Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

RIL - Brann onsdag 25.04 kl 18:00

NYTT TEMA
tendy
tendyInnlegg: 3444
25.04.18 08:48
Kumite: Ganske vilt vis Ranheim vinner her og topper eliteserien.

En serieleder uten egne supportere skulle tatt seg ut.Men selvfølgelig er det morsomt når noen glade amatører sjokkerer fotball-Norge.

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 18664
25.04.18 08:52

Jeg skjønner godt at Ranheim-supporterne holder seg unna denne kamptråden, som er ødelagt av bitching nellom RBK-og Brann-supportere. 

MyWays
MyWaysInnlegg: 4022
25.04.18 08:55
Kurtkanon2: Rosenborg er i en klasse for seg.  Brann noen vektklasser under. Som klubb. Som fotballag. Som kontinuitetsbærer innen norsk fotball. The End

Oh snap!

Men vi er tross alt Brann.

HarryH
HarryHInnlegg: 27751
25.04.18 09:03

Hvem skulle trodd at seriefinalen kom allerede i april .

Firensju
FirensjuInnlegg: 1707
25.04.18 09:24
keizersoze: Om dt hjelper så bytter jeg gjerne Sivert, Johansen, Skålevik mot Bendtner, Jensen og Herr Søderlund. Free of charge.

Gjerne, men da har vi fått et nytt problem: utenlandskvoten. Hvem skal ut?

keizersoze
keizersozeInnlegg: 9639
25.04.18 09:28
HarryH: Hvem skulle trodd at seriefinalen kom allerede i april .

Og at den egentlig skulle vært første kamp spilt for sesongen. 

Serien føles definitivt kortere tross flere lag enn mange tidligere år.

VestreStaa
VestreStaaInnlegg: 2597
25.04.18 09:42

For oss nøytrale men fantasy interesserte. Hvordan blir lagoppstillingene i dag tror dere? Samme som i helga på begge lag?

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 53136
25.04.18 09:43

Startet bilen i dag og ipod'en i hanskerommet plukket så fint fram "Mitt Hjerte står i Brann" med Eldøen fra div spillelister. 

Pessimist som jeg er så tok jeg det som ett dårlig tegn ........  

( og de som har litt historikk fra staddaen skjønner hvorfor ) 

KaffeOrginal
25.04.18 09:44
HuiBuorre: Jeg skjønner godt at Ranheim-supporterne holder seg unna denne kamptråden, som er ødelagt av bitching nellom RBK-og Brann-supportere.

Holder seg borte eller fins ikke ? 

keizersoze
keizersozeInnlegg: 9639
25.04.18 09:44

Haugen visstnok ute for Brann iallfall.

HuiBuorre
25.04.18 09:55

KaffeOriginal: På Ranheims hjemmekamp mot Haugesund var det over 2000 tilskuere. Klubben har hatt en stabil fanbase gjennom en årrekke på nivå 2. 

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 6664
25.04.18 10:33
Solvgutt1: Vi er klar over begrensningen i vårt spillermateriale.

Brannspillerne skal ha honnør for at de springer mye og jobber hardt for laget. Innsats hjelper mye i fotball, men har sin ulempe når slitasje melder seg etter mange spilte kamper. 
Brann har en energikrevende måte å spille fotball på som dekker over manglende ferdigheter hos enkeltspillere, som først kommer til syne når innsatsen for å hjelpe hverandre ikke lengre er den samme. Slik vi så det ifjor høst når laget sank nedover tabellen. 

(Innlegget ble redigert 25.04.18 10:34)

KjelloO
KjelloOInnlegg: 1722
25.04.18 10:35

Ranheims tilskuersnitt på nivå 2.

692 tilskuere i 2017,
755 tilskuere i 2016,
559 tilskuere i 2015,
613 tilskuere i 2014,
588 tilskuere i 2013,
491 tilskuere i 2012,
499 tilskuere i 2011,
536 tilskuere i 2010.

Majoriteten av de drøyt 2000 som var der mot Haugesund var nok neppe på en Ranheimkamp i fjor.
Jeg kjenner flere RBK-supportere som drar på Ranheim-kampene også. For nå krasjer de jo ikke med hverandre. Ranheim spiller hjemme de helgene Rosenborg spiller borte. Selv skal jeg på kampen i kveld. Men hadde det ikke vært for at jeg allerede hadde billett, så hadde jeg nok ikke dratt.

Firensju
FirensjuInnlegg: 1707
25.04.18 10:39
VestreStaa: For oss nøytrale men fantasy interesserte. Hvordan blir lagoppstillingene i dag tror dere? Samme som i helga på begge lag?

Gjetter at Kristiansen er tilbake på backplassen, Gilli på venstrekant, Orry inn for Haugen. Kanskje Johansen istedenfor Skålevik.

HuiBuorre
25.04.18 10:45

Det er forskjell på et gjennomsnitt på 700 tilskuere og «ingen egne supportere», som det er blitt hevdet i tråden. Halvparten av OBOS-lagene i 2017 hadde et hjemmesnitt på under 1000 tilskuere.

Å forklare Ranheims mer enn fordobling av tilskuertallet i år med at resten dreier seg om RBK-supportere er forenklet. Alle lag som rykket opp til eliteserien øker tilskuertallet betydelig. Jeg vil tro at veldig mange av de nye tilskuerne kommet fra Ranheim og nærliggende bydeler.

KaffeOrginal
25.04.18 11:00
HuiBuorre: Å forklare Ranheims mer enn fordobling av tilskuertallet i år med at resten dreier seg om RBK-supportere er forenklet. Alle lag som rykket opp til eliteserien øker tilskuertallet betydelig. Jeg vil tro at veldig mange av de nye tilskuerne kommet fra Ranheim og nærliggende bydeler.

Tror at store deler av de "nye" uansett gikk på Lerkendal før 

Everenga
EverengaInnlegg: 4423
25.04.18 11:05
HuiBuorre: Jeg vil tro at veldig mange av de nye tilskuerne kommet fra Ranheim og nærliggende bydeler.

Det utelukker jo ikke at de også går på Rosenborgkamper.

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13864
25.04.18 11:06
Hepp1971: For bare 3 dager etter bortekamp mot LSK, med flyreise tur/retur, skal laget møte Brann, som har hatt 4 dager pause

Og så skal de attpåtil spille kamp allerede på lørdag igjen. Brann har nok en liten fordel, men fordelen er nok enda større for VIF på lørdag som ikke har spilt midtukekamp i det hele tatt.

Drømte forøvrig at kampen ender 2-3 etter to tidlige Ranheim-mål, så derfor ender det nok ikke slik.

RotsækkBK
RotsækkBKInnlegg: 988
25.04.18 11:25
KongOjo: RBK rasshørla ødelegger de fleste tråder her inne om dagen, har forpestet kamptråden nå

Det var vel du som starta med å trekke inn Rosenborg i tråden. 

caliblue
caliblueInnlegg: 12766
25.04.18 12:22
HuiBuorre: Å forklare Ranheims mer enn fordobling av tilskuertallet i år med at resten dreier seg om RBK-supportere er forenklet. Alle lag som rykket opp til eliteserien øker tilskuertallet betydelig.

Nå skal jeg ikke snakke for andre enn meg selv, men det er mange grunner for en fotballinteressert trønder å finne glede i å se Ranheim.

For min del har interessen for Rosenborg blitt ganske kraftig vannet ut med årene. Jeg har nok sett 150-200 kamper på Lerkendal, men det begynner å bli lenge siden sist. Og det er egentlig ikke noe savn.

Ser man på årets Ranheim-utgave, er "identiteten" nærmere klassiske Rosenborg-utgaver enn hva Rosenborg har vært på en stund. Kollektivet, spillestilen, kameratskapet, den lokale forankringen osv. har en hel del til felles med det Rosenborg som begeistret hele Trøndelag på 90-tallet.

I tillegg er det jo ikke noe vondt blod mellom klubbene. Brorparten av Ranheims spillere har lært sin 4-3-3 på Lerkendal. Trener Maalen har også lært sin fotball på Brakka. Ranheim har aldri tatt mål av seg å konkurrere med Rosenborg og har vel til og med en uttalt målsetning om at de ønsker å være så dyktige at de kan selge sine spillere til klubber som Rosenborg.

Samtidig er det jo en fin historie som er i ferd med å skrives. Det er lett å like en god underdog. Jeg syns f.eks. det står voldsom respekt av hvordan de tviholder på sin identitet også etter opprykket. Jeg er glad de ikke hentet inn masse eksterne penger, signerte en drøss med nye spillere og har hårete målsetninger. For over tid er det kanskje ikke plass til eller behov for to Eliteserie-lag i Trondheim, men man kan jo ha det morsomt selv om Ranheim havna i "uløkka" og rykka opp.

Jeg blir aldri Ranheim-supporter, men jeg har kost meg mye mer med å se Ranheim enn Rosenborg på tv denne sesongen. Og skulle jeg se et av lagene live, så frister det mest med en tur i fjæra.

(Innlegget ble redigert 25.04.18 12:22)

PerryAndre
25.04.18 12:24
KjelloO: Jeg kjenner flere RBK-supportere som drar på Ranheim-kampene også

Jeg har sett 4-5 av hjemmekampene til Ranheim de siste årene, sammen med en kompis som flyttet til Grillstadfjæra. Han er Rosenborg supporter. 

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 24346
25.04.18 12:25
HarryH: Hvem skulle trodd at seriefinalen kom allerede i april .

Skal man holde seg til stereotypene, så må vel svaret være hele Bergen.

Lew_Ashby
Lew_AshbyInnlegg: 3657
25.04.18 12:32

Brann stiller nok

Sahin

Teniste- Acosta - Vito - Kristiansen 

Orry - Heltne - Barmenarmy

Koomson - Skålevik- Gilli

Tviler på at Lan roterer særlig, og forventer heller litt tidligere bytter. Marengo benkes nok pga defensiv trygghet. Muuuligens Kjelsrud fra Start for Skåle.

JOlsen
JOlsenInnlegg: 2017
25.04.18 12:34

Håper inderlig at Ranheim banker Brann. Bra at et trøndersk lag gjør det bra. Og så mange trøndere de har på laget. 

PerryAndre
25.04.18 12:35

Ranheim har et stort tilskuer potensiale. For noen år siden besluttet Trondheim kommune at Ranheim skal ha en befolkningsvekst på ca. 19000 i løpet av 10 år. Det vil si at bydelen skal ta omtrent 50% av økningen i Trondheims kommune befolkningsvekst i løpet av de 10 årene. Grillstadfjæra er del av det prosjektet. 

Tjaaah
25.04.18 12:41
PerryAndre: Ranheim har et stort tilskuer potensiale. For noen år siden besluttet Trondheim kommune at Ranheim skal ha en befolkningsvekst på ca. 19000 i løpet av 10 år. Det vil si at bydelen skal ta omtrent 50% av økningen i Trondheims kommune befolkningsvekst i løpet av de 10 årene. Grillstadfjæra er del av det prosjektet.

Rosenborg står nok uansett litt i veien her.

PerryAndre
25.04.18 12:45
JOlsen: Håper inderlig at Ranheim banker Brann. Bra at et trøndersk lag gjør det bra. Og så mange trøndere de har på laget.

Ja, det er et poeng som er tiltalende med Ranheim. Rosenborg sitt problem er at de beste trønderne er i utlandet. Midtsjø, Svensson, Sørloth, Selnæs, Henriksen, Skjelbered og Tettey og talentet Dag Robert Johansen i Ajax. 

tendy
tendyInnlegg: 3444
25.04.18 13:16

Ser at kampen har vært utsolgt i flere dager.Fotballfeberen herjer tydeligvis i Trondheim for tiden.
http://www.ranheimfotball.no/nyheter/ranheim-brann-er-utsolgt
Forøvrig 
en flott dag for fotball denne onsdagen.Det spilles jo en annen storkamp rett etter denne.Bayern München-Real Madrid.

(Innlegget ble redigert 25.04.18 13:17)

Gulløl
GullølInnlegg: 145
25.04.18 13:29

Det er 1 stk. billett igjen på bortefeltet for den som er rask. https://ticketco.events/no/nb/events/43558/seating_arrangement/sections/24651?item_type_id=2647183

I tillegg er den en på Bataljonsforumet i kamptråden som har en billett om noen vil ha den.

Det er også noen få billetter igjen på hjemmetribunene.

(Innlegget ble redigert 25.04.18 13:34)

Tjaaah
25.04.18 13:34

Kjenner pessimismen tar mer og mer overhånd her. Har en snikende følelse av at nå er det slutt på morroen, men så er jeg vel litt ekstra skadet fra i fjor, hvor vi inntok tabelltoppen og klappet sammen umiddelbart.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester