Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FKH vs TIL serierunde 12

NYTT TEMA
Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 17838
27.05.18 19:55

Herregud for en 2.omgang.

Cobi
CobiInnlegg: 57913
27.05.18 20:04

TIL tydeligvis strålende fornøyd med prestasjonen, etter å ha skapt ca null målsjanser over 90 minutter. Gamst lurte på om Levinsen hadde sett fotball før, når sistnevnte poengterte at det ble mye balltrilling og lite sjanser. Det er nærliggende å stille spørsmålet tilbake, til om 36 år gamle Gamst fortsatt går rundt og innbiller seg at man fortjener poeng og seier når man har mye ball og ikke skaper noe som helst. 

Frustrerende å se FKH så dype på hjemmebane, for all del, men særlig trua ble de aldri. FKH har vel de største sjansene i andreomgang også, tross alt.

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 18664
27.05.18 20:11

TIL hadde absolutt fortjent poeng, men når vi bare klare å putte ballen i eget mål går det sånn. Haugesund klarte ikke det engang.

Statistikken viser vi hadde mest ball og flest sjanser, det eneste Haugesund var best i var å lage frispark (16-7). 

Takk for kampen!

https://vglive.no/events/341850/statistics

(Innlegget ble redigert 27.05.18 20:13)

Charlie70
Charlie70Innlegg: 726
27.05.18 20:17

Skal en kjempe i toppen, må en vinne alle typer kamper. I dag dro vi det i land også på en tung dag. Det er da noe.

Leite ok, men vi fikk vel nok en bekreftelse på Grindheims viktige rolle i laget.

Ser ut som Gyt blir kreditert.

3bonius
3boniusInnlegg: 95
27.05.18 20:24

Halvparten av laget ser sluttkjørt ut i siste 30 min, men Horneland nekter å bytte. Ellers forstår han ikke? Husker han sa at bytter "ødelegger rytmen" i laget, men det var da virkelig ikke noen rytme annet enn å måke bort ball i siste halvdel av 2. omgang her.

3bonius
3boniusInnlegg: 95
27.05.18 20:27

"Tromsø hadde flest sjanser" - VG setter opp 2-1 i sjanser, favør FKH. Men Nordlendinger regner kanskje klareringen som gikk via hodet til Ødegaard(?) og inn til keeper, samt skuddet til Gamst som kjempet med straffen til Gyt fra forrige runde om å ødelegge anleggsmaskineriet bak mål som sjanser. Dem om det.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 18392
27.05.18 20:45
3bonius: "Tromsø hadde flest sjanser"

Hadde Tromsø en reell  farlighet i løpet av kampen? Jeg husker seriøst ikke en eneste, men kan jo være at jeg har fått solstikk og har gått glipp av noe.

FKH fra 60 og utover er muligens et helt nytt bunnivå, og det er rett ut skremmende at Horneland har så liten tro på de som sitter på benken at han ikke bytter før det 86. minutt slik som kampbildet ble.

Tromsø.... ballbesittende fra start til slutt, men ble vel stort sett bare balltrilling på dem. Overtok fullstendig fra 60, men var uansett ufarlige mot et fryktelig dårlig hjemmelag.
Tror vel begge lagene kan en del bedre en det som ble prestert i dagens kamp.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 18392
27.05.18 20:54
KingAnderson: Totalt sett nok til at jeg kan fortsette prosjektet mitt. Har dessverre tro på at FKH svikter på hjemmebane igjen, at vi kommer til å slite med å produsere målsjanser uten Grindheim, at vi ikke klarer å score på de mulighetene vi produserer og samtidig tror jeg Tromsø både er gode nok og at Valakari er smart nok til at de kommer til å utnytte rommene som oppstår bak de offensive backene våre. Antatt sluttresultat: 0-1 eller 0-2. Foreløpig regnskap, prosjekt Garantert overskudd:
10 bets
Total innsats 11.000,-
Totalt inn i gevinst: 4.550,- Etter dagens kamp vil regnskapet være:
11 bets
Total innsats 12.000,-
Totalt inn i gevinst: 8.250,-
Jeg nærmer meg pluss, etter en overraskende god seriestart av oss.

Går i tenkeboksen, og må vurdere å kutte ut dette her nå. Har heldigvis noen uker på å tenke gjennom før neste seriekamp :)

Foreløpig regnskap, prosjekt Garantert overskudd:
11 bets
Total innsats 12.000,-
Total gevinst: 4.550,-

Kent
KentInnlegg: 120893
27.05.18 20:55
Kent: Vet du om drive-troughen på BK Langnes er oppe og går?

Det var den. Hvis noen andre lurer.

Svartbaken
SvartbakenInnlegg: 4804
27.05.18 22:01

En kan vel kanskje si at Tromsø hadde fortjent poeng siden det egentlig ikke var noen av lagene som fortjente å vinne denne. Labert tempo, lite intensitet og omtrent blottet for sjanser. Jeg vet ikke om det var varmen, mangelen av Grindheim/Aasen eller Mai-programmet som har satt sitt preg, men sprekt var det i hvert fall ikke fra noen av lagene.

Vi får et litt heldig mål og har et farlig skudd fra Leite, Tromsø har ingenting, bortsett fra mye ball. Siste 20 er grusomme for vår del, da virker vi helt tomme og blir fryktelig lave. At ikke Horneland bytter er helt uforståelig, men samtidig har forsvaret stort sett bra kontroll.

HuiBuorre
27.05.18 22:05

Ja, selvmål er ofte litt heldige mål.

Wangberg hadde en heading som strøk tverliggeren og ville gått inn. Det synes jeg var en meget stor sjanse. 

HuiBuorre
27.05.18 22:32

Gamsten sier det som det var: - De parkerer bussen og den siste halvtimen er de vel ikke på banehalvdelen vår, de har halvannen målsjanse gjennom hele kampen, og murer igjen. 

Hadde TIL vunnet slik på hjemmebane ville jeg sagt at det eneste som gledet var poengene, og latt det bli med det.

Svartbaken
27.05.18 22:36

Det er selvsagt varierende grad av hell rundt selvmål også. Dette var vel sånn passe heldig, det kommer i det minste etter et ok angrep.

Men ja, dere skal få sjanse på den headingen. Men vi så kan vel kanskje ta en sjanse tilsammen på de to skuddene henholdsvis Akintola og Gyt redder for dere. Hadde fort kunne gått i mål begge to.

Svartbaken
27.05.18 22:38

Men for all del, det er en svak kamp av oss. Muligens den svakeste vi har spilt i år og da er det greit å komme ut med 3 poeng og uten å ha slippet til mer enn en knapp sjanse.

Dere må gjerne være fornøyd med å trille ball, men det hjelper jo lite når dere er helt ufarlige. 

eppaen
eppaenInnlegg: 24070
27.05.18 22:40

FKH med 28 % ball. Norges svar på Burnley?

HuiBuorre
27.05.18 22:47

Svartbaken: Hvor i all verden har du det fra at TIL er fornøyd med en tapt kamp? 

Heborres
HeborresInnlegg: 9905
27.05.18 22:50

Horneland gamblet stort med å ikke bytte tidligere, og selv om Tromsø ikke skapte all verdens, så nytter det uansett ikke å gi et så pass godt lag så mye ballinnehav som de hadde i 2. omgang.

Heborres
HeborresInnlegg: 9905
27.05.18 22:52
Jordbæryoghurt: Per Ivar Reine skal ha for forsøket da. Men å skape et kunstig tribuneliv blir bare utrolig kleint. Spesielt med 3000 på tribunene.

Med 4000 på tribunen, så er det nok ikke så enkelt nei, men jeg synes det er bra de prøver.

#oppmedskjerfet har hvert fall fungert strålende!

Jordbæryoghurt
27.05.18 22:55

Tromsø sin plan om å spille FKH i søvn funket nesten. Greit nok at Gamsten er fornøyd med kampen, men høres ut som Tromsø hadde et massivt press gjennom hele omgangen. 

HuiBuorre
27.05.18 23:02

Du demonstrerer ditt debattnivå ved å påstå at Gamst er fornøyd med å ha tapt en fotballkamp, uten kildehenvisning. Jeg kan imidlertid bekrefte at han sier Haugesund parkerte bussen den siste halvtimen, og den som ikke tror på det kan bare se den siste halvtimen om igjen. 

Jeg morer meg ellers litt over Svartbaken, som fremhever Haugesunds to langskudd som traff egne spillere som lagets største sjanser. Det gjør tydeligvis VG også. Hvis de da ikke regner TILs selvmål som en sjanse for Haugesund?

(Innlegget ble redigert 27.05.18 23:04)

gavharr
gavharrInnlegg: 1292
27.05.18 23:06
HuiBuorre: TIL hadde absolutt fortjent poeng, men når vi bare klare å putte ballen i eget mål går det sånn. Haugesund klarte ikke det engang. Statistikken viser vi hadde mest ball og flest sjanser, det eneste Haugesund var best i var å lage frispark (16-7).

Hmm.. Det var ikke sånn du oppsummerte Glimt-TIL, men hei... Eya TIL :P

gavharr
gavharrInnlegg: 1292
27.05.18 23:08
HuiBuorre: Jeg kan imidlertid bekrefte at han sier Haugesund parkerte bussen den siste halvtimen, og den som ikke tror på det kan bare se den siste halvtimen om igjen.

Hmm... Her for et par uker siden møtte Glimt et lag som parkerte bussen 60 min. Pluss 10 minutter tillegg. Men de påsto fortsatt at de fortjente seieren... Hohoho...

HuiBuorre
27.05.18 23:25

Jeg skrev følgende, som du selv siterer: «TIL hadde absolutt fortjent poeng, men når vi bare klarer å putte ballen i eget mål går det sånn.»

Sånn var det i Bodø også. Etter spill og sjanser hadde Glimt fortjent poeng, men når TIL scoret og Glimt ikke gjorde det gikk dere poengløse av banen.

Har du tenkt å dukke opp i alle TILs kamptråder resten av sesongen med bitterheten din? Har du vurdert å ta deg en bolle i stedet?

Jordbæryoghurt
27.05.18 23:27
HuiBuorre: Du demonstrerer ditt debattnivå ved å påstå at Gamst er fornøyd med å ha tapt en fotballkamp, uten kildehenvisning. Jeg kan imidlertid bekrefte at han sier Haugesund parkerte bussen den siste halvtimen, og den som ikke tror på det kan bare se den siste halvtimen om igjen.  Jeg morer meg ellers litt over Svartbaken, som fremhever Haugesunds to langskudd som traff egne spillere som lagets største sjanser. Det gjør tydeligvis VG også. Hvis de da ikke regner TILs selvmål som en sjanse for Haugesund?

Så bare intervjuet etter kampen. Selvsagt er han ikke fornøyd å tape. Men måten han uttaler seg etter kampen er det ikke akkurat klasse over.

"Det er mye nesten, de murer igjen, og de har vel knapt en målsjanse i hele kampen. Vi prøver å spille fotball, og vi spiller de helt ut i andre omgang og det er bare et lag på banen." 

TIL-veteranen oppgitt over motstanderlaget: – Så defensivt at vi kunne byttet ut keeperen vår. 

Ellers har jeg knapt sett noe lag trille så mye ball bak i forsvaret som Tromsø gjorde de første 60 minuttene. Dere hadde vel headingen til Wangberg som den største muligheten, også et skudd på halvvolley fra 16 som sjansene deres. 

HuiBuorre
27.05.18 23:35

Det er bare tull å diskutere videre om en elendig kamp som ingen av lagene fortjente å vinne, men som TIL forærte Haugesund gjennom et unødvendig selvmål. Skuddet var på vei utenfor da Antonsen beinet det kontant opp i nettaket. 

Jeg har aldri hatt noe imot verken Haugesund eller supporterne, og ønsker dere velkommen til Alfheim 5. august. Håper på revansj da.

Takk for kampen!

(Innlegget ble redigert 27.05.18 23:37)

Svartbaken
27.05.18 23:45
HuiBuorre: Jeg morer meg ellers litt over Svartbaken, som fremhever Haugesunds to langskudd som traff egne spillere som lagets største sjanser.

Nå ja, jeg trakk vel frem Leite sitt skudd, som Kongshavn hadde en meget god redning på, som kampens eneste sjanse ved siden av målet (som jo faktisk er en stor sjanse, Gyt skal jo egentlig sette den selv, men får et dårlig touch i forkant av avslutningen).

Så klagde du på at headingen til Wangberg var en stor sjanse, og dere skal få den, ikke som en stor sjanse, men som en sjanse. Teller du den så mener jeg imidlertid at du også må telle de to skuddene som (halv)sjanser. Det er jo ikke langskudd det er snakk om, da husker du nok feil. Gyt står vel omtrent på straffemerket og treffer ganske godt, det hadde mest sannsynlig godt inn om ikke det hadde truffet Akintola som står rundt 5 meter. Stølås sitt kommer vel omtrent fra 16m og kunne også gått inn om det ikke hadde truffet Gyt.

Svartbaken
27.05.18 23:48
HuiBuorre: Svartbaken: Hvor i all verden har du det fra at TIL er fornøyd med en tapt kamp?

Selvsagt ikke fornøyd med å tape, men Gamst uttaler seg jo som om han synes TIL har gjort en kjempekamp og rundspilt Haugesund, noe som blir rimelig patetisk når laget ikke skapet en eneste sjanse utover en halvfarlig heading på en corner. Vel, han om det, me jeg så i hvert fall to dårlig lag der ute i dag og jeg tror ikke mange i Haugesund vil påstå noe annet om vårt lag, men hvis Gamst mener dette var bra av TIL så blir jeg litt bekymret på hans vegne.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester