Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Champions League 1.kval-runde: Valur-Rosenborg

NYTT TEMA
KongOjo
KongOjoInnlegg: 2290
11.07.18 23:49
RickiBK: lyver

Nah ikke helt hvis du titter på Sivert/Horsens tråden.

Men shit au. Denne tråden kan vi godt bruke til det den skal handle om... Er du Kåre In eller Out Ricki? 

RickiBK
RickiBKInnlegg: 68049
11.07.18 23:50
dalagubbe: Når RBK ser så dårlig ut, hva skal man kalle resten av røklet i ES da, norsk fotball er rævva, likevel så sitter det fremdeles noen forståsegpåere høyt oppe i systemet og påstår vi ikke er rævva..

Så sant så sant. 

Jeg gremmes. 

Xavi7
Xavi7Innlegg: 1654
11.07.18 23:50

Jaja. Bør jo kunne ta dette hjemme RBK men vet aldri. RBK er ikke et monster lengre. For mange luksusspillere. 

_roffe_
_roffe_Innlegg: 6441
11.07.18 23:51

Å gå fra Krotia-England kampen til dette greiene her kan sammenlignes med en skikkelig flott kveld med mangev gode kalde øller hvor man tilslutt ender opp med en kroppsvarm-daff-ølskvett før sengs..

(Innlegget ble redigert 11.07.18 23:52)

RickiBK
11.07.18 23:52
KongOjo: Nah ikke helt hvis du titter på Sivert/Horsens tråden. Men shit au. Denne tråden kan vi godt bruke til det den skal handle om... Er du Kåre In eller Out Ricki?

Jeg er RBK-supporter, og overlater til dyktige mennesker i brakka å ta seg av vurderinger rundt akkurat det. 

Sånn initielt så gir jeg i grunnen ikke Kåre skylda for å få ti spillere på skadelista, hvorav halvparten tilhørende i en soleklar startoppstilling. 

Så kan man jo selvfølgelig undre seg på om ikke en dyktig nok trener burde forberedt saker og ting også på et slikt scenario. 

Jeg regner med Kåre sitter tryggere enn LAN. 

RickiBK
11.07.18 23:53
Xavi7: For mange luksusspillere.

Definisjonen din på slike er?

dzk
dzkInnlegg: 11822
11.07.18 23:55
_roffe_: Å gå fra Krotia-England kampen til dette greiene her kan sammenlignes med en skikkelig flott kveld med mangev gode kalde øller hvor man tilslutt ender opp med en kroppsvarm-daff-ølskvett før sengs..

Kan sammenliknes med å tro at du har dratt med den bra dama hjem fra byen, men for å så våkne dagen derpå og oppdage at du har hatt tidenes ølbriller.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9184
11.07.18 23:59
Xavi7: Jaja. Bør jo kunne ta dette hjemme RBK men vet aldri. RBK er ikke et monster lengre. For mange luksusspillere

Du har helt rett i at vi ikke er et monster lenger, men at vi har for mange luksusspillere i beste fall kun en bitteliten del av forklaringen. 

KongOjo
12.07.18 00:02
RickiBK: LAN

Det tror ikke jeg, og en nogen overraskende kommentar etter du kommer med ett sjeldent fornuftig innlegg. 

At LAN sitter mer utrygt enn Kåre er hinsides å mene, det tror jeg faktisk du mener selv også. Brann er 2 poeng foran ett RBK lag etter over halvspilt sesong. En Brann tropp som til sammen kostet 10 mill, til sammenligning kostet RBK floppen Trondsen 15 mill.

Tror du er en av veldig, veldig få her inne som mener at Kåre sitter tryggere enn Brann sin trener, tror det er få RBK supportere enn deg som kan mene noe sånt pr. dags dato. 

supergunners10
supergunners10Innlegg: 2020
12.07.18 00:02

Kåre veldig ærlig på at det ikke blir CL-gruppespill. Liker det, man bør være ærlige, men selvfølgelig ha ambisjoner. 

(Innlegget ble redigert 12.07.18 00:03)

MyWays
MyWaysInnlegg: 3704
12.07.18 00:03

Du vil ikke ta et standpunkt altså, Ricki?! Er ikke det litt feigt? Jeg tenker at om du har litt baller mellom beina så sier du det du mener, og om Kåre og gjengen har litt baller så tåler de å høre hva fansen synes. 

Å avslutte med å skrive at Kåre sitter tryggere enn LAN er bare utrolig teit. For det første er det irrelevant, for det andre er det bare feil. Med det økonomiske utlegget RBK har hatt, og kommer til å ha, på det mannskapet tror jeg at man sikkert krever veldig mye mer i RBK enn det man gjør i Brann. 

Men tapere finner selvfølgelig alltid en unnskyldning.

MyWays
12.07.18 00:06
KongOjo: Tror du er en av veldig, veldig få her inne som mener at Kåre sitter tryggere enn Brann sin trener,

Han mener selvfølelig ikke det. Men så lenge han scorer litt på trollbarometeret så smiler han nok godt i barten.

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2409
12.07.18 00:07

Valur!!!

Rusten
RustenInnlegg: 676
12.07.18 00:07

Kan jo være en fordel å begynne å investere i spillere som virkelig er sulten på seire og ikke avdanke gamle stjerner som ser seg fornøyd med et oppholdssted før karrieren tar slutt.

KongOjo
12.07.18 00:11
MyWays: trollbarometeret

Han har rent ned en hver en tråd om Brann de siste rundene, skal bli spennende å se hva som skjer nå. Virker som han er litt mer på alerten, bare koselig det. Dette forumet går dunken når det blir slutt på slike finurlige typer. 

MyWays
12.07.18 00:16
KongOjo: Dette forumet går dunken når det blir slutt på slike finurlige typer.

Tja.. sikkert gøy med litt skitkasting frem og tilbake. Men forumet går dunken den dagen slikt dominerer.. 

KongOjo
12.07.18 00:18
MyWays: skitkasting

Ja, begynner å bli mye nå fra visse her inne. Men kanskje Valur klarte å lure de i stillhet. 

Fritz_
Fritz_Innlegg: 11761
12.07.18 09:00

Dette tar nok RBK i returen. Men uansett viser det at norsk Eliteserie ikke er all verden for tiden. Vi skal dog ikke glemme at RBK slo ut et lag som Ajax forrige sesong. Det var vel ganske bra egentlig? 

MyWays
12.07.18 10:02
Fritz_: Vi skal dog ikke glemme at RBK slo ut et lag som Ajax forrige sesong. Det var vel ganske bra egentlig?

Det gjorde de, og det er jo bra. Litt på samme måte som at det vil være bra av Valur å slå ut Rosenborg. Molde gikk også videre fra gruppespillet i EL med gruppeseier, i konkurranse med Fenerbahce, Ajax og Celtic i 2015.

Så norske lag har jo hatt noen gode resultater de siste årene også. Men jeg synes det blir litt dumt når folk blir sjokkert etter slike resultater som RBK og Molde presterte i går. Marginene er små i toppfotball, og det kreves 100% innsats hele tiden mot slike lag. 

(Innlegget ble redigert 12.07.18 10:03)

lsklars
lsklarsInnlegg: 62819
12.07.18 10:09

Et morsomt resultat vi alle kan leve med. 

Rusten
12.07.18 10:50
MyWays: Men jeg synes det blir litt dumt når folk blir sjokkert etter slike resultater som RBK og Molde presterte i går. Marginene er små i toppfotball, og det kreves 100% innsats hele tiden mot slike lag.

Marginene er små i "toppfotball"? Dette er ikke toppfotball!

Molde taper mot et pub-lag fra Nord Irland som ikke en gang har starta serien, og RBK trodde de skulle på feriekoloni. Det er ganske sjokkerende at to lag med såpass overlegne budsjetter i forhold til motstander ikke klarer å være bedre forberedt til disse oppgjørene, selv med skader.

RickiBK
12.07.18 12:44
KongOjo: Det tror ikke jeg, og en nogen overraskende kommentar etter du kommer med ett sjeldent fornuftig innlegg.

Ta bare akkurat det som hva du innerst inne vet at det var ;)

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8332
12.07.18 12:49
RickiBK: Ta bare akkurat det som hva du innerst inne vet at det var ;)

Ojo-boyyoen  på vgd er som en utsultet stortorsk fra nord som har rotet seg bort i et VM i skreifiske.

Han biter på alt, og tror alt er mat. Lar seg "provosere" av alt, men kommer likevel tilbake for å bite på agnet på nytt, dag etter dag.

Fascinerende!

=)

RickiBK
12.07.18 12:50
MyWays: Du vil ikke ta et standpunkt altså, Ricki?! Er ikke det litt feigt? Jeg tenker at om du har litt baller mellom beina så sier du det du mener, og om Kåre og gjengen har litt baller så tåler de å høre hva fansen synes.

Enkelte ting holder jeg for meg selv, og spørsmålet om Kåres posisjon er akkurat en slik. 

Feigt? 
Nei, i grunnen ikke. Til det så anbefaler jeg deg å lese opp litt på historien som kan tenkes å ligge bak min holdning i akkurat dette spørsmålet. 

Essensen er denne: Trenersparking er sjelden den endelige løsning, og benyttes helst der det er åpenbart at det er treneren som er den direkte årsaken. 

Som jeg ellers skrev til Ojo, så kunne du ta den plasseringen av tryggheten til LAN i en skuff med mange klyper salt. 

Hva tapere eventuelt skulle føle eller mene om unnskyldninger, får nesten du ta deg av. Tapernes felt der jeg ikke har noen erfaring. Men moro å se at du går ut med så høy fane..... 

(Innlegget ble redigert 12.07.18 12:51)

Rusten
12.07.18 14:34
RickiBK: Trenersparking er sjelden den endelige løsning, og benyttes helst der det er åpenbart at det er treneren som er den direkte årsaken.

Hvis spillerne på egen hånd ikke klarer å vinne kamper mot desidert dårligere motstand, så er det treneren sitt ansvar å motivere laget når det virkelig gjelder. Dersom treneren ikke klarer dette, så vil det være bedre å for laget med et trenerskifte.

Treneren trenger ikke være direkte årsak til nederlag, men tilliten til treneren blir tynnslitt hvis resultatene stagneres over lengre tid. Jeg tror at spillerne, lagledelse og supportere nå ser at Kåre har gjort en grei jobb, men at han ikke vil være mannen som RBK satser videre på i fremtiden. 

Med tanke på den søpla av motstandere RBK møter i Eliteserien, så er det ikke mye å rope hurra for. 

Vil bli veldig overrasket om vi ikke ser et trenerskifte allerede neste sesong

(Innlegget ble redigert 12.07.18 14:43)

Hepp1971
12.07.18 14:51

Søpla? Kanskje RBK og RBK-fansen bør gjøre noe med holdningen sin vs andre lag, vise litt mer ydmykhet og respekt? For faktum er at RBK ikke er bedre enn de nærmeste konkurrentene og kan, i likhet med Brann og Molde, tape for samtlige ES-lag, bortsett fra Sandefjord, som har gått helt i oppløsning. Det er rett og slett fryktelig provoserende når "dere" går ut omtaler andre som "rævva", når laget ikke er bedre enn dere innbiller dere at det er.

Rusten
12.07.18 16:59
Hepp1971: Søpla? Kanskje RBK og RBK-fansen bør gjøre noe med holdningen sin vs andre lag, vise litt mer ydmykhet og respekt? For faktum er at RBK ikke er bedre enn de nærmeste konkurrentene og kan, i likhet med Brann og Molde, tape for samtlige ES-lag, bortsett fra Sandefjord, som har gått helt i oppløsning. Det er rett og slett fryktelig provoserende når "dere" går ut omtaler andre som "rævva", når laget ikke er bedre enn dere innbiller dere at det er.

RBK er da ikke mitt lag, jeg er oppvokst et steinkast fra Åråsen og holder selvsagt med LSK, men det vil ikke si at jeg synes de spiller bra fotball. De tilhører resten av søpla i Norsk fotball.

Vi har en bredde på 16 lag i vår toppdivisjon der alle kan slå alle, og sånn skal det ikke være. Helt greit at topplagene kan tape, men så jevnt som det er nå skal det ikke være. Ranheim som dukket opp fra intet er 4 poeng bak RBK... helt håpløst.

For å kunne bli en bedre fotballnasjon så mener jeg at Forbundet må sette helt andre regler der de tvinger klubbene til å satse og investere i norsk rekruttering, fremfor å å gå den enkle veien ved å importere halvdårlige spillere som tar opp plassen i en kort periode før de går videre. 

Se hva Island med sine 300 000 innbyggere har gjort med sine talenter før de sendte dem videre.

KongOjo
12.07.18 19:13
Kurtkanon2: provosere

At du indirekte innrømmer at du er ett troll er noget overraskende.

Forresten, blir ikke provosert selv om man svarer på VGD. Bare å se på ES tabellen og det er RBK betalte for Anders Trondsen så får man seg en helvetes latterkule. 

Hepp1971
12.07.18 19:21

Rusten, du har et poeng, men NFF må blant annet ta hensyn til regler utformet av EØS og kan nok ikke innføre et eget tak på antall utlendinger, dessverre. MEN, NFF kunne kanskje kjørt incentiver til de klubbene som er flinkest på egenrekruttering og benyttelse av unge, norske spillere. Øremerkede midler, som ikke skal brukes på halvdårlige utlendinger, i neste omgang.

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8332
12.07.18 23:19
KongOjo: At du indirekte innrømmer at du er ett troll er noget overraskende. Forresten, blir ikke provosert selv om man svarer på VGD. Bare å se på ES tabellen og det er RBK betalte for Anders Trondsen så får man seg en helvetes latterkule.

Faaaaaaaaaaast fiiiiiiiisk!!!!!!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg