til klubben å vurdere hva som skal henge rundt omkring på stadion, og dette ville de tydeligvis ikke ha. Vi forstår hvorfor, men så kan vi alle være enige om at det beste nok likevel hadde vært å la det være.

Edit: Fant og la til et savnet "ikke".

(Innlegget ble redigert 16.04.18 10:43)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg