Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

LASK - LSK [Europa League]

NYTT TEMA
lsklars

lsklars
25.07.18 21:25

LSK har planer om å vinne EL i år, og ferden starter mot LASK i Linz, Østerrike i morgen.

Følg med på LSKs vei i Europa og Jørgen sin første kamp som LSK-trener.

Torsdag, 19:45. Tv2 Sportskanalen. 

Art-Vandelay

Art-Vandelay
25.07.18 21:26

LASK LSK nesten samme det, forvirrende. Håper spillerne vet hvilke lag de spiller på.

supergunners10

supergunners10
25.07.18 21:26

Taper mot Molde i finalen dog.

Nødutgang

Nødutgang
25.07.18 21:33

Håper de møter et engelsk lag sånn at tusener av anglofile nordmenn kan dra til Åråsen og skrike til dommeren på cockney-engelsk.

lsklars

lsklars
25.07.18 21:39

Og vinneren her har en gulrot i vente. Da møter man trolig Besiktas.

Forøvrig er oddsen på LASK 1.40 og LSK 7.50 i morgen, så ingen tvil om hvem som har favorittstemplet. 

Johnsli

Johnsli
26.07.18 00:02

LASK-spillerne spiller med linzer for å unngå forvirring, er nok derfor de er såpass store favoritter.

MadBum

MadBum
26.07.18 00:14

Jeg skal slukke tørsten med en LASK-edrikk under kampen i morgen 

supergunners10

supergunners10
26.07.18 00:23

Har en kompis som seriøst kommer til å heie på Liverpool mot Molde selv om han er født og oppvokst i Molde. 28 år gammel. Har hatt mange diskusjoner med han angående dette, og jeg blir like forbanna hver gang.

Groundhopper

Groundhopper
26.07.18 00:40
supergunners10: Har en kompis som seriøst kommer til å heie på Liverpool mot Molde selv om han er født og oppvokst i Molde. 28 år gammel. Har hatt mange diskusjoner med han angående dette, og jeg blir like forbanna hver gang.

Det blir jeg og!

Helt greit å følge et lag i utlandet for de som finner glede i det. Men jeg forstår virkelig ikke hvordan man klarer å knytte så sterke bånd til et lag som du stort sett følger fra TV-skjermen, kontra ditt lokale lag...

Kurtkanon2

Kurtkanon2
26.07.18 06:42
Groundhopper: Helt greit å følge et lag i utlandet for de som finner glede i det. Men jeg forstår virkelig ikke hvordan man klarer å knytte så sterke bånd til et lag som du stort sett følger fra TV-skjermen, kontra ditt lokale lag...

Lokalt betyr null og niks.

I dag farter folk over hele kloden via billigflyselskaper, nesten som det passer dem. Verdens beste ligaer er tilgjengelig på store flatskjermer i deres egen stue for noen hundrelapper i måneden.

Norsk møkkafotball, produsert av spillere som knapt klarer å dempe en ball, frister ikke alltid så mye.

Spesielt ikke for de som må sette seg i bilen, betale verdens dyreste bensin, bli flådd i bompenger, måtte betale dyrt for parkering, kampbillett, overpriset junkfood i pausen og på toppen får servert lungemos til hovedrett, der de er vant til indrefilet.

Må du ha overnatting i tillegg, blir summen så stor, at plusser du på en tusenlapp så kan du omtrent ta fly til England, overnatte på et hostel og se en PL-kamp med favorittlaget ditt i stedet.

Et alternativ mange velger.

Jeg vil faktisk snu problemstillingen helt på hodet. Det er utrolig at norsk fotball i det hele tatt har det tilskuersnittet vi har. Eliteserien er egentlig bare for de spesielt interesserte tullingene. Slik som meg.

Det er i tilegg for kaldt i dette landet til å sitte i ro utendørs og se fotball i store deler av tiden vi kjører sesong.

For meg er det derfor helt naturlig at rekrutteringen av ungdommer til de fleste supporterklubbene står i stampe. At enkelte tribuneseksjoner under kampene består av så mange grå hårmanker, at det kan se ut som et møte i pensjonistklubben.

Dessverre.

Vi må heller være glade for de som faktisk dukker opp, og fortsatt støtter opp om vår lokale idrett.

Everenga

Everenga
26.07.18 10:02
supergunners10: Har en kompis som seriøst kommer til å heie på Liverpool mot Molde selv om han er født og oppvokst i Molde. 28 år gammel. Har hatt mange diskusjoner med han angående dette, og jeg blir like forbanna hver gang.

Hvis han ikke har noen historie som Molde supporter så er da dette helt uproblematisk.

Everenga

Everenga
26.07.18 10:05
Kurtkanon2: Jeg vil faktisk snu problemstillingen helt på hodet. Det er utrolig at norsk fotball i det hele tatt har det tilskuersnittet vi har.

Vet ikke om det fortsatt er tilfelle, men i boka "Why England Don't Win". senere omdøpt til Soccernomics er det vel en tabell over hvor stor interessen er i forskjellige land for hjemlig fotball og Norge kommer hvis jeg husker på tredje plass. Kun slått av Skottland og Færøyene. Laaaaaangt foran England, Spania og Italia som virkelig har et patetisk oppmøte, kvaliteten tatt i betraktning.

Som du sier, når man ser PL, VM osv ved siden av norsk klubbfotball er det utrolig at noen faktisk fortsetter å gå, nivåforskjellen er latterlig.

TaDegSammen

TaDegSammen
26.07.18 12:17

Det handler jo om tilhørighet og tilgjengelighet . 

Og jeg vil påstå at enten du ser CL-finale eller en norsk 5.divisjonskamp så er fotball gøy hvis du holder med et av lagene. Det er da det blir nerve og spenning. 

Det er for eksempel uforståelig for meg hvordan Liverpoolsupportere, som det fins hundretusener av i Norge, føler seg så jævlig spesielle. Som om fotballkamper er viktigere for dem enn for andre supportere. 

Kurtkanon2

Kurtkanon2
26.07.18 12:41
TaDegSammen: Det er for eksempel uforståelig for meg hvordan Liverpoolsupportere, som det fins hundretusener av i Norge, føler seg så jævlig spesielle. Som om fotballkamper er viktigere for dem enn for andre supportere.

Jeg kan trøste deg. Du trenger ikke forstå det. De som har stått på the kop på Anfield og sunget You never walk alone, forstår det.

=)

abelao

abelao
26.07.18 13:35
lsklars: Forøvrig er oddsen på LASK 1.40 og LSK 7.50 i morgen,

Herlig. Da setter jeg to høvdinger på LSK, og finansierer borteturen til Istanbul med gevinsten.

TaDegSammen

TaDegSammen
26.07.18 14:03

Holder du med Liverpool?  Jeg tror alle som holder med andre lag enn Liverpool driter i hvordan det føles å stå i the kop. Det eneste som betyr noe er følelsen av å følge eget lag. Og grunnen til at "eget lag" for alt for mange nordmenn er Liverpool er fordi altfor mange nordmenn legger ned altfor mange penger i reiser til England slik at denne fascinasjonen kan gå i arv.

Det er egentlig litt patetisk. 

abelao

abelao
26.07.18 14:11

Meget sympatisk og ganske korrekt presentasjon av Lillestrøm, både laget, historien og byen, i Linz' lokal-TV. 

Lekker reporter, btw!

Kurtkanon2

Kurtkanon2
26.07.18 15:53
abelao: Meget sympatisk og ganske korrekt presentasjon av Lillestrøm, både laget, historien og byen, i Linz' lokal-TV.

Brukte de ordet "togstasjon"...`?

=)

MadBum

MadBum
26.07.18 15:55
Kurtkanon2: "togstasjon".

Det er noe av det første vi ser i videoen. :D Etter ca 10 sekunder

abelao

abelao
26.07.18 16:27
Kurtkanon2: Brukte de ordet "togstasjon"...`?

De brukte ordet "messeby"...

lsklars

lsklars
26.07.18 16:47

Er ventet rundt imponerende 250 fra Lillestrøm på stadion i kveld, rett og slett meget sterkt!

(Innlegget ble redigert 26.07.18 16:48)

Kurtkanon2

Kurtkanon2
26.07.18 17:14

TV?

lsklars

lsklars
26.07.18 17:21

Ja, står i åpningsinnlegget. 

RinoN

RinoN
26.07.18 17:23
lsklars: Torsdag, 19:45. Tv2 Sportskanalen

Noen som vet hva prisen er på nettet? Er på telefonen vil ikke åpne seg av en eller annen grunn. 

Kurtkanon2

Kurtkanon2
26.07.18 17:31

Blir spennende dette. Er en stund siden LSK fikk spille europacup.

fusion

fusion
26.07.18 17:33

Enkel seier til LSK dette. 

MyWays

MyWays
26.07.18 18:54

Lykke til i dag, Lillestrøm!! 

RickiBK

RickiBK
26.07.18 18:57

Vi vil ha pippippene med så langt som overhodet mulig i Europa ;)

Cobi

Cobi
26.07.18 18:59

Blir en vanskelig kamp for Bjarmann dette. Legende i begge klubber, hjertet hans må være delt i kveld.

Det samme gjelder LASK- og LSK-legendene Frigård og Riseth.

lsklars

lsklars
26.07.18 19:04

Ikke minst trenerlegenden Per Brogeland 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg