Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Derby: Vålerenga-Lillestrøm

NYTT TEMA
InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 17433
26.05.18 09:42

Tramp tramp tramp på en fugl! Tramp tramp tramp på en kanarifugl!

InDeilawetrust
26.05.18 10:07

se på Mr Boof a

Klar for å mose kanarifugler i kveld. 

lsklars
lsklarsInnlegg: 65551
26.05.18 10:41

I dag skal Oslo øst sette skudd og hente trygda på lokale NAV- kontoret. 

jackblack
jackblackInnlegg: 12945
26.05.18 10:55

Fotballkamp dagen etter trygda kom, dette blir fest!

jackblack
jackblackInnlegg: 12945
26.05.18 10:57

Kommer det mer en 700 fra Stasjonsbyen? 

svenna99
svenna99Innlegg: 10728
26.05.18 11:07

Nå surrer du jackblack, trygda kom 16.5. og er således borte for lengst ;) 

abelao
abelaoInnlegg: 3158
26.05.18 11:43

I dag, på selveste kampdagen, for nøyaktig 47 år siden, ble min interesse for fotball antent for alvor.

26. mai 1971 fylte jeg 11 år, og landslaget spilte samme dag kamp mot Island. I avisen sto det en lang artikkel om det eventyrlige, allsidige multitalentet fra Lillestrøm, bare et steinkast fra Lørenskog der jeg bodde, som skulle debutere på landslaget.

En ting var det sensasjonelle ved at en spiller fra 3. divisjon (dagens 2. divisjon) var tatt ut på landslaget. En annen ting var at han var et så fantastisk idrettstalent at han kunne bli en internasjonal idrettsstjerne i hvilken idrett som helst. Han var datidas Karsten Warholm. Han spilte ishockey, håndball, og drev med flere grener i friidrett, og var best i alt.

Men det var fotball han ville satse på, og her tegnet han allerede som 20-åring å bli blant landets beste, kanskje den aller beste gjennom tidene.

Det er selvsagt Tom Lund jeg snakker om. Absolutt alle med en flik av peiling på fotball som har sett ham spille, er helt enige i karakteristikken "tidenes beste norske fotballspiller". Sjøl gamle engaspillere og mange av fansen deres mener det.

Nå skal jeg ikke mimre mer om snø som falt for et halvt århundre siden, bare konkludere med at når man er oppvokst samtidig med at Tommy herja og regjerte på alle norske og sjøl de aller største internasjonale arenaene, og attpåtil tilbragte oppveksten en kort sykkeltur fra Åråsen, er det umulig å unngå å bli LSK-patriot inn til beinmargen.

Jeg har bytta sokker, skjorter, gitarer, biler, jobber, hus, kjæreste og koner flere ganger i løpet av dette halve århundret. Men har aldri skifta fotballklubb. Det er umulig. Det må i så fall være klubben som skifter meg.

God kamp, alle. Måtte det beste laget i gult og svart vinne!

dzk
dzkInnlegg: 11994
26.05.18 12:30

I dag, på selveste kampdagen, for nøyaktig 20 år siden, ble min interesse for fotball antent for alvor.

26. mai 1998 fylte jeg ikke 11 år, og landslaget spilte ikke samme dag kamp mot Island. I avisen sto det en lang artikkel om stjerna mot Barcelona, et veldig langt steinkast fra Oslo der jeg bodde, som hadde blitt forfulgt av skader.

En ting var det sensasjonelle ved at en spiller som scoret mot Barcelona hadde kommet til Vålerenga. En annen ting var at han var et så fantastisk idrettstalent at han kunne bli en internasjonal idrettsstjerne i hvilken idrett som helst. Han var datidas Karsten Warholm. Han spilte Slegge, Bryting, og drev med flere grener i vektløfting, og var best i alt.

Men det var fotball han ville satse på, og her tegnet han allerede som 20-åring å bli blant AIKs beste, antaglivis ikke den aller beste gjennom tidene.

Det er selvsagt Pascal Simpson jeg snakker om. Absolutt alle med en flik av peiling på fotball som har sett ham spille, er helt enige i karakteristikken "tidenes tjukkeste fotballspiller". Sjøl gamle lskspillere og mange av fansen deres mener det.

Nå skal jeg ikke mimre mer om snø som falt for under et kvart århundre siden, bare konkludere med at når man er oppvokst samtidig med at Pascal "herja og regjerte" på alle norske og sjøl de aller største internasjonale arenaene, og attpåtil tilbragte sine dårligste år en lang sykkeltur fra Åråsen, er det umulig å unngå å bli Vålerenga-patriot inn til beinmargen.

Jeg har bytta sokker, skjorter, gitarer, biler, jobber, hus, kjæreste og koner flere ganger i løpet av dette halve århundret. Men har aldri skifta fotballklubb. Det er umulig. Det må i så fall være klubben som skifter meg.

God kamp, alle. Måtte det beste laget i blått, hvit og rødt vinne!

dalagubbe
dalagubbeInnlegg: 2587
26.05.18 13:00

Våknet opp som en stor pessimist i dag, dårlig magefølelse for kampen i dag, ser for meg at vi får juling, huff får virkelig håpe jeg tar feil, faen ass, tåler ikke å tape i dag, ussj

borbje
borbjeInnlegg: 5457
26.05.18 13:01

18/12 - 63 ploppa jeg ut av muttern med engaskjerf rundt halsen..

54 år i engas tjeneste, skulle hatt medalje og diplom.., og en iskrem 

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 23334
26.05.18 13:03
InDeilawetrust: Klar for å mose kanarifugler i kveld.

Har du tall på solgte billetter? Du som er oppdatert?

Jonasar
JonasarInnlegg: 25299
26.05.18 13:05

Er det allerede 5 år siden noen ødela statuen til Mr Lund?

Voks opp og få det huet tilbake!!!

InDeilawetrust
26.05.18 13:12

Var 11 000 solgte i går eller noe, men ikke sett noen tall etter det. 

Tjaaah
26.05.18 13:15
InDeilawetrust: Var 11 000 solgte i går eller noe, men ikke sett noen tall etter det.

Ok, får satse på at finværet ikke saboterer oppmøtet da.

Du får ha god kamp, og husk å drikke nok før avspark. Håper dere taper, hehe.

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 24042
26.05.18 13:19
Tjaaah: , og husk å drikke nok før avspark

I dette været betyr det fire-fem øl.

Tjaaah
26.05.18 13:21
BigGeorge: I dette været betyr det fire-fem øl.

Pfffft. Åtte til ti tenker jeg vi sier.

borbje
26.05.18 13:23

Småblakk, så ingen øl i dag, rett på tribunen.. 

Være tidelig ute jeg som er tribunesjefen :-)

InDeilawetrust
26.05.18 13:27

Har vært på fylla 2 dager på rad nå, så merker egentlig at jeg ikke orker å drikke. Men det går seg nok til!

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 4682
26.05.18 13:29

Det er da det er best å drikke. Litt seig den første, men så går det på skinner. Forventer å se deg streake i kveld.

Tjaaah
26.05.18 13:29
InDeilawetrust: Har vært på fylla 2 dager på rad nå, så merker egentlig at jeg ikke orker å drikke. Men det går seg nok til!

Ungdommen nå til dags. Bare dårlige unnskyldninger og unnasluntring.

Når jeg var på din alder, satt jeg allerede i fyllearresten på denne tiden.

InDeilawetrust
26.05.18 13:31

Ja, de unge har blitt så snille og flinke i min tid har jeg hørt. 

InDeilawetrust
26.05.18 13:32

OhlalaSpurs: skal sel-sakt streake i kveld. Eg er en meget habil bowling spelar. 

Atlin
AtlinInnlegg: 3644
26.05.18 13:32

Kun 11 000 solgt? Men er ikke dette Norges største derby, da?

Tjaaah
26.05.18 13:35
InDeilawetrust: Ja, de unge har blitt så snille og flinke i min tid har jeg hørt.

Ja, det er helt jævlig. Jenter tidlig i 20-årene blir ikke lengre imponert av facebookprofilen min med bilder av meg som spyr på festival, og "livets harde skole" som utdanning.

Her må det gjøres noe, før jeg blir så utdatert at jeg må oppføre meg som folk på heltid.

InDeilawetrust
26.05.18 13:37

Målet for kvelden: fyllearresten

BigGeorge
26.05.18 13:38
Tjaaah: Når jeg var på din alder, satt jeg allerede i fyllearresten på denne tiden.

Det var vel RESERVERT skilt på cella di hver helg tipper jeg

Tjaaah
26.05.18 13:40
InDeilawetrust: Målet for kvelden: fyllearresten

Bra! Her kan du rette opp mye av det dårlige inntrykket vi har av dere unge.

Hadde vært best om du endte der etter litt streaking, som noen andre nevnte.

Skriv vgd.no på ræven, så vet vi at det er deg.

BigGeorge
26.05.18 13:41
Tjaaah: Ja, det er helt jævlig. Jenter tidlig i 20-årene blir ikke lengre imponert av facebookprofilen min med bilder av meg som spyr på festival, og "livets harde skole" som utdanning. Her må det gjøres noe, før jeg blir så utdatert at jeg må oppføre meg som folk på heltid.

Hvis intet annet virker får du dra det siste kortet og bli Sugardaddy. 

Tjaaah
26.05.18 13:43
BigGeorge: Hvis intet annet virker får du dra det siste kortet og bli Sugardaddy.

Haha. Huff. Det er nå bra at de har funnet en ny ordning for sånne som meg.

borbje
26.05.18 13:44

Drikkeskryting er så patetisk

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg