Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Island (B) og Panama (H) *KAMPTRÅD*

NYTT TEMA
Lilleborg
LilleborgInnlegg: 36224
22.05.18 06:22

ISLAND – NORGE
LØR 02.06 22:00

NORGE – PANAMA
ONS 06.06 19:00

Det nærmer seg nye A-landskamper for våre beste menn, og dette er siste mulighet for Lars Lagerbäck å finpusse troppen før Nations League braker løs etter sommerferien.

Først tar vi turen til sagaøya for et møte med de islandske krigerne som skal til VM, før vi noen dager senere tar imot et annet VM-klart landslag når Panama kommer på besøk.

Selve landslagstroppen offentliggjøres i dag 13:00 på fotball.no og NFF-TV.

Lilleborg
22.05.18 06:24

"Våre Beste Menn" er en fotballpodkast drevet av undertegnede og to kompiser, og er en podkast dedikert til norsk landslagsfotball.

Vi har hjulpet Lars Lagerbäck og allerede tatt ut troppen til de to landskampene i vår forrige episode.

Vårt forslag til tropp kan også sees her.

Taururu
TaururuInnlegg: 1877
22.05.18 11:15
Lilleborg: Vi har hjulpet Lars Lagerbäck og allerede tatt ut troppen til de to landskampene i vår forrige episode. Vårt forslag til tropp kan også sees her.

Dere er dyktige karer.

Men; Tarik er 4-4-2 spiss og KUN det.

Han har blitt prøvd som ving mange ganger før, men dette er ikke hans posisjon.

Om vi skulle omskolert noen av spissene, så måtte det vært King. Han har spilt mye ving i Bounemouth med hell.

Eksberten
EksbertenInnlegg: 22967
22.05.18 12:01
Lilleborg: Vårt forslag til tropp kan også sees her.

Er Sander Berge fortsatt skadet? Enig med Taururu angående Tarik.
Hadde gjerne sett Zahid fikk sjansen, men blir overrasket om han får den nå.

Lilleborg
22.05.18 13:16

Jøss. Jo Inge Berget tilbake. Den så jeg ikke komme.

Happy_Life
Happy_LifeInnlegg: 1653
22.05.18 13:19

Hvordan har Berget gjort det i det siste egentlig? Eller lever han fortsatt på de to målene fra Croatia-kampen?

(Innlegget ble redigert 22.05.18 13:19)

Scholestheone
ScholestheoneInnlegg: 2776
22.05.18 13:26

Stor tropp, med noen spørsmålstegn.

Målvakter:
Rune Jarstein
Ørjan Nyland
Sten Grytebust

Forsvar:
Kristoffer Ajer
Haitam Aleesami (play-off i Italia?)
Omar Elabdellaoui
Martin Linnes
Birger Meling (cup 30/5)
Håvard Nordtveit
Tore Reginiussen (cup 30/5)
Sigurd Rosted
Jonas Svensson

Midtbane:
Sander Berge
Jo Inge Berget (får ikke fri?)
Mats Møller Dæhli
Mohamed Elyounoussi
Iver Fossum
Markus Henriksen
Stefan Johansen
Fredrik Midtsjø
Ole Sælnes
Martin Ødegaard (spiller ikke)

Angrep:
Tarik Elyounoussi
Bjørn Maars Johnsen
Ola Kamara (Rekker Island?)
Joshua King
Alexander Sørloth

(Innlegget ble redigert 22.05.18 13:28)

Zizou-Bjørndalen
Zizou-BjørndalenInnlegg: 1688
22.05.18 13:33

Fortsatt ikke plass til Zahid. Finner det merkelig. Han er en klart bedre spiller enn Berget (selv om han er en annen spillertype. Har også mye mer å vise til enn Dæhli siste par sesongene.

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 41325
22.05.18 13:36

Hvorfor er egentlig Ødegaard med igjen? Floppa jo i Heerenveen.

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2324
22.05.18 13:37

Det blir neppe plass til Brannspillere denne gangen heller, det er garantert noen spennende 08-, Molde- Stabæk- eller TIL-spillere svensken har blinket seg ut. Samtidig er det veldig greit at våre spillere får den hvilen de trenger.

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 52337
22.05.18 13:38
Hepp1971: Det blir neppe plass til Brannspillere denne gangen heller

Hvem i all verden skulle være aktuell her ? 

Nummer10
Nummer10Innlegg: 20
22.05.18 13:40

Ødegaard floppa ikke.

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2324
22.05.18 13:45

Kaffe, du følger Brann og vet veldig godt hvem jeg mener. Må jeg virkelig utdype?

Jeg mener at landslaget hadde hatt godt av å prøve noen spillertyper som skiller seg litt ut fra dem man har med fra før og de soleklare valgene mine er Barmen og Heltne.

rosenthal
rosenthalInnlegg: 4004
22.05.18 13:46

Kjipt å se Berget igjen, men Lagerback har ut etter sin fotballfilosofi, og derfor er nok Zahid sjanseløs også. Liker at han ønsker å ta ut nærmest samme gruppe fra tropp til tropp. Men er litt usikker på hvor riktig det er å hele tiden ta ut halvskada spillere. Hadde kanskje gått for Zachariassen inntill Dæhli etablerer seg som frisk senior spiller igjen.

Ingen norske Brannspillere står frem som gode nok for landsen.

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 52337
22.05.18 13:57
Hepp1971: Kaffe, du følger Brann og vet veldig godt hvem jeg mener. Må jeg virkelig utdype?

Nei , jeg har en ide :-) 

Men enda jeg også er fornøyd med våre spillere så sliter jeg med å se landslagsklasse på noen av dem ( i alle fall de norske ) 

hrrreminius
hrrreminiusInnlegg: 7608
22.05.18 14:02

Haugen i form er vel den eneste norske Brann-spilleren som har kvaliteter som nærmer seg det som kreves av en landslagsspiller, men ham har vært bleik så langt i år. Vi kunne derimot trengt en Wormgoor i midtforsvaret.. Om ikke annet enn for å få inn litt krigermentalitet i laget.

(Innlegget ble redigert 22.05.18 14:04)

HarryH
HarryHInnlegg: 26288
22.05.18 14:34

Jo Inge Berget spiller nesten fast på ett av topplagene i MLS. En solid mann for landslaget så lenge han ikke blir alt for døgnvill.

eman
emanInnlegg: 11766
22.05.18 14:37
hrrreminius: Vi kunne derimot trengt en Wormgoor i midtforsvaret.. Om ikke annet enn for å få inn litt krigermentalitet i laget.

Skal du ha krigermentalitet, er det Karadas som er mannen.

Men Azar på landslaget....? I don't think so.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9032
22.05.18 14:44
hrrreminius: men ham har vært bleik så langt i år. Vi kunne derimot trengt en Wormgoor i midtforsvaret.. Om ikke annet enn for å få inn litt krigermentalitet i laget.

Jeg hadde vært enig i dette for et halvt år siden, men ikke i dag. Jeg synes Reginiussen-Ajer eller Ajer-Nordtveit virker som et stopperpar som er solid og har nok krigermentalitet. 

hrrreminius
22.05.18 15:02

Jeg mener det er litt naivt å slå fast at stopperproblemet vårt er over allerede. Mye ansvar som hviler på Ajers skuldre, og T. Reg. fremstår som uerstattelig per nå. Nordtveit er opp og ned i prestasjonene. Hovland fremstår som en spiller med ro, men han har en tendens til at når han blir litt heit i toppen, særlig mot lag som presser høyt, så mister han hodet og gjør avgjørende feil. Er avhengig av et kampbilde som passer han.

(Innlegget ble redigert 22.05.18 15:05)

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9032
22.05.18 15:06

Tja, mulig jeg er litt naiv. Men jeg synes det virker fryktelig spennende med Ajer inn der. Og nå har vi 4 midtstoppere i tillegg som spiller fast på gode lag og presterer godt (Nordtveit, Rosted, Reginiussen og Hovland). Men det er klart, landslag er noe annet og flere av disse har prestert ujevnt der. 

Men jeg tviler på at Wormgoor hadde gjort gjort det forsvaret noe bedre. De som jeg nevnte overfor her minst like gode. 

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 31798
22.05.18 15:14
hrrreminius: i kunne derimot trengt en Wormgoor i midtforsvaret..

Spiller han på det nederlandske landslaget? Med tanke på det nivået de har så burde han jo kunne vært med der.

hrrreminius
22.05.18 15:18

Det ville vel vært den ypperste fallitterklæring for nederlandsk fotball (i deres øyne) om de hadde benyttet en midtstopper fra den norske Eliteserien på landslaget. Så det kommer nok neppe til å skje.

(Innlegget ble redigert 22.05.18 15:19)

hrrreminius
22.05.18 15:23

Jeg mener Wormgoor ville vært et godt tilskudd til landslaget, ikke minst fordi han har en mentalitet jeg mener vi savner, og som også Lagerbäck har etterlyst. Er ellers enig i at førsterekken per nå uansett ville vært Ajer - T. Reg.

Uansett er jo dette en hypotetisk diskusjon så lenge han ikke er norsk.

Sulfat
SulfatInnlegg: 9521
22.05.18 16:25
trøndergutten: Og nå har vi 4 midtstoppere i tillegg som spiller fast på gode lag og presterer godt (Nordtveit, Rosted, Reginiussen og Hovland)

Nordtveit startet 10 kamper i årets sesong. Rosted har startet 5 kamper siden han gikk til Belgia i januar. Ingen av de spiller fast mao.

Bom på alle 4 der altså.

Zanick
ZanickInnlegg: 4319
22.05.18 16:35
Scholestheone: Ørjan Nyland
Sten Grytebust

Synd at Andre Hansen fortsatt er uaktuelt når en av disse sannsynligvis kommer til å starte ene treningskampen.

Jeg lurer på om ikke Hansen egentlig er vår beste keeper. Men helt greit at Jarstein står når han spiller på høyeste nivå. At Nyland ble prioritert foran derimot, er helt krise. Klasseforskjell.

Zanick
ZanickInnlegg: 4319
22.05.18 16:37
Sulfat: Rosted

Benkesliter ja. Aldern er jo fin for fremtiden, men Hovland kan umulig ha vært langt unna en plass. Klassestopper.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 14869
22.05.18 16:40
Sulfat: Bom på alle 4 der altså.

Bom på alle 4? Reginiussen og Hovland spiller da fast på RBK. Bom på 2 av 4 mener du?

Catts
CattsInnlegg: 977
22.05.18 16:41
Zanick: Jeg lurer på om ikke Hansen egentlig er vår beste keeper. Men helt greit at Jarstein står når han spiller på høyeste nivå. At Nyland ble prioritert foran derimot, er helt krise. Klasseforskjell.

Jeg er enig i at Hansen burde være foran Nyland i køen. Tenker Rossbach også melder seg på i kampen om den tredje keeperplassen ettersom han snart er ferdig på U21.

Catts
CattsInnlegg: 977
22.05.18 16:57
Zanick: Benkesliter ja. Aldern er jo fin for fremtiden, men Hovland kan umulig ha vært langt unna en plass. Klassestopper.

Bak Ajer og Reginiussen er det fortsatt tynt på stopperplassen. Håper likevel Lagerback avstår fra å ta ut Hovland på en stund, da det han har vist på landslaget tidligere har vært fullstendig krise. Hovland/Forren-partnerskapet var selve symbolet på et tafatt og uengasjerende Norsk landslag. Situasjonen endrer seg selvsagt hvis Hovland presterer godt nok over en lengre periode.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg