Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mye fotball på TV2 fra høsten.

NYTT TEMA
Korgutt
KorguttInnlegg: 11037
13.07.18 22:30

Kampanje melder at fra høste av så sitter TV2 på rettighetene til Premier League, Nations League, Europa League samt EM- og VM-kvalifisering. I tillegg får de vise enkelte kamper i CL. Selv tror jeg at dette kan bli dyrt for forbrukerne når 1 aktør sitter på såpass mange rettigheter. Hva tror dere? Er dette et gode for de fotballinteresserte? Eller vil det koste mer enn det smaker?

https://kampanje.com/medier/2017/09/tv-2-snapper-europa-league-rettighetene-fra-discovery/

Kent
KentInnlegg: 118178
13.07.18 22:36

Kostet alt for mye fra før av.

Ikke rart folk streamer andre steder. 

GMartino
GMartinoInnlegg: 2015
13.07.18 22:37

Ikke betalt noe what so ever for sånt surr

Windsor
WindsorInnlegg: 6635
13.07.18 22:50

Om det blir dyrt eller ei kommer nok an på hva du er interessert i. For de som er interessert i hele pakka bør totalprisen bli veldig grei i forhold til hva du får.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 5829
13.07.18 22:51

TV2 skal ikke få ei krone fra meg. Ferdig snakka.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 5829
13.07.18 22:56
Windsor: Om det blir dyrt eller ei kommer nok an på hva du er interessert i. For de som er interessert i hele pakka bør totalprisen bli veldig grei i forhold til hva du får.

Jeg hadde en diskusjon på Twitter med noen av TV 2 folka. De hevdet at TV2 var best på fotball og folk gjerne betalte for et godt produkt.

Sjefan
SjefanInnlegg: 13132
13.07.18 23:10

Grusom pris for et ræva produkt som Sumo faktisk er.

Kent
13.07.18 23:13

Kjenner jeg TV2 rett må du betale for hele pakka uansett hva du er interessert i. 

GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 77365
13.07.18 23:43

Vi er allerede med på å sponse TV2 gjennom skatteseddelen selv om de ikke tar sin rolle som kommersiell allmennkringkaster på alvor. Denne konsesjonen bør opphøre snart mtp hvor mye dritt vi er med på å finansiere til det som i utgangspunktet skal være en privat aktør.

caliblue
caliblueInnlegg: 12153
13.07.18 23:45

Mange som er kjappe med konkludere her.

Artikkelen i åpningsinnlegget sier at det blir en økt satsing på TV2 Sportskanalen. Som jo er for gratis å regne.

I tillegg ble det allerede når TV2 sikret seg deler av rettighetene for CL bekreftet at TV2 vil sende disse kampene på sine åpne kanaler.

Jeg klarer heller ikke å se for meg at de skal gjemme bort landskamper, enten det er Nations League eller kvalikkamper, på dyre betalingskanaler. Det er det ikke marked for.

Antar at landslagssatsningen og EL blir noe a la hva det har vært hos Discovery. Hvor de antatt mest interessante kampene går på åpne kanaler, mens resten gjøres tilgjengelig på Sumo.

For TV2 er vel det viktige at de kan forbli et must hos tv-leverandører så de kan få godt betalt av Riks-TV, Get, Canal Digital o.l. Ikke ulikt hvordan Viasat og Discovery har vokst de siste par årene.

At en kanal sikrer seg masse rettigheter er ikke nødvendigvis negativt. I England nå er PL-rettighetene delt mellom to betalingskanaler og fra neste sesong har Amazon kjøpt rettighetene for to runder. Bl.a. skal alle kamper på Boxing Day kun vises på Amazons streamingstjeneste.

I dag kom i tillegg nyheten om at Eleven Sports har sikret seg de engelske rettighetene for Serie A. Fra før har de rettighetene for La Liga. Og de har fortsatt ikke lansert noen kanaler for det engelske markedet. De skal sette opp en helt ny streamingstjeneste. Ingen vet hva de får og ingen vet hva det koster. Men skal du se Messi og Ronaldo må du punge ut.

GiPazzini_85
13.07.18 23:49

Caliblue:

Absolutt ingenting er "gratis" med TV2 og de "åpne" kanalene til TV2 gjør TV-abonnementene rådyre, uansett om det er gjennom Get, CanalDigital eller hva man har. TV2 spiser for store deler av kaka der og har drevet opp prisene i en årrekke.

Kent
13.07.18 23:51

Rådyre?

Får vel et basic TV-abonnentene for en hundrings eller to. 

Korgutt
13.07.18 23:55

caliblue. Du har gode argumenter. Men jeg mener å huske at da TV2 mistet rettighetene for Eliteserien for noen år siden så var konkurransetilsynet straks på pletten og mente at dette var sunt for konkurransen i markedet. Er du ikke redd for at TV2 skal bli bortimot enerådende på fotballrettigheter her i Norge? Er vel bare Eliteserien og OBOS de snart ikke har.

caliblue
14.07.18 00:06
GiPazzini_85: Absolutt ingenting er "gratis" med TV2 og de "åpne" kanalene til TV2 gjør TV-abonnementene rådyre, uansett om det er gjennom Get, CanalDigital eller hva man har. TV2 spiser for store deler av kaka der og har drevet opp prisene i en årrekke.

TV2 vil nok ha sin del av kaka, naturlig nok, men jeg klarer ikke helt å se hva som gjør de verre enn alternativene.

Her går det i grunnpakken til Riks-TV til 499/mnd. Der er det etter hvert mye inkludert. Bl.a. 4 Viasport-kanaler, Eurosport-kanalene (+-kanalene inkl), HBO Nordic osv. Mye der kunne vært kutta ut for å senke prisen før man gikk løs på TV2-kanalene.

Royu
RoyuInnlegg: 7946
14.07.18 00:10

Norge fornekter seg ikke.
Mangler bare noe opplegg hvor Discovery tar Serie A, Viasat tar La Liga mens TV2 tar Bundesliga eller noe i den duren. 

Fotball til folket. Heisann!

Nei her blir det nok en annet platform i år. Svensk viaplay har vel CL, PL og La Liga. Litt usikker på hva slags rettigheter BBC sitter med dette året.

caliblue
14.07.18 00:16
Korgutt: Du har gode argumenter. Men jeg mener å huske at da TV2 mistet rettighetene for Eliteserien for noen år siden så var konkurransetilsynet straks på pletten og mente at dette var sunt for konkurransen i markedet. Er du ikke redd for at TV2 skal bli bortimot enerådende på fotballrettigheter her i Norge? Er vel bare Eliteserien og OBOS de snart ikke har.

Seertallene mente i alle fall at det var sunnere med norsk fotball på TV2 enn hos Discovery.

Det er fortsatt konkurranse. Så det holder. Viasat sitter fortsatt med rettighetene til nesten alle CL-kampene. De har også hatt både spansk og italiensk fotball.

Discovery droppet tysk fotball for å satse på norsk fotball. I tillegg virker det som de helt har sluttet å sende aldersbestemte mesterskap som "alltid" har gått hos Eurosport.

caliblue
14.07.18 00:25

Det som irriterer meg mest om dagen er fotballen de har rettigheter til men ikke viser på tv.

Viasat har vel dansk fotball, men de er bare tilgjengelig gjennom Viaplay. Selv om de har masse sportskanaler som stort sett viser gamle kamper i repriser.

TV2 har rettighetene for Allsvenskan, men de fleste kampene er tilgjengelig kun gjennom Sumo. Selv om de har Premium-kanalene surrende uten å vise noe vettugt.

Til uka har Eurosport rettighetene for Rosenborgs CL-kvalik. Men den går eksklusivt på Eurosport Player. Det hjelper ikke at jeg har 14 Eurosport-kanaler på tven her. Samma greia når de har vist EL og landskamper.

GiPazzini_85
14.07.18 00:43

Caliblue: 

Problemet er at vi allerede forer dem gjennom skatteseddelen og likevel blir de de dyreste kanalene i forskjellige kanalpakker. Ikke slipper man unna TV2s kanaler heller.

Korgutt
14.07.18 11:51

caliblue. Er det ikke Viasat som sitter på rettighetene til kvaliken i CL? Kan vel tenkes at de har lagt inn forbud mot å vise kampen til Rosenborg på åpen kanal?

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13655
14.07.18 23:47
caliblue: Artikkelen i åpningsinnlegget sier at det blir en økt satsing på TV2 Sportskanalen

TV2 skal i tillegg lansere en ny sportskanal, så kan være noe blir lagt der også. Tror som deg at tilbudet vil bli forholdsvis likt slik som Discovery gjør det i dag.

Abonnerer ikke på player nå og har ingen planer om å abonnere på sumo fremover.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg