Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd Fk Haugesund - Rosenborg

NYTT TEMA
vadefugl
vadefuglInnlegg: 40378
21.05.18 19:59

Rosenborg ble helt presset som en sitron i andre omgang. Ikke bra.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9039
21.05.18 20:01

Sykt deilig, men vi har griseflaks. Det hadde ikke vært noe å si på om Haugesund hadde fått 1 poeng her. 1. omgang er vi gode og spiller mye fin fotball, mens 2. omgangen blir jeg forbanna over. For det første får vi et unødvendig rødt kort og lager en idiotisk straffe. Flaks at Haugesund ikke scorer på den. Da tror jeg vi at vi hadde tapt.

Men det som irriterer meg mest er hvor jævlig feige vi blir. Joda, med 10 mann må man legge seg litt mer bakpå, men ved å legge om til 5 mann bak blir vi alt for baktunge. Det der har Kåre gjort før også, uten at det har har hjulpet. Det eneste vi oppnår med det er å få et større trykk mot oss. Helt greit at vi tok ut Helland, men spør du meg burde vi fortsatt med 4-4-1 og prøvd å kjøre noen kontringer. I stedet velger vi til og med å flytte ned Søderlund på midtbanen, sånn at vi er helt sikre på at vi ikke har noen på topp som kan vinne og holde på ballen. Stakkars Zeknini får jo en håpløs oppgave. 

Men vi vinner og legger et trykk på Brann. Det er det viktigste. Så får vi håpe at man tar med seg det positive spillet i 1. omgang og lærer av det man gjør etter det røde kortet. 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9039
21.05.18 20:04
Zanick: Zekhnini fikk ikke til en døyt, som vanlig. Oppskrytt talent.

Enig i at han er oppskrytt og at det var unødvendig å hente han, men akkurat i dag er han unnskyldt. Fikk helt håpløse forhold på "topp". 

Heia_heia
Heia_heiaInnlegg: 1429
21.05.18 20:06
trøndergutten: Sykt deilig, men vi har griseflaks. Det hadde ikke vært noe å si på om Haugesund hadde fått 1 poeng her. 1. omgang er vi gode og spiller mye fin fotball, mens 2. omgangen blir jeg forbanna over. For det første får vi et unødvendig rødt kort og lager en idiotisk straffe. Flaks at Haugesund ikke scorer på den. Da tror jeg vi at vi hadde tapt. Men det som irriterer meg mest er hvor jævlig feige vi blir. Joda, med 10 mann må man legge seg litt mer bakpå, men ved å legge om til 5 mann bak blir vi alt for baktunge. Det der har Kåre gjort før også, uten at det har har hjulpet. Det eneste vi oppnår med det er å få et større trykk mot oss. Helt greit at vi tok ut Helland, men spør du meg burde vi fortsatt med 4-4-1 og prøvd å kjøre noen kontringer. I stedet velger vi til og med å flytte ned Søderlund på midtbanen, sånn at vi er helt sikre på at vi ikke har noen på topp som kan vinne og holde på ballen. Stakkars Zeknini får jo en håpløs oppgave.  Men vi vinner og legger et trykk på Brann. Det er det viktigste. Så får vi håpe at man tar med seg det positive spillet i 1. omgang og lærer av det man gjør etter det røde kortet.

Dette.

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8249
21.05.18 20:09

Helland var skrekkelig. Zekhini som vanlig håpløs. Levi ustabil. Rasmussen klarer å bli utvist på to idiotiske gule. Mike var svak i store deler av oppgjøret. Toskete straffespark-situasjon besørget av Trondsen.

Nei, i dag var det mye rusk i maskineriet. Vi fikk ikke akkurat drahjelp av Kåres som vanlig temmelig håpløse "taktiske" inngripener fra sidelinja heller..

Konklusjon: Vi tok med oss 3 heldige poeng på en rotete dag. Mest fordi vi møtte et Haugesundag som ikke hadde dagen.

Sorry Mac, No sigar! Bare poengene gledet. Vi har MYE forbedringspotensiale.

Gleder meg til Zekhini drar og Adegbenro er skadefri....

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 17033
21.05.18 20:11

Synes vi ikke klarte å skape så utrolig mye sjanser selv med en mann mer. Innleggene våres var helt forferdelige, og vi maktet ikke å flytte nok spillere inn i boksen til å true stopperne til RBK. Virket som RBK hadde ok kontroll. 

Ellers er det mest skuffende prestasjonen i 1.omgang. Har knapt nok sett et lag få større rom enn det RBK fikk. Burde ha scoret 2-3 mål til. Selvsagt er det kjipt å nok et mål i fleisen etter noen sekunder, men kan ikke spille så naivt når det tross alt er 90 minutter igjen av kampen. 

JOlsen
JOlsenInnlegg: 798
21.05.18 20:52
Zanick: Zekhnini fikk ikke til en døyt, som vanlig. Oppskrytt talent.

Er direkte svak. Blir aldri noen fast plass på han. Fikk ikke til noen ting. 

netrom84
netrom84Innlegg: 1084
21.05.18 21:11

Godt gjennomført RBK-kamp i dag. Selv med 10 mann i store deler av andreomgang så slipper vi ikke Haugesund til mange store sjanser. 

Heborres
HeborresInnlegg: 9641
21.05.18 22:09

Uavgjort hadde nok vært et fair resultat, men, som tidligere, FKH trenger altfor mange sjanser for å få mål...

3bonius
3boniusInnlegg: 82
21.05.18 22:14

Problemet er vel at vi har altfor få skudd på mål. Mulig hukommelsen spiller meg et puss, men var vel kun Akintola i 1. omgang som hadde et skikkelig skudd på mål - og det inkluderer også en straffe dessverre..

Nei, må bare takke oss sjøl i dag. Pluss til Velde for scoring. Minus til Velde for feiringen.

filibuster
filibusterInnlegg: 2127
22.05.18 02:42
Heborres: Uavgjort hadde nok vært et fair resultat, men, som tidligere, FKH trenger altfor mange sjanser for å få mål...

Større sjanse enn et straffespark får du vel ikke, men når spissen setter straffen 32,8 meter over målet så går det som det går. 

I dag fikk Brann hjelpen de ønsket seg i Haugesund,men uten at haugesunderne klarte å utnytte det.Straffe og RBK.utvisning burde gitt dem seieren. Nå blir det litt av en kamp påLerkendal søndag som kommer

VestreStaa
VestreStaaInnlegg: 2376
22.05.18 08:21

Skikkelig irriterende at FKH kollektivet fremstår så svakt i første omgang. Tror det er noe av det daffeste, slappeste jeg har sett av FKH på lang tid. 

Svartbaken
SvartbakenInnlegg: 4568
22.05.18 08:26

Ingen tvil om at vi kastet bort en mulighet her. En forferdelig førsteomgang jeg ikke har sett maken til av oss siden de verste periodene i fjor. Vi er jo heldige som ikke ligger under med både 3 og 4 til pause.

I andre omgang får vi imidlertid servert et comeback på sølvfat. Vi hever oss selv også og med RBKs 10 mann er det jo spill på en halvdel. Dessverre ser vi nok en gang at vi lider av å være for tynne på topp. Hadde vi hatt en stor og sterk hodespiller der i går så hadde vi hatt noe å slå på, nå ble jo det meste enkel mat for Reginussen & co Likevel, vi får jo sjanser nok til at vi bør klare 2-2 og straffen til Gyt er jo en liten skandale i seg selv. Skal jo ikke være mulig å blåse den til himmels på det viset, men men....

Bukowski70
Bukowski70Innlegg: 125
22.05.18 09:08
3bonius: Pluss til Velde for scoring. Minus til Velde for feiringen.

Hva var greia, egentlig? Trodde han at stillingen var 0-0 da han kom innpå? Tror aldri jeg har sett noen feire på matchvinnervis etter å ha scoret et reduseringsmål. Nesten litt fascinerende.

VestreStaa
22.05.18 09:16
Bukowski70: Hva var greia, egentlig? Trodde han at stillingen var 0-0 da han kom innpå? Tror aldri jeg har sett noen feire på matchvinnervis etter å ha scoret et reduseringsmål. Nesten litt fascinerende.

Greia er en frustrert ung gutt som så for seg at dette skulle bli hans sesong, der han spilte seg på fast plass, men så fikk han brudd i foten på landslagssamling. Etter retur har han slitt benken, og når man selv mener at man er god nok, er det antagelig mye adrenalin og kok i hodet når han scorer. Han angrer nok sikkert i dag på det, og han viser nok sikkert også at han kanskje ikke er helt moden ennå. Men gi gutten tid. Neste år banker han inn mål på dere ;-)

Heborres
22.05.18 09:27
VestreStaa: Greia er en frustrert ung gutt som så for seg at dette skulle bli hans sesong, der han spilte seg på fast plass, men så fikk han brudd i foten på landslagssamling. Etter retur har han slitt benken, og når man selv mener at man er god nok, er det antagelig mye adrenalin og kok i hodet når han scorer. Han angrer nok sikkert i dag på det, og han viser nok sikkert også at han kanskje ikke er helt moden ennå. Men gi gutten tid. Neste år banker han inn mål på dere ;-)

Det så ut som det var mye frustrasjon som skulle ut ja.

Første han gjorde da han kom inn var vel å ta et 50 meters løp og meie Reginiussen ned i parketten med ballen milevis unna.

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2331
22.05.18 11:00

Det var ikke måte på hvor kyniske og profesjonelle FKH var mot Brann 16 mai og hvor lilleputtaktige og pinlige de var hjemme mot RBK. Selv ikke på straffe holder spillerne hodet kaldt. Rett og slett fryktelig irriterende å ha gått på poengtap, mot et lag Brann er mye bedre enn. 

Svartbaken
SvartbakenInnlegg: 4568
22.05.18 11:11
Hepp1971: Det var ikke måte på hvor kyniske og profesjonelle FKH var mot Brann 16 mai og hvor lilleputtaktige og pinlige de var hjemme mot RBK.

Basert på de 11 kampen vi har spilt i år så var nok Brann-kampen normen, det er det vi har vist i 9 av 11 kamper. Dessverre har vi latt være å møte opp i begge kampene mot trønderne. Vi har spilt to svake kamper i år; Ranheim og RBK, eller dvs. egentlig var det bare en svak omgang mot RBK, men det ødela dessverre alt. 

Straffen er jo håpløs, men slike ting skjer. Dere får sørge for å feie for egen dør å ta dere av trønderne i neste kamp. Dessverre tror jeg de overtar tabelltoppen for godt neste helg, mye som tyder på at toget har begynt å få fart og da er de et par klasser bedre enn alle oss andre. Jeg håper dog at dere klarer å holde trøkket oppe og kan gjøre livet surt for dem hele veien inn.

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 18280
22.05.18 14:02

Ingenting som litt stillbilder for å henge ut noen for filming.

Heborres
22.05.18 14:13
Rockets_AA: Ingenting som litt stillbilder for å henge ut noen for filming.

Må være lov å fyre litt.

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 21407
22.05.18 14:19

Det var jo en soleklar filming, så synes ikke det gjør noe. Kåre bør ha tatt seg en prat med han, for sånn som det der er bare fryktelig pinlig. 

JOlsen
22.05.18 14:55
Thecokeman: Det var jo en soleklar filming, så synes ikke det gjør noe

Det var ikke filming. 

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 18218
23.05.18 00:06
JOlsen: Det var ikke filming.

Hardt lufttrykk? Skumle saker det, så får håpe det går bra med ham da :)

KingAnderson
23.05.18 00:24

Må jo forresten nevnes at jeg vant på oddsen i går.

Det er sant som det sies. Det er av våre egne man skal få det.
Jeg har hatt pappa Søder som trener, vi har vært naboer, og begge startet våre lovende karrierer i Stegaberg. Lå vel i kortene at han skulle fikse dette da.

P.S: Når det kommer til vinn-vinn og tap-tap tematikken som jeg nevnte tidligere i tråden så var det kun ren skuffelse i går, både i løpet av kampen og også etterpå. Ofret faktisk ikke oddsgevinsten en tanke. I dag har den største skuffelsen lagt seg, og da er det helt greit å ha 2.100,- ekstra inne på kontoen. 

(Innlegget ble redigert 23.05.18 00:24)

fusion
fusionInnlegg: 1878
23.05.18 00:47

Bruke bilder til å dømme noen for filming i 2018, jeg ler. Kom tilbake med et klipp, for det der sier ikke mye. For alt vi vet kan han ha fått fingern i øyet bare et halvt sekund før det første bildet der.

JOlsen
23.05.18 20:09
KingAnderson: Hardt lufttrykk? Skumle saker det, så får håpe det går bra med ham da :)

Det går nok bra skal du se. Men filming var det ikke. 

VestreStaa
23.05.18 21:03

Oohh jess.. det var filming.  Men spiller ingen rolle nå..

KingAnderson
24.05.18 11:37

Ikke filming...... En finger i nærheten av ansiktet er altså nok til at denne svære midtstopperen ligger og vrir seg i reell smerte? Godtar at du mener han er tidenes pingle, men er usikker på om det er mindre flaut for ham enn alternativet. 

(Innlegget ble redigert 24.05.18 11:39)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg