Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

LILLESTRØM-BRANN 21.05.2018 20:00

NYTT TEMA
Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8761
20.05.18 23:16

Siden vi som vanlig fucker det til mot Haugesund, er det viktig at LSK peller fjøra av Brann.

Mxzptlk
MxzptlkInnlegg: 1110
20.05.18 23:41
Kurtkanon2: Siden vi som vanlig fucker det til mot Haugesund, er det viktig at LSK peller fjøra av Brann.

Merkeleg bakvendt metafor. Då går eg for at Brann slukker LSK, før vi reiser til Trøndelag for 3 nye bartepoeng. Går fint til skinnvestane våre.

Spelaren
SpelarenInnlegg: 9916
20.05.18 23:58
Mxzptlk: Merkeleg bakvendt metafor. Då går eg for at Brann slukker LSK, før vi reiser til Trøndelag for 3 nye bartepoeng. Går fint til skinnvestane våre.

Og så synger me en hymne skrevet av en trønde... vent litt.

keizersoze
keizersozeInnlegg: 9195
21.05.18 00:03
MindControl: Kampen går forøvrig kun på Eurosport Player om jeg har skjønt det rett.

Eurosport+1. Tror mange av pakkene har den. Er iallfall her på Canal Digital.

keizersoze
21.05.18 00:05
Spelaren: Og så synger me en hymne skrevet av en trønde... vent litt.

Er det ikke litt herlig da. En trønder som blir tvangsflyttet til byen over alle byer, blir så glad i den at han skriver en så vakker sang :)

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8761
21.05.18 00:08
keizersoze: Er det ikke litt herlig da. En trønder som blir tvangsflyttet til byen over alle byer, blir så glad i den at han skriver en så vakker sang :)

Han er fortsatt ikke tilgitt....

keizersoze
21.05.18 00:13
Kurtkanon2: Han er fortsatt ikke tilgitt....

Vel. Dere lot ham stikke avgårde. At han forelsket seg i verdens vakreste by, er vel ikke annet enn å forvente?

Synes dere skal være overbærende med fyren. Han var tross alt bare en mann utsatt for Gud og det som bedre er, Bergen. :)

Mxzptlk
MxzptlkInnlegg: 1110
21.05.18 00:31
Spelaren: Og så synger me en hymne skrevet av en trønde... vent litt.

Kan ikkje begrede oss over at Nystemten blei skreven av ein trøndersk prest og dikter, ein meget dyktig ein som sådan, fordi han gjorde jo tross alt bergenser av seg.

Når man først snakker om Brun så vil eg framheve Norges Skaal.

Ein personleg favoritt som virkeleg vekker nasjonalromansen hos meg.

Pugachev
PugachevInnlegg: 13324
21.05.18 01:12

Brann er store, store favoritter. Brann er et solid kollektiv og har Norges smarteste trener. Blir tøft.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2573
21.05.18 07:15

Antatt Brann lag mtp troppen som dro til Østlandet i går:

Radlinger

Gilli-Capitano-Bis-Ruben

Haugen-Barmen-Ordagic

Cum Soon-Skårevik-Marengo

Eksberten
EksbertenInnlegg: 23818
21.05.18 10:44
keizersoze: Eurosport+1. Tror mange av pakkene har den. Er iallfall her på Canal Digital.

Hvorfor i alle dager går den der, mens Tromsø - Vålerenga går i reprise på Eurosport Norge?

Av annet uforståelig i TV-oppsettet denne runden, så vises ikke Start - Bodø/Glimt og Stabæk - Odd på noen av TV-kanalene. Isteden vises verdens dølleste førstedivisjonsoppgjør Strømmen - Mjøndalen på Eurosport 1, klokken 18.00.

Jeg sier heller opp hele sjiten, enn å investere i Eurosport player.

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 53115
21.05.18 11:33
Eksberten: Hvorfor i alle dager går den der, mens Tromsø - Vålerenga går i reprise på Eurosport Norge?
Av annet uforståelig i TV-oppsettet denne runden, så vises ikke Start - Bodø/Glimt og Stabæk - Odd på noen av TV-kanalene. Isteden vises verdens dølleste førstedivisjonsoppgjør Strømmen - Mjøndalen på Eurosport 1, klokken 18.00.
Jeg sier heller opp hele sjiten, enn å investere i Eurosport player.

Hele runden skulle være en reklamejippo for Eurosport player .. 

Ikke noe problem sier folket her - det er så billig og bra :-) 

keizersoze
21.05.18 12:04
Eksberten: Hvorfor i alle dager går den der, mens Tromsø - Vålerenga går i reprise på Eurosport Norge? Av annet uforståelig i TV-oppsettet denne runden, så vises ikke Start - Bodø/Glimt og Stabæk - Odd på noen av TV-kanalene. Isteden vises verdens dølleste førstedivisjonsoppgjør Strømmen - Mjøndalen på Eurosport 1, klokken 18.00. Jeg sier heller opp hele sjiten, enn å investere i Eurosport player.

Tromsø-vålerenga vises på E+1 før LSK-SKB, Kristiansund-godset på nr 2, ranheim-molde på nr 3,sandefjord sarpsborg på nr 4. På EuN går jo Haugesund-Rosenborg, så går da en kamp åpent.

Spesielt ja. Men de vil vel ha inn mer kroner for produktet sitt.

Er bare de 4 E+ kanalene som ligger inne her. Men ser jo at de har minst 12 basert på oppsettet med ES og OBOS. Hvor de er må gudene vite.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 23610
21.05.18 12:09
KongOjo: Radlinger Gilli-Capitano-Bis-Ruben Haugen-Barmen-Ordagic Cum Soon-Skårevik-Marengo

Har ikke sett troppen, men hvis Braaten er med, så tror jeg faktisk at han starter som indreløper. Hvis helsen holder da.

keizersoze
21.05.18 12:19
Tjaaah: Har ikke sett troppen, men hvis Braaten er med, så tror jeg faktisk at han starter som indreløper. Hvis helsen holder da.

Enig. Men det er jo greit å ha han som reserve uansett. Vet jo aldri hvor vi kan få bruk for ham. Men hadde gjerne sett han fra start som indreløper ja. 

Tjaaah
21.05.18 12:27
keizersoze: Enig. Men det er jo greit å ha han som reserve uansett. Vet jo aldri hvor vi kan få bruk for ham. Men hadde gjerne sett han fra start som indreløper ja.

Jeg tror LAN velger det. Han var villig til å spille Ordagic før Orry, mot både Ranheim og Sandefjord, fordi han mener at Ordagic er Haugen sin reserve, mens Orry er Barmen sin. Derfor tror jeg han vil ha en sterkere spiller inn. Braaten klarer jo alle roller, omtrent.

keizersoze
21.05.18 12:43
Tjaaah: Jeg tror LAN velger det. Han var villig til å spille Ordagic før Orry, mot både Ranheim og Sandefjord, fordi han mener at Ordagic er Haugen sin reserve, mens Orry er Barmen sin. Derfor tror jeg han vil ha en sterkere spiller inn. Braaten klarer jo alle roller, omtrent.

Enig med mye her. Men slik Orry har "oppført" seg her, så må jeg si jeg er usikker på hvem jeg vil ha som indreløper av de to. Er vel egentlig et luksusproblem Nilsen sliter med når alle er skadefri, og uten suspensjoner på mange plasser. Eneste er vel Johansen og Skålevik som muligens skulle hatt noen flere hakk opp.

Tjaaah
21.05.18 12:46
keizersoze: Enig med mye her. Men slik Orry har "oppført" seg her, så må jeg si jeg er usikker på hvem jeg vil ha som indreløper av de to.

Denne skjønte jeg ikke helt. Orry før Braaten, eller Ordagic? Orry er skadet nå, så vidt jeg vet.

Jeg ville spilt Orry før Ordagic uansett. Han er en bedre spiller. LAN er vel mer opptatt av totalen, og det er sikkert en av mange grunner til at han trener Brann, mens jeg sysner på nettet.

keizersoze
21.05.18 12:50
Tjaaah: Denne skjønte jeg ikke helt. Orry før Braaten, eller Ordagic? Orry er skadet nå, så vidt jeg vet. Jeg ville spilt Orry før Ordagic uansett. Han er en bedre spiller. LAN er vel mer opptatt av totalen, og det er sikkert en av mange grunner til at han trener Brann, mens jeg sysner på nettet.

Jeg mente med Helthne som tank. Da er Jeg usikker på Orry eller Barmen. Nå er jo kabalen lettere med spillere ute. Ordagic får testet seg. 

Hehe ja du får sagt det. Men det er da gøyt å synse.

Tjaaah
21.05.18 12:52
keizersoze: Jeg mente med Helthne som tank. Da er Jeg usikker på Orry eller Barmen. Nå er jo kabalen lettere med spillere ute. Ordagic får testet seg. Hehe ja du får sagt det. Men det er da gøyt å synse.

Orry har jo spilt så bra at det er vanskelig å si akkurat nå. Barmen er jo ekstremt viktig som oppspillspunkt, jeg vet ikke hvor god Orry er der, men blir ikke overrasket om han fungerer.

Nå scoret jo Barmen sist, men Orry virker hakket vassere foran mål for tiden. Begge er bra valg, jeg aner ikke hvem som er best for tiden.

keizersoze
21.05.18 13:06
Tjaaah: Orry har jo spilt så bra at det er vanskelig å si akkurat nå. Barmen er jo ekstremt viktig som oppspillspunkt, jeg vet ikke hvor god Orry er der, men blir ikke overrasket om han fungerer. Nå scoret jo Barmen sist, men Orry virker hakket vassere foran mål for tiden. Begge er bra valg, jeg aner ikke hvem som er best for tiden.

Det er bra, som du sier, at vi har en ekspertsynser, i Nilsen.

Men ok. Det er jo ikke synsing. Han virker å ta bra valg. 

En branntrener som faktisk leverer det han lover er lenge siden vi har sett. Siste vi hørte om noe slikt var vel fra en spiller, Andresen, som sa han kom til Bergen for å ta gull, og holdt ord. Stakk rett etterpå, og var langt fra bare hans suksess selvsagt.

Tjaaah
21.05.18 13:15
keizersoze: Det er bra, som du sier, at vi har en ekspertsynser, i Nilsen. Men ok. Det er jo ikke synsing. Han virker å ta bra valg. En branntrener som faktisk leverer det han lover er lenge siden vi har sett. Siste vi hørte om noe slikt var vel fra en spiller, Andresen, som sa han kom til Bergen for å ta gull, og holdt ord. Stakk rett etterpå, og var langt fra bare hans suksess selvsagt.

Mjelde gjorde vel akkurat det han sa han skulle. Bygget opp et lag som tok gull. Greit nok at han hadde mye midler, men han leverte det han skulle.

keizersoze
21.05.18 13:38
Tjaaah: Mjelde gjorde vel akkurat det han sa han skulle. Bygget opp et lag som tok gull. Greit nok at han hadde mye midler, men han leverte det han skulle.

Mjelde bygget jo opp et gullag ja. Men det er ti år siden så jeg står ved at det er lenge siden.

Ikke at vi har et gulllag nå, men Nilsen sine ord er jo at laget skal bli bedre. Og det har det jo blitt hvert år siden han tok over.

Rett skal være rett, det var det jo med Mjelde også frem til en liten dump i 2008.

Tjaaah
21.05.18 13:47
keizersoze: Mjelde bygget jo opp et gullag ja. Men det er ti år siden så jeg står ved at det er lenge siden. Ikke at vi har et gulllag nå, men Nilsen sine ord er jo at laget skal bli bedre. Og det har det jo blitt hvert år siden han tok over. Rett skal være rett, det var det jo med Mjelde også frem til en liten dump i 2008.

Stor forskjell på da og nå.

Men det er en stund siden Mjelde, ja. Det var vel tre trenere mellom Mjelde og LAN. Ingen av dem fikk til noe særlig. Skars var bra den første sesongen, så gikk det bare nedover og nedover. Vi spilte jo faktisk cupfinale under ham.

Så får vi se hvordan det går i dag. Hvis Knudtzon faktisk er ute, så kan det virke som om flaksen vår er tilbake for fullt.

keizersoze
21.05.18 13:55
Tjaaah: Stor forskjell på da og nå. Men det er en stund siden Mjelde, ja. Det var vel tre trenere mellom Mjelde og LAN. Ingen av dem fikk til noe særlig. Skars var bra den første sesongen, så gikk det bare nedover og nedover. Vi spilte jo faktisk cupfinale under ham. Så får vi se hvordan det går i dag. Hvis Knudtzon faktisk er ute, så kan det virke som om flaksen vår er tilbake for fullt.

Tja. Vi får se. Blir nok spennende både med og uten Knudtzon på banen. Vi har jo også litt frafall. Laget er mer enn bare en spiller. 

Ja høydepunktet var vel da vi faktisk gikk for gull, og havnet i en liga der det ikke engang deles ut gull. Men ok. Svensken, tross manges meninger om det, lovet aldri gull.

Tjaaah
21.05.18 13:59
keizersoze: Tja. Vi får se. Blir nok spennende både med og uten Knudtzon på banen. Vi har jo også litt frafall. Laget er mer enn bare en spiller. Ja høydepunktet var vel da vi faktisk gikk for gull, og havnet i en liga der det ikke engang deles ut gull. Men ok. Svensken, tross manges meninger om det, lovet aldri gull.

Norling nei, han sa jo bare at man må prøve å ta gull. Han visste nok ikke helt hvordan media reagerer på relativt normale uttalelser fra folk i Brann.

Det er jo laget myter og legender om dette på østlandet. Om noen tusen år finner de nok hulemalerier av Norling som lover bergenserne gull, malt i t-banetunneller i Oschlo.

keizersoze
21.05.18 14:14
Tjaaah: Norling nei, han sa jo bare at man må prøve å ta gull. Han visste nok ikke helt hvordan media reagerer på relativt normale uttalelser fra folk i Brann. Det er jo laget myter og legender om dette på østlandet. Om noen tusen år finner de nok hulemalerier av Norling som lover bergenserne gull, malt i t-banetunneller i Oschlo.

Hehe ja. Virker som det er ok skrive og leseferdigheter her i landet. Kanskje skolene burde fokusere mer på å tolke og forstå det som faktisk blir hørt og skrevet. 

Jeje. De får nå kose seg med sine runer på t-banen sin. 

keizersoze
21.05.18 14:55

Funfact: Ifølge BA så har visstnok LSK drevet med syklubb, revygruppe, sangkor, og oldermannslaug før. 

Får håpe denne kampen gjør de så desillusjonert at de velger å gå tilbake til det.

Nå vet jeg ikke hva et oldermannslaug er. Men kanskje noen fra lsk-leiren kan forklare?

MindControl
MindControlInnlegg: 1364
21.05.18 15:04
keizersoze: Eurosport+1. Tror mange av pakkene har den. Er iallfall her på Canal Digital.

Ikke Canal Digital Kabel dessverre. Regner med du har parabol da?

keizersoze
21.05.18 15:08
MindControl: Ikke Canal Digital Kabel dessverre. Regner med du har parabol da?

Ja er parabol. Er på 84 og oppover.

Merkelig den ikke er på kabel da. Muligens forskjellige pakker?

(Innlegget ble redigert 21.05.18 15:10)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester