Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mushaga til bånns

NYTT TEMA
Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8515
09.08.18 13:10

Bakenga uønsket i Tromsø

Ifølge sportsredaktør Robertsen i Itromsø har Vallakari mistet tålmodigheten med den tidligere RBK-spissen.

Et av Norges største talenter for sju år siden. Gikk tidlig til utlandet.

Etter det har knapt noe fungert. Hva i alle dager gikk galt med Mushaga Bakenga?

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 6106
09.08.18 13:28

Han har vel egentlig aldri vært fryktelig god? Men burde vel holde ES-standard.

lsklars
lsklarsInnlegg: 63815
09.08.18 13:37

Mushaga Adu Bakenga 

credible
credibleInnlegg: 3414
09.08.18 13:42

Virker for en utenforstående som en spiller med litt for stort ego i forhold til egne ferdigheter/prestasjoner de siste årene? Var vel samme leksa i Molde og RBK også, mye sutring og klaging og dårlige holdninger istedenfor å være ydmyk ovenfor hvor rævva han har vært, brette opp ermene og gjøre seg fortjent til en plass.

SIrMixALot
SIrMixALotInnlegg: 2190
09.08.18 13:58

Partyløve??

Kurtkanon2
09.08.18 14:00
credible: Virker for en utenforstående som en spiller med litt for stort ego i forhold til egne ferdigheter/prestasjoner de siste årene? Var vel samme leksa i Molde og RBK også, mye sutring og klaging og dårlige holdninger istedenfor å være ydmyk ovenfor hvor rævva han har vært, brette opp ermene og gjøre seg fortjent til en plass.

Jeg har ikke oppfattet han som arrogant egentlig. De dårlige holdningene du refererer til, kan godt stemme. Men tror ikke han selv helt forstår det. Ubevisst på en måte. Virkelighetsfjern, muligens?

Personlig synes jeg rett og slett at han mangler gode nok ferdigheter, og jeg tenker da spesielt i avslutningsfasen.

Vi har nok av norske spisser som sliter med det samme. Men de har i det minste ydmykheten på plass, eller de jobber som fy-pokker, og er derfor veldig nyttig for laget på andre måter, eksempelvis Søderlund.

Så skal det sies at mannen aldri har fått en full sesong skadefri der han har blitt satset på som førstevalg på topp, heller ikke i ES.

Tipper han glatt ville dunket inn 10 mål + i året, om det flasket seg på den måten.

Siden han fortsatt er i en fin alder, tror jeg nok han finner seg en ny klubb på ES-nivå relativt kjapt.

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2563
09.08.18 14:08

Da TIL gjestet Stadion i vår, var han den eneste som imponerte meg. Ekstremt driv over spillet, hurtig som f og farlig.

Corio
CorioInnlegg: 1457
09.08.18 14:41

Få ham til Bergen og se om LAN kan få skikk på ham.

Thpe
ThpeInnlegg: 31925
09.08.18 14:43

Rett og slett den svakeste spissen jeg har sett i ES i år.

Kan nok få spilletid i OBOS.

BakeUp
BakeUpInnlegg: 445
09.08.18 15:07
Corio: Få ham til Bergen og se om LAN kan få skikk på ham.

Her må det være lov å bruke hodet.

Dyr i drift, sliter med ymse skader 9 av 12 måneder i året og nærmest vaksinert mot å score.

Børven 2.0

Zanick
ZanickInnlegg: 4527
09.08.18 15:14

Tipper han legger opp.

Myggbalsam
MyggbalsamInnlegg: 15294
09.08.18 18:46

Stabæk bør hente.

Jeremenko
JeremenkoInnlegg: 8714
09.08.18 19:08

Trist. Han var en bra og riktig signering i fjor da TIL slet i bunnen og stort sett alle i angrepsrekka stod på skadelista. Med Espejord tilbake skulle en tro at de kunne dannet et godt spisspar som kunne utfylle hverandre godt, men Mush har vært helt ute av form. Med Mikael Norø Ingebrigtsen tilbake og flere unggutter som banker på døra, så vil Mush fort havne helt på sidelinja om han ikke begynner å prestere snarest. Valakari har vært tålmodig, men Bakenga er ikke i nærheten å levere etter forventningene. 

Kurtkanon2
09.08.18 19:10
Myggbalsam: Stabæk bør hente.

Absolutt. Hva har de å tape? Et nedrykk er rådyrt. Hvor mange "re-starter" skal de ta?

Bjartesen
BjartesenInnlegg: 3239
09.08.18 19:11
Kurtkanon2: "re-starter"

Tipper han ender opp i Start

Heimspiel
HeimspielInnlegg: 2053
09.08.18 19:19

Bra i 2011, men hele veien videre har vært preget av dårlige valg, svake prestasjoner og problemer. Jönssons 4-4-2 var på ingen måte glimrende men Mushaga og Jonas var lyspunktene det året. Etablerte seg på laget. Jeg så han som en åpenbar fremtidig landslagsspiss. Kvikk i bakrommet og farlig foran mål. Så begynte han å haste meg å komme seg ut. Ville ikke skrive ny kontrakt, fikk huden full av Bjørn Hansen (en mann å lytte til) og siden har det egentlig vært sammenhengende motgang både i Belgia, Danmark og tre steder i Norge inkl. både langtiddskade og andre uheldigheter. Trist utvikling for det som var et svært talent før han fylte 20.

Det beste han kan gjøre er å erkjenne status, ta et steg ned og bygge seg opp for en annen klubb som spiller 4-4-2 i ES eller Obos. Det bor mange mål og mye fotball i han og han kan fint ha fem gode sesonger igjen hvis han velger rett for første gang i sin karriere.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg