Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VG sin dekning av norsk fotball

NYTT TEMA
PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 5983
09.08.18 09:39

Jeg synes VG har blitt langt mindre opptatt av norsk fotball. Tidligere kjøpte jeg VG på grunn av det var mye stoff om norsk fotball. Nå er det internasjonal fotball som har tatt over i papiravisen og på nett. VG er for eksempel langt mer opptatt av overganger i engelsk fotball nå for tiden enn dem i Eliteserien. Forstår ikke VG hvor lett det er å klikke seg frem til aktuelle engelske aviser på nett. Like lett som å komme til VG. Den danske avisen Ekstrabladet oppdaterer sine lesere om det som skjer i klubbene som spiller i Superligaen.

Tiden er moden for en ren sportsavis på nett i Norge, som tar for seg fotball og andre idretter som mange er opptatt av. 

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 6129
09.08.18 09:44

Her er jeg enig. Tidligere var det mange sider utelukkende viet norsk fotball hver mandag. Synes dekningen har blitt dårligere. Kanskje ikke så rart all den tid interessen for internasjonal fotball har tatt av?

For min del er det norsk fotball som gjelder, all annen fotball kommer i annen rekke.

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2582
09.08.18 09:48

Her er jeg helt på linje med deg, Perry.

GoingKronos
GoingKronosInnlegg: 42980
09.08.18 10:24

Eurosport.no syns jeg er bra, der får man mye info. Ellers må man dessverre rundt på lokalavisene, og det meste der er i dag pluss-saker, og dessverre har norske medier fortsatt ikke kommet opp med en løsning for de av oss som kanskje er interessert i 2-3 saker i løpet av måned hos en nettavis.

Hepp1971
09.08.18 11:14

Jeg tror det hele bunner i at om "vi ikke er medeiere i produktet, eller får den tilgangen vi ønsker å ha, da er ikke vi med på å bygge opp et produkt for dem som sitter med eierskapet, Discovery." 

RickiBK
RickiBKInnlegg: 69595
09.08.18 11:16
PerryAndre: Jeg synes VG har blitt langt mindre opptatt av norsk fotball.

Fotballinteressen fra VGs journalister døde da Truls Dæhli ble beordret av sin sønn om å tre av.....

OddsBK
OddsBKInnlegg: 264
09.08.18 11:27

Jeg følger bare med på norsk fotball. Bryr meg ikke om utenlandsk fotball.  Var en del innom lokal aviser rundt omrking for å lese div. Før. Men har  slutta med det når alt er plus artikler. 

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 16176
09.08.18 11:44
PerryAndre: Tiden er moden for en ren sportsavis på nett i Norge, som tar for seg fotball og andre idretter som mange er opptatt av.

Jeg anbefaler deg å sjekke ut Eurosport.no. De skriver masse om Eliteserien og Norsk idrett. Lite internasjonalt. 

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 27713
09.08.18 13:11

Helt enig med Perry.

Dekningen taper seg stadig.

Og det er en ond sirkel.

Mindre dekning = mindre interesse

Mindre interesse = mindre dekning

MensenErnst
MensenErnstInnlegg: 4090
09.08.18 13:17

Eurosport er gode. Må få det mer inn i tastefingrene å gå inn på siden deres bare. Gjør det litt for sjelden.

zetta
zettaInnlegg: 9529
09.08.18 13:27
PerryAndre: Jeg synes VG har blitt langt mindre opptatt av norsk fotball. Tidligere kjøpte jeg VG på grunn av det var mye stoff om norsk fotball. Nå er det internasjonal fotball som har tatt over i papiravisen og på nett.

Triste greier. Også Aftenposten papir da, som ikke engang har dekning etter runden! Det går nedover med avisene, og det er trist

Men jeg skjønner ikke avisenes prioriteringer her. Det er da ganske så stor interesse for norsk fotball rundt omkring. Skulle tro de hadde tjent på mer norsk fotball. Jeg også har mistet interessen for å kjøpe aviser når de ikke skriver om norsk fotball

(Innlegget ble redigert 09.08.18 13:31)

HarryH
HarryHInnlegg: 26766
09.08.18 13:32

Dette var en innertier, PerryAndre.

Hepp1971
09.08.18 13:59

Innebærer det at alle forumtrollene her inne, etterhvert blir å finne på ED? (Eurosport-debatt)

Heborres
HeborresInnlegg: 9758
09.08.18 14:09

Tilskuertallene går nedover, mediedekningen går nedover, og seertallene virker også å være lave.

Urovekkende.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 5983
09.08.18 14:15
InDeilawetrust: Jeg anbefaler deg å sjekke ut Eurosport.no. De skriver masse om Eliteserien og Norsk idrett. Lite internasjonalt.

Jeg er innom eurosport.no noen ganger i uka. Nå er tema VG sin dekning av norsk fotball, som er blitt lite av. Står ikke i stil med den interessen som er blant det norske folk, som kanskje er litt lavere enn før. Forstår ikke årsaken til den nedprioriteringen som ikke har skjedd i våre naboland, Aftonbladet og Ekstrabladet.

Når jeg vil ha info om engelske lag bruker jeg engelske aviser, dansk fotball bruker jeg danske aviser og svensk fotball svenske aviser. 

(Innlegget ble redigert 09.08.18 14:16)

Hepp1971
09.08.18 14:15

Den eneste måten man kan få opp interessen for norsk fotball igjen, er om man legger restriksjoner på hvor mye utenlansk fotball man får vise på tv. Det strider vel både mot EØS-regler og annet, men det er åpenbart at noe må gjøres, en eller annen form for regulering må til. Det norske fotballfolket kommer til å ende opp som noen dvaske sofasupportere til slutt.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 16176
09.08.18 14:21

VG har blitt en skygge av seg selv ja. Tulle avis. 

stc887
stc887Innlegg: 13717
09.08.18 16:42
PerryAndre: Jeg synes VG har blitt langt mindre opptatt av norsk fotball. Tidligere kjøpte jeg VG på grunn av det var mye stoff om norsk fotball. Nå er det internasjonal fotball som har tatt over i papiravisen og på nett. VG er for eksempel langt mer opptatt av overganger i engelsk fotball nå for tiden enn dem i Eliteserien. Forstår ikke VG hvor lett det er å klikke seg frem til aktuelle engelske aviser på nett. Like lett som å komme til VG. Den danske avisen Ekstrabladet oppdaterer sine lesere om det som skjer i klubbene som spiller i Superligaen. Tiden er moden for en ren sportsavis på nett i Norge, som tar for seg fotball og andre idretter som mange er opptatt av.

Ironisk nok er VG  samarbeidspartner med Discovery/Eurosport. Hadde vel ikke vært noenting uten dette "sammarbeidet"

Wiggum
WiggumInnlegg: 19832
09.08.18 19:31
Hepp1971: "vi ikke er medeiere i produktet, eller får den tilgangen vi ønsker å ha, da er ikke vi med på å bygge opp et produkt for dem som sitter med eierskapet, Discovery."
Wiggum
WiggumInnlegg: 19832
09.08.18 19:32
RickiBK: Fotballinteressen fra VGs journalister døde da Truls Dæhli ble beordret av sin sønn om å tre av.....

Dette gjaldt kun kommentarer om landslaget, ikke sport og fotball ellers.

Redwingss
RedwingssInnlegg: 178
09.08.18 19:58

Enig! For min del kommer norsk fotball(RBK) i første rekke. Tippeligaen har en egen sjarm.

For min del handler ikke fotball om bare kvalitet,Men passion.

Meida i norge er tragiske.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg