Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brann vil kjøpe spiller fra Trondheims beste lag

NYTT TEMA
Eivto
EivtoInnlegg: 21
20.06.18 03:40

. Vel det var en fryd å se på forrige kamp mot RBK, men akkurat no synest jeg det e veldig bra Brann e så tidlig ute etter spillere. Løkberg inn dor Ordagic tipper jeg. Og jeg tror planen e en å finne en god utenlandsk spiss. Håper på en overraskelse...

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2610
20.06.18 04:17
filibuster: Trøndelag

Ja, de har jo kommet seg opp i ryggen på Ranheim, med litt ekstern hjelp utenifra til nye store spillerkjøp kan de kanskje også gå forbi de for det vi vet. 

KongOjo
20.06.18 04:19
Eivto: utenlandsk

Med utenlandsk spiss inn må jo 2 av trioen Ordagic, Jonsson eller Vega mest sannsynlig ta farvel så det spørs tror jeg. Hvis det skjer f.eks at Ordagic og Vega drar er det ganske bankers at de leter etter en utenlandsk spiss. Pga skadene til Taijo og Ruben kan jeg ikke tenke meg at de slipper Jonsson på lån igjen. 

Eivto
20.06.18 04:36

men har en følelse om at kanskje Jonsson  og kanskje ordagic drar. Då blir det åpent for en utenlandsk spiss, om eg ikke tar helt feil her. Og jeg tror kanskje dei leiter og etter ett alternativ til Jonsson. Dei har iallfall sagt dei vil se etter noen der bak.

KongOjo
20.06.18 04:55
Eivto: Jonsson

Jepp, hvis Jonsson komme tilbake må 2 ut hvis vi skal ha utenlandsk spiss. Vi må muligens ha en ny back uansett, regner med Ranheim har en jævla god back også, må vel være mulig å få til en liten pakkedeal her vel og samtidig svekke Trondhjæms beste lag. 

Eivto
20.06.18 05:25

Pakkedeal ja hehe. Hadde vært utmerket. Hadde Ranheim falt fort ned på tabellen  :D.

Ninja-Bob
Ninja-BobInnlegg: 2
20.06.18 11:16

Erik Tønne på Ranheim har fire mål og tre målgivande frå backplass så langt i år om eg ikkje tar heilt feil.

MyWays
MyWaysInnlegg: 3961
20.06.18 11:21
Tjaaah: Tror han snakket om 2015.

Hehe.. Ja, tenkte med at det var noe "muffens".

Ok, den var jo litt god :)

MyWays
MyWaysInnlegg: 3961
20.06.18 11:23
Eivto: men har en følelse om at kanskje Jonsson  og kanskje ordagic drar. Då blir det åpent for en utenlandsk spiss, om eg ikke tar helt feil her.

Det er jo like greit, tenker jeg. Jeg synes at Jonsson virket lovende, men med klare svakheter som må forbedres før han kan gjøre en god jobb for oss. Offensivt bra, men med en dårlig innleggsfot. Defensivt er det en del rusk.

Ordagic ser ut til å gjøre så godt han kan, og jeg tror ikke at han har mer å gå på. Han faller nok litt igjennom på dette nivået.

den12mann
den12mannInnlegg: 9781
20.06.18 11:43
MyWays: Offensivt bra, men med en dårlig innleggsfot. Defensivt er det en del rusk.

Dårlig innleggsfot? 

qbah
qbahInnlegg: 46550
20.06.18 16:12

250 000 for en av de beste spillerne til andreplassen på tabellen. Patetisk.

Løkberg skal være positiv til en overgang. Men da må de bla opp mer for å få noe av naturligvis.

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 19408
20.06.18 16:39
Ninja-Bob: Erik Tønne på Ranheim har fire mål og tre målgivande frå backplass så langt i år om eg ikkje tar heilt feil.

Du tar helt feil. Han er kantspiller.

KongOjo
20.06.18 17:19
qbah: Patetisk

Ja enig, burde bare gjøre som 'hele norges rbk' gjør å punget ut 15 mill med en gang uten å tenke oss om. Hvis ikke spilleren gjør det bra er det faen ikke nøye heller, da har vi jo bevist at vi er rikest uansett. 

keizersoze
keizersozeInnlegg: 9414
20.06.18 17:26
qbah: 250 000 for en av de beste spillerne til andreplassen på tabellen. Patetisk.

Mange måter å se det på. Tipper om det blir en avtale, så blir det gjerne litt mer enn det.

Men han har "floppet" i England, takket nei til RBK, og leverer godt i et godt kollektiv nå. 6 måneder igjen på kontrakten og han er vel strengt tatt ikke verdt mer enn de spillerne som spiller på Brann nå. (Selv om noen har blitt kjøpt dyrt)

Ranheim og Brann er vel samme lag. Lite penger, jobber hardt, og gjør det rimelig greit. Jaja. Ranheim skårer mer, og slipper inn mer enn vi skårer.

Men alt over en halv mill, så burde vi ha råd til å vente.

Ninja-Bob
Ninja-BobInnlegg: 2
20.06.18 17:28

@Rockets_AA: aha, ser at han er registrert som forsvarsspelar på fantasy, på samme måte som Gilli er det på Brann. På kantplass er me godt belagt. 

Kapteinhivoghoi
KapteinhivoghoiInnlegg: 1111
20.06.18 20:54

Synes selv at 300 k er lavt for denne Løkberg, selv med bare 6 mnd igjen av kontrakten. Aafk har blitt enige med Niklas Castro fra Kongsvinger som også er på utgående kontrakt. Om KIL var villig å la spilleren gå i sommer, kunne Aafk betale 250 K - men det ble avslått av Nystuen & Co. Siste ord er vel ikke sagt i den saken, siden Bohinen vil helst ha spilleren inn i sommer, og ikke i Januar 2019. Men Løkberg er mere profilert og nok bedre spiller enn Castro, så slik sett bør nok Brann se for seg å betale iallefall det doble av hva budet er idag.

Mxzptlk
MxzptlkInnlegg: 1116
21.06.18 19:17
Kapteinhivoghoi: det doble

Nei må opp i MILLIONEN ifølge RBK-fansen. Kvifor dei er så engasjert i kor mykje vi byr for Løkberg må gudane vite. Kaaanskje eit lite kompleks ute og går?

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 23981
21.06.18 19:51
KongOjo: Ja enig, burde bare gjøre som 'hele norges rbk' gjør å punget ut 15 mill med en gang uten å tenke oss om. Hvis ikke spilleren gjør det bra er det faen ikke nøye heller, da har vi jo bevist at vi er rikest uansett.

Jeg tror de er sur fordi vår sportssjef er smart nok til å ikke starte budrunden på 10mill+.

KongOjo
21.06.18 22:34
Tjaaah: 10mill

Kanskje vi får med Veigar Pall hvis vi spørr pent også. 

Antonz
AntonzInnlegg: 589
22.06.18 00:06

Wormgoor solgt til Rosenborg! 400000kr var en pris Brann var veldig tilfreds med.

(Innlegget ble redigert 22.06.18 00:09)

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 14540
22.06.18 00:08
Mxzptlk: Nei må opp i MILLIONEN ifølge RBK-fansen. Kvifor dei er så engasjert i kor mykje vi byr for Løkberg må gudane vite.

Engasjert og engasjert. Det spilles ikke tippeliga for tiden så da må man ta det man får av lavintensive agurker fra overgangsmarkedet.

Til og Brann-fansen erkjenner at tilbudet på under 300 000 er pinlig lavt.

(Innlegget ble redigert 22.06.18 00:08)

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 8150
22.06.18 00:09

Hehe, nei for når eliteserien er i gang skriver dere trøndere ingenting om Brann ;)

Soltvedts jobb er ikke å komme med bud som RBKere syns er bra nok. Hans jobb er å få så gode spillere så billig som mulig. Der har han ingenting å være flau over.

Tipper vi får han for rundt 500k

Dey er begrenset hvor mye en klubb som ikke betaler spillerne sine nok til livets opphold kan kreve for en spiller med seks måneder igjen av kontrakten. Skal Ranheim liksom kreve millionsummer for en spiller med seks måneder igjen som må jobbe ved siden av fotballen for å betale regningene?

(Innlegget ble redigert 22.06.18 00:14)

Folkflesk
22.06.18 00:14
Solvgutt1: Soltvedts jobb er ikke å komme med bud som RBKere syns er bra nok. Hans jobb er å få så gode spillere så billig som mulig. Der har han ingenting å være flau over.
Tipper vi får han for rundt 500k

Så hvorfor ikke by det istedenfor å komme med tulletilbud? Eller er håpet at dere skal spare 50 000 ved å drøye ut forhandlingene enda mer?

(Innlegget ble redigert 22.06.18 00:16)

Solvgutt1
22.06.18 00:16

Brann er ikke RBK. Vi kan ikke bare slenge penger rundt oss når vi får lyst på en spiller. Jeg har ingenting å utsette på Soltvedts forhandlingstaktikk. Den har vist seg å være veldig suksessfull. Han har klart å bygge en gullkandidat med småpenger. I motsetning til andre klubber..

Det er ikke uvanlig at man gir et førstetilbud som er et stykke under det man håper å ende opp.

Det er en måned til overgangsvinduet åpner og rimelig uproblematisk at man tar seg tid for å ikke betale mer enn man må.

(Innlegget ble redigert 22.06.18 00:18)

Folkflesk
22.06.18 00:26
Solvgutt1: Vi kan ikke bare slenge penger rundt oss når vi får lyst på en spiller.

Nei, det er tydelig. Istedenfor å by 500 000 og få spilleren med en gang så byr dere 300 000 først og lar det gå et par uker, før dere byr 500 000 og får spilleren.

Et mesterlig stykke forhandlingstaktikk utført mot en klubb som ville ha latt spilleren gå til et lavt tilbud uansett.

(Innlegget ble redigert 22.06.18 00:30)

Solvgutt1
22.06.18 00:31

Det er jo ikke noen selvfølge at man hadde endt på 500k hvis man startet der, men jeg skjønner at jeg snakker med en forhandlingsekspert her. Så jeg skjønner at jeg ikke skal si noe. Hvorfor starte lavere enn ønsket når man bare kan starte der man ønsker å få spilleren for det?

Går man igjennom historien finner man vel ikke et eneste eksempel på at RBK har måtte øke sine bud.

Det jeg derimot ikke forstår er hvorfor du hisser deg sånn opp. Er det et problem for deg om Brann får spilleren noe senere? Jeg syns det er strålende at vi har en seriøs og nøktern kultur i Brann der man ikke sløser pengen for å spare noen dager. Særlig når det er en spiller det ikke er noe prekært behov for. Tviler på at Løkberg går rett inn i førsteelveren for å si det sånn. 

KongOjo
22.06.18 00:33
Folkflesk: forhandlingstaktikk

Jeg vet ikke hva jeg ville valgt. By for lite, eller f.eks smelle 15 mill i bordet på f.eks Anders Trondsen som knapt har spilt en god kamp i år.

Brann har ikke mye penger, kanskje du misforstår. Du er vant med at laget som leder Eliteserien kaster rundt seg med penger for å sikre gullet, svært få lag som kan gjøre sånt i Norge. Ditt lag er kanskje det eneste sammen med Molde før de tullet det til, Start trenger man ikke nevne her sier vi. 

Folkflesk
22.06.18 00:35
Solvgutt1: Det jeg derimot ikke forstår er hvorfor du hisser deg sånn opp.

Gjør jeg det? Jeg bare synes det første tilbudet er latterlig. Skulle jo tro at vi fortsatt levde på slutten av 80-tallet.

Det er svært lite som tyder på at Ranheim ikke lar Løkberg selv bestemme hvis han vil dra. Det eneste de trenger er et tilbud som gjør at de ikke ser ut som en gjeng idioter ved å akseptere det.

(Innlegget ble redigert 22.06.18 00:38)

Solvgutt1
22.06.18 00:53

Og du mener 500k er fair, mens 300k får dem til å se ut som idioter?

Det er ingen med sympatier for Brann som har noe problem med at denne overgangen tar litt lengre tid for at klubben skal bruke minst mulig penger. Det de ikke en overgang vi er avhengig av. Vi har gode  midtbanespillere fra før. Har ikke sett noen sterke reaksjon fra Ranheim heller.

Det eneste holdet jeg ser folk hisse seg opp fra er RBK-supportere. Og jeg mistenker jo naturligvis sterkt at det er vikarierende motiver her. Nå som vi er et åpenbart bedre lag, som spiller bedre fotball enn dere er det jo andre ting Brann må tas på.

Memelli
MemelliInnlegg: 3876
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester