Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Terje Liverød om Vålerenga.

NYTT TEMA
SturlaArntsen

SturlaArntsen
03.07.18 09:53

Måtte virkelig se 2 ganger hva han skrev på eurosports nettside. At Vålerenga kan bli større enn rosenborg om noen år, lever han på en annen planet. Tilskuertallet på hjemmekampene til Vål. kan man ikke skryte særlig av.

Det er kort sagt så mye som skal til for å nå Rosenborg, at mye da mener jeg veldig mye må gå Vål. vei noe jeg ikke tror skjer dette århundre.

KongBob

KongBob
03.07.18 10:04
SturlaArntsen: Måtte virkelig se 2 ganger hva han skrev på eurosports nettside. At Vålerenga kan bli større enn rosenborg om noen år, lever han på en annen planet. Tilskuertallet på hjemmekampene til Vål. kan man ikke skryte særlig av.
Det er kort sagt så mye som skal til for å nå Rosenborg, at mye da mener jeg veldig mye må gå Vål. vei noe jeg ikke tror skjer dette århundre.

Hvis det er slitsom å skrive Vålerenga, så er Enga og Vif ofte brukte navn...

Potensiale til Enga er stort, det har han rett i, men Enga er Enga og vi er verdensmestre i å skusle bort muligheter så jeg har ingen tro på at vi vil ta over hegmoniet i norsk fotball...

Men vi kan jo håpe på at den veien som nå er staket ut vil gjøre oss mer stabile på et høyere nivå i fremtiden...

KingKongHalvor

KingKongHalvor
03.07.18 10:12

Pt virker det som en utopi, RBK har et stort forsprang på alle andre klubber i Norge, men hvis du ser litt på forholdene i klubben nå, med ny stadion, akademi, og ikke minst nedslagsfelt rent innbyggermessig og økonomisk, så trenger man virkelig ikke å befinne seg på en annen planet for å se at potensialet for vekst er veldig stort, mye større enn for klubber som Molde, Stabæk og Godset, som alle har tatt gull i de senere år. 

Å ha potensiale er en ting, å utnytte det er noe annet. Det vil fremtiden vise, hvordan man klarer å forvalte den enorme muligheten man har akkurat nå. 

eman

eman
03.07.18 10:49
KingKongHalvor: potensialet for vekst er veldig stort, mye større enn for klubber som Molde, Stabæk og Godset, som alle har tatt gull i de senere år.

Det burde det være, og at Vif igjen kan ta medalje, til og med gull, innimellom skal en ikke se bort fra.

Men derfra til å 'bli større enn RBK', er et stykke.

Selv Brann sliter med det......

Hulkibulk

Hulkibulk
03.07.18 10:52

Får håpe han har rett, bortsett fra å ta over hegemoniet. Trenger at RBK, Vif og Brann er kjemper om medaljene hvert år. Selv om jeg misliker Brann sterkt, er det deilig å ha litt konkurranse og nerver i toppen! 

Zanick

Zanick
03.07.18 11:08

Har vært stusselig ''ny stadioen''-effekt dessverre.

Tjaaah

Tjaaah
03.07.18 12:04
KongBob: Hvis det er slitsom å skrive Vålerenga, så er Enga og Vif ofte brukte navn...

Fra nå av sverger jeg til Vål.

prisonMike

prisonMike
03.07.18 12:09

Totalt uforståelig at media fortsetter å la klovnen Liverød uttale seg om noe som helst.

KongBob

KongBob
03.07.18 12:37
Tjaaah: Fra nå av sverger jeg til Vål.

Jeg tror nok det vil slå an, så vi må nok begynne å lage sanger med Vål...

Tjaaah

Tjaaah
03.07.18 12:39
KongBob: Jeg tror nok det vil slå an, så vi må nok begynne å lage sanger med Vål...

Vål Kjerke.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
03.07.18 12:42

Zanick

Ja, alle forventet 17000 på alle kamper, budsjett på 250 mill og stor sportslig suksess fra dag en. Noen glemte å skru på en bryter. 

Art-Vandelay

Art-Vandelay
03.07.18 14:13
Tjaaah: Fra nå av sverger jeg til Vål.

Rart ingen har tenkt på det før. 

Mye enklere å skrive også, bare tre bokstaver mot Enga som har fire.

Vål blir det!

Potensialet i Asia er også skyhøyt om man begynner bruke Vål.

(Innlegget ble redigert 03.07.18 14:14)

Tjaaah

Tjaaah
03.07.18 16:50
Art-Vandelay: Mye enklere å skrive også, bare tre bokstaver mot Enga som har fire.

I Bergen blir det hele fem. Engen, må vite.

Vål er bedre, på alle måter.

Tror jeg skal begynne å kalle Brann Brah. Ser like langt ut, men man sparer seg for å lukke munnen igjen for n-lyden.

Nødutgang

Nødutgang
03.07.18 17:20
Art-Vandelay: Potensialet i Asia er også skyhøyt om man begynner bruke Vål.

Hvorfor det?

Dewaz

Dewaz
03.07.18 17:31

Kjøper ikke argumentet med at større by = større potensiale. Det er ikke bare-bare å skape storklubb i en hovedstad, noe blant annet Berlin og Helsinki er eksempler på. Man må ha noe interessant å by på for å vinne over folk som ikke har en naturlig tilhørighet til klubben/området. Vålerenga har særdeles få ting ved seg som interesserer.

Kan de utvikle et produkt som interesserer? Joda, men lykke til med å overbevise:

1. De som allerede har en klubb, gjerne utenlandsk
2. De som ikke er fra byen 
3. Innvandrere, rundt 170 000 personer

Rosenborg er eneste klubb i en region med rundt 500.000 mennesker, hvor "alle"følger RBK. 

Liverød nevner også at det er enklere å selge inn Oslo som bosted for nye spillere grunnet nærhet til utlandet (flyavganger): For et ubrukelig argument. Det er hva, 40 minutter til Oslo fra Værnes? Og dessuten direkteruter fra Værnes til langt større byer enn Oslo.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg