Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ROSENBORG - BRANN SØNDAG 27.05 KL 20:00

NYTT TEMA
KongOjo
KongOjoInnlegg: 2959
25.05.18 14:43
Hulkibulk: RBK

Ja selvfølgelig, er jo det samme å være 6 poeng bak på tabellen eller være likt.

Fantastisk logikk. 

qbah
qbahInnlegg: 46928
25.05.18 14:43

Bare å ramme inn innlegget fra Kjernen. Fulltreffer.

Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 2291
25.05.18 14:45
KongOjo: Ja selvfølgelig, er jo det samme å være 6 poeng bak på tabellen eller være likt.
Fantastisk logikk.

Forskjellen er at dere da ender 6p. bak isteden for 12.. 

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2959
25.05.18 14:56
Hulkibulk: Forskjellen

Sånn logikk ja, klar forbedring isåfall da. 

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 8662
25.05.18 14:57
Hulkibulk: Suveren? Nå har vi brukt mange på vingen hittil i sesongen, så ingen bortsett fra Helland har hatt mulighet til å opparbeidet seg "Hele" 4 assist. Helland har dog scoret dobbelt så mange mål som Marengo og Komsoon til sammen. Hedenstad(Back!!) har til og med like mange assist som denne suverene Komsoon..Lever i ei boble nede i Bergen..

Jeg skjønner at du føler deg kreativ og smart når du bruker et begrep som "dobbelt så mange", for å beskrive at Helland har to mål, mens Koomson og Marengo har ett. Hvis du bruker de faktiske tallene er det jo ikke så stor forskjell. Jeg kan jo være like "smart" og si at Koomson har fire ganger så mange assist som Helland, Live, Samuen, De Lanlay og Zekhini til sammen.

Nei, vingene våre har ikke scoret så mange mål. Du tenker ikke at det kanskje har noe med roller å gjøre? Koomson har en servitørrolle. Det gjør at han sjeldnere havner i posisjoner til å score selv, men servitørrollen løser han veldig bra. Han har derfor flere målpoeng enn Helland, selv om Helland har de imponerende to målene. De andre kantene deres har jo knapt målpoeng. Og Koomsons prestasjoner og avleveringer hadde nesten fortjent et par-tre ekstra assists også. Det er jo nødvendigvis sånn at når Koomson drar av en back og en stopper, og slår et godt innlegg, som blir panisk klarert og vi scorer direkte på returen, eller når Koomson løper opp ti meter på Høgli og presser ham til å slå et panisk tilbakespill så får han ikke assist, men de fleste som forstår fotball vet jo at han har vært avgjørende på disse scoringene.

Marengo har slitt med produktiviteten sin, det stemmer og det er noe han har blitt kritisert for av de fleste som følger Brann(minus Hepp, som forguder ham). Han har imidlertid dribleferdigheter som kan sette de fleste etablerte forsvar i ubalanse. Og det har vært viktig for oss, selv om han ikke har vært så mye sist, og aldri nest sist, på scoringer så langt.

(Innlegget ble redigert 25.05.18 15:02)

keizersoze
keizersozeInnlegg: 10884
25.05.18 14:59
georgioss: Nå skal man være forsiktig med å ta alt man leser i sosiale media og kommentarfelt for meningen til den gemene hop. Men var mye snakk om dommerkorrupsjon og pengeprat på twitter og div nettaviser etter den Helland-videoen. De er veldig synlig de som mener slikt, så ikke så unaturlig i at det blir med i en post fra supporterklubben som la ut den videoen.

Ja det er vel noen som skriker høyere enn andre. Men en supporterklubb burde være litt mer seriøs. Gjerne morsom og sarkastisk. Dette er jo noe som, om det gjaldt Molde, var noe som kunne kommet fra mor Riise. 

Kjekt å fyre opp litt da. Men denne  falt litt igjennom synes jeg. Men selvsagt skal en gi svar på tiltale.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 26943
25.05.18 15:01
Hulkibulk: Hvorfor skal noen være nervøse? Uavhengig av resultatet på søndag, så er det allemannsviten at Brann roter det til for seg selv, og at RBK tar gullet. INGENTING som tilsier at Brann har nubbsjans når vi skriver november.

Hvis ikke du skjønner noe av innleggene du leser, så er det ikke noe særlig poeng i å svare heller.

Tjaaah
25.05.18 15:05
keizersoze: Tror dere virkelig at dette er gjengs oppfatning rundt om, eller er det bare for å provosere? Fakta er jo at dere har vært irriterende gode over lang tid, og hver krone er fortjent. Uansett. Vi forsøker, og om det skulle ta nye 32 år eller noe i den dur. Stoppes skal dere. Men en kamp av gangen. Nå skal vi gjøre vårt beste for å forsøke å gjøre Sølvgutten og Bergen stolt av toget sitt på søndag.

Det er som sagt bare de samme tomme flosklene som flyr frem og tilbake før hvert oppgjør.

Rbk er korrupte, Brann tror de har vunnet allerede, bla bla bla...

Det eneste opsiktsvekkende ved det, er at noen ser ut til å alltid tro at de har gjort det skarpt når de graver opp de gamle frasene.

Men men, det er vel sånn en oppladning til kamp skal være, hehe. Jeg må ærlig talt si at jeg ikke skjønner poenget.

eman
emanInnlegg: 11871
25.05.18 15:06
georgioss: Vanskelig å forholde seg til, all den tid jeg ser for meg bergensere som breiale og selvsikre skarrere.

Det er vi da også, alle som en.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 17122
25.05.18 15:13
Hepp1971: Bergen-Florida 2250

Denne stusset jeg litt over. Er det en flyavgang?

keizersoze
25.05.18 15:16
Tjaaah: Det er som sagt bare de samme tomme flosklene som flyr frem og tilbake før hvert oppgjør. Rbk er korrupte, Brann tror de har vunnet allerede, bla bla bla... Det eneste opsiktsvekkende ved det, er at noen ser ut til å alltid tro at de har gjort det skarpt når de graver opp de gamle frasene. Men men, det er vel sånn en oppladning til kamp skal være, hehe. Jeg må ærlig talt si at jeg ikke skjønner poenget.

Hehe greit med litt fyring oppunder. Kanskje noen tror på de standardfrasene bare de blir sagt ofte nok? 

Bare håper Nilsen er flinkere til å fyre opp våre spillere enn rbkfansen er til å fyre opp oss. Det er der det teller uansett. 

Jaja. Skal se at på søndag så muligens det er noe nytt å diskutere. 

Brann og fair play, krampe i begge bein, finger i ræva, brytekamp på banen, osv.. alt blir forhåpentligvis kjedelig historie i forhold til hva som kommer....

Tjaaah
25.05.18 15:20
keizersoze: Hehe greit med litt fyring oppunder. Kanskje noen tror på de standardfrasene bare de blir sagt ofte nok? Bare håper Nilsen er flinkere til å fyre opp våre spillere enn rbkfansen er til å fyre opp oss. Det er der det teller uansett. Jaja. Skal se at på søndag så muligens det er noe nytt å diskutere. Brann og fair play, krampe i begge bein, finger i ræva, brytekamp på banen, osv.. alt blir forhåpentligvis kjedelig historie i forhold til hva som kommer....

Ja, det er jo selvsagt lov å komme med frasene. Det jeg ikke skjønner er at man skal klare å bli provosert av de, eller faktisk synes at sin side fikk inn et skikkelig saftig stikk.

Jeg blir mest småflau på alles vegne. Det blir litt for mye "pappaen min er sterkere enn din".

keizersoze
25.05.18 15:25
Tjaaah: Ja, det er jo selvsagt lov å komme med frasene. Det jeg ikke skjønner er at man skal klare å bli provosert av de, eller faktisk synes at sin side fikk inn et skikkelig saftig stikk. Jeg blir mest småflau på alles vegne. Det blir litt for mye "pappaen min er sterkere enn din".

Det eneste som er litt morsomt av slike ting, er etter kamp, eller sesong, at noen blir så flau at de holder seg unna lenge. Da vet du at det har gått inn på de(gitt ikke noe annet evt trist har skjedd selvsagt)

Da er det nok noe. Men å mobbe en bergenser for å være breial eller en trønder for å ha bart? please. 

Uansett så tror jeg pappaen min er sterkere enn din.

arildberg
arildbergInnlegg: 1228
25.05.18 15:56
KongOjo: Har faktisk kun sett RBK supportere som mener det er rødt

Første gang jeg så eller hørte om det, var her: https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/mener-kippe-og-karadas-skulle-vaert-utvist-etter-brytekamp_sto6768188/story.shtml 

og jeg tror ikke han liker å bli omtalt som RBK-supporter :)

Tjaaah
25.05.18 16:10
keizersoze: Det eneste som er litt morsomt av slike ting, er etter kamp, eller sesong, at noen blir så flau at de holder seg unna lenge. Da vet du at det har gått inn på de(gitt ikke noe annet evt trist har skjedd selvsagt) Da er det nok noe. Men å mobbe en bergenser for å være breial eller en trønder for å ha bart? please. Uansett så tror jeg pappaen min er sterkere enn din.

Det kan være småfestlig med sånne spøker underveis i kamp også. Når folk blir irriterte. Man skal jo alltid si at NFF støtter rbk når de får straffe, uansett hvor krystallklar den er. Tradisjon kaller jeg det.

Men kanskje disse frasene før kamp er tradisjon for andre. Kan jo være man hadde savnet det hvis man ikke fikk det også. Ikke vet jeg. Nå har jeg sikkert hengt meg nok opp i det, hehe.

Pappaen min nærmer seg pensjonsalder, så det skal du ikke se bort i fra heller. Rimelig sikker på at jeg er sterkere enn pappaen din, hehe.

keizersoze
25.05.18 16:28
Tjaaah: Det kan være småfestlig med sånne spøker underveis i kamp også. Når folk blir irriterte. Man skal jo alltid si at NFF støtter rbk når de får straffe, uansett hvor krystallklar den er. Tradisjon kaller jeg det. Men kanskje disse frasene før kamp er tradisjon for andre. Kan jo være man hadde savnet det hvis man ikke fikk det også. Ikke vet jeg. Nå har jeg sikkert hengt meg nok opp i det, hehe. Pappaen min nærmer seg pensjonsalder, så det skal du ikke se bort i fra heller. Rimelig sikker på at jeg er sterkere enn pappaen din, hehe.

Hehe jo. Artig å se folk bli irriterte. Og da mener jeg ikke bare motstandersupporterne. Eller spillerne. Også morsomt å se folk fryde seg. 

Husker ikke hvem vi spilte mot da, men var det ikke Mjelde og Andresen som føk i tottene på hverandre i gullsesongen, på sidelinjen, etter kamp? En kamp vi vant. Ble vel kort til begge. Husker ikke helt om det var Andresen da. Men morsomt med temperatur.

Men ja det er vel som du sier. Flosklene er nå der. Mislik de eller ikke. Men er da ingen vits i å henge seg opp i de.

Hmm. Min pappa nærmer seg også pensjonsalder, men jeg tror han er sterkere enn deg. Jeg ser på skrivemåten din at du er litt pinglete ;P

Tjaaah
25.05.18 16:30
keizersoze: Hmm. Min pappa nærmer seg også pensjonsalder, men jeg tror han er sterkere enn deg. Jeg ser på skrivemåten din at du er litt pinglete ;P
keizersoze
25.05.18 16:34
Tjaaah: Pappaen din?

Nei. Men jeg husker pappaen min gav ham juling engang. Men greit nok. Nå er jo ikke alltid de der kampene ærlig da. Så KAN ha vært avtalt spill i og med at pappaen min sannsynligvis har 80 kilo færre muskler. Men det har vel du og?

Tjaaah
25.05.18 16:39
keizersoze: Nei. Men jeg husker pappaen min gav ham juling engang. Men greit nok. Nå er jo ikke alltid de der kampene ærlig da. Så KAN ha vært avtalt spill i og med at pappaen min sannsynligvis har 80 kilo færre muskler. Men det har vel du og?

Haha, goolget vekten til godeste Hogan. Er visst 137, i følge internett. Jeg veier nok litt mer enn 57, heldigvis. Og så er jeg angivelig 16cm lavere enn Hogan.

Tror alikevel han slår meg ganske grundig på bmi, ja. Dårlig med steroider her i gården, hehe.

keizersoze
25.05.18 16:44
Tjaaah: Haha, goolget vekten til godeste Hogan. Er visst 137, i følge internett. Jeg veier nok litt mer enn 57, heldigvis. Og så er jeg angivelig 16cm lavere enn Hogan. Tror alikevel han slår meg ganske grundig på bmi, ja. Dårlig med steroider her i gården, hehe.

Hehe. Men nå snakket jeg om muskelvekt. Ikke få meg til å google på en fredagsettermiddag. Jeg har ting å gjøre og øl å kjøpe.

Lar du meg få denne så kommer det en tommel oppi ræven til den du liker minst på vgd.

Tjaaah
25.05.18 16:49
keizersoze: Hehe. Men nå snakket jeg om muskelvekt. Ikke få meg til å google på en fredagsettermiddag. Jeg har ting å gjøre og øl å kjøpe. Lar du meg få denne så kommer det en tommel oppi ræven til den du liker minst på vgd.

Har ikke lyst til å skjære av musklene for å veie de akkurat nå. Høres ut som masse arbeid.

cabbycab
cabbycabInnlegg: 774
25.05.18 16:51

Fakta:

Brann er best i Norge (Til nå i år).

Bergen er større en Trondheim

Bergen er penere en Trondheim

Bergen har faktisk hatt penere og varmere vær en Trondheim i år.

Vi taper sikkert mot Rbk på Søndag.

God Helg :-)

keizersoze
25.05.18 16:52
Tjaaah: Har ikke lyst til å skjære av musklene for å veie de akkurat nå. Høres ut som masse arbeid.

Bor ikke du i nærheten av Haukeland da? Men grett nok. Hulk Hogan hadde nok også sett på det som litt stress å reise til Bergen for å få skjært av musklene bare for å veie de for noen løkruller som oss.

Tjaaah
25.05.18 16:52
cabbycab: Vi taper sikkert mot Rbk på Søndag. God Helg :-)

Vet ikke om disse er helt forenelige. Men så er jo helgen nesten over når det skjer da.

Tjaaah
25.05.18 16:55
keizersoze: Bor ikke du i nærheten av Haukeland da? Men grett nok. Hulk Hogan hadde nok også sett på det som litt stress å reise til Bergen for å få skjært av musklene bare for å veie de for noen løkruller som oss.

Ca. fem minutter å gå, jo. Jeg er bare for lat, rett og slett. Sitter riktignok på Kalfaret akkurat nå, skal se ferdig Giroetappen, og så male vinduene til mine foreldre. Mamma truer med å selge huset hvis det ikke vedlikeholdes.

Det er et hardt liv for oss fra Kalfaret. Her må vi jobbe for arven.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 17122
25.05.18 16:59
cabbycab: Bergen er penere en Trondheim

Synes også Bergen er en pen by. Det eneste problemet med byen er at den er full av bergensere.

(Innlegget ble redigert 25.05.18 16:59)

Tjaaah
25.05.18 16:59
Folkflesk: Synes også Bergen var en pen by. Det eneste problemet med byen er at den er full av bergensere.

Denne manglet vi vel fra samlingen, ja. Hehe.

keizersoze
25.05.18 17:00
Tjaaah: Det er et hardt liv for oss fra Kalfaret. Her må vi jobbe for arven.

Ja huff. Stakkars. Er jo rene slummen der. Kan du ikke bare flytte litt da. Få en jobb eller noe, og flytte helt opp på Bellevue? Da skal du se det blir folk av deg og :)

keizersoze
25.05.18 17:01
Folkflesk: Synes også Bergen er en pen by. Det eneste problemet med byen er at den er full av bergensere.

Har også møtt trøndere her, så så ille kan det ikke være å møte bergensere.

cabbycab
cabbycabInnlegg: 774
25.05.18 17:03
Tjaaah: Vet ikke om disse er helt forenelige. Men så er jo helgen nesten over når det skjer da.

Jeg prøvde meg på en kvasi-psykologisk anti jinxe kommentar.

Klart vi knuser RævBK ;-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg