Kampen spilles på Alfheim søndag 1. juli kl 18.00, og vises på Eurosport Player. Kampens dommer: Sigurd Smehus Kringstad.
TIL er laget som har tatt flest poeng i Eliteserien på de siste fem kampene (4-0-1), mens Odd har slitt mer (1-1-3). Men som Simo Valakari sa til avisen iTromsø i går (plussartikkel) har lagene omtrent samme ambisjonsnivå, og Odd har tapt flere jevne kamper. Det er bare seks poeng mellom lagene. Det blir garantert en tøff kamp, med uvisst resultat.
TIL har så vidt jeg vet en skadefri tropp, med mulig unntak for Gjermund Åsen, som det settes spørsmålstegn ved foran hver kamp. Han har en lyskeskade som er vanskelig å bli kvitt. Jeg tipper Åsen står over nå for å være klar mot Rosenborg neste lørdag.
Magnar Ødegaard er tilbake i full trening, og aktuell for startplass. Jeg tipper følgende lag (3-5-2): Gudmund Kongshavn; Magnar Ødegaard - Simen Wangberg - Jostein Gundersen; Robert Taylor - Kent Are Antonsen - Morten Gamst Pedersen - Daniel Berntsen - Lasse Nilsen; Runar Espejord - Mushaga Bakenga.