Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

[Kamptråd] Brann FK - FK Haugesund

NYTT TEMA
sekse
sekseInnlegg: 751
14.05.18 16:05

16 mai kamp i Bergen for FKH sin del. Er vel på tide å jekke ned et Brannlag på gulljakt på fotballens nasjonaldag? 

Går ut i fra at Karamoko kommer inn å tar plassen til Pallesen i midtforsvaret.

Bråtveit

Haraldseid Karamoko Skjerve Stølås

Akintola Tronstad Nilsen Kalevåg 

Grindheim

Gytkjær 

Mxzptlk
MxzptlkInnlegg: 1110
14.05.18 16:09

Haugesund er eit godt kollektiv. Eg får seie det same som eg sa før Tromsø-kampen: No sprekk nullen på heimebane.

Corio
CorioInnlegg: 1513
14.05.18 16:34

Og jeg får komme med min kjipe påstand om at det blir 0-0.

Firensju
FirensjuInnlegg: 1674
14.05.18 16:48

Jeg spår en kjedelig uavgjort hvor begge lagene våger lite, men jeg håper selvsagt på en seier til Brann.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 23608
14.05.18 17:15

Nå fylles det opp på tribunene, da rakner Brann.

Alt ligger til rette for at vi mister førsteplassen borte mot Rbk.

Svartbaken
SvartbakenInnlegg: 4706
14.05.18 17:18

Vi klarer ikke å bryte ned Brann-muren og dere putter på en dødball + et luskemål fra Skålevik. 2-0 til Brann.

Corio
14.05.18 17:27

Det store spørsmålet er vel hvem som stiller på høyrebackplassen. Får Braaten en ny sjanse, eller finner LAN på noe annet lurt?

VestreStaa
VestreStaaInnlegg: 2537
14.05.18 17:27

Eg har allerede satt 500 kr på Brann seier. 

Charlie70
Charlie70Innlegg: 682
14.05.18 17:59

Én eller annen gang må vel den streaken til Brann ryke?

Hvorfor ikke nå på onsdag mot et FKH med god gli om dagen?

alkatraxxx
alkatraxxxInnlegg: 648
14.05.18 18:09

Ivertfall en perfekt kamp for oss. Ingenting å tape mot ett bedre lag....da er vanligvis FKH gode.

Men Brann har imponert stort så langt så dette virker på grensa til det umulige.

Håpet er der da.....:-)

sekse
14.05.18 18:24

Ser også for meg senarioet der Brann scorer på en dødball, i tillegg til å punktere kampene helt på slutten. 

Heborres
HeborresInnlegg: 9863
14.05.18 19:30

Grugleder meg til denne kampen. Kampene mot Brann og Viking er årets høydepunkt (får håpe Viking kommer opp igjen til neste år). Men med tanke på formen til Brann, så kan dette bli stygt...

FKH er hvertfall avhengige av å være 110 % skjerpet i samtlige minutter. Begynner det å glippe på konsentrasjonen, så kommer garantert hjemmelaget til å hugge til. 

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 17587
14.05.18 19:35

BFK mot FKH. Blir en herlig kamp dette. 

Corio
14.05.18 20:17

Vi har bare tapt én av de siste fjorten 16. mai kampene. Det var attpåtil i 2014 da alt gikk galt uansett.

alkatraxxx
14.05.18 20:22

Vi har en tålig bra statestikk borte 16mai. Etter opprykket i 09 er det 3-1-1. så altså 2 lag som ikke taper.....blir vel U da :-)

Republikken-Bergen
Republikken-BergenInnlegg: 4830
14.05.18 20:23

Er det noen haugesund spillere som risikerer karantene om de får kort på onsdag? Håper dere unngår det, for vi håper dere slår bartene i neste runde.

alkatraxxx
14.05.18 20:26

Gyt fikk sitt andre gule mot KrSund....men er det 4 før karantene nå?

Heborres
14.05.18 20:29
alkatraxxx: Vi har en tålig bra statestikk borte 16mai. Etter opprykket i 09 er det 3-1-1. så altså 2 lag som ikke taper.....blir vel U da :-)

Når en ser på de motstanderne vi har møtt, så vil jeg nesten si det er litt mer enn "tålig bra" :)

2010: Tapte 2-1 borte mot Molde
2011: Vant 1-0 borte mot Rosenborg
2013: Vant 5-1 borte mot Molde
2015: 0-0 borte mot Odd
2016: Vant 1-0 borte mot Vålerenga

EDIT: Dette er ikke jinxing fra min side - bare så det er sagt. Dette ender med 3-0 til Brann

(Innlegget ble redigert 14.05.18 20:33)

Heborres
14.05.18 20:31
alkatraxxx: Gyt fikk sitt andre gule mot KrSund....men er det 4 før karantene nå?

Korrekt.

Ser vi er blant de snilleste i klassen til nå i år. Kun Rosenborg har fått færre gule kort (4). FKH og Odd har fem.

Tjaaah
14.05.18 20:33

Hva synes Haugesundere om Brann egentlig? Er det en klubb man hater? Eller har Viking tatt mesteparten av oppmerksomheten?

Heborres
14.05.18 20:35
Tjaaah: Hva synes Haugesundere om Brann egentlig? Er det en klubb man hater? Eller har Viking tatt mesteparten av oppmerksomheten?

Det er littegrann hyggeligere å slå Viking, det må jeg innrømme. Men Brann er på en god 2. plass.

Tjaaah
14.05.18 20:39
Heborres: Det er littegrann hyggeligere å slå Viking, det må jeg innrømme. Men Brann er på en god 2. plass.

Vi er det ja. Selv ser jeg egentlig på Haugesund som en slags Sogndal light. Synes det er en litt morsom klubb, sikkert mye på grunn av Grindhaug. Og så har det jo ikke akkurat vært mange konfliktfylte oppgjør oss imellom.

Corio
14.05.18 20:40

Har gledet meg over mange fine seire på 16. mai for FKH over antatt "storlag" før. Måtte det bare ikke skje i år.

sekse
14.05.18 20:49
Tjaaah: Hva synes Haugesundere om Brann egentlig? Er det en klubb man hater? Eller har Viking tatt mesteparten av oppmerksomheten?

Viking er vel fortsatt en rimelig klar nummer 1 når det kommer til hovedrival. Men Brann er helt klart også et lag det er litt ekstra morsomt å slå. Tror muligens Brann også syns det begynner å bli veldig greit å unngå tap i disse kampene. Norsk fotball trenger ihvertfall helt klart kamper som betyr noe ekstra.  

Er vel kun disse to som kan karakteriseres som lokaloppgjør for vårt vedkommende. Sandnes Ulf har en alt for kort historie, og itillegg er det veldig få oppgjør lagene imellom. Kombinert med at det ikke finnes supporterkultur der nede.

Tjaaah
14.05.18 20:51
sekse: Viking er vel fortsatt en rimelig klar nummer 1 når det kommer til hovedrival. Men Brann er helt klart også et lag det er litt ekstra morsomt å slå. Tror muligens Brann også syns det begynner å bli veldig greit å unngå tap i disse kampene. Norsk fotball trenger ihvertfall helt klart kamper som betyr noe ekstra. Er vel kun disse to som kan karakteriseres som lokaloppgjør for vårt vedkommende. Sandnes Ulf har en alt for kort historie, og itillegg er det veldig få oppgjør lagene imellom. Kombinert med at det ikke finnes supporterkultur der nede.

For meg er det egentlig tre sånne kamper som gjerne betyr litt ekstra. Det er VIF, Rbk og Sogndal. Sogndal er en klubb vi liker, men som vi hater å tape mot.

Haugesund har jeg som sagt ganske sansen for, men for min del har det ikke noe særlig mer eller mindre å si hvordan det går i de interne oppgjørene.

Svartbaken
14.05.18 20:55

Så lenge vi ikke spiller hjemme mot Odd pleier det å gå tålig greit på 16. mai. På de siste 7 16.mai-kampene har vi altså 4-1-2 og begge tapene kom hjemme mot Odd. Men vi får nå se da, jeg klarer ikke å se for meg at vi får med oss noe her i fra, Brann virker rett og slett for solide.

Etter to seire mot RBK i fjor tror jeg det kan bli vanskelig å hente noe det også. Ser for meg 0-2 nå og 0-1 mot bartene. Da er vi nede på jorden igjen, men vil tross alt ha gjort en god sesongstart uansett (17 poeng på 9 kamper er jo bedre enn noen gang tidligere i Eliteserien/Tippeligaen for vår del)

Charlie70
Charlie70Innlegg: 682
14.05.18 20:56

Har Brann-sympatier, og har alltid hatt det. Det må jeg bare innrømme. Fettere i Bergen og bla bla. Ekte fotballkultur og vibe der oppe. Norges beste fotballsang.

Når det er sagt håper jeg L.A.Nilsen & Co går rødmende og sparker i asfalten i 17 mai-toget etter å ha blitt dratt buksene av på stadion dagen før.

Game on!

Tjaaah
14.05.18 21:02
Charlie70: Har Brann-sympatier, og har alltid hatt det. Det må jeg bare innrømme. Fettere i Bergen og bla bla. Ekte fotballkultur og vibe der oppe. Norges beste fotballsang. Når det er sagt håper jeg L.A.Nilsen & Co går rødmende og sparker i asfalten i 17 mai-toget etter å ha blitt dratt buksene av på stadion dagen før. Game on!

Ingenting å skamme seg over det! Hehe.

De siste årene har vi hatt en tendens til å drite oss ut hver gang det blir utsolgt på stadion. I år er det riktignok litt amputert, men det er utsolgt for første gang alikevel.

Vi har også satt ny rekord i antall seiere på rad i øverste nivå, ikke sluppet inn mål på fem kamper i ES... Listen er så lang, at nå må vi implodere snart.

Svartbaken
14.05.18 21:04

For meg er Viking hatlag nummer 1, 2 og 3. Brann er kjekke å slå og veldig kjipe å tape mot(en god nummer to der), men jeg har ikke samme hatforholdet til dem som siddisene. Ellers følger vel samme røkla som for de fleste; RBK, Enga, Molde, Fagermo, Godset osv.

Små vestlandslag som Sogndal og KBK minner litt om oss så de unner jeg alt godt så lenge de ikke møter oss. 

Men jeg håper heller Brann vinner serien enn den røkla jeg nevnte, altså RBK, Enga, Molde osv. Vest foran Øst! ...så lenge det ikke er Viking.

(Innlegget ble redigert 14.05.18 21:06)

Komvitarpirathem
KomvitarpirathemInnlegg: 3068
14.05.18 21:07

Gress mot gress. Ekte

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester