Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kåre Ingebrigsten har fått sparken!

NYTT TEMA
AxelRudi
AxelRudiInnlegg: 1622
20.07.18 17:57
Thecokeman: AxelRudi, det er ikke noe som helst som tydet på at utviklingen plutselig skulle snu etter 2 år med negativ utvikling. Vi får aldri vite, men sjansen for at det plutselig skulle snu igjen nå er minimal. Når styret kom til konklusjon at Kåre ikke var rett mann lenger er det riktig å bryte samarbeidet og starte konkrete samtaler med aktuelle kandidater med det samme.

Jeg ser gjerne litt bak og ser på årsakene til den manglende utviklinga.

Når Kåre kom satte han ting på plass, og utnytta en del ekstremt ubenyttet spisskompetanse som allerede var i spillerstallen.

Ole, som var på vei til Viking, ble sendt fra ytterst på benken og inn i den sentrale rollen få er bedre i. Han er ikke erstattet. Kanskje har ikke Kåre fått de han har ønsket der, hvem vet? At Konrandsen ikke funker ser vi alle, men Kåre kan ikke gå ut og si det offentlig, om han er den beste han har fått.

Jonas ble omskolert til en etterhvert kanongod høyreback, som linka med Pål på høyre og Mike, til tider Midtsjø som indreløper.
Den høyresida sto for ekstremt mye av det offensive vakre spillet i 2015, og delvis 2016. Så forsvant folk.

De har ikke blitt erstattet på noen som helst måte. Først nå med Trondsen, har man en som er litt Oles spillertype.
Hedenstad er ikke i nærheten av Jonas, og Mike er halve av seg selv, mest sansynlig fordi høyresida ikke er like bra.
Pål er skadeutsatt. Vi har ingen spillertype som Midtsjø, de nærmeste er vel ironisk nok trondsen som er ment som anker, og Levi, som er uprøvd ving.

DET er årsaken til den manglende utviklinga spillemessig.
Ole, Midtsjø, Jonas. Samt at Pål sliter, og Mike er mindre god da systemet ikke funker like bra.

Ta med ekstreme skadeplager på nøkkelspillere i år, så er det ikke så lett å forvente utvikling.

Så kommer spørsmålene:

Ville noen andre lyktes bedre enn Kåre med dette matriellet?
Fikk Kåre de spillerne han ville som erstattere?
Hvis ikke, hvem har da skylden? Stig Inge? Koteng?
Finnes det i heletatt spillere vi kan få tak i, som vil passe like godt inn med en gang? Kanskje bruker Trondsen en sesong på å finne rollen sin og spillet flyter bedre?

Det får vi jo aldri vite.
Å skylde på manglende utvikling blir alt for enkelt om man ikke ser på årsakene.

(Innlegget ble redigert 20.07.18 18:03)

PEF_1973
PEF_1973Innlegg: 1696
20.07.18 17:59

Er vel kun Giske som kan løfte Rosenborg nå. Han tilbes jo nærmest som Odin.

Skal sies at RBK under KI har vært noe underpresterende den siste tiden, men usikker på om de ikke burde ventet et par uker. 

Sjansen for å slå Celtic har vel neppe blitt bedre av Koteng-One-Man-One Club-showet i går.

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 8791
20.07.18 18:01
Rockets_AA: Akkurat dette er et argument jeg ikke følger. Det som virkelig hadde vært uprofesjonelt var om de hadde jobbet bak ryggen på Kåre og funnet en ny trener samtidig som han var uvitende.

Neh, det går en fin linje her.  Man sonderer alltid markedet for å finne ut om det faktisk er noen bedre alternativer der ute. De få gangene man sparker manageren/treneren uten å ha gjort det, er når det er åpenbart at h*n har mistet all form for styring og er en negativ innflytelse. 

I Rosenborg sitt tilfelle vil det være fullstendig galskap å sparke Ingebrigtsen uten å et bedre alternativ klart. 

Ergo vil jeg si at dette er fullstendig galskap, og at flere kommer til å gå

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 19382
20.07.18 18:01

Kåre er den som har ansvaret for inn og ut når det kommer til spillere. Bjørnebye er en hjelper, et stabsmedlem. Koteng bestemmer pengesekken. Blir for lett for min del å unnskylde Kåre sin manglende utvikling på det, en del av hans ansvar er å sørge for at de spillerne vi mister blir erstattet på en fornuftig måte.

Rockets_AA
20.07.18 18:03
Slikkepott: Neh, det går en fin linje her. Man sonderer alltid markedet for å finne ut om det faktisk er noen bedre alternativer der ute. De få gangene man sparker manageren/treneren uten å ha gjort det, er når det er åpenbart at h*n har mistet all form for styring og er en negativ innflytelse. I Rosenborg sitt tilfelle vil det være fullstendig galskap å sparke Ingebrigtsen uten å et bedre alternativ klart. Ergo vil jeg si at dette er fullstendig galskap, og at flere kommer til å gå

Nei. Det ville vært fullstendig uprofesjonelt og grunn til å kaste Koteng om han begynte å gå bak ryggen på treneren for å finne et alternativ.

De har alltid en liste med noen navn på i tilfelle det skulle skje noe med hovedtreneren, men i dette tilfellet var det ingen realistiske navn de har jobbet med.

Nå kjøper de seg tid gjennom sommeren her sånn at når man går inn i den viktige høsten så kan man ha en ny trener klar. Timingen er ikke så dårlig som mange skal ha det til.

Anelka2
Anelka2Innlegg: 18140
20.07.18 18:03

Godt innlegg Axelrudi. Det virker som enkelte bare tror at det er å skru på en knapp også blir denne «utviklinga» det gnelles om bare bedre. Spillerne er ikke roboter,de har forskjellige ferdigheter og nivåer,og de byttes ut mye oftere nå enn på 90-tallet. Sier seg selv at det da er utfordrende nok å holde nivået konstant oppe evt enda høyere da.

AxelRudi
AxelRudiInnlegg: 1622
20.07.18 18:07
Anelka2: Godt innlegg Axelrudi. Det virker som enkelte bare tror at det er å skru på en knapp også blir denne «utviklinga» det gnelles om bare bedre. Spillerne er ikke roboter,de har forskjellige ferdigheter og nivåer,og de byttes ut mye oftere nå enn på 90-tallet. Sier seg selv at det da er utfordrende nok å holde nivået konstant oppe evt enda høyere da.

Det er jo så enkelt som å se på hvordan det går med nordiske klubber som "makser" en sesong i Europa med en spillergruppe, mister stjernene, og så sakker rolig akterut ned til vanlig nivå.

Som Midtjylland uten Sisto osv.. Var ikke så lett å finne en ny i kjelleren til naboen.

bjelar
bjelarInnlegg: 2340
20.07.18 18:08
johab: Helt komplett umulig for meg å forstå hvorfor spillerne valgte å gå ut med en slik pressemelding. Hvordan skulle det liksom tjene klubben?

Jeg trodde i hvert fall, etter at sjokket hadde lagt seg, at den eneste mulige grunnen til å gi Ingebrigtsen sparken var at spillerne må ha uttrykt mistillit.

Det er vel det som spillerne ikke vil ha på seg.

Nå fremstår det jo som en total brainfart av styret. 

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 28836
20.07.18 18:08

Jeg tror rett og slett det er CL-eventyret som kommer og hjemsøker RBK. Man ble vant til sene høstkvelder med hymnen på Lerkendal. 

Og selv om noen mener at det ikke er vanskeligere å komme inn nå enn før så er det min mening at det er mye vanskeligere. Det virker som UEFA i frykt for en europeisk fellesliga med de største klubbene forsøker å bruke CL til å holde den ligaen fra livet. Serievinnercupen har blitt til The big 5’s Super League. 

EL er ikke en dårlig erstatning og pengene er ikke så verst der heller. Og der har jo RBK gjort det ganske så bra?

Så for meg er denne sparkingen helt spinnvill. Kåre har levert varene. Så enkelt er det. 

Og dette kommer RBK til å slite med en god stund. Spesielt om ikke den mye treneren leverer fra dag 1. Alt annet enn seriegull, cupgull og EL-gruppespill bør tvinge styret til å gå. 

RBK er en medlemsklubb skryter man ofte av, er dette virkelig medlemmenes vilje? Det tror jeg ikke. 

(Innlegget ble redigert 20.07.18 18:12)

Nøkkelknipe
NøkkelknipeInnlegg: 1677
20.07.18 18:09

Mye tider på at styret hadde mistet tilliten til Kåre for lenge siden. Da hadde det vært bedre timing å sparke han etter Brann-kampen. I stedet lot de nærmest som om de ga Kåre sjansen til å rette opp inntrykket i sommer gjennom å endre opplegget, noe han også gjorde. Helt håpløs situasjon for Kåre dette som hadde fått sparken nesten uansett hva han foretok seg her. 

Rockets_AA
20.07.18 18:13
PapaSmurf: RBK er en medlemsklubb skryter man ofte av, er dette virkelig medlemmenes vilje? Det tror jeg ille.

Aldri opplevd tilhengere så delte. Veldig mange støtter opp om denne sparkingen, veldig mange synes det er helt krise.

Ny situasjon. Aldri kjedelig å følge Rosenborg i alle fall.

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8741
20.07.18 18:14
Rockets_AA: De har nok dårlig samvittighet ovenfor Kåre. Føler for å vise han støtte i en vanskelig tid.

Du har skrevet så mye fornuftig i denne tråden at jeg skylder deg tomler for flere dager framover. Beklager at jeg ikke har flere igjen.

Hverken spillerne eller Kåre har levert varene utviklingsmessig i halvannet år. Så enkelt er det faktisk.

At folk som ikke vil RBK vel helst ville at vi skulle beholdt Kåre, sier sitt...

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8741
20.07.18 18:16
Thecokeman: Spørs om det ikke har vært for behagelig å være spiller i Rosenborg de siste årene.

I-N-N-E-R-B-L-I-N-K

Og da er vi tilbake til Eggens kommentar om manglende intensistet og stayerevne i kampene....

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 9909
20.07.18 18:17
Zanick: Du har ikke fått med deg at RBK knapt har utspilt et eneste Eliteserie-lag de siste par årene? Det er utelukkende jevne kamper, med noen hederlige unntak. Det holder ikke å vinne serien når man spiller ræv.
''Ikke en spiller blir lenge i norske klubber om de lykkes, selv ikke i RBK.'' Hansen, Reginiussen og Jensen har vært i RBK i årevis. Alle de har vel blitt kåret til årets spiller i Eliteserien. Så det forekommer.

Nei om de lykkes i RBK, er ikke det samme som om at de er veldig gode spillere, nivået i ES er så dårlig at det går helt flott så lenge de hevder seg der, så kan de forbli i ES og spille fast der. Det er de som virkelig lykkes, skårer masse mål, har en slepen teknikk og fart som andre bedre klubber med en gang går etter, de forlater norske klubber ekstremt raskt med løfter om gode kontrakter økonomisk. Det er dette som har endret seg så enormt siden Eggen var trener der oppe, han er så gammel og satt at han tror at RBK kan bygge et lag av ekstremt gode spillere som kan hevde seg i Europa over tid.

Det går ikke! De har idag agenter som straks sender meldinger rundt til alle storklubbene om det er et potensiale der som de kan utnytte for den "lille" slanten de må betale for slike spillere.

Det er spillermaterialet over hele fjøla i ES som gjør at ES lag sliter i Europa, på 1990 tallet klarte Eggen å overtale de til å bli, mange spillere som ble i RBK alt for lenge, fordi de ikke lot seg lokke av gode proffkontrakter. De kontraktene i dag er blitt ekstrem mye bedre idag på grunn av pengemakten i de største klubbene i Europa, ja selv Kina kan lokke med ekstreme summer om du er god nok.

Man kan heller ikke laste spilleren for at de vil ut heller, de kan da bare på første kontrakt tjene summer som gjør at de har sikret fremtiden sin resten av livet økonomisk.

Dette er den nye virkeligheten i ES, og dette har pågått en stund.

En god trener kan få mye ut av et lag i ES, men han kan ikke trylle! Du møter ikke de beste i Europa med "gråstein" og organiserer deg til seier lenger.

Dewaz
DewazInnlegg: 23423
20.07.18 18:18
Rockets_AA: Aldri kjedelig å følge Rosenborg i alle fall.

Ja, sånn bortsett fra når de spiller kamper.

Rockets_AA
20.07.18 18:18

Hehe. Touche.

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 22061
20.07.18 18:21
AxelRudi: Jeg ser gjerne litt bak og ser på årsakene til den manglende utviklinga.

Da bør du kanskje også se på Kåre sin forvandling når det gjelder mentalitet? For det er der forklaringen ligger. Når han kom var han sprudlende, full av energi og et klart ønske om offensiv fotball. Dessverre snudde han totalt på et tidspunkt. Spesielt det siste året har han minnet ekstremt mye om forgjengeren, med uttalelser som eksempelvis at det ikke lenger er mulig å slå lag 5-0 og at 0-0 bort mot Valur ville vært et veldig godt resultat. 

Kåre gikk fra å følge Eggens prinsipper til punkt og prikke til han av en eller annen merkelig grunn fant ut at defensiv trygghet var det viktigste. At utviklingen i angrepsspillet da går den veien høna sparker er jo ikke rart. Han fikk også flere klare beskjeder om at sånn fotball vil vi ikke ha i Rosenborg, men klarte ikke eller ville ikke gå den veien igjen når han hadde overbevist seg selv om at hans opplegg var den nye vinen. 

Se på uttalelser og utførelser på banen fra da han ble ansatt til nå det siste året, forskjellen er så enorm at det er ikke til å tro. 

Poengene dine kunne forsåvidt vært gode om Kåre ønsket å spille Rosenborg-fotball, men det gjorde han ikke de siste par sesongene. Men et par ting synes jeg uansett ikke er riktig. Konradsen er ikke et godt argument, da det er Kåre som har tviholdt på han sentralt helt til i sommer. Svensson ble vel også faktisk omskolert av Perry, ikke Kåre. Selv om den endelige avgjørelsen om at han var back ble tatt mens Kåre satt. I tillegg er det selvfølgelig hovedtreneren som bestemmer hvilke spillere han vil ha, sportslig leder gjør jobben med å skaffe spillerne. 

Skulle det snudd måtte Kåre igjen endret sin oppfatning av hva han tror på og det virka å være umulig med de seneste uttalelsene rundt Valur-kampene. 

Mirage
MirageInnlegg: 21128
20.07.18 18:22

Var det ikke Ingebrigsten som var så klar på at Rosenborg skulle ut i Europa og markere seg der? Gått fra det, til at han er overrasket over at han får sparken når Rosenborg har gått fra å dominere Eliteserien uten å gjøre noe i Europa, til å være like dårlige i Europa som før, og dårligere i hjemlig serie. Da ryker man før eller siden.

Nøkkelknipe
20.07.18 18:24
Rockets_AA: Aldri opplevd tilhengere så delte. Veldig mange støtter opp om denne sparkingen, veldig mange synes det er helt krise.

Om sparkingen er riktig vil tiden vise, men timingen er i beste fall merkelig. Det burde enten skjedd tidligere i sesongen dersom tilliten til Kåre var fullstendig borte eller etter sesongen hvis styret var villige til vise Kåre mer tillit. Det hadde vært mer enn nok tid til å finne en ny trener etter sesongen hvis underholdningsverdien ikke steg betraktelig med Kåre utover høsten. Nå gambler de virkelig med denne sesongen med en midlertidig trener som neppe er bedre enn Kåre med tanke på støtten Kåre har i spillergruppa. 

Rockets_AA
20.07.18 18:24

Jo, Kåre selv la lista i vinter med å si at nå holder det ikke å kvalle til ecup, nå skulle de gå videre fra gruppespillet.

F.R.O.G
20.07.18 18:25
PapaSmurf: eg tror rett og slett det er CL-eventyret som kommer og hjemsøker RBK. Man ble vant til sene høstkvelder med hymnen på Lerkendal.  Og selv om noen mener at det ikke er vanskeligere å komme inn nå enn før så er det min mening at det er mye vanskeligere. Det virker som UEFA i frykt for en europeisk fellesliga med de største klubbene forsøker å bruke CL til å holde den ligaen fra livet. Serievinnercupen har blitt til The big 5’s Super League.  EL er ikke en dårlig erstatning og pengene er ikke så verst der heller. Og der har jo RBK gjort det ganske så bra?

Det er blitt ekstremt vanskelig, bare det at RBK i neste runde møter et så bra lag som Celtic sier mye, de har en sjanse her fordi de er utenfor sesong nå, men allikevel de har et veldig mye bedre lag en RBK kan drømme om, men de er som sagt utenfor sesong, og et RBK lag mitt i sesongen og i form kan klare det med maksimal uttelling, tipper sjansen er ca 30%.

De store pengene i Europa gjør at dette er blitt så mye mer vanskelig, mange har forsterket sine lag så mye mye mer med tanke på å klare en CL plass, med de økonomiske fordelene som er enorme dette medfører.

Rockets_AA
20.07.18 18:28
Nøkkelknipe: Om sparkingen er riktig vil tiden vise, men timingen er i beste fall merkelig. Det burde enten skjedd tidligere i sesongen dersom tilliten til Kåre var fullstendig borte eller etter sesongen hvis styret var villige til vise Kåre mer tillit. Det hadde vært mer enn nok tid til å finne en ny trener etter sesongen hvis underholdningsverdien ikke steg betraktelig med Kåre utover høsten. Nå gambler de virkelig med denne sesongen med en midlertidig trener som neppe er bedre enn Kåre med tanke på støtten Kåre har i spillergruppa.

Jeg tenkte litt sånn først jeg også, men etter å ha summet meg litt så har jeg landet på at timingen ikke er så dårlig som mange skal ha det til.

For det første er det nå de store ligaene har pause og markedet for utenlandske trenere av en viss kapasitet er mye mer tilgjengelig nå enn de er i desember til februar.

For det andre så var det riktig å gi Kåre sjansen denne sesongen, la han vise at de kan spille mer underholdene og angrepsrettet spill, noe han selv også sa var et klart mål. Dette har feilet fullstendig dessverre.

For det tredje så er det fortsatt en stund til serien starter opp igjen, og vi har en lang vei igjen i ecup-kvalikken. Det gir Coolen/evt ny trener sjansen til å gjøre noe med en gang.

Dessuten er det sånn at tillitt er noe man enten har eller ikke har. Kåre hadde per definisjon tilliten i styret helt til styremøtet ble avholdt før Valur-kampen. Da oppleves bruddet såklart som ganske hardt, men det er nok det eneste rette å gjøre.

Thecokeman
20.07.18 18:29
PapaSmurf: Og selv om noen mener at det ikke er vanskeligere å komme inn nå enn før så er det min mening at det er mye vanskeligere.

Regner med du sikter til meg, men da bør du faktisk lese hva som skrives. Det var du som påstod det var nærmest umulig for norske klubber å ta seg til CL, selv med Klopp, Guardiola eller Zidane som trener.

Jeg poengterte at det er det ikke, fordi motstanden vi kan møte er samme som tidligere, kanskje med unntak av seriemesteren i eks Nederland (som jo ikke er umulig å slå ut). Men det er noen færre plasser å slåss om. Altså, vi møter litt tøffere motstand tidlig, men i en playoff er det motstand på omtrent samme nivå som tidligere. Det er som jeg skrev i går ikke umulig for en god utgave av den norske seriemesteren å slå ut Celtic eller Olympiakos. 

F.R.O.G
20.07.18 18:29
Mirage: Var det ikke Ingebrigsten som var så klar på at Rosenborg skulle ut i Europa og markere seg der? Gått fra det, til at han er overrasket over at han får sparken når Rosenborg har gått fra å dominere Eliteserien uten å gjøre noe i Europa, til å være like dårlige i Europa som før, og dårligere i hjemlig serie. Da ryker man før eller siden.

Om det er listen RBK skal ligge for klubben sin, må de også forsterke enormt, med summer til trener og spillere som vil brekke ryggen på de om de ikke lykkes, det er haken her. Bare ansette en ny trener på sparebudsjett som de aller fleste andre ES klubbene gjør, med ditto spillerstall vil ikke løse dette problemet RBK har med sine ambisjoner.

Brann forsøkte seg med Norling, en trener med gode meritter før og etter Brann, men som trynte så vanvittig med Brann i to sesonger, fikk sparken og inn med en trener som klarte å få en spillergruppe til å yte, organisert, men akk så kjedelig fotball i mange kamper, men det holder til ES. Fysikk og defensiv organisering og du kommer veldig langt i ES, men mot turbo lagene fra Europa? De river det hele i stykker i løpet av en omgang eller to.

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 8791
20.07.18 18:32
Rockets_AA: Nei. Det ville vært fullstendig uprofesjonelt og grunn til å kaste Koteng om han begynte å gå bak ryggen på treneren for å finne et alternativ. De har alltid en liste med noen navn på i tilfelle det skulle skje noe med hovedtreneren, men i dette tilfellet var det ingen realistiske navn de har jobbet med. Nå kjøper de seg tid gjennom sommeren her sånn at når man går inn i den viktige høsten så kan man ha en ny trener klar. Timingen er ikke så dårlig som mange skal ha det til.

lol.

Rockets_AA
20.07.18 18:32

Vi kvalifiserte oss til Europa League i fjor. Lista i år lå på at vi skulle videre fra gruppespill. Det var Kåre selv som kommuniserte ut dette.

Det er ambisiøst, men samtidig viste Molde for to-tre år siden at det er mulig.

Thecokeman
20.07.18 18:34
Rockets_AA: Jeg tenkte litt sånn først jeg også, men etter å ha summet meg litt så har jeg landet på at timingen ikke er så dårlig som mange skal ha det til. For det første er det nå de store ligaene har pause og markedet for utenlandske trenere av en viss kapasitet er mye mer tilgjengelig nå enn de er i desember til februar. For det andre så var det riktig å gi Kåre sjansen denne sesongen, la han vise at de kan spille mer underholdene og angrepsrettet spill, noe han selv også sa var et klart mål. Dette har feilet fullstendig dessverre. For det tredje så er det fortsatt en stund til serien starter opp igjen, og vi har en lang vei igjen i ecup-kvalikken. Det gir Coolen/evt ny trener sjansen til å gjøre noe med en gang. Dessuten er det sånn at tillitt er noe man enten har eller ikke har. Kåre hadde per definisjon tilliten i styret helt til styremøtet ble avholdt før Valur-kampen. Da oppleves bruddet såklart som ganske hardt, men det er nok det eneste rette å gjøre.

Jeg er også helt enig i dette etter å ha fått summet meg siden i går. 

arkles
arklesInnlegg: 7031
20.07.18 18:35
Thecokeman: Da bør du kanskje også se på Kåre sin forvandling når det gjelder mentalitet?

Rosenborg kommer til å spise trenere med den organisasjonen og de kravene som stilles..

Sportslig leder _ Stig Inge - dott

Daglig leder : Tove Dyrhaug - organisasjon, økonom,  "dame"

Styreleder med all makt,pub-kunnskap til fotball og urealistiske krav - Koteng..

Håpløst å jobbe under disse forhold..

snakkes om Geir bakke f.eks - han spiller "kjedelig" fotball når det trengs og hadde vært ute i løpet av seks måneder..

Det hadde vært en grei kalibrering for koteng & co å tatt en kikk på årets vm, men hvis man lever på eggens bravader så stikk gjerne hodet i sanden.. bedre for oss andre

F.R.O.G
20.07.18 18:36
Thecokeman: Regner med du sikter til meg, men da bør du faktisk lese hva som skrives. Det var du som påstod det var nærmest umulig for norske klubber å ta seg til CL, selv med Klopp, Guardiola eller Zidane som trener. Jeg poengterte at det er det ikke, fordi motstanden vi kan møte er samme som tidligere, kanskje med unntak av seriemesteren i eks Nederland (som jo ikke er umulig å slå ut). Men det er noen færre plasser å slåss om. Altså, vi møter litt tøffere motstand tidlig, men i en playoff er det motstand på omtrent samme nivå som tidligere. Det er som jeg skrev i går ikke umulig for en god utgave av den norske seriemesteren å slå ut Celtic eller Olympiakos.

Det er her du tar feil! Du er inne på det, du sier litt tøffere motstand, jeg sier det er mye mye bedre motstand. De har med pengene som råder forsterket mye, de har meget gode lag  i forhold til ES lagene i forhold til før. Umulig er det ikke, fordi tidspunktet kvalliken på er veldig på de norske lagene sin side, men selv med dette er det veldig vanskelig. Det å satse på dette, vil være helt vanvittig, det må da være mer som en bonus om man klarer det.

Om man da ikke tar stor økonomisk risiko et par år, får inn gode spillere med god lønn( noe som er en selvfølge, du får ikke tak i gode spillere til dårlig lønn lenger) Det samme gjelder på trenerfronten. Ingen trenere med ambisjoner og talent satser på ES i flere år. Får de gode tilbud fra andre klubber i Europa forsvinner de like fort som spillerne.

Nøkkelknipe
20.07.18 18:40
Rockets_AA: Dessuten er det sånn at tillitt er noe man enten har eller ikke har. Kåre hadde per definisjon tilliten i styret helt til styremøtet ble avholdt før Valur-kampen.

Det er dette jeg stusser litt over. Hadde han virkelig tillit frem til Valur-kampen? På meg kan det fremstå som de egentlig hadde mistet troen på Prosjekt Kåre for en stund siden, men likevel lot han få fortsette på nåde, selv om Kåre kom med lovnader om bedring. Skjønner at Kåre opplevde dette som et hardt slag i trynet.

Ellers frembringer du gode argumenter. Det er i alle fall positivt at markedet for utenlandske trenere er større når vi først har kommet i den situasjonen at vi trenger ny trener. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg