Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Nybergsund - Fram Larvik. 11v8.

NYTT TEMA
Floflofloflo
FlofloflofloInnlegg: 1955
12.07.18 16:52

Lørdag 14/7 kl. 1600
2.div avdeling 1

Fram Larvik har måttet gjøre kutt i stallen pga. økonomiproblemer og har nå i tillegg fått mye skader. De søkte om å få utsatt kampen mot Nybergsund, noe de ikke fikk innvilget da det ikke gies utsettelse pga. skader.

Fram Larvik kunne altså stilt fullt lag ved å ta inn juniorspillere, men trener Petter Belsvik vil spare dem ydmykelsen for å ikke ødelegge selvtilliten dems fullstendig.

TV2 har skrevet en sak

Kjempeflott om noen vet om denne kampen sendes noen steder, enten via noen nettavis eller annet.

Hva slags resultat forventer dere? Mitt tips er 14-0.

Hvis Larviksgutta klarer å score ville det vært et lite mirakel.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 19292
12.07.18 17:10
Floflofloflo: Fram Larvik kunne altså stilt fullt lag ved å ta inn juniorspillere, men trener Petter Belsvik vil spare dem ydmykelsen for å ikke ødelegge selvtilliten dems fullstendig.

For et amatøropplegg. Tenk å faktisk stille med bare  7(!) utespillere + keeper, i stedet for å fylle opp med juniorspillere. Latterlig. Vålerenga har da et lag i den divisjonen hvor de stort sett stiller med juniorspillere. 

dzk
dzkInnlegg: 12198
12.07.18 17:25
InDeilawetrust: Tenk å faktisk stille med bare  7(!) utespillere + keeper, i stedet for å fylle opp med juniorspillere. Latterlig. Vålerenga har da et lag i den divisjonen hvor de stort sett stiller med juniorspillere.

Nå er nok juniorene til Vålerenga på et helt annet nivå enn Fram sine. 

Jeg ser poenget til Belsvik, men jeg mener at man bør stille med det sterkeste laget man kan uansett i en tellende kamp av respekt for de andre lagene i divisjonen. Målforskjell kan bli avgjørende, både for Fram og Nybergsund. 

Hadde jeg vært Belsvik så hadde jeg satt på juniorene og hyperdefensiv 5-4-1 eller noe.

lsklars
lsklarsInnlegg: 67515
12.07.18 18:01

Disse juniorene er liksom ikke klare for dette nivået. Hvor gamle er de egentlig? 12? 

JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 9843
12.07.18 18:25

Lurer egentlig på hvor oppbyggende det er for selvtilliten til disse Fram-juniorene at de ikke blir "funnet verdig" en plass på laget selv når laget bare har 8 mann tilgjengelig?

Huff- min sympati supporterene til en klubb i kaos!

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 36610
12.07.18 18:28

Hadde jeg vært juniorspiller i Fram hadde jeg ikke akkurat sett på dette som en tillitserklæring..

Xavi7
Xavi7Innlegg: 2299
12.07.18 18:38

Uff dette er ikke bra. Men G19-laget er meget svakt, spiller 3 div i Vestfold. Mulig dette er et 01-02 lag da.

Champis
ChampisInnlegg: 1037
12.07.18 18:48
Xavi7: Uff dette er ikke bra. Men G19-laget er meget svakt, spiller 3 div i Vestfold. Mulig dette er et 01-02 lag da.

Såpass, ja da skjønner jeg uttalelsene om at de juniorene ikke er klare for det nivået.

Det sagt, så tør jeg sette en del penger på at Fram stiller fulltallig til kamp. Enten med et par juniorer som holder ok nivå, noen fra støtteapparatet, fra G16-laget e.l. Jeg er ganske sikker på at dette utspillet er noe Belsvik gjør for å vekke sympati/forståelse som et desperat forsøk på å få folk til å forstå at kampen burde utsettes. De har liksom ikke noe å tape på å si dette, selv om de tenker at de skal spille med 11 mann. 

Lilleborg
12.07.18 18:51
Xavi7: Uff dette er ikke bra. Men G19-laget er meget svakt, spiller 3 div i Vestfold. Mulig dette er et 01-02 lag da.

Det er uansett IKKE bedre å stille med 8 mann kontra å fylle opp med juniorspillere. Ærlig talt.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2615
12.07.18 19:23

Her må det være mulig å tippe på resultat vel? Tippe at Nybergsund vinner med mer en 7-8 mål minst kanskje. Noen som vet om noen sider som tilbyr slik betting på denne matchen? 

Thpe
ThpeInnlegg: 32965
12.07.18 19:26
Champis: Såpass, ja da skjønner jeg uttalelsene om at de juniorene ikke er klare for det nivået.

17-åringer kan ikke spille 45 min i allmektige PostNord...?

Med mindre det er fullstendig breddefotball det juniorene driver med/satser på, så er det jo bare idiotisk å ikke slippe dem til.

Thpe
ThpeInnlegg: 32965
12.07.18 19:27
KongOjo: Her må det være mulig å tippe på resultat vel? Tippe at Nybergsund vinner med mer en 7-8 mål minst kanskje. Noen som vet om noen sider som tilbyr slik betting på denne matchen?

Alle bookmakeres tradere har nok kjent til dette en stund nå... blir neppe noe gaveodds å få her.

Eller, neppe odds i det hele tatt!

Cobi
CobiInnlegg: 57842
12.07.18 19:33

Her skaffer vel Fram seg to skader/«skader» og får kampen avbrutt?

(Innlegget ble redigert 12.07.18 19:33)

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2615
12.07.18 19:37
Thpe: gaveodds

Du sier vel noe der. Skulle laget en sånn pakkedeal ett selskap til nye spillere, "få 300 i odds på at Nybergsund vinner med mer enn 10 mål" 

Spahob
SpahobInnlegg: 9714
12.07.18 19:43

Vil si det er ganske pinlig for Larvik om de ikke har 3-4 juniorspillere som kan gå inn og gjøre en ålreit jobb i 2.div. 

Laberget
LabergetInnlegg: 281
12.07.18 19:51

Regner med at TV2 har fyldig dekning av denne kampen, slik den er omtalt. Så var det dette med 7(?) utespillere da, ja...den skal få henge litt i lufta. Fram er etter mitt syn egentlig ikke noen fattig klubb, de eier sine egne baner.

Klubbens område på Torstrand ble kjøpt for 1 krone av Fritz Michael Treschow (første æresmedlem) i 1912. Det er solgt unna noe, men tomteprisen er det ingenting i veien med. Spørsmålet er hvordan klubben skal satse: Allianseidrettslag? Bare satsing på elitefotball? 

Larvik er Vestfolds største kommune, arealmessig. Når Ranheim klarer seg bra i ES burde Fram kunne klart det samme. Det blir påstått at Fram burde slåes sammen med Turn, men det har blitt forsøkt før med Larvik Fotball, som gikk dukken. Tønsberg forsøkte det samme med FK Tønsberg, men nå er de en konkurrent med Eik. Sandefjord har vel til en viss grad lykkes, selv om de ligger på bånn av ES. 

Selv om Fram skulle tape mot Sundet, er det mulig å få rettet opp en del i etter ferien. Følg med!

sexxes
sexxesInnlegg: 12151
12.07.18 19:52
Thpe: Med mindre det er fullstendig breddefotball det juniorene driver med/satser på, så er det jo bare idiotisk å ikke slippe dem til.

Det er vel nettopp fullstendig breddefotball juniorene driver med. På G16 ser det ut som man kun stiller med 7er lag.

Uansett mener jeg man i det minste kunne spurt spillerne, og samtidig forklare dem hva som venter dem. Så kunne man si om noen svarer ja. 

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 19292
12.07.18 20:17

«Forklare dem hva som venter dem» høres ut som om de er sperret inne i en grotte og må dykke for å komme seg ut. Det er snakk om å spille en kamp i 2.div!

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2829
12.07.18 20:22

Tøft uansett å kjøre igang kamptråd for lag nedover i disjonene! Kudos!

sexxes
12.07.18 20:24

På Belsvik kan det høres ut som det er i samme kategori.

Floflofloflo
12.07.18 22:31
Laberget: Regner med at TV2 har fyldig dekning av denne kampen, slik den er omtalt.

Håper den sendes på en eller annen nettavis. Spilles samtidig som Belgia - England så om man kunne hatt på begge kampene hadde det vært fint. 

KaiserBeckenbauer
KaiserBeckenbauerInnlegg: 5
12.07.18 22:49
Cobi: Her skaffer vel Fram seg to skader/«skader» og får kampen avbrutt?

Tenkte samme tanke selv. Spekulere Fram i å få avlyst kampen ?

Hva skjer da ?

Blir den spilt på nytt seinere fra tidspunktet som den ble stoppet ?

Det kan jo ikke være noen gode eller dårlige grunner til å stille med 8 spillere til kamp...

https://www.fotball.no/lov-og-reglement/spilleregler/spilleregler2/#143670

"En kamp kan ikke starte eller fortsette hvis et lag består av færre enn 7 spillere (inklusiv målvakt).

Hvis et lag består av færre enn syv spillere da en eller flere spillere bevisst har forlatt spillebanen, skal spillet ikke avbrytes, og fordel grunnet overtall skal tillates. 

Når spillet har stoppet kan kampen ikke settes i gang igjen dersom det ene laget er færre enn 7 spillere "

Veldig rart opplegg dette....

Barks
BarksInnlegg: 10957
12.07.18 22:50
Floflofloflo: Håper den sendes på en eller annen nettavis.

Kampen streames på Amedias portal Norgessporten. Er en rekke lokalaviser som inngår der. Du trenger abonnement hos en av avisene der for å kunne se kampen.  

(Innlegget ble redigert 12.07.18 22:50)

KaiserBeckenbauer
KaiserBeckenbauerInnlegg: 5
12.07.18 22:55

Denne sendes på flere regionaviser som er tilknyttet Amedia, bla Østlendingen, Østlands-Posten, Tønsberg blad +++

Som nevnt over :)

(Innlegget ble redigert 12.07.18 22:55)

Champis
ChampisInnlegg: 1037
13.07.18 01:23
Thpe: Med mindre det er fullstendig breddefotball det juniorene driver med/satser på, så er det jo bare idiotisk å ikke slippe dem til.

Er vel nettopp det det er. Svakeste juniornivået. Men som sagt, de bruker nok heller noen av de enn å stille åtte mann.

Laberget
13.07.18 04:01
KaiserBeckenbauer: Denne sendes på flere regionaviser som er tilknyttet Amedia, bla Østlendingen, Østlands-Posten, Tønsberg blad +++

https://www.op.no/postnord-ligaen/direktesending/nybergsund-il/nybergsund-fram-larvik/v/5-91-18631

Bytt ut op.no med ditt Amedia abonnent og du er ringside. 7 skal opp mot 11. Galskap? Dette er Fram!

Laberget
13.07.18 05:19

Rettelse: 8 mot 11. Overraskelser kan komme. Heia Fram!

Lilleborg
13.07.18 08:00

Hvordan kan et lag som Fram med ambisjoner ha et så svakt juniorlag?

Floflofloflo
13.07.18 18:33
Lilleborg: Hvordan kan et lag som Fram med ambisjoner ha et så svakt juniorlag?

De fleste som har litt å fare med søker vel heller mot Odd eller Sandefjord som begge er like i nærheten. Tror nok området er ganske tømt for talenter.

sexxes
13.07.18 18:47

Joda, men Fram er jo svake i forhold til de fleste andre lagene i området også.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester