Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bare S08, RBK og Molde kan bli "Norges beste lag"

NYTT TEMA
Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 2104
17.04.18 07:10

RBK tar nok gullet i år slik de "alltid" gjør. Skulle det mot formodning ikke skje, er det kun S08 og Molde som kan kalle seg Norges beste lag ved et seriemesterskap.

Om mot all formodning at lag som Strømsgodset, Vif eller Brann skulle vinne, så vinner de pga at et eller flere av lagene ovenfor spiller 12-14 internasjonale mens man selv kan spare krefter og samle overskudd. Derfor kan man ikke skilte med "Norges beste lag" men kun "Seriemester" etter endt sesong, da man på langt nær konkurrerer på like vilkår.

Om RBK, S08 og Molde skulle ryke ut av Europa før gruppespillet, faller dette selvfølgelig bort.

NB! Tok ikke med LSK i beregningen da det er "umulig" at de vinner Eliteserien.  

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 17389
17.04.18 07:30

Bare Hulkibulk som kan finne på å skrive sånne innlegg. 

thohla1
thohla1Innlegg: 351
17.04.18 07:36

Brann klarer aldri å holde skuta flytende en hel sesong. Glem Brann.

InDeilawetrust
17.04.18 07:38

Hmmm så langt ser jo Brann veldig solide ut. 

FooDog
FooDogInnlegg: 2501
17.04.18 07:48
Hulkibulk: NB! Tok ikke med LSK i beregningen da det er "umulig" at de vinner Eliteserien.

Ingen ting er umulig i fotball!

Det vil kanskje ikke være en større sensasjon om f.eks. Ranheim vinner Eliteserien enn at Leicester vant Premier League?

Etter RBK's slette opptreden i Bodø i går ville jeg ikke bli veldig overrasket om Start klarer å få med seg poeng fra Lerkendal på søndag.

Slik serien har startet i år kan man kanskje konkludere med at det finnes ingen gode lag i Norge akkurat nå.

InDeilawetrust
17.04.18 07:58

Et idiotisk innlegg i trådstarten forøvrig. Det laget som vinner serien skal få lov til å kalle seg Norges beste lag ;). Men det blir ikke VIF denne sesongen, det er helt sikkert. 

suckeronthevine
suckeronthevineInnlegg: 2452
17.04.18 08:06
FooDog: Slik serien har startet i år kan man kanskje konkludere med at det finnes ingen gode lag i Norge akkurat nå.

Helt enig. Men vi får håpe det kommer seg litt når sommeren kommer.

RBK kunne kanskje se veldig bra ut mot Molde. Men veldig usikker på om det ikke bare var et fryktelig svakt Molde for dagen og der altså. I de øvrige kampene har RBK vært høyst ordinære.

InDeilawetrust
17.04.18 08:09

Det var vel litt sånn med RBK forrige sesong også. Men når de først får sving på sakene så kommer de nok voldsomt. Blir naivt å tro noe annet. Men man kan jo håpe at det blir litt spenning.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 28454
17.04.18 08:31

Eh...

Laget som vinner ligaen er det beste laget. Så enkelt er det.

Det å spille i Europa gir mer trykk på spillerstallen, men samtidig får man god matching som hever spillerne.

Føler dette er den samme logikken som når noen roper at et lag har kjøpt seg til seriemesterskapet. Selvsagt har man det. Når vant et lag serien sist uten å kjøpe seg til tittelen?

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 28454
17.04.18 08:35
suckeronthevine: RBK kunne kanskje se veldig bra ut mot Molde. Men veldig usikker på om det ikke bare var et fryktelig svakt Molde for dagen og der altså.

Det var en kombinasjon.

Molde var slappe og ukonsentrerte, men RBK satte MFK under et voldsomt press og bidro til at Molde så ut som et jenter-14 lag.

Men det jeg tror er problemet er motivasjonen. Spillerne virker mette. Mot Molde hadde de en ekstrem motivasjon, som vi ikke har sett i de andre kampene. De løp og kjempa som ville dyr da det gikk på æren løs at Molde kunne få en luke på 10 poeng.

(Innlegget ble redigert 17.04.18 08:35)

vadefugl
vadefuglInnlegg: 40583
17.04.18 08:56

Håper Molde klarer å egge oss opp slik at vi må arbeide for å vinne serien. 

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 53007
17.04.18 09:28
InDeilawetrust: Et idiotisk innlegg

Enig 

Willian
WillianInnlegg: 894
17.04.18 09:28
PapaSmurf: Det å spille i Europa gir mer trykk på spillerstallen, men samtidig får man god matching som hever spillerne.

Statistikk viser vel at det ikke er tilfelle i det hele tatt? 

Kan se på Rosenborg sine kamper i fjor. Kampene etter en Europeisk kamp så hadde de denne statistikken: 4-1-4 (inkludert cuptap mot Enga). 

suckeronthevine
suckeronthevineInnlegg: 2452
17.04.18 12:02
PapaSmurf: Det var en kombinasjon.
Molde var slappe og ukonsentrerte, men RBK satte MFK under et voldsomt press og bidro til at Molde så ut som et jenter-14 lag.
Men det jeg tror er problemet er motivasjonen. Spillerne virker mette. Mot Molde hadde de en ekstrem motivasjon, som vi ikke har sett i de andre kampene. De løp og kjempa som ville dyr da det gikk på æren løs at Molde kunne få en luke på 10 poeng.

Nettopp det momentet at de mot Molde leverte en innsats/arbeidsvilje som ligger over det en normalt ser er viktig her tror jeg. Det er det vanskelig å gjenskape runde etter runde. Da bør man heller ha et grunnspill å falle inn i der det ikke kreves helt ekstraordinær vilje og glød. Det grunnspillet er jeg faktisk litt usikker på om rbk har pr nå. Grepet med både Søderlund og Bendtner endrer jo ganske mye.

(Innlegget ble redigert 17.04.18 12:04)

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2670
17.04.18 12:05

Har Hulk Bulk fått i seg noe han ikke burde få i seg?

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 23333
17.04.18 12:17
Hulkibulk: Brann skulle vinne

Ah, nervøse trøndere. Deilig...

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 23333
17.04.18 12:19
InDeilawetrust: Et idiotisk innlegg i trådstarten forøvrig. Det laget som vinner serien skal få lov til å kalle seg Norges beste lag ;). Men det blir ikke VIF denne sesongen, det er helt sikkert.

Blir nok ikke Brann heller, men det er morsomt at enkelte er nervøse nok til å allerede forsikre seg om at vi ikke er best om vi vinner.

Ginola1999
Ginola1999Innlegg: 65
17.04.18 12:24
FooDog: Ingen ting er umulig i fotball

Jeg bare nyter tabellen nå, med Ranheim blant topp 3, og banker de Brann i hengekampen.... Jaja, jeg skal våkne av min våte drøm om at Ranheim vil henge med i toppen av Eliteserien...

Corio
CorioInnlegg: 1507
17.04.18 14:31

Det har vel knapt vært mer interesse rundt en kamp i ES enn denne mot Ranheim. Seriemesterskapet blir nok avgjort her.

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 53007
17.04.18 19:11
Hepp1971: Har Hulk Bulk fått i seg noe han ikke burde få i seg?

Aner ikke hvem han var med i natt så jeg kan ikke si noe om dette

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg