Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brann-Start

NYTT TEMA
keizersoze

keizersoze
05.08.18 18:30

Er det nå det stopper?

Har ikke vært veldig overbevisende spill fra guttene våre. RBK er i teten, men med seier så holder vi et ørlite forsprang. 

Det skjer uansett på stadion den 6/8 kl litt på kvelden.

Midtbanedirigenten vår er vel vekk. Så vi sitter vel igjen med en Radlinger som må spille sweeper.

Start strever for å holde seg oppe, vi strever for å holde oss på topp. Blir spennende å se hvem som er mest motivert. Jeg er ikke veldig optimistisk.

Jaja. Det går vel den veien alle forventet før sesongen, når ingen visste at Brann faktisk kunne spille fotball.

God kamp alle sammen.

Mxzptlk

Mxzptlk
05.08.18 19:18

Start skal slåast rimelig greit, så lenge LAN har moralen på plass.

(Innlegget ble redigert 05.08.18 19:20)

cabbycab

cabbycab
05.08.18 21:13

Blir spennende å se om de har ristet av seg den dårlige formen. Treningskampen mot Haugesund bør være en liten vekker, og motivasjonen bør være på topp.

Det som jeg lurer på er om samholdet er like bra i spillergruppen etter de siste merkelige dagene. At Brann ikke har forsterket seg, kan også tolkes på to måter i spillergruppen:                                 

1. At LAN (og kanskje spillerne) mener de er god nok til å kjempe om gull og medaljer.

2. At LAN og Brann mangler ambisjoner og evner til å vinne noe per dags dato. 

Etterlyste ikke Wormgoor forsterkninger for en tid tilbake?

Gleder meg uansett til kamp i morgen. Jeg håper mange bergensere gir Brann en sjans til å overbevise, og støtter opp på Staddaen.

(Innlegget ble redigert 05.08.18 21:14)

Corio

Corio
06.08.18 00:04

Tipper vi fremdeles leder serien etter denne kampen. Neste runde er det derimot slutt.

BakeUp

BakeUp
06.08.18 01:00

Rekdal har nok ganske grei kontroll på dette. Hadde han styrt en bedre klubb enn Start, så hadde det holdt med en B på tippekupongen.
Blir mer helgardering nå.

deleted3041664

deleted3041664
06.08.18 01:07
Corio: Neste runde er det derimot slutt.

For godt (i år)? 

Hepp1971

Hepp1971
06.08.18 08:42

Dersom vi får se lagmaskinen tilbake, den som maler og maler, i tillegg til intenst press på motstander, over hele banen, når Brann ikke har ballen, da blir jeg beroliget. Det vil også være et gjennombrudd dersom Brann vinner med mer enn et skarve mål. Når lagene går på banen, er alt det jævlige fra forrige uke glemt, da er det forretninger som vanlig.

PerryAndre

PerryAndre
06.08.18 09:24

Spørsmålet er når slavetrener LAN har kjørt sitt mannskap så hardt at de ute på banen ikke klarer mer. Spillerne jages som pisket hunder etter ballen kamp etter kamp. Nedturen starter forhåpentligvis i dag, senest neste helg da venter Braut og han liker å leke med Brann spillerne. 

Start må stå for fotball spillet i kampen. Regner med at Rekdal har en plan som gir Start 3 poeng. 

HLund

HLund
06.08.18 09:26
PerryAndre: Spillerne jages som pisket hunder etter ballen kamp etter kamp

I de fleste kampene i år har Brann hatt ballen mest :)

Eivto

Eivto
06.08.18 09:40

Både Wormgoor og Lan har etterlyst forsterkninger, i tillegg har Soltvedt sagt att det var viktig for han att det ble et veldig bra vindu. Akkurat no e jo det helt motsatt, om det ikkje skjer noe der oppe snart...

PerryAndre

PerryAndre
06.08.18 10:28
HLund: I de fleste kampene i år har Brann hatt ballen mest :)

Jeg sikter til det konstante høye presset uten ball. Den måten Brann spiller på gir ikke flere mål eller kontringer, for spillerne mangler overskudd til å gjøre noe med ballen. Derfor er det ofte forsvar spillerne som scorer mål på dødballsituasjoner.

Når et lag som leder serien kun har scoret 23 mål så langt, er den måten LAN organiserer laget på basert på forsvare spill. LAN evner ikke å balansere presset. 

Høyt press innebærer at spillerne fremover i laget skal dekke et stort område av banen. De er med i forsvar og angrep i 90 minutter. Det er rene slavedriften av enkelt spillere. 

Yourexperiencemaydiffer

lsklars

lsklars
06.08.18 12:00

Her tror jeg Rekerull og Start overrasker. 

1-2 dette. 

HLund

HLund
06.08.18 12:05
PerryAndre: Jeg sikter til det konstante høye presset uten ball

Det har variert det. Mot Ranheim f.eks. Vi hadde ballen store deler av kampen og kontrollerte kampen fullstendig. Minus en periode på ca. 20 minutter der man ikke hadde det samme presset, noe som også førte til at Ranheim kom til ganske mange sjanser. Det er ytterst få kamper der Brann har hatt et konstant høyt press uten ball. Det har som regel gått i perioder, men man har kanskje fått det inntrykket feilaktig fordi Brann (i motsetning til i fjor) i så og si samtlige kamper har startet kampene med et høyt konstant press.

Hepp1971

Hepp1971
06.08.18 12:12

Perry, Brann har totaldominert de fleste av årets kamper, bort og hjemme, så det er ikke ballbesittelsen det går på. Men den defensive jobbingen, Marengo og Komsoon gjør, har blant gjort sitt til at førstnevnte bare har ett og Komsoon har null mål. Komsoon scorte 7 mål for Sogndal ifjor, så det er rett og slett bemerkelsverdig at han ikke har fått hull på byllen enda. Ellers er årseken til at ikke antallet mål riktig vei er høyere, kvaliteten på angriperne. En mer markant spiss en Skålevik, hadde nok sørget for flere mål. Ellers er det en smule rart at du refser Brann og LAN, Perry, for Brann vil med seier fortsatt ha 2 poeng til RBK, så noe riktig må ha blitt gjort.

cabbycab

cabbycab
06.08.18 16:38

Hvis denne tråden og engasjementet i Bergen gjenspeiler hva Brann skal utrette i dag, så blir det et klart tap. Håper spillerne i Brann ønsker å vise hva de er god for i dag. Men så var det resten av sesongen da..

keizersoze

keizersoze
06.08.18 16:47
cabbycab: Hvis denne tråden og engasjementet i Bergen gjenspeiler hva Brann skal utrette i dag, så blir det et klart tap. Håper spillerne i Brann ønsker å vise hva de er god for i dag. Men så var det resten av sesongen da..

La nå kampen begynne først :)

Vi er vel bare litt snurt fordi det stort sett bare har gått litt feil vei(som forventet), og ikke sett noe positivt enda. 

Er ikke sikkert det blir så ille etterhvert.

Antonz

Antonz
06.08.18 16:49

I dag heier vi alle på de "bløde konsonanters" gutter. Lei av skarre r-er nå.

keizersoze

keizersoze
06.08.18 17:01
Antonz: I dag heier vi alle på de "bløde konsonanters" gutter. Lei av skarre r-er nå.

Uten å gjøre dette til et språkforum, så skarrer de på sørlandet også.

Så ser ut som det er en no-win situasjon for deg :(

MyWays

MyWays
06.08.18 17:09

Dette blir nok en kjedelig kamp, som vi vinner 1-0. Enten dét, eller så taper vi med 3-4 mål.

Gunnar88

Gunnar88
06.08.18 17:24

Gulltoget havarer. 1-3.

ChipsC

ChipsC
06.08.18 17:29

Selv om noen tror Brann er i så dårlig form at Start skal slå dem idag så tviler jeg sterkt på det. 
Forsvaret til Start og midtbanen har vært veldig svake og idag mangler vi Børufsen og Damion Lowe som har vært 2 spillere som har stått opp for Start i år og gjort gode kamper. 
Eneste sikre spilleren vi har som alltid leverer godt er Deumeland i mål. 
Kan være Shala overrasker meg men en ny signering trenger av og til tid på å komme seg på plass. 

Start har heller ikke vunnet på bortebane så lenge jeg kan huske og jeg tviler på at de klarer dette idag selv om Brann har en formsvikt. 

Men jeg håper på Start seier :)! 

(Innlegget ble redigert 06.08.18 17:30)

KongOjo

KongOjo
06.08.18 18:07

Radlinger-Teniste-Acosta-Wormgoor-Kristiansen-Haugen-Barmen-Ordagic-Koomson-Skålevik-Rolantsson

Hoppidioten

Hoppidioten
06.08.18 18:23

Starts lagoppstilling: Jonas Deumeland - Simon Larsen, Espen Hammer Berger, Henrik Robstad, Elliot Käck - Kasper Skaanes, Erlend Segberg, Aron Sigurdarson - Tobias Christensen, Kevin Kabran, Niklas Sandberg     

twu

twu
06.08.18 18:37

Kan godt hende Brann vinner denne, men blir isåfall 1-0 etter en sliteseier. «Eventyret» er nok over nå, men det er fremdeles muligheter for medalje.

Firensju

Firensju
06.08.18 18:45

Fikk ikke sett startoppstillingen - men jeg går utfra at Barmen overtar SHNs rolle?

keizersoze

keizersoze
06.08.18 18:51
Firensju: Fikk ikke sett startoppstillingen - men jeg går utfra at Barmen overtar SHNs rolle?

Haugen Barmen Ordagic. Så du bommer nok ikke mye der nei.

sambasamba

sambasamba
06.08.18 18:57

I dag er dagen Brann går på en kjempesmell 

fusion

fusion
06.08.18 18:58

Ingen gullfeber i Bergen?

Deila

Deila
06.08.18 19:01

Det ryktes at produksjonen av gulløl stoppet når Heltne Nilsen ble solgt. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg