Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norske lag i Europa 2018-19

NYTT TEMA
KenMonkou
KenMonkouInnlegg: 4430
12.07.18 00:03

Ikke så overaskende dette, kompisgjengen i NFF har lekt stol-leken i flere år nå og ansatt hverandre i årevis uten noe krav til resultater. Ansettelsen av LK lukter også mer poliktisk begrunnet, en resultatbevisst selv om hun er jurist og sikkert kan gjøre en jobb.

Det jubles over et målsnitt på over 4 i ES, og det knapt nok kan ses 4 gode innlegg i en kamp for tiden. Før var vi fysisk overlegne som kompenserte for mangel av basisferdigheter. Nå er vi akterutseilt på alle områder, de små nasjonene tar steg mens vi står stille.

Får håpe gutta på U19 kommer seg ut, ES er ingen utviklingsarena. Det har speidere sagt i årevis, de er usikre på nivået og derfor vegrer seg for å anbefalle spillere i Norge

Det er nok ingen krise dette, både RBK og MFK kommer til å gå videre. Men denne fotball kvelden syns jeg representerer hvor vi er for tiden. Helt på bunnen i Europa

(Innlegget ble redigert 12.07.18 00:05)

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9778
12.07.18 00:05
supergunners10: Spot on. Altfor mye penger mellom hendene på altfor mange svake fotballspillere

Jeg vet ikke akkurat om det er problemet. Problemet til norsk fotball er sammensatt spør du meg, med mange faktorer vi kan gjøre noe med, og noen faktorer vi ikke kan gjøre så mye med. Enkelte spillere tjener nok litt for mye i forhold til hva de presterer, men jeg tror ikke akkurat at de fleste spillerne til Stabæk er Haugesund tjener for mye. Og det er mer enn bare enkeltspilleres prestasjoner på banen som bestemmer lønnen. Det første du kan gjøre hvis du ønsker at de skal tjene mindre er å slutte å se på norsk fotball, både på TV og på stadion. 

kytec
kytecInnlegg: 35627
12.07.18 00:06
real-_-: Amatører fra Nord-Irland og Island ender med 2 tap.

Du mener åpenbart 2 seiere. 

supergunners10
supergunners10Innlegg: 2538
12.07.18 00:06
KenMonkou: Før var vi fysisk overlegne som kompenserte for mangel av basisferdigheter.

I tillegg satses det for mye på ekstreme ferdigheter som fart eller høyde, fremfor fotballkloke spillere som klarer seg mye bedre med gode ferdigheter ellers, enn en fotballdum fyr som er lynrask, eller kan å heade. 

supergunners10
12.07.18 00:07
trøndergutten: Problemet til norsk fotball er sammensatt spør du meg, med mange faktorer vi kan gjøre noe med, og noen faktorer vi ikke kan gjøre så mye med

Det er som du sier ikke problemet alene nei, men det er helt sinnsykt at man skal tjene så mye på noe som har så lav kvalitet. 

Og du har rett, det er dessverre ikke så mye annet vi kan gjøre enn å ha meningen vår.

(Innlegget ble redigert 12.07.18 00:08)

KenMonkou
KenMonkouInnlegg: 4430
12.07.18 00:10
supergunners10: I tillegg satses det for mye på ekstreme ferdigheter som fart eller høyde, fremfor fotballkloke spillere som klarer seg mye bedre med gode ferdigheter ellers, enn en fotballdum fyr som er lynrask, eller kan å heade.

Enig! I tilegg er dette ting som fort kan jevne seg ut da de yngste blir eldre. Vi klarer ikke å utvikle helhetlige fotballspillere lenger. Det er ganske skremmende at vi med helårsmuligheter innendørs/utendørs ikke klarer å produsere bedre teknisk og taktisk

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 22212
12.07.18 00:13

Dette må være av de pinligste kveldene for norsk fotball noensinne. 

trøndergutten
12.07.18 00:18
supergunners10: Det er som du sier ikke problemet alene nei, men det er helt sinnsykt at man skal tjene så mye på noe som har så lav kvalitet.  Og du har rett, det er dessverre ikke så mye annet vi kan gjøre enn å ha meningen vår.

Du kan sikkert si på generelt grunnlag at fotballspillere tjener for mye i forhold til viktigere jobber som sykepleier eller lærer, men skal du unngå det må fotballen ilegges så strenge restriksjoner som vel kun er mulig i et samfunn som vil minne om kommunistisk. Så lenge mange nok er villig til å betale for å se på fotball, premiepengene er såpass høye, sponsorene er villige til å spytte inn millioner eller milliarder osv, så vil spillerne få høyere lønninger enn mer vanlige jobber. Jeg liker selv ikke den høye lønnsveksten i internasjonal fotball, men jeg synes ikke problemet er så stort i Norge. 

Tar vi Rosenborg som et eksempel så har vi de siste 3 sesongene vunnet serien 3 ganger, cupen 2 ganger og havnet 2 ganger i EL-gruppespillet. Dette har ført til at klubben har fått mange mange millioner i inntekter. Da er det bare naturlig at spillerne har millioninntekt også. 

supergunners10
12.07.18 00:21
trøndergutten: Da er det bare naturlig at spillerne har millioninntekt også.

Joda, det er nå sånn det er og sånn det blir, men fortjent eller rettferdig er og blir det ikke. 

trøndergutten
12.07.18 00:27
supergunners10: Joda, det er nå sånn det er og sånn det blir, men fortjent eller rettferdig er og blir det ikke.

Tja. Jeg ser ikke problemet med at fotballspillere tjener bedre enn den vanlige mann i gata. Så lenge vi velger å delvis ha et kapitalistisk samfunn må det bli slik. Samme gjelder forøvrig artister, skuespillere osv også. Men det er klart det finnes en grense. Og den grensen synes jeg ikke vi har nådd i Norge. Men det er klart, det er problematisk hvis man gir så høye lønninger at det ikke er bærekraftig for klubben. Og det har vi jo sett mange eksempler på. 

Romane
RomaneInnlegg: 55
12.07.18 00:32

synd ingen ser dette makkverket av en liga og fortsetter hause der opp år etter år! Det må slutte og hives inn millioner på labre prestasjoner jevnt over! Noe må skje og det må starte med att media, sponsorer slutter spytte inn penger til allerede overbetalte spillere 

BakeUp
BakeUpInnlegg: 556
12.07.18 00:34

Så lenge klubbledelsene rundtom i landet faktisk godtar dette, så kommer det aldri til å bli noe bedre.

Kudos til første klubbdirektør som går ut og sår litt tvil rundt trenerens fremtid i klubben på bakgrunn av en sånn prestasjon, eventuelt tar skrittet enda lengre. Da hadde det tidsnok blitt slutt på at trenere og spillere tar e-cupkvaliken i La Manga-modus.

supergunners10
12.07.18 00:39
BakeUp: Så lenge klubbledelsene rundtom i landet faktisk godtar dette, så kommer det aldri til å bli noe bedre.

For mye gutteklubben grei rundt om i Norge. Gjelder ikke bare i fotballen, men samfunnet ellers også. Stille krav er en ting, men å stille krav og følge det opp, det er noe annet. 

Alt faller tilbake til at vi har det for godt i Norge som noen velger å si, det er på en måte ikke så farlig at noe går dårlig, da konsekvensene nesten ikke er tilstede. 

zetta
zettaInnlegg: 10017
12.07.18 00:43
supergunners10: For mye gutteklubben grei rundt om i Norge.

Jeg savner et tøffere klima i toppfotballen. Spillere og trenere må kritiseres mer. Og de som jobber i toppfotballen må være inneforstått med at det er press, det er ikke en vanlig arbeidsplass, det må være mer press enn som så i eliteidrett

supergunners10
12.07.18 00:45
zetta: Jeg savner et tøffere klima i toppfotballen.

Enig, slik blir de også bedre forberedt på det som skjer når de evt skulle komme til utlandet. 

Men i Norge skal alt være så koselig og snilt. 

(Innlegget ble redigert 12.07.18 00:45)

kytec
kytecInnlegg: 35627
12.07.18 00:51
trøndergutten: det er klart, det er problematisk hvis man gir så høye lønninger at det ikke er bærekraftig for klubben. Og det har vi jo sett mange eksempler på.

Sogndal burde jo hatt klippekort i es med sin solide økonomistyring. 

Så kunne de som driver for kreditors regning rykket ned i stedet. 

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 24636
12.07.18 01:43

Det er ferie for Eliteserienlagene. Sånt påvirker innsatsen i E-cup i juli.

Pugachev
PugachevInnlegg: 13429
12.07.18 08:56

Glenovan består av snekkere og bakere. Imponerende. Gratulerer da Molde. Bra dette da!

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13821
12.07.18 12:04
albino: Leser at Solskjær har lagt om til 4-4-2.

Leste et intervju med Solskjær for noen år siden hvor han forklarte hvorfor han ikke liker 442 som formasjon.

Happy_Life
Happy_LifeInnlegg: 1723
12.07.18 17:42

Man kan si hva man vil om Rosenborg og trekninger i cupen her hjemme, men de har virkelig ikke flaks når det gjelder trekningene ute i Europa. Valur skal selvsagt slås uansett over to kamper, men det var vel kanskje det sterkeste laget de kunne ha møtt? Valur har ikke tapt på hjemmebane på rundt to år, og ser ut til å ha mye rutine i mannskapet sitt. Skulle Rosenborge ta seg videre så møter de altså Celtic i neste runde, kanskje den verste motstanderen de kunne fått. Akkurat som det var i fjor, med Dundalk i 2. runde som kom seg til EL-gruppespill året før og Celtic og Ajax i de neste rundene.

(Innlegget ble redigert 12.07.18 17:43)

Groundhopper
GroundhopperInnlegg: 618
12.07.18 18:48

Helt enig med deg i at de har hatt utur på den fronten. Men etter mitt syn er CL et urealistisk mål uansett hvordan trekningen går. Før eller siden kommer det en "kanon"

EL derimot, mener jeg er mulig for både RBK og kanskje noen andre, hvis de klarer å toppe formen. Og kanskje er litt heldige med trekningen...

Ikke at jeg for øvrig under noen omstendigheter ønsker andre norske lag enn Strømsgodset til et gruppespill i Europa, men de må gjerne komme langt i kvaliken så de mørnes før høstsesongen.

Entezaar
EntezaarInnlegg: 580
12.07.18 19:02

Sarpsborg mot Vestmanneyjar snart, noen som sender denne kampen?? 

Delle33
Delle33Innlegg: 5837
12.07.18 19:04
Entezaar: Sarpsborg mot Vestmanneyjar snart, noen som sender denne kampen??

SA+ eneste jeg vet om.

(Innlegget ble redigert 12.07.18 19:04)

real-_-
real-_-Innlegg: 10015
12.07.18 20:05

IBV-spiller ut på båre med hodesmell. Den såg virkelig ikke god ut.

Groundhopper
GroundhopperInnlegg: 618
12.07.18 20:11

Noen sarpinger på stadion?

Entezaar
12.07.18 20:15

Blir vel lagt til minst 10 minutter i førsteomgang. Håper det går bra med islendingen 

BakeUp
BakeUpInnlegg: 556
12.07.18 20:16

Flashscore sier 84-16 % ballbesittelse favør islendingene det første kvarteret. Håper for Sarpsborgs del at det er en feil.

Edit:  men basert på andre kommentarer har gjerne ikke ballen vært så mye i spill

(Innlegget ble redigert 12.07.18 20:17)

Entezaar
12.07.18 20:16

Woops var visst fra Frankrike han som ble skada. 

Entezaar
12.07.18 20:19

https://www.rb.no/fotball/live/ Mye bedre referat enn VGLive.

supergunners10
12.07.18 20:26

Sarpsborg sliter voldsomt. Par enorme muligheter til IBV. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester