Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd Vålerenga- Bodø/Glimt

NYTT TEMA
Deila

Deila
29.06.18 12:54

30.06.2018 

18:00

Intility Arena 

Vises på Eurosport Norge

Etter halvveis sesong så kan man vel si at VIF har gjort det helt ok, hverken mer eller mindre. Det er 4 poeng opp til medalje, og målsetningen om topp 4 og Europaspill lever fortsatt. Vålerenga fikk kjørt seg skikkelig oppe i Trondheim forrige helg og reiste hjem med 0 poeng og 3 baklengs i sekken. På de siste 5 kampene står VIF med to tap, to seiere og en uavgjort. 

Bodø/Glimt har fått det tøft i sin retur til den øverste divisjonen og står med 14 poeng og en foreløpig 12.plass. Det skal likevel være gode muligheter for å holde seg i divsjonen med bedring utover sommeren og høsten. På de siste 5 kampene har B/G to seiere, to uavgjort og ett tap. 

Innbyrdes oppgjør: 

Tippeligaen 30.august 2014: Bodø/Glimt 4-3 Vålerenga

Tippeligaen 28.juni 2015: Vålerenga 1-2 Bodø/Glimt

Tippeligaen 02.oktober 2015: Bodø/Glimt 1-1 Vålerenga

Eliteserien 11.mai 2016: Bodø/Glimt 0-0 Vålerenga

Eliteserien 19.august 2016: Vålerenga 1-1 Bodø/Glimt 

Som VIF supporter forventer man 3 poeng i denne kampen. Men B/G har ikke vært noen enkel motstander for VIF og de kommer garantert til å kjempe med nebb og klør for å få med seg poeng. 

Forventet XI Vålerenga: 

Felipe Carvalho har vist seg å være en veldig viktig spiller for oss, så da er det gode nyheter at han er klar til spill i denne. Fridjonsson returnerer fra VM i Russland etter at Island røk ut, så han kan muligens også bli aktuell til dette oppgjøret. Med forbehold om at troppen ikke er ute enda så regner jeg med at Ernest Agyiri og Fitim Azemi  fortsatt er uaktuelle for spill, det samme er Enar Jaager som er langtidsskadet. Men ellers tror jeg Deila kan velge fritt. 

Kwarasey 

Nouri Carvalho Nation Adekugbe

Ibrahim Lekven

Holm Grødem Finne 

Johnson

Kan tenkes at Fridjonsson tar plassen til Grødem hvis han er klar. 

Forventet XI Bodø/Glimt

Friedrich

Isidoro Moe Bjørnbak Jacobsen

Zinckernagel Angel Saltnes

Evjen Opseth Layoni

God kamp og vel møtt til Intility!

Deila

Deila
29.06.18 12:56

Øst viser åttendelsfinaler i VM på storskjerm før og etter kamp.

Deila

Deila
29.06.18 13:01

Regner med at Thpe eller noen andre kan gi en liten utredning på Bodø/Glimt. Jeg har sett svært lite av de denne sesongen. Men det har vel vært en bedring i det siste etter en tøff start?

Lilleborg

Lilleborg
29.06.18 14:18
Deila: Fitim Azemi fortsatt er uaktuelle for spi

For en som ikke har fulgt 100prosent med... hva er greia her?

Deila

Deila
29.06.18 14:23
Lilleborg: For en som ikke har fulgt 100prosent med... hva er greia her?

Du kan lese litt her

Men for å oppsummere kort: Han ble fryst ut i Maccabi Haifa. Derfor var han i dårlig form, og hadde vel ikke trent med klubben på 6 måneder eller noe når han kom. Deretter fikk han matforgiftning som satt han en del tilbake. I fjor høst fikk han en del innhopp, og virket å være tilbake. Han så bra ut i vinter, men var fortsatt bak Sam Johnson i køen. Kanskje også Peter Michael, men så ble han altså skadet igjen. 

(Innlegget ble redigert 29.06.18 14:26)

engafever

engafever
29.06.18 14:50

Vi vinner, tipper 3-0, 8-).

Deila

Deila
29.06.18 15:06

Blir spennende å se på oppmøte da siden det er Eminem konsert.. Selv må jeg skuffe og får ikke dratt på stadion. Jobber til 18:00 også blir det konsert etterpå.. 

dada1977

dada1977
29.06.18 15:07

Vinner gjør dere vel kanskje, men Glimt er faktisk et veldig gjerrig bortelag (6 baklengs) og dere er et av de minstscorende hjemmelagene (7 mål), så ville vel heller trodd på en knepen hjemmeseier, 1-0?

Deila

Deila
29.06.18 15:16
dada1977: Vinner gjør dere vel kanskje,

Et solid bananskall dette, og i denne kampen får vi ingenting gratis. Jeg tør ikke å føle meg sikker på seier. Et VIF lag som må vinne for å holde liv i håpet om medalje. Det går oftere skeis enn det går bra. 

Tjaaah

Tjaaah
29.06.18 15:19
Deila: Blir spennende å se på oppmøte da siden det er Eminem konsert.. Selv må jeg skuffe og får ikke dratt på stadion. Jobber til 18:00 også blir det konsert etterpå..

Eminem? Virkelig? Her skuffer du stort, hehe.

Tipper forøvrig dere tar denne greit, skal vi si tremålsseier?

Deila

Deila
29.06.18 16:04
Tjaaah: Tipper forøvrig dere tar denne greit, skal vi si tremålsseier?

Tør jeg ikke å håpe på. Best å ikke jinxe, så jeg forbereder meg på at vi stanger og stanger, før B/G kontrer inn et mål på slutten. 

Deila

Deila
29.06.18 16:05

Troppen:
Keepere: Adam Larsen Kwarasey, Marcus Sandberg

Forsvarsspillere: Amin Nouri, Christian Borchgrevink, Jonatan Tollås Nation, Felipe Carvalho, Samuel Adekugbe, Ivan Näsberg, Joao Meira

Midtbanespillere: Magnus Lekven, Magnus Retsius Grødem, Felix Horn Myhre, Daniel Fredheim Holm,

Angrepsspillere: Sam Johnson, Chidera Ejuke, Peter Godly Michael, Bård Finne, Simen Juklerød

Altså ingen Fridjonsson og Ibrahim soner karantene. Det kan tenkes at Horn-Myhre får sjansen sentralt med Lekven. Eller så tror jeg vi legger om til en 4-3-3 med DFH, Grødem og Lekven sentralt. 

Tjaaah

Tjaaah
29.06.18 16:24
Deila: Tør jeg ikke å håpe på. Best å ikke jinxe, så jeg forbereder meg på at vi stanger og stanger, før B/G kontrer inn et mål på slutten.

Kom forøvrig på at Glimt har gjort det rimelig greit i de kampene jeg har brydd meg om i år. Er jo lov å håpe at de fortsetter den trenden, og slår VIF.

Deila

Deila
29.06.18 17:50
Tjaaah: Kom forøvrig på at Glimt har gjort det rimelig greit i de kampene jeg har brydd meg om i år. Er jo lov å håpe at de fortsetter den trenden, og slår VIF.

Forventer jo i grunn seier, men blir ikke overrasket om det går skeis. Nå som Carvalho er tilbake tror jeg B/G skal slite med å score i hvert fall. Men du så hvordan det gikk når jeg skrev før RBK kampen at jeg hadde god tro på seier. Da fikk vi først beskjed om at Carvalho var ute med skade, også tapte vi 3-0. 

dzk

dzk
29.06.18 20:16
Tjaaah: Kom forøvrig på at Glimt har gjort det rimelig greit i de kampene jeg har brydd meg om i år. Er jo lov å håpe at de fortsetter den trenden, og slår VIF.

Følger man trenden til Vålerenga i år så tyder det meste på hjemmeseier.

Vålerenga har vunnet alle kampene bortsett fra Godset (tap) mot lagene under seg. Samtidig så har de ikke vunnet mot et eneste lag over seg.

(Innlegget ble redigert 29.06.18 20:20)

Tjaaah

Tjaaah
29.06.18 20:17
Deila: Forventer jo i grunn seier, men blir ikke overrasket om det går skeis. Nå som Carvalho er tilbake tror jeg B/G skal slite med å score i hvert fall. Men du så hvordan det gikk når jeg skrev før RBK kampen at jeg hadde god tro på seier. Da fikk vi først beskjed om at Carvalho var ute med skade, også tapte vi 3-0.

Fikk ikke med meg den, desverre, så visste ikke at Carvahlo var ute. Det gjør jo saken litt bedre, så klart.

Nervøs skal man selvsagt være. Det er helt nytt for meg at jeg av og til blir litt mindre nervøs under kamp nå, og det har tatt en million kamper uten tap for å komme dit.

Men helt sånn objektivt sett, så skal VIF være mye bedre enn Glimt, heldigvis så kan man bli overrasket i fotball. Tror i hvert fall det blir en morsomt kamp.

Tjaaah

Tjaaah
29.06.18 20:17
dzk: Følger man trenden til Vålerenga i år så tyder det meste på hjemmeseier. Vålerenga har kun tapt mot et lag under seg på tabellen (Godset som spilte årets kamp). Samtidig så har ikke Vålerenga klart å slå et eneste lag over seg.

Jaja, starter man med å slå alle lag det forventes at man slår, så har man et rimelig bra grunnlag å bygge på.

Deila

Deila
29.06.18 23:20
dzk: Følger man trenden til Vålerenga i år så tyder det meste på hjemmeseier.

Det er normalt en kamp vi skal vinne greit ja. Det er i hvert fall det som forventes. Noe annet er for dårlig på hjemmebane. 

HuiBuorre

HuiBuorre
29.06.18 23:24

Gleder meg til denne kampen! Jeg bryr meg nada om hvordan det går, og det er et godt utgangspunkt.

(Innlegget ble redigert 29.06.18 23:24)

Hansi_95

Hansi_95
29.06.18 23:56
Deila: Øst viser åttendelsfinaler i VM på storskjerm før og etter kamp.

Mon tro om folk går inn på arenaen om det skulle bli ekstraomganger? :)

MindControl

MindControl
29.06.18 23:59
Hansi_95: Mon tro om folk går inn på arenaen om det skulle bli ekstraomganger? :)

Viktig at du bruker ordet arenaen istedenfor stadionen hehe

Deila

Deila
30.06.18 10:23
Hansi_95: Mon tro om folk går inn på arenaen om det skulle bli ekstraomganger? :)

Mulig det bare jeg som er trøtt nå, men det blir vel ikke ekstraomganger i en vanlig seriekamp i Eliteserien? 

Deila

Deila
30.06.18 10:29
HuiBuorre: Gleder meg til denne kampen! Jeg bryr meg nada om hvordan det går, og det er et godt utgangspunkt.

Du holder med VIF i dag Buorre, det vet vi alle :) 

Thpe

Thpe
30.06.18 10:31

Dette blir en spennende kamp. 

Jeg sitter på et fly underveis dessverre...

Kamptips 1-2

HuiBuorre

HuiBuorre
30.06.18 10:57

Jeg heier på VIF bare hvis det er til fordel for TIL at de vinner, og det samme gjelder Glimt. Vålerenga er en konkurrent om en god sluttplassering, og sånn sett burde man heie på Glimt. Vi får se om jeg klarer det. Uavgjort er vel det greieste resultatet.

(Innlegget ble redigert 30.06.18 11:03)

Tjaaah

Tjaaah
30.06.18 11:53
Deila: Mulig det bare jeg som er trøtt nå, men det blir vel ikke ekstraomganger i en vanlig seriekamp i Eliteserien?

Tenkte vel på om det blir ekstraomganger i FRA-ARG.

Tjaaah

Tjaaah
30.06.18 11:56
HuiBuorre: Gleder meg til denne kampen! Jeg bryr meg nada om hvordan det går, og det er et godt utgangspunkt.

Bra du er på pletten for å fortelle oss hvor lite du bryr deg om Glimt igjen.

Deila

Deila
30.06.18 12:05
MindControl: Viktig at du bruker ordet arenaen istedenfor stadionen hehe

Så lenge millionene renner inn fra Intility hvert år, så lever vi fint med det. Sånn har fotball blitt gitt. 

Kurtkanon2

Kurtkanon2
30.06.18 12:12
Tjaaah: Bra du er på pletten for å fortelle oss hvor lite du bryr deg om Glimt igjen.

Begynner å bli en smule suspekt, det der. Jeg mistenker at Huiborre egentlig har et ømt punkt i hjertet for Glimt! =)

Deila

Deila
30.06.18 12:14
Tjaaah: Eminem? Virkelig? Her skuffer du stort, hehe.

Det er vel ikke nødvendigvis fordi jeg er så stor fan av Eminem, men er vel mer det at det blir den store møteplassen for mine jevnaldrende denne helgen. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg