Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brann-Molde *Kamptråd*

NYTT TEMA
King_Kenny92

King_Kenny92
26.06.18 12:55

Når: Søndag 1 juli

Kampstart: 18.00

Sted:Brann stadion.

Serieleder Brann tar imot Molde som ligger på en 6 plass.

Brann vant tilsvarende oppgjør på stadion 4-1 forrige sesong.

Begge lag vant i forrige runde Molde 3-0 mot Stabæk og Brann 1-0 mot Odd. Tror på en god kamp der hjemmelaget trekker det lengste strået. Kamptips 2-0. Kampen vises på Max. God fornøyelse.

Hepp1971

Hepp1971
26.06.18 13:57

Molde har en begredelig bortestatistikk å vise til, så langt i 2018, med tap for RBK, Ranheim og KBK. Uavgjort i Sarpsborg og på Tinnitus Arena er godkjent.

Brann er et bedre lag enn Molde, både hjemme og borte og kommer til å kjøre samme prosedyre, med å mørne motstander med dominant ballbesittelse. Solskjær er nok fornøyd med 1 poeng, så det er ikke å forvente at Molde står veldig høyt med laget. Det fordrer at Brann har spillere med tekniske ferdigheter og evne til å holde på ballen i alle ledd, så det er å håpe at Kjellsrud starter, da han er bedre med ball enn Skålevik.

Blir Barmen endelig klar, kan Brann stille både med en slagkraftig ellever og tropp. Jeg tror det blir en morsom kamp!

KaffeOrginal

KaffeOrginal
26.06.18 14:39
Hepp1971: Det fordrer at Brann har spillere med tekniske ferdigheter og evne til å holde på ballen i alle ledd, så det er å håpe at Kjellsrud starter, da han er bedre med ball enn Skålevik.

Helt uenig - selv om jeg mener at Skålevik er for dårlig er jo han MYE bedre enn Kjellsrud . 

Hepp1971

Hepp1971
26.06.18 14:44

Skålevik og Kjelsrud er ikke for dårlig, noen av dem. Men Kjelsrud er mer robust, han fungerer bedre med ryggen mot motspiller, i en slags Sørloth-rolle og han binder opp forsvarere. Bakrommet blir for lite til at Skålevik kan utnytte ferdighetene sine, med fart og bakromsløp. Får Brann først mål, derimot, da er Steffen et klart førstevalg. Kinkig sak egentlig.

Tjaaah

Tjaaah
26.06.18 14:45
KaffeOrginal: Helt uenig - selv om jeg mener at Skålevik er for dårlig er jo han MYE bedre enn Kjellsrud .

Det er jeg enig i, da ville jeg heller startet med Karadas.

Men, Molde er jo ikke akkurat det tyngste laget, så har tror jeg faktisk at Skålevik kommer mer til sin rett. Forren orker jo ikke bevege seg så mye heller.

HarryH

HarryH
26.06.18 14:50

Er stygt redd for at vi blir latterliggjort av Branns overlegne løps- og duellkraft og Lars Arne Nilsens taktiske evner her.

Tjaaah

Tjaaah
26.06.18 14:53
HarryH: Er stygt redd for at vi blir latterliggjort av Branns overlegne løps- og duellkraft og Lars Arne Nilsens taktiske evner her.

Vi er ikke akkurat i enorm scoringsform, så latterliggjort tror jeg ikke.

Men jeg må innrømme at Molde faktisk er et av lagene jeg blir mindre nervøs av for tiden. Nettopp fordi jeg ikke ser hva dere skal gjøre med arbeidskapasiteten vår.

Man kan til slutt ikke skjule at man er dårligere trent enn motstanderen, og sånn har det vel sett ut i år.

HarryH

HarryH
26.06.18 14:55

Sørgelig, men sant.

Hepp1971

Hepp1971
26.06.18 14:56

Jeg tror ikke Moklde blir latterliggjort, HarryH, det blir neppe reprise av 4-1 ifjor, men det skal i utgangspunktet være en kamp Brann skal kunne vinne. Vi er uansett alltid usikre og nervøse på utfallet før Brannkamper, uansett hvor solide Brann har vært. Men som regel roer pulsen seg betraktelig, når kampen er igang og man ser Brann komme igang med sitt innarbeidede, nitidige pasningsspill, der motstander er heldig om ballen skifter eier. Jeg tror at akkurat det er noe som psyker ut en del lag, som nok tenker "at nå er de igang med å male igjen, når smeller det?".

Vel, vi får bare jabbe i vei her, som vi alltid gjør i forkant av kamper, så får vi se.

(Innlegget ble redigert 26.06.18 14:57)

Tjaaah

Tjaaah
26.06.18 14:58
HarryH: Sørgelig, men sant.

Jaja, kampen skal uansett spilles da.

Men det er kjipt når man føler at laget ikke er godt nok trent, og ikke gir nok i kampene. Kjenner til den, for å si det sånn.

Tilsvarende deilig nå, når de gjerne ofrer helsen for å kunne spille.

Tjaaah

Tjaaah
26.06.18 15:04
Hepp1971: Jeg tror ikke Moklde blir latterliggjort, HarryH, det blir neppe reprise av 4-1 ifjor, men det skal i utgangspunktet være en kamp Brann skal kunne vinne. Vi er uansett alltid usikre og nervøse på utfallet før Brannkamper, uansett hvor solide Brann har vært. Men som regel roer pulsen seg betraktelig, når kampen er igang og man ser Brann komme igang med sitt innarbeidede, nitidige pasningsspill, der motstander er heldig om ballen skifter eier. Jeg tror at akkurat det er noe som psyker ut en del lag, som nok tenker "at nå er de igang med å male igjen, når smeller det?". Vel, vi får bare jabbe i vei her, som vi alltid gjør i forkant av kamper, så får vi se.

Det var en kamp i år hvor jeg ikke var nervøs i det hele tatt. Det var mot Stabæk. Jeg så på Stabæk at de verken hadde fysikk eller evner til å utfordre Brann.

Molde har evner, de har mange gode spillere som kan utrette et øyeblikks magi. Men fysikken tror jeg ikke de har.

Det gjør meg litt mer betrygget, selv om jeg selvsagt blir nervøs igjen før kampstart.

Andajs

Andajs
26.06.18 15:06

Til slutt må det gå gale, og jeg tror dette blir den kampen. Ironisk nok blir det bartenes største fiender som gir de en hånd i gullkampen og slår Brann.

HLund

HLund
26.06.18 15:11
Tjaaah: en fysikken tror jeg ikke de har.

sier bare braut håland ....

Tjaaah

Tjaaah
26.06.18 15:13
HLund: sier bare braut håland ....

Ja, ser ikke helt at han skal vinne brytekamper med Vito og Acosta.

En spiller gjør heller ikke at jeg plutselig tror at Molde er godt trent, sånn har det ikke sett ut i år.

(Innlegget ble redigert 26.06.18 15:14)

HLund

HLund
26.06.18 15:16
Tjaaah: Men, Molde er jo ikke akkurat det tyngste laget, så har tror jeg faktisk at Skålevik kommer mer til sin rett. Forren orker jo ikke bevege seg så mye heller.

Dette tror jeg er en bra kamp for Komsoon. Dæven så mye bedre angrepsspillet vårt kommer til å bli når Teniste kommer tilbake.

HLund

HLund
26.06.18 15:20
Tjaaah: Ja, ser ikke helt at han skal vinne brytekamper med Vito og Acosta. En spiller gjør heller ikke at jeg plutselig tror at Molde er godt trent, sånn har det ikke sett ut i år.

Enorm fysikk til å være 17. Kommer han i duell med andre på laget vårt, får de problemer. Noe Molde burde utnytte om de er lure. Utenom han er det ingen jeg frykter på det laget. (Nå tror jeg faktisk at han starter på benken da :)

Tjaaah

Tjaaah
26.06.18 15:23
HLund: Enorm fysikk til å være 17. Kommer han i duell med andre på laget vårt, får de problemer. Noe Molde burde utnytte om de er lure. Utenom han er det ingen jeg frykter på det laget. (Nå tror jeg faktisk at han starter på benken da :)

Jada. Med fysikk så mente jeg både størrelse, og evne til å holde hele kampen ut. Kunne sikkert presisert det bedre.

Nå mener jeg heller ikke å avskrive Molde helt her, bare å forklare hvorfor det er et av lagene som på forhånd gjør meg mindre nervøs.

Det er ikke sånn at jeg tror det blir walk over for Brann, men jeg tror vi tar denne på å ha mest krefter mot slutten.

HLund

HLund
26.06.18 15:27
Tjaaah: ada. Med fysikk så mente jeg både størrelse, og evne til å holde hele kampen ut. Kunne sikkert presisert det bedre. Nå mener jeg heller ikke å avskrive Molde helt her, bare å forklare hvorfor det er et av lagene som på forhånd gjør meg mindre nervøs. Det er ikke sånn at jeg tror det blir walk over for Brann, men jeg tror vi tar denne på å ha mest krefter mot slutten.

Det skumle er at det er så fryktelig mange ting som tyder på at vi vinner at det nesten blir for mye. Nesten litt ekkelt.

Tjaaah

Tjaaah
26.06.18 15:38
HLund: Det skumle er at det er så fryktelig mange ting som tyder på at vi vinner at det nesten blir for mye. Nesten litt ekkelt.

Haha, ja. Men sånn føler jeg nesten at det alltid er i år.

Det kanskje vakreste, er at laget vårt nesten alltid jobber mest, og vil mest. Det har vi ikke vært bortskjemt med før.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
27.06.18 08:31
Hepp1971: Bakrommet blir for lite til at Skålevik kan utnytte ferdighetene sine, med fart og bakromsløp

Skålevik har jo ikke fart sånn sett - er ikke en snegle , men klarer jo ikke løpe fra midtstopperne . 

Firensju

Firensju
27.06.18 12:00

Molde har mange gode spillere, men de er fortsatt unge og mangler rutine. De spiller knallbra noen ganger og elendig andre ganger. De trenger noen eldre av samme type som Daniel Berg Hestad eller Magne Hoset - som spiller stabil og sprer rutine.

Deres eneste spiller over 30 år er Vegard Forren - og han tenker fortsatt som et barn.

(Innlegget ble redigert 27.06.18 12:03)

Samp

Samp
27.06.18 12:09

Brann er soleklar favoritt til denne. Noe som taler imot MFK, med unntak av manglende rød trad mtp taktikk, strategi, formasjon og kampplan, er at man nettopp kommer fra en hederlig innsats med seier i siste kamp. Gjennom denne sesongen har den typen opplevelser gjerne blitt etterfulgt av totalkollaps og tap i neste kamp. Jeg ser på Brann borte som den vanskeligste kampen for sesongen, så jeg blir svært overrasket om MFK får med seg noe herfra. Den vurderingen forsterkes bare av at Linde er skadet.

Tjaaah

Tjaaah
27.06.18 13:49
Samp: Den vurderingen forsterkes bare av at Linde er skadet.

Tuller du? Sånn flaks føler jeg vi har før hver kamp i år. Det er helt utrolig.

Hepp1971

Hepp1971
27.06.18 14:20

Hvem er Linde? Her må det googles....

Hepp1971

Hepp1971
27.06.18 14:22

Hva skjuler seg bak denne +-saken, MFK-fans?

Tre av fire er skadet: Nå må Molde på keeperjakt. Brann hadde nesten tilsvarende trøbbel ifjor, da Piotr måtte stå i mål halvskadet og Brann måtte hente inn en NHH-student som tredjekeeper (Lars Kramer), i og med at Alex Horwath var ute for resten av sesongen, Marcus Pettersen slet med skade, i likhet med førstekeeper Piotr, som ikke kunne ta utspark selv pga en skadet fot. Alt skjedde på en og samme gang. 

(Innlegget ble redigert 27.06.18 14:26)

Tjaaah

Tjaaah
27.06.18 14:23
Hepp1971: Hvem er Linde? Her må det googles....

Keeperen til Molde.

Tjaaah

Tjaaah
27.06.18 14:37
Hepp1971: Hva skjuler seg bak denne +-saken, MFK-fans?

3 poeng til oss, kanskje? Hehe.

Hepp1971

Hepp1971
28.06.18 14:11

Dersom jeg nå skriver at det kanskje løsner for Gilbert, på målfronten, mot Molde, så kan man være sikker på at det blir nye bomskudd. Så jeg skal heller unngå å gjøre det.

Firensju

Firensju
28.06.18 14:23

Håper at Braaten skårer igjen :) 

GatlingGun

GatlingGun
28.06.18 14:35

Det er alt for mye som tyder på Brann-tap. Dette her er begeret som får dråpen til å renne over for min del.

(Innlegget ble redigert 28.06.18 14:36)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg