Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sandefjord henter spansk hovedtrener

NYTT TEMA
Bohemis
BohemisInnlegg: 270
31.05.18 10:18

Spanjolen Marti Cifuentes har skrevet under på kontrakt som hovedtrener av Sandefjord ut 2020. Han kommer fra svenske AIK, der han har vært hovedtrener for B-laget og hatt ansvar for akademiet.

Enda et uerfarent valg fra SF sin side, med andre ord, men kanskje et med stort potensial. Marti er katalaner og har vokst opp på Barcelona-filosofien når det kommer til fotball. Han startet trenerutdanningen allerede som 21-åring, da han selv var spiller. Han er fortsatt bare 35 år gammel.

Daglig leder i SF sier at Marti kommer inn med en tydelig filosofi, men at han samtidig er fleksibel på spillestil. Betyr dette slutten på 3-5-2 tyranniet i Vestfold? Det er nok for tidlig å si, og ingen konkrete uttalelser har kommet angående spillestil enda. Men det skal bli spennende å se hva dette ender opp med, og i beste fall kan det være et livsviktig friskt pust for Sandefjord.

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 53136
31.05.18 10:20
Bohemis: Enda et uerfarent valg fra SF sin side

SF har ikke erfaring på å velge sier du ? 

Bohemis
31.05.18 10:30

Mener jo at de henter en uten mye erfaring. Samme som med Bohinen og Powell. Virker som et mønster.

Ser at den kanskje var litt dårlig formulert. Men du skjønner hva jeg mener.

(Innlegget ble redigert 31.05.18 10:31)

travern
travernInnlegg: 1285
31.05.18 12:38
Bohemis: Daglig leder i SF sier at Marti kommer inn med en tydelig filosofi, men at han samtidig er fleksibel på spillestil. Betyr dette slutten på 3-5-2 tyranniet i Vestfold? Det er nok for tidlig å si, og ingen konkrete uttalelser har kommet angående spillestil enda.

Virker som et spennende valg av trener, men hvem er det som velger treneren? Det her er jo tredje fotballfilosofi- og formasjonsendring på et halvt år...

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 53136
31.05.18 12:48
Bohemis: Mener jo at de henter en uten mye erfaring.

var en spøk , ja jeg skjønte hva du mente :-)

eman
emanInnlegg: 11839
31.05.18 13:29
Bohemis: Marti er katalaner og har vokst opp på Barcelona-filosofien

Skal vi få enda et lag i eliteserien som skal prøve å 'spille som Barcelona'?

God tur til OBOS.

Bohemis
31.05.18 13:42

Aner ikke hvordan vi skal spille, men alt er bedre enn sånn det er nå. OBOS er vi på vei til uansett, så om vi i det minste kan komme opp noen hakk i spillet i år så skal jeg være fornøyd med det. Tror og håper dette er et valg der man tenker langsiktig.

Dimmi
DimmiInnlegg: 9446
31.05.18 15:26
Bohemis: Tror og håper dette er et valg der man tenker langsiktig.

Det eneste jeg stusser litt på, basert på myserens CV, er om han selv tenker langsiktig med Sandefjord?

Bohemis
31.05.18 15:53

Vi får håpe han gjør det til en viss grad ihvertfall. Men slik situasjonen er i dag, så kan jo ikke SF være mer enn en "stepping stone" i karrieren for noen trenere, og det er i beste fall. Men hvis han gjør det bra og blir her i 3-4 år, så skal jeg ikke si noe på det.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester