Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Horsens byr på Heltne Nilsen

NYTT TEMA
PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 28426
09.07.18 11:08

Jeg satte lunsjkaffen i vrangstrupen...

Når obskure danske klubber prøver seg på en av de viktigste spillerne på serielederen i Norge, ja da sier man nei.

Alt annet blir feil.

Og dette sier jeg på vegne av norsk fotball og ikke på vegne av eget lag. I tillegg til å håpe at MFK kommer så høyt som mulig på tabellen ønsker jeg at norsk fotball er et så attraktivt og godt produkt som mulig. Og da selger vi ikke profiler til fuckings Horsens.

(Innlegget ble redigert 09.07.18 11:14)

Arggg
ArgggInnlegg: 1359
09.07.18 11:18

Jeg blir sjokkert om Heltne Nilsen faktisk er interessert i en sånn overgang. Hvem vil velge bort muligheten til å vinne seriegull med Brann for å gå til en middelhavsfarer i Danmark?

Personlig driter jeg i Brann selv om jeg selvsagt håper de kniper gullet foran trønderne, men det ville vært ordentlig trist om en av deres profiler faktisk bryr seg så lite at han heller vil spille for Horsens. 

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 28426
09.07.18 11:40

Jeg har faktisk vært i byen når jeg tenker meg om. Var ett eller annet møte for noen år tilbake. Gjorde ikke noe inntrykk. Men de hadde en mexikansk restuarant med god mat.

Men vi må ikke gi danskene denne gleden.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 70445
09.07.18 11:45
PapaSmurf: Men vi må ikke gi danskene denne gleden.

Mnjaiepschhssst... 

Glede? Er vel mer glede i Molde om han ender der nede. 

travern
travernInnlegg: 1172
09.07.18 11:48
PapaSmurf: Og da selger vi ikke profiler til fuckings Horsens.

Enig, her må Brann, Bergen og Sivert rette seg opp i ryggen å fortelle hva klokka er.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 36000
09.07.18 11:48

Horsens - Den gule fare..

RickiBK
09.07.18 11:52
travern: Enig, her må Brann, Bergen og Sivert rette seg opp i ryggen

De ryggløse evner ikke slikt ;)

Jobber jo vettet av seg for å svekke sin nærmeste konkurrent i ES. 

eman
emanInnlegg: 11831
09.07.18 12:13
RickiBK: Jobber jo vettet av seg for å svekke sin nærmeste konkurrent i ES.

Hva??

Har vi lagt inn bud på Bendtner???

Signaldo
SignaldoInnlegg: 553
09.07.18 12:19

Så ikke denne komme. Jeg er veldig skeptisk, tror Nilsen vil være et større tap for maskineriet Brann enn det han vil være i egennytte i Horsens(??), så kan ikke skjønne at klubbene kan bli enige om pris her. Da må man enten vurdere budet slik at han blir grovt overpriset eller at det er andre grunner til at han skulle ønske seg vekk. Jeg tviler.

HarryH
HarryHInnlegg: 27163
09.07.18 12:26

Skal ikke kimse av Horsens. 

Sandefjord-legenden Magne Sturød spilte jo der. 

Svartbaken
SvartbakenInnlegg: 4651
09.07.18 12:41
Arggg: Jeg blir sjokkert om Heltne Nilsen faktisk er interessert i en sånn overgang. Hvem vil velge bort muligheten til å vinne seriegull med Brann for å gå til en middelhavsfarer i Danmark?

Tja, det frister nok å prøve å ta hjem gullet vil jeg tro, men sannsynligvis ender de opp med sølv eller bronse, og skulle de ta gullet så får han det jo uansett (selv om det selvsagt ikke er like gøy å få det i posten).

Men Heltne Nilsen er jo en type som ganske sikkert ikke vil få veldig mange tilbud fra utlandet og noen store klubber blir det nok aldri snakk om så når mulighetene da først er der til å få oppleve å bo i et annet land, spille på mot nye lag på nye baner så frister sikkert det, selv om det kun er Horsens. De har vel også denne kunstnerskatten sin i Danmark så antakelig vil han også gå opp i lønn. 

Jeg tipper han er sugen, men om Brann selger er jo en annen sak. I utgangspunktet vil de nok helst beholde han, men hvis poden sier til sin far at dette vil han så kan det vel være at han får dra.  

Heborres
HeborresInnlegg: 9833
09.07.18 13:16

Horsens får meg alltid til å tenke på den nå ti år gamle klassikeren:

https://vgd.no/sport/fotball-internasjonal/tema/1375881/tittel/roedt-kort-til-haaland

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 7765
09.07.18 13:31
RickiBK: Jobber jo vettet av seg for å svekke sin nærmeste konkurrent i ES.

Brann ligger på førsteplass, Ranheim på fjerde. De er ikke vår nærmeste konkurrent og avstanden blir nok bare større etterhvert.

HLund
HLundInnlegg: 7841
09.07.18 13:41
Svartbaken: Jeg tipper han er sugen

Da tipper jeg du tar MEGET feil. Han ville være en komplett idiot om han dro nå og det vet han nok meget godt selv også.

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2666
09.07.18 15:23

Nesten litt sjarmerende, om lille Horsens virkelig har lagt inn budd. Alvorlig kan man ikke ta det, men i det minste får Sivert og lagkameratene noe å le av.

Cobi
CobiInnlegg: 57736
09.07.18 15:28
Hepp1971: Nesten litt sjarmerende, om lille Horsens virkelig har lagt inn budd. Alvorlig kan man ikke ta det, men i det minste får Sivert og lagkameratene noe å le av.

Dersom de faktisk har lagt inn bud, er vel det eneste man kan vite med noenlunde grei grad av sikkerhet at Heltne Nilsen har gitt klare signaler på at han faktisk er interessert i en sånn overgang. Det er jo ingen halvseriøse klubber som byr på spillere uten å først ha sikret seg at spilleren er interessert.

Jeg er også overrasket om Heltne Nilsen vil dette sånn ståa i Brann er nå, men det er nå en annen sak.

Corio
CorioInnlegg: 1501
09.07.18 15:35

Bare å selge. Vi trenger pengene til å kjøpe Ranheim.

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 7765
09.07.18 15:38
Cobi: Det er jo ingen halvseriøse klubber som byr på spillere uten å først ha sikret seg at spilleren er interessert.

Rosenborg fikk vel nettopp godtatt et bud på Reginiussen, som sa nei.

Stabæk godtok jo i vinter et bud på Ohi, som sa nei.

Brann har bydd på barnebarnet til Eggen, som avkrefter at han er interessert.

Det skjer ikke så sjeldent.

Cobi
CobiInnlegg: 57736
09.07.18 16:04
Solvgutt1: Rosenborg fikk vel nettopp godtatt et bud på Reginiussen, som sa nei.
Stabæk godtok jo i vinter et bud på Ohi, som sa nei.
Brann har bydd på barnebarnet til Eggen, som avkrefter at han er interessert.
Det skjer ikke så sjeldent.

Mads Reginiussen takket nei etter å ha vært i tenkeboksen. Ohi takket nei fordi det ble for kort tid på å bestemme seg, han ville etter eget utsagn ikke forhaste seg. Og når det gjelder Eggen Rismark så er det ikke engang et døgn siden meldingene om bud kom, så vi får nå se hva som eventuelt blir enden på visa der.

Som sagt: Det normale er i hvert fall at man forsikrer seg om at det er interesse, før man kjører i gang prosessen med bud. Det er svært sjeldent man ser klubber kjøre hele prosessen frem til akseptert bud, for så å få nei fra en spiller som overhode ikke er interessert.

BakeUp
BakeUpInnlegg: 495
09.07.18 16:15

Et salg av Heltne Nilsen til X millioner trenger ikke være så dumt, for det er jo nå man har muligheten til å kanskje kunne lokke til seg gode spillere.

twu
twuInnlegg: 10649
09.07.18 16:23

Greit nok å være en selgende klubb til utlandet, slik er gamet. Dette blir derimot for dumt. 

En av lagets definitivt viktigste spillere skal jo naturligvis ikke gå til en dårligere og mindre klubb. Men de skal ha for forsøket

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2666
09.07.18 17:12

Jeg nekter å tro at SHN har signalisert at det er interessant med bud fra lille Horsens. Den enste grunnen måtte være om SHN ønsker å få bedre lønnsbetingelser i Brann.

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 7866
09.07.18 17:14

På den andre siden, så er det sikkert ganske bra for far og sønn å slippe trener/spiller problematikken, og snakke mer løssluppet om fotball igjen. Tror på sikt at den konstelasjonen er ganske vanskelig over tid, selv om jeg også ser Ingebrigtsen familine som et stort kontrapunkt på dette i friidrettsverdenen.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2532
09.07.18 18:55
seriemester2013: far

Totalt feil, Heltne Nilsen har vært en av Branns viktigtste spillere helt siden han kom for 3 år siden, hvis det skulle ha noe å si så er det som med mange andre spillere at han blir bedre av å spille med sin far som trener.

Hadde vært fullstendig krise for Brann å miste denne spilleren nå for noen skarve millioner. Han har vært en av seriens beste spillere, kanskje bare bak sin kaptein på Brann laget. 

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 13274
09.07.18 18:59

Alle trodde RBK, Brann eller Molde ville avgjøre eliteserien 2018.

Men det ble altså Horsens. Tar en rød pølse for den.

(Innlegget ble redigert 09.07.18 19:00)

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 6249
09.07.18 21:11

En middelhavsfarer i Danmark er interessert i en av Brann sin viktigste spiller. En serie A klubb i Italia kjøpte en benksliter i Rosenborg. Verden er forskjellig sett utenfra i de to klubbene.

RickiBK
09.07.18 21:13
PerryAndre: En middelhavsfarer i Danmark er interessert i en av Brann sin viktigste spiller. En serie A klubb i Italia kjøpte en benksliter i Rosenborg. Verden er forskjellig sett utenfra i de to klubbene.

I grunnen et meget godt bilde ;)

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 13274
09.07.18 21:17

Hvis Horsens stikker av med Nilsen jr. så må Brann seriøst vurdere å høyne skambudet på Løkberg. Kanskje de skeier helt ut og legger 320 000 på bordet nå?

(Innlegget ble redigert 09.07.18 21:18)

RickiBK
09.07.18 21:28
Solvgutt1: Brann ligger på førsteplass, Ranheim på fjerde. De er ikke vår nærmeste konkurrent og avstanden blir nok bare større etterhvert.

Time will sjåvv

AxelRudi
AxelRudiInnlegg: 1576
09.07.18 22:11
Solvgutt1: Brann ligger på førsteplass, Ranheim på fjerde. De er ikke vår nærmeste konkurrent og avstanden blir nok bare større etterhvert.

Tull. Nå har vi hørt dette fra bergensere i flere måneder om at Ranheim er deres største konkurrent, så da får dere jaggu stå for det også. :) 
Tabellplasseringen er nok nærmere når sesongen er over.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg