Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvem blir ny RBK-trener?

NYTT TEMA
Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 13744
21.07.18 21:24
Solvgutt1: Det spesielle i denne situasjonen er at spillergruppa virker ganske knust over sparkingen.

Hvis de i kampene mot Celtic fremstår som en gjeng hengehuer uten energi, så bør de fjernes en etter en ved sesongslutt. De spiller for seg selv, laget, klubben og fansen, og ikke for Koteng og styret.

Er det ikke full gøts i kampene mot Celtic er de ikke verdt en dritt - og det jeg håper jeg de er inderlig klar over.

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 7844
21.07.18 21:30
Folkflesk: Hvis de i kampene mot Celtic fremstår som en gjeng hengehuer uten energi, så bør de fjernes en etter en ved sesongslutt. De spiller for seg selv, laget, klubben og fansen, og ikke for Koteng og styret. Er det ikke full gøts i kampene mot Celtic er de ikke verdt en dritt - og det jeg håper jeg de er inderlig klar over.

Nå snakker du som om motivasjon er noe man kan slå av og på alt etter hva man ønsker. Hadde vært strålende om man bare kunne slå på maks motivasjon og energi og gi full innsats og handle med full selvtillitt når man ønsket.

Men sånn er det jo ikke.

Zanick
ZanickInnlegg: 4826
21.07.18 21:50

Solvgutt1 er en menneskekjenner uten like. Analysert Coolen til fingerspissene basert på 5 min pressekonferanse.

Rambo er jo uansett en ypperlig energispreder.

Folkflesk
21.07.18 22:44

Det er allerede bestemt en eller annen plass i Bergen at vi er en gjeng demotiverte hengehuer, så det er bare å gi opp dette. Og sikkert også Ranheim-kampen med det samme. Men hjemme mot Stabæk 11.8 skal vi iallefall prøve å rane til oss ett poeng. 

(Innlegget ble redigert 21.07.18 22:44)

DuncanE
DuncanEInnlegg: 262
22.07.18 04:50
Solvgutt1: Du tror han er den neste Pep Guardiola

Hvor f... har jeg skrevet det? Jeg føler meg rimelig sikker på at han er svært midlertidig. Kanskje ser vi en ny trener inn allerede i neste uke. Poenget er vel heller din fullstendige mangel på innsikt. Både i dette og alt annet som omhandler norsk fotball. Når du konkluderer kan man med stor grad av sikkerhet hevde at det motsatte er tilfelle. Du, som ser behov for å etablere en ny tråd hver bidige gang Brann vinner en kamp og hver gang RBK taper poeng. Nå har du sett 2 minutter av en pressekonferanse med Rini Coolen og vet umiddelbart at fyren er talentløs. 

All hat and no cattle.

Xavi7
Xavi7Innlegg: 2146
22.07.18 08:53

Av trenere med norsk pass så er det bare tre som er kapable til å løfte RBK:

Åge Hareide, Ståle Solbakken og Fagermo.

Andre gode kandidater med nordiske pass er Valikari, Hamrén, Morten Olsen, Heimir Hallgrimson og Lars Lagerbäck.

Her ligger lista. Det er dette nivået man snakker om for å ha mulighet til å løfte RBK utover det Kåre gjorde. Fellesnevner for alle disse er at de er meget sterke ledere, som greier å håndtere en spillergruppe til beste for resultatene. Ingen klippekort i den gjengen her.

Jeg sier ikke at jeg tror kandidaten er blandt disse, men dette er nivået.

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2759
22.07.18 10:31

Fagermo????!!!! Hehe!

Folkflesk
22.07.18 13:53
Xavi7: Åge Hareide, Ståle Solbakken og Fagermo.
Andre gode kandidater med nordiske pass er Valikari, Hamrén, Morten Olsen, Heimir Hallgrimson og Lars Lagerbäck.

Regner med at det med Fagermo var en spøk. Blant de andre så tror jeg det kun er Valikari og kanskje Hamren og Olsen som er aktuelle.

Men et navn som er nevnt som sies å være aktuelt ved siden av Valikari er Hjulmand, treneren til Nordskjælland.

De andre du nevner tror jeg det bare er å glemme, av ulike grunner.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9663
22.07.18 14:06

Ikke ofte Hepp skriver noe fornuftig, men Fagermo? Det er vel bare Morten Olsen som virkelig er aktuell av de som nevnes? Hareide og Valikiari kanskje, men jeg tror finsken er for urutinert og Hareide vil nok fortsette i Danmark. Forresten, Hareide spiller jo ganske kjedelig med Danmark, men er han en pragmatisk trener og kan spille morsom offensiv fotball også? Jeg mener å huske at han gjorde det med oss i 2003 og også forsøkte det med Norge.  

Resten er uaktuelle, enten fordi de er ansatt andre plasser, og/eller er for dårlige eller ikke spiller fotball slik vi ønsker å spille. Dette inkluderer i aller høyeste grad Hamren. 

(Innlegget ble redigert 22.07.18 14:06)

Eksberten
EksbertenInnlegg: 23710
22.07.18 17:11
trøndergutten: Resten er uaktuelle, enten fordi de er ansatt andre plasser, og/eller er for dårlige eller ikke spiller fotball slik vi ønsker å spille. Dette inkluderer i aller høyeste grad Hamren.

Heimir har vel utviklet den islandske spillet noe siden han overtok. At de ikke lykkes i VM skyldes i stor grad at for mange spillere har slitt med skadeproblemer i vinter. Har nettopp sagt opp, og det hadde han nok ikke gjort om han hadde andre trenerjobber i sikte.
Om han er riktig mann for Rosenborg, er kanskje tvilsomt.

Xavi7
Xavi7Innlegg: 2146
22.07.18 18:24

I "gamle dager på Forumet" så var dt vel alltid en eller annen som satt tett på RBK som kunne bidra med spennende  info, men disse virker å være borte. Alle skjønner at RBK har en trener på gang.

fusion
fusionInnlegg: 2316
22.07.18 22:19

Ryktes Ronald de Boer på rbkweb. 

qbah
qbahInnlegg: 46344
22.07.18 22:26

Er vel for å ordne en avtale for bror sin.. :-)

qbah, blir ikke overrasket i hele tatt om vi drar opp en nederlender (eller to) til opp av hatten som ny trener.

(Innlegget ble redigert 22.07.18 22:27)

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 22060
22.07.18 22:40

Vi henter vel neppe en uten (hoved)trenererfaring. 

Everenga
EverengaInnlegg: 4412
22.07.18 23:00

Allardyce, kom igjen'a gi'n en sjanse :DD

Everenga
22.07.18 23:08
fusion: Ryktes Ronald de Boer på rbkweb.

Ronald? Som aldri har hatt en hovedtrenerjobb? artig 

fusion
fusionInnlegg: 2316
22.07.18 23:21
Everenga: Ronald? Som aldri har hatt en hovedtrenerjobb? artig

Var visst i Trondheim i dag, uvisst hvorfor. Kan jo være en representant for noen andre også. 

Eller så var han bare på ferie. ;)

Thpe
ThpeInnlegg: 32509
22.07.18 23:31

Sier det igjen, Thomas Christiansen.

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8741
22.07.18 23:39
Thpe: Sier det igjen, Thomas Christiansen.

Jaha?

Thpe
ThpeInnlegg: 32509
23.07.18 00:00
Kurtkanon2: Jaha?

Mitt forslag :)

thewaterfall
thewaterfallInnlegg: 3063
23.07.18 00:15
fusion: Var visst i Trondheim i dag, uvisst hvorfor. Kan jo være en representant for noen andre også.

Var å sjekka ut forholdene for både seg og broren, for å skape minst mulig støy?

Ikke vet jeg, men det er vel liten tvil om at Frank på papiret er å foretrekke men han er vel også mye vanskeligere (hvis det i det hele tatt er mulig) å få tak i.

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8741
23.07.18 01:46
Thpe: Mitt forslag :)

Har du epostadressen til Bjørnebye? Send ham et tips.

filibuster
filibusterInnlegg: 3602
23.07.18 02:21
Solvgutt1: Sist vi hadde en trener som funket så hadde vi en sportssjef som skulle lede Brann til CL og mente at Mjelde ikke holdt mål.

Den beskrivelsen ligner vel veldig på det som Koteng driver på med i dag. Forskjellen er at Koteng er styreleder mens RBH "bare" var sportssjef. 

Men Koteng har et lite stykke igjen enda før han kan overta tronen for idiotiske fotballavgjørelser. RBH holder enda den med god margin mtp at han kvittet seg med Helstad 2 uker før mesterligakvalik mot Marseille, der vi røk hårfint ut og erstatter Ludvigsen bommet på alt han fikk av sjanser (og det var faktisk endel). Og like etterpå det famøse håndtrykket til Ighalo. Koteng må gjøre noen sprell for å overgå det.

Pugachev
PugachevInnlegg: 13299
23.07.18 02:54

Arne Erlandsen

Flammen2
Flammen2Innlegg: 4108
23.07.18 04:18

Albert Stuivenberg. Eller Ricardo Sá Pinto, det hadde vært gøy.

(Innlegget ble redigert 23.07.18 04:21)

vadefugl
vadefuglInnlegg: 40685
23.07.18 06:43

Få inn Solskjær. Og etterpå krever vi ham sparken fordi fotballen ikke er RBK. 

Everenga
23.07.18 07:24
thewaterfall: Ikke vet jeg, men det er vel liten tvil om at Frank på papiret er å foretrekke men han er vel også mye vanskeligere (hvis det i det hele tatt er mulig) å få tak i.

Frank oppfyller kriteriet om underholdende spillestil men to av 3 av hans hovedtrenerjobber har resulotert i sparken etter hhv 70 og 85 dager. 

sparkie
sparkieInnlegg: 1576
23.07.18 09:34

Jeg vil anta at Koteng & co har satt opp noen kriterier den nye treneren må inneha. Håper iallefall det, for dem sin skyld og oss supportere. Og disse kriteriene må selvsagt være på nivå over det Kåre kunne bidra med. Hvis ikke bekrefter man at sparkinga var lite gjennomtenkt (som den kanskje uansett er).

Basert på historien, mener jeg følgende kriterier må være tilstede hos den nye treneren:

- Tidligere trent klubb på tilsvarende (eller helst større) størrelse som RBK

Og her kan vi bare glemme Valakari, Fagermo og alle de andre som har hederlige resultater med mindre klubber. Om jeg hadde spilt Tufte IL fra 5. div til 2. div så hadde vært strålende. Men jeg hadde neppe hatt ryggrad og pondus til å trene en toppklubb som skal kjempe i Europa. Dette kommer gjennom erfaring.
Eksempler: Jan Jønsson. Vant med Stabæk. Falt igjennom i en storklubb. Samme med Perry (vant 2 div med Ranheim). De må kunne takle stort press, stjernespillere, kravstort publikum, etc.

- Vunnet seriegull i en liga minst like stor som Eliteserien

Her traff de godt med Hamren. Den ble to seriegull med svensken. Han visste umiddelbart hva som krevdes for å vinne gull. Nå var det ikke akkurat gladfotball denne mannen leverte, men dog - han visste hva som krevdes for å ta poeng. Vi tapte én eneste seriekamp på to sesonger. Det ligger mye taktikk og psykologi i egenskapen i det å vinne serien. Eksempelvis vinne på dårlige dager, kapre poeng når man blir overkjørt, osv.

- Ledet lag i europacup, helst Champions League

Skal RBK ta steget videre og ut i Europa, kreves det erfaring nettopp på dette området. Nils Arne og spillerne hadde ikke denne nødvendige erfaringen. Men etter å fått øvet seg i 6-7 år, kom den sakte med sikkert og 8 (?) strake sesonger i CL fulgte.
Nå har jo Koteng bekreftet at Kåre ikke skulle få denne muligheten til å skaffe denne erfaringen, så da må man jo anta at det ansettes en trener som innehar dette. Alt annet ville jo vært merkelig!!

Når man så oppsummerer dette, vil jeg påstå at man absolutt ikke vasser i alternativer her. Iallefall ikke i Norge.
Måtte vel være Solskjær, Solbakken eller Deila. Noen andre?
Og jeg er ikke sikker på om jeg ville sett noen av disse på linja, for å si det sånn. Dessuten har vel alle disse floppet når det har kommet til stykket.

Så nei Koteng, her har du jaggu et godt stykke arbeid foran deg.

Mitt stalltips får bli at de kjapt møter en blindvei og så ender det med at de drar opp den sedvanlige jokeren: PERRY !!! 

sparkie
sparkieInnlegg: 1576
23.07.18 09:37

Noen som for øvrig kjenner til statusen til "Mister Bad Timing", Trond Sollied? Han har vært min favoritt iallefall ved 3-4 tidligere treneransettelser. Ref wiki har han ikke trent noe siden 2013 (tyrkisk lag).

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 16903
23.07.18 10:45

Marit Breivik. Lokal og har masse internasjonal erfaring. Riktignok i håndball, men jeg tror ikke det betyr så mye. Håndball er omtrent som fotball bare med hendene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg