Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

BODØ/GLIMT-BRANN 08.07.2018 18:00 Aspmyra

NYTT TEMA
Hepp1971

Hepp1971
02.07.18 12:09

Ferietid, agurktid og et behov for å få gårsdagens fadese ut av minnet, derfor sparker jeg igang kamptråden for siste kamp før 1 måned med fotballferie, oppgjøret mellom Glimt og Brann, søndag kl 18. Brann kommer oppover med en stygg ripe i lakken, som et såret dyr, som ikke har funnet veien til nettmasken riktig vei, for ofte, i de siste kampene. Det bør være åpenbart for LAN at han ikke kan kjøre samme ellever som han altid gjør, nå må det forandringer til, om ikke radikale, så bør det være endringer i lagoppstillingen på noen plasser. Komsoon var i villrede mot Molde og virker å ha mistet piff og selvtillit fullstendig. Her bør Vega få sjansen fra start. Skålevik blir ikke brukt på riktig måte, i tillegg til at han ikke har tatt de stegene man kunne håpe at han tok, etter suksess i tidligere kamper, det blir rett og slett for veikt. Selv om det ikke oser mål av Kjellsrud heller, kan han garantert gi Glimt-stopperne mer juling.

Jeg håper og ber om at Barmen er tilbake, da kan Brann stille med sin beste midtbane igjen. Laget formelig skriker etter Barmens kvaliteter. Hvis ikke, så bør Ordagic gå inn sammen med Haugen og Heltne, for med Ordagic får man hurtig og presist pasningspill, samt vendinger av spill.

I forsvar er det vel same procedure, selv om det hadde vært en drøm å ha en hurtig stoppermakker ved siden av Vito. Ruben og Gilli er nok med, som vanlig, lysketrøbbel eller ei.

Jeg har ingen forhåpninger, frykter at det kan gå skikkelig til h, men ser ikke bort fra at det kan ebbe ut i en kjedelig uavgjort. Hverken fugl eller fisk, ikke noe Brann hverken kan være flau over eller bygge videre på. RBK kommer til å vinne hjemme og befinne seg 1, 2 eller poeng bak, avhengig av utfall. I og med at jeg tror uavgjort er sannsynlig, tenker jeg vi sier 2.

Og om ikke Brann skaffer seg 3 forsterkninger i sommer, da kommer lagene bak til å passere Brann, ikke bare RBK, men også TIL og Molde. Og bare for å ha det sagt, det kan fort være et av de to som stikker av med gullet, for RBK har fortsatt skurr i maskineriet og de skal ut i en tøff e-cup.

Corio

Corio
02.07.18 13:06

Blir veldig spennende å se om laget klarer å reise seg etter Moldekampen. Er dette starten på nedturen vi har ventet på i lange tider, eller klarer LAN å få toget tilbake på skinnene?

PerryAndre

PerryAndre
02.07.18 15:49

Brann har en energi krevde spillestil som egentlig passer til et lag som kan rotere på spillene for de har en bred og god spillestall. Slik er ikke tilfelle med Brann, de sutrer over at Barmen er ute.

Jeg forstår ikke hvorfor deres trener, som nærmest er konge i regnbyen, kan variere mer mellom høytpress og press på ballfører først når ballen kommer inn på deres banehalvdel. 

Vi kan oppleve en reprise fra i fjor der Brann var god første 2/3 del av sesongen og helt ute av det siste del av sesongen. Ikke meg i mot. 

Det er tankekors for resten av sesongen at Brann har imponert mens laget som ligger bare 4 poeng bak har hatt en elendig første halvdel av sesongen. Spilt bra bare mot Molde og Vålerenga. 

HuiBuorre

HuiBuorre
02.07.18 16:58

Nå får vi vite hvem som har møtt veggen, Glimt eller Brann. Jeg tipper Brann. Glimt har hatt marginene mot seg lenge, og før eller siden må det snu.  

RickiBK

RickiBK
02.07.18 17:08

Bodø får unngjelde for massakren på Staddaen. 

Sikker 0-5 kamp dette. 

Hepp1971

Hepp1971
02.07.18 17:18

Brann har på de tre siste hjemme, spilt uavgjort mot FKH og VIF og tapt for Molde, mens det har gått mer på skinner på utebane, med uavgjort for LSK og seier over RBK og Odd. Det kan virke som Brann presterer bedre borte enn hjemme og det kan ha noe å gjøre med at lagene som gjester Stadion legger seg lavt, mens det motsatte skjer borte. Det er ikke heldig om Brann har fått et snev av hjemmekompleks, men akkurat det er vel litt tidlig å fastslå. Om Brann vinner i Bodø, på den måten laget har gjort i Skien, på Lerkendal, i Sandefjord, på Sør Arena, på spetakkelet til Ranheim og i Sarpsborg, så vil ikke det være noen bombe, det kan bli mer spennende å se hva som skjer hjemme mot Start og Rekdal 6/8.

RickiBK

RickiBK
02.07.18 17:20
Hepp1971: Om Brann vinner i Bodø, på den måten laget har gjort i Skien, på Lerkendal,

Så bør de være ajour med ratene for dommertjenestene. 

Tjaaah

Tjaaah
02.07.18 17:28
RickiBK: Så bør de være ajour med ratene for dommertjenestene.

Det er kontakt med Mohn, pengene sitter fast i Sveits. Det er visst usikkert om vi får de ut til helgen.

Dette blir ulidelig spennende.

RickiBK

RickiBK
02.07.18 17:45
Tjaaah: Det er kontakt med Mohn, pengene sitter fast i Sveits. Det er visst usikkert om vi får de ut til helgen. Dette blir ulidelig spennende.

Vi vet jo at dette uansett blir ren walkover for de røde. 

Tjaaah

Tjaaah
02.07.18 17:48
RickiBK: Vi vet jo at dette uansett blir ren walkover for de røde.

Jeg håper da at de løper i denne kampen, hvis ikke kan det bli rimelig stygt igjen.

RickiBK

RickiBK
02.07.18 17:56
Tjaaah: Jeg håper da at de løper i denne kampen, hvis ikke kan det bli rimelig stygt igjen.

Handson Kooomsoooon og Marrengsen fikser det spaserende. 

MyWays

MyWays
02.07.18 19:13

Jeg føler meg sikker på at oppturen ikke fortsetter slik den har gjort denne våren. Laget er rett og slett ikke sterkt nok til å holde det gående slik en hel sesong. Vi har hatt marginene med oss i mange kamper nå, og vil nok få marginene i mot også etter hvert. 

Den totale kollapsen mot Molde var absolutt et faresignal. 

Sånn det ser ut nå blir jeg ikke overrasket om Brann faller ned til en 2. eller 3.plass ved sesongslutt. Om det skal holde helt ut må resten av lagene i toppen fortsette å avgi poeng slik de har gjort på vårparten.

Veldig viktig å få inn en ny spiss i alle tilfeller.

(Innlegget ble redigert 02.07.18 19:14)

gavharr

gavharr
03.07.18 03:52

Skummel følelse, men tror Glimt tar denne. En kjip uavgjort mot et dårlig Enga sist, takket være en Tommy Skjerven som er klar for sykehjemmet. Men det var positive ting å spore offensivt, og det er jo der det har manglet for Glimt i år. Defensivt er det jo ikke så verst.

eman

eman
03.07.18 10:51
RickiBK: Sikker 0-5 kamp dette.

Alle disse 5-0 seirene du spår for oss.....

Begynner å tro du tøyser, jeg.

Thpe

Thpe
04.07.18 00:26

Vil tro:

Ricardo

Isidoro - Bjørnbak - Moe - Jacobsen

Moberg - Ángel - Saltnes

Zinckernagel - Opseth - Layouni

Kurtkanon2

Kurtkanon2
04.07.18 00:33

Typisk Glimt å choke etter en lovende bortekamp som sist helg.

0-2 til Brann.

Mxzptlk

Mxzptlk
04.07.18 15:50

Neineinei, her bærer det i nedoverbakke for Brann. 5-0 før det er spelt 10 minutter, lyskestrekken Kristiansen har frå magen og ned blir så alvorlig at han folder seg sammen som eit pitabrød. Blir seinere brukt som pose til å samle inn baller.

Tjaaah

Tjaaah
08.07.18 12:37

Dårlige nyheter:

"– Vi har hatt en veldig god treningsuke."

- LAN.

Nå starter nedturen for alvor, hehe.

Thpe

Thpe
08.07.18 13:05

Spent på laget i kveld. En del spørsmålstegn i forsvarsrekka. Blir Isidoro klar? Moe har ikke hatt full uke på trening. Får bergenseren Eirik Wollen Steen spille fra start?

PerryAndre

PerryAndre
08.07.18 15:53

Har Brann supporterne mistet all tro etter å ha blitt revkjørt av en 17 åring siste kamp?Normalt fylles disse kamptrådene opp med innlegg flere dager før kampdag.

(Innlegget ble redigert 08.07.18 15:54)

Thpe

Thpe
08.07.18 16:40

Ser ut som det blir samme lag som mot VIF.

Corio

Corio
08.07.18 17:32
PerryAndre: Har Brann supporterne mistet all tro

Forbereder meg allerede på nedrykk i november.

RickiBK

RickiBK
08.07.18 17:33
eman: Alle disse 5-0 seirene du spår for oss..... Begynner å tro du tøyser, jeg.

Tøyser? 

Nei gi deg. Dønn seriøst altså. 

Kampen i dag vil bli omtalt som kampen uten........kamp. 

Thpe

Thpe
08.07.18 17:34

Bjørnbak... sjef.

flourhouse*MOD*

flourhouse*MOD*
08.07.18 17:45

Mitt kamptips er hjemmeseier 4-0

flourhouse*MOD*

flourhouse*MOD*
08.07.18 17:47

Liker at paraplyen ligger og hviler i den blanke panna til den stumme mannen

(Innlegget ble redigert 08.07.18 17:48)

Thpe

Thpe
08.07.18 17:51

0-2 er tipset

Andajs

Andajs
08.07.18 18:06

Glimt kommer litt for lett til synes jeg. Blir nok noen baller i nettet bak Radlinger i dag også.

flourhouse*MOD*

flourhouse*MOD*
08.07.18 18:07

Mitt kamptips er borteseier 4-0

Behmann

Behmann
08.07.18 18:08

JAAAAAAAAAAA!!!!!!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg