Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Eliteserieresultater som regneark (Excel)

NYTT TEMA
swixfantomet
swixfantometInnlegg: 1722
11.06.18 09:26

Er det noen her inne som har tips om hvor man kan finne regneark med fullstendige resultater fra Eliteserien for tidligere sesonger, altså alle resultater fra hver enkelt runde gjennom sesongen. Oversikter på websider som ikke enkelt lar seg konvertere til excel-format er ikke fullt så  interessant (det fins jo flere slike websites).

Takker for all hjelp!

Mvh. SF

hrrreminius
hrrreminiusInnlegg: 8003
11.06.18 09:37

Du finner resultater og tabeller + annen info på nifs.no. Riktignok ikke i Excel-format, men i tabellformat som ikke ble være noe problem å rydde opp i.

Altomfotball.no har også et ganske ryddig format på sine resultatlister. 

swixfantomet
11.06.18 10:35
hrrreminius: Du finner resultater og tabeller + annen info på nifs.no. Riktignok ikke i Excel-format, men i tabellformat som ikke ble være noe problem å rydde opp i. Altomfotball.no har også et ganske ryddig format på sine resultatlister.

Takk, jeg kjenner til disse, og liker nifs.no spesielt godt. Problemet er bare å finne en god og effektiv måte å konvertere disse tabellene til et regneark, har forsøkt det tidligere uten særlig hell, det tar rett og slett for lang tid (men mine ferdigheter i regneark er ikke akkurat spektakulære :-) )

travern
travernInnlegg: 1256
11.06.18 11:21
swixfantomet: Er det noen her inne som har tips om hvor man kan finne regneark med fullstendige resultater fra Eliteserien for tidligere sesonger, altså alle resultater fra hver enkelt runde gjennom sesongen.

Har du spurt NFF? Ikke at jeg er noen IT-ekspert, men å få ut databasen med alle resultatene dems skal ikke ta mer en fem minutter. Med nesten 200 folk i administrasjon så blir dem nok glad for å få noe å gjøre.

Heborres
HeborresInnlegg: 9878
11.06.18 11:30

Kopierer du for eksempel denne tabellen fra Altomfotball, så vil den legge seg korrekt inn i Excel, men du må ta sesong for sesong.

Fotball.no har også oversikt som kan kopieres inn i Excel, men her er det problemer med tallformatet på resultatene, slik at det blir lagt inn som dato på enkelte kamper.

hrrreminius
hrrreminiusInnlegg: 8003
11.06.18 11:52

Problemet med dato kan løses ved å formatere celle som tekst før innliming. 

Det beste er uansett å lage en spørring i Excel linket opp mot tabellen via URL. Da kan du hente ut de kolonnene du ønsker og slipper klipp og lim.

(Innlegget ble redigert 11.06.18 11:52)

swixfantomet
11.06.18 12:12
Heborres: Kopierer du for eksempel denne tabellen fra Altomfotball, så vil den legge seg korrekt inn i Excel, men du må ta sesong for sesong. Fotball.no har også oversikt som kan kopieres inn i Excel, men her er det problemer med tallformatet på resultatene, slik at det blir lagt inn som dato på enkelte kamper.

Kjempebra! Tusen takk! Dette ser ut til å funke, må kanskje massere dataene litt, men det skal selv jeg klare.

swixfantomet
11.06.18 12:13
hrrreminius: Problemet med dato kan løses ved å formatere celle som tekst før innliming. Det beste er uansett å lage en spørring i Excel linket opp mot tabellen via URL. Da kan du hente ut de kolonnene du ønsker og slipper klipp og lim.

Takk for nyttig tips. Skal se om jeg får til hva du foreslår her.

swixfantomet
11.06.18 12:15
travern: Har du spurt NFF? Ikke at jeg er noen IT-ekspert, men å få ut databasen med alle resultatene dems skal ikke ta mer en fem minutter. Med nesten 200 folk i administrasjon så blir dem nok glad for å få noe å gjøre.

Kunne vært en mulighet også, men jeg tror jeg prøver litt på egenhånd med det jeg finner først. Og så har jeg som du ser fått god hjelp av Heborres og hrrreminius. Takk for forslag uansett.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester