Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Litt skryt til RBK:

NYTT TEMA
Hepp1971

Hepp1971
02.08.18 10:33

Nå skal jeg for en gangs skyld gi litt ros til den klubben som irriterer meg mest her til lands og det er det at de klarer å få godt betalt for de spillerne de selv betaler relativt sett mye for, når disse blir videresolgt til det store utland. Og hvilken prestasjon det er, å få en klubb som Atalanta interessert i en såpass middelmådig spiller som Trondsen, i tillegg til at man klarte å hale ut 23 mill for benksliteren Rasmussen. Det er så man ikke tror det man ser og det stiller den håpløse lua-i-hånden-unnskyld-for-at-jeg-er-til-holdningen som hersker i Branns sportslige ledelse. Her i gården er man fornøyd så lenge man får et minimumskrav innfridd fra en drittklubb i bunnen av Superligaen.

Ikke vet jeg hva RBK gjør rett, for det er lenge siden RBK hadde et navn i CL-sammenheng, i EL drukner de sammen med en haug med andre lag, Eliteserien er en tøyseliga, med alt for mye kunstgress, men jammen klarer ikke RBK å hale ut beløp, som ville gitt Brannfansen kollektiv ereksjon. Hvem som har æren, vites ikke, om det er noen i klubben selv, eller om det er disse trønderske agentene som selger inn spillere og klarer å overbevise interessenter, men uansett er det bare å bøye seg i støvet, for på dette området imponerer skinnvestene. Kudos!

PapaSmurf

PapaSmurf
02.08.18 10:38

Eller så kan det hende at spillerne er ganske gode og at klubbene som er og speider på dem ser kvaliteter som du ikke ser.

Er spillerne gode nok så kommer millionene. 

Men det kan jo også hende at du har rett. At RBK våger å takke nei til de første budene og dermed presser opp prisen, mens f.eks. Brann ikke våger den risikoen. 

(Innlegget ble redigert 02.08.18 10:44)

Folkflesk

Folkflesk
02.08.18 10:42
Hepp1971: Kudos!

Takk for det. Det som imidlertid er litt synd er hvis Trondsen fordufter så fort vi endelig ser ut til å ha fått ham til å fungere i en midtbanerolle. Tror derfor jeg har mange med når jeg sier at jeg håper det ikke blir noe av Atalanta-overgangen. Det kan ta lang tid å finne og spille inn en ny midtbanespiller, så da blir overgangssummen en mager trøst - selv om den nok vil bli anstendig.

Enig i at Rasmussen-salget var bra. Skjønner egentlig fint lite at en italiensk klubb ville han en så svak teknikker for den summen.

(Innlegget ble redigert 02.08.18 10:44)

HLund

HLund
02.08.18 10:43
PapaSmurf: Er spillerne gode nok så kommer millionene.

Nuvel. Plenty av eksempler på spillere som har blitt solgt for millionbeløp fra Eliteserien som strengt tatt ikke har vært i nærheten av gode nok. 

Hepp1971

Hepp1971
02.08.18 11:04

Papa, Brann leder ES og det er ikke bare pga LANs genialitet, det har også noe å gjøre med at noen av spillerne holder et mer enn anstendig nivå. Men på tross av det, klarer ikke Brann å få noe som helst ut av de få overgangene man har hatt. Og 3 mill for Heltne, det er til å gråte blod av. Jeg liker Soltvedt og syns generelt sett at han har gjort en god jobb, ut fra de åletrange rammene han har, men som selger, i ordets rette forstand, der duger han ikke. Det må være en eller annen dækel i RBK-systemet, enten tilknyttet eller i, som skaper magi. 

johab

johab
02.08.18 11:09
Hepp1971: i tillegg til at man klarte å hale ut 23 mill for benksliteren Rasmussen

Salget var utrolig nok i seg selv, om ikke denne spinnville summen skulle stemme i tillegg. Hvor har du denne summen fra?

Ville tippet summen var nærmere 6 mill., eller noe sånt, men det er bare tipping fra min side.

Folkflesk

Folkflesk
02.08.18 11:16
johab: Ville tippet summen var nærmere 6 mill., eller noe sånt, men det er bare tipping fra min side.

Offisielt 1 million euro, ser jeg. 

Vet ikke helt hvor resten kommer fra (hvis det er noen "resten").

(Innlegget ble redigert 02.08.18 11:16)

CrimsonK

CrimsonK
02.08.18 11:47

Klubbens rennomé i utlandet har nok endel innflytelse på prisen. Rosenborg er den desidert største klubben i Norge, og har vært det de siste 30 årene. Og er den eneste norske klubben med et navn og rykte utenfor våre grenser.

Everenga

Everenga
02.08.18 11:49
Folkflesk: Vet ikke helt hvor resten kommer fra (hvis det er noen "resten").

Hvis du hører med Brann jfr Huseklepp så er det vel ikke sikkert med den første euromillionen heller :)

Og jada, jeg vet at Bergamo er en velstående by i Nord og Bari en kaosby i sør.

HLund

HLund
02.08.18 11:51
Hepp1971: men som selger, i ordets rette forstand

Både og. Fikk mer for Skaanes enn han strengt tatt var verdt f.eks.

Everenga

Everenga
02.08.18 11:51
CrimsonK: Og er den eneste norske klubben med et navn og rykte utenfor våre grenser.

Neeeeida, hadde et fotballspill på Amiga 500 på tidlig 90 tall der man kunne møte tre norske lag i E-cup: Molde, Moss og Hamarkamatalene (ja stavet sånn). :D

PapaSmurf

PapaSmurf
02.08.18 11:54

Everenga: Det var et Manchester United-spill. 

Tror det het Manchester United Europe. 

Det var jo stort for en liten pjokk at Molde var med. Og vi lo alltid av Hamarkamatalene

(Innlegget ble redigert 02.08.18 11:57)

Everenga

Everenga
02.08.18 12:00
PapaSmurf: Tror det het Manchester United Europe.

Stemmer på en prikk. De hadde faktisk riktige drakter på Molde og Moss!! også. Mener imidlertid at Hamarkamatalene spilte i helgrønt. Hva man ikke husker.

PapaSmurf

PapaSmurf
02.08.18 12:07

CrimsonK: Njaaa Molde har tydeligvis et godt rykte de også. I fjor var en kompis av meg på ferie i Tyrkia, han kom i snakk med en som solgte fotballdrakter (heeelt ekte sådanne) og da han fikk spørsmål om hvilket lag han holdt med så svarte han Molde. 

Da ble det kaos på markedet. Han ropte og fekta med armene og flere andre kom løpende. Det var et par sekund at kompisen min lurte på om han var i fare. 

Men nei da. Det var han absolutt ikke. Gjengen var Galatasarayfans og Molde var en klubb de elsket til evig tid. Han fikk klemmer og håndtrykk over en lav sko. 

Alt dette siden vi banka Fenerbahce et par år tidligere. :)

PapaSmurf

PapaSmurf
02.08.18 12:08

Everenga: Ja slikt sitter som limt :)

KjelloO

KjelloO
02.08.18 12:39

Tyrkere er helt gale på slikt. Fenerbache-fansen elsker Tromsø fordi de slo ut Galatasaray i 2005. Var vel snakk om at nettbutikken til TIL ble utsolgt for drakter og skjerf den gangen.

Hepp1971

Hepp1971
02.08.18 13:00

Har vært i Tyrkia flere ganger og der kjenner de til Brann Bergen, så det har nok ikke gått ubermeket at Brann har vært i Europa, selv om det er noen år siden, man fikk det greit til der. I England er Brann en av klubbene man er mest obs på, etter RBK.

CrimsonK

CrimsonK
02.08.18 14:24
Everenga: Neeeeida, hadde et fotballspill på Amiga 500 på tidlig 90 tall der man kunne møte tre norske lag i E-cup: Molde, Moss og Hamarkamatalene (ja stavet sånn). :D

Haha. Dette husker jeg godt. Og dette spillet er grunnen til at jeg ble United-fan en dag i 1990. Bare bestemte meg for at de skulle jeg holde med liksom. hehe. Pussig at det dukket opp :)

https://www.youtube.com/watch?v=3mki7LBlfvM

(Innlegget ble redigert 02.08.18 14:28)

Folkflesk

Folkflesk
02.08.18 14:29
Hepp1971: I England er Brann en av klubbene man er mest obs på, etter RBK.

De ble i alle fall obs på Brann på Merseyside i fjor. Det tilhører jo sjeldenhetene at bortefans møter opp selv om laget deres ikke har noen kamp å spille.

PerryAndre

PerryAndre
02.08.18 14:30
Hepp1971: Ikke vet jeg hva RBK gjør rett

Er fire faktorer som betyr mye for salgsprisen på en spiller. Liga, klubb, spilleren selv og hans alder.

Rosenborg har et navn i Europa. Det er den viktigste faktoren for at Rosenborg får solgt spillere i fleng for over 20 millioner, som egentlig er småpenger i de fleste klubbene Rosenborg spillerne havner i.

De som ønsker å kjøpe en Rosenborg spiller vet på forhånd hvor prisnivået ligger på spillerne. Ingen vist å by noe mindre. 

At Lerkendal har naturgress gjør det lettere for spioner å vurdere spillerne på deres hjemmebane. 

Hepp1971

Hepp1971
02.08.18 14:37

På det sistnevnte området, er Brann ajour. Gudene vet hvilke signaler Brann og Soltvedt har sendt avgårde til markedet, ved å akseptere monopolpenger for Heltne......

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg