Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Vålerenga-Molde

NYTT TEMA
HarryH
HarryHInnlegg: 27419
23.04.18 00:26
Fishstick: Han kunne bare satt den enkelt i mål, men har tydeligvis mest fokus på å få straffespark. Å kalle det idiotisk er mildt.

Jeg er i stor grad enig i dette. Han gikk tydelig for straffe, og burde definitivt hatt straffe, men hvorfor ikke bare score.

Vil ikke kalle det idiotisk, men det er feil fokus ja.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 28891
23.04.18 01:28

Snakket med en kompis i dag som bor i Oslo og som er omgangsvenn med klansfolk. 

Han havna i en skikkelig krangel i helga. Han fikk vite hva som skulle skje på stadion i dag, og han forsøkte å ta opp saken der en spiller i VIF-hockey som ble siktet, tiltalt og i 2017 dømt til ett år i fengsel for vold, fortsatt fikk spille kamper for VIF hockey i påvente av ankesaken. Med unison støtte fra fansen (som i stor grad består av mennesker som også er syngende fans av VIF fotball).

Kompisen min fikk beskjed om å holde kjeften sin. Det var visstnok ikke sammenlignbart.

Jeg for min del tenker at det er en del som nok burde vaske munnen sin med såpe.

Her må det nevnes at jeg ikke aner noe om hockey eller denne saken og videre utfall.

(Innlegget ble redigert 23.04.18 01:31)

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 24363
23.04.18 01:34
PapaSmurf: Her må det nevnes at jeg ikke aner noe om hockey eller denne saken og videre utfall

Diskuterer du med hockey-folk...husk å ha på deg susp !

Fishstick
FishstickInnlegg: 25440
23.04.18 07:35
PapaSmurf: Han havna i en skikkelig krangel i helga. Han fikk vite hva som skulle skje på stadion i dag, og han forsøkte å ta opp saken der en spiller i VIF-hockey som ble siktet, tiltalt og i 2017 dømt til ett år i fengsel for vold, fortsatt fikk spille kamper for VIF hockey i påvente av ankesaken.

Dette er interessant. Kan ikke si jeg kjente til denne saken (er heller ikke hockey-fyr), men et google-søk gir masse treff.

Det bekreftes også på puckprat-forumet at han er VIF-spiller, og han var på laget som vanlig etter dom i påvente av ankesak.

Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 2138
23.04.18 07:51

Det er allment kjent at Hestad er en juksemaker. Helt innafor at han får gult kort i den situasjonen. Kommer nok uansett til å lure dommeren i en eller flere kamper ila. sesongen.

PapaSmurf
23.04.18 07:56

Det var så dumt skrevet at du får en tommel. 

PapaSmurf
KongBob
KongBobInnlegg: 38116
PapaSmurf
23.04.18 08:12

KongBob: Dette er typisk bagatellisering. Man kan ikke glemme at forballspillere er levende vesener, ikke oppdikta datspillfigurer eller TV-rollefigurer.

De har rett på det samme som oss og det er å bli sett på som uskyldige til man er dømt. Og ikke minst slippe å få navnet sitt hengt ut over alt. 

Det Klanen gjør er råttent og jeg håper det får konsekvenser. Dette har ikke noe med krenkelser å gjøre, men at man opptrer med et snev av redelighet mot andre mennesker. 

cruisecontrol
cruisecontrolInnlegg: 1978
23.04.18 08:16

Dette er en av grunnene til at jeg meldte meg ut av klanen... Når alle andre blir viktigere enn klubben så er man på feil vei.

Når klanen i tillegg ble politiske så gadd jeg ikke mer... 

https://www.dagbladet.no/sport/klanen-sjokkerte-med-bannere---synes-det-er-over-kanten/69734186

KongBob
23.04.18 08:24
PapaSmurf: Det Klanen gjør er råttent og jeg håper det får konsekvenser

Hva slags konsekvenser og for hva?...

PapaSmurf
23.04.18 08:26

Hvis jeg fikk bestemme så var straffen null øl det neste året. Og for hva? Roping av spillerens navn og banner med navnet. 

engafever
engafeverInnlegg: 18254
23.04.18 08:28

Smurf

Bannerne kunne vært ugjort for min del, men de er langt innenfor de grensene ytringsfriheten setter, bortsett fra et banner hvor navnet til Moldespilleren skal ha stått. Det er over grensa slik jeg ser det.

Siden det er Klanen så blir det antakelig mer oppstyr og mer rop om straff enn om de samme bannerne hadde dukka opp på en Glimt - Molde kamp. 

KongBob
23.04.18 08:30
PapaSmurf: Hvis jeg fikk bestemme så var straffen null øl det neste året. Og for hva? Roping av spillerens navn og banner med navnet.

Det noen sang mener du altså at alle skal straffes for...  Kollektiv avstraffelse...   Hvordan harmonerer det med rettsfølelsen din?...

Og det var ingen banner med navnet såvidt jeg kunne se...

ASEN
ASENInnlegg: 2172
23.04.18 08:33

Klanen er like primitive og latterlige som andre klaner vi ikke ønsker å ha. 

Greit at dommeren gjorde en stor feil, men det kan skje selv den beste.

Verre med en supporter gjeng som mangler gangsyn og selvinnsikt til å forstå sitt eget beste. Klanen er og blir patetiske. Da spørs det da om VIF er tøffe nok til å ta et oppgjør blant sine supportere. Tviler nesten de er i stand til det, de lot Klanen gjøre akkurat hva de ønsket. Om det er i eller utenfor loven er et fett for de.

HarryH
23.04.18 08:36
KongBob: Og det var ingen banner med navnet såvidt jeg kunne se...

Det er feil.

engafever
23.04.18 08:37

Bob

Jeg så heller ikke noe navn, men det påstås, vet ikke om det er riktig?

KongBob
23.04.18 08:38
HarryH: Det er feil.

Det er feil at jeg ikke så noe banner med noe navn på?...

Calcitrant_Pila
Calcitrant_PilaInnlegg: 154
23.04.18 08:39
HarryH: Jeg er i stor grad enig i dette. Han gikk tydelig for straffe, og burde definitivt hatt straffe, men hvorfor ikke bare score. Vil ikke kalle det idiotisk, men det er feil fokus ja.

Hestad hadde en litt dårlig førstetouch, og måtte forbi keeper. Og keeper måtte felle Hestad for å unngå baklengs. Det ble som kjent ingen av disse utfallene. 

Så store blemmer jevner seg som regel IKKE ut over en sesong. Dessverre. Å sammenligne dette med marginale tvilstilfeller i andre kamper blir feil. 

(Innlegget ble redigert 23.04.18 08:40)

KongBob
23.04.18 08:40
engafever: Bob
Jeg så heller ikke noe navn, men det påstås, vet ikke om det er riktig?

Jeg har tittet igjennom bilder som er lagt ut på FB, men ser ikke noe slikt bilde der heller...

Jeg sto på supportertribunen, så det var vanskelig å se hva som sto på bannerne...

HarryH
KongBob: Det er feil at jeg ikke så noe banner med noe navn på?.

Jeg var litt upresis der.

Det jeg prøvde å si er at banneret var der, siden jeg så det.

Den notoriske Molde-hateren Gunnar Stavrum omtaler saken i Nettavisen, illustrert med et bilde som viser det nevnte banneret. På bildet er spillerens navn retusjert.

(Innlegget ble redigert 23.04.18 08:43)

PapaSmurf

Bob: Det var i allefall mange som sang navnet hans. I en sang dere har stjålet fra Kjernen. 

Og norsk supporterunion støtter dette og legger ansvaret over på MFK. At Tornekrattet fortsatt står som medlemmer forundrer meg og skuffer meg. 

(Innlegget ble redigert 23.04.18 08:42)

KongBob
23.04.18 08:41
Calcitrant_Pila: Så store blemmer jevner seg som regel IKKE ut over en sesong. Dessverre.

Det har jevnet seg ut for Molde i løpet av to kamper...

LSK snytt for straffe mot Molde i forrige kamp, og Molde snytt for straffe i dag...

Korgutt
KorguttInnlegg: 11473
23.04.18 08:42

KongBob. Ta det med Espeseth. Var minst ett banner som identifiserte vedkommende. Han vil ta det med klanen.

KongBob
23.04.18 08:44
PapaSmurf: Bob: Det var mange som sang navnet. I en sang dere har stjålet fra Kjernen.

De fleste sang ikke...  Men du mener de skal ha en kollektiv straff...

Som sagt; hvordan harmonerer det med din rettsfølelse?...

flourhouse
flourhouseInnlegg: 34085
23.04.18 08:50

Spillerens navn sto på et av bannerne, «forkledd» som et dialektuttrykk.

PapaSmurf
23.04.18 08:53

KongBob: Du skjønner at jeg tuller når jeg sier at folk ikke skal få øl på et år?

Jeg tuller derimot ikke når jeg sier at supportergrupperinger som gjør slikt bør straffes. Og da som gruppe. Ikke på individnivå. 

(Innlegget ble redigert 23.04.18 08:54)

engafever
23.04.18 08:53
KongBob: Jeg har tittet igjennom bilder som er lagt ut på FB, men ser ikke noe slikt bilde der heller... Jeg sto på supportertribunen, så det var vanskelig å se hva som sto på bannerne...

Der jeg sitter så ser jeg Klanen godt og som sagt, så ingen banner med navn....

PapaSmurf
23.04.18 08:55

Så Espeseth farer med tøv?

engafever
23.04.18 08:56
PapaSmurf: Bob: Det var i allefall mange som sang navnet hans. I en sang dere har stjålet fra Kjernen.  Og norsk supporterunion støtter dette og legger ansvaret over på MFK. At Tornekrattet fortsatt står som medlemmer forundrer meg og skuffer meg.

Jeg hørte ingen som sang noe navn så så mange kan det ikke ha vært?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester