Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VESTLANDSDERBY | Haugesund - Brann

NYTT TEMA
opplett
opplettInnlegg: 32
07.09.18 10:31

Det er landslagspause og vi trenger å lade opp med litt klubbfotballsnakk mens vi venter.

FKH – SKB

Lørdag 15. september 18:00

Haugesund Stadion 

Billettsalgstall 8 dager før kampstart er 6132 av 7632, like mange som det var i fjorårets oppgjør på Haugesund stadion. Med 8 dager igjen ligger det med andre ord an til å bli utsolgt. Kapasiteten er redusert fra 8754 til 7632 pga sikkerhet.  

Brann har fått hele kortsiden å boltre seg på, og det er i skrivende stund solgt over 1100 billetter av 1500 tilgjengelige. Blir borteseksjonen utsolgt, som jeg ser på som svært sannsynlig, vil det slå Branns oppmøte på Intility (1289 stk) og bli årsbeste. Fergesambandet på veien gleder seg sikkert til denne dagen.. 

Fjorårets kamp endte 2–3.

Dette ligger an til å bli en av årets morsomste kamper, mellom to lag på medaljeplass. Haugesund viste i oppgjøret på Brann stadion at de sto godt imot Branns spillestil, mens det står ekstremt mye på spill for Brann i denne kampen. Vanskelig å spå utfall da det kan gå begge veier. 

Mulig lagoppstilling for Brann:

Radlinger

Teniste – Vito – Acosta – Grøgaard

Haugen – Yttergård Jenssen – Barmen

Koomson – Bamba – Gili

Kommenter gjerne med mulig FKH-oppstilling.

(Innlegget ble redigert 07.09.18 10:34)

tendy
tendyInnlegg: 3405
07.09.18 11:02

Brannfansen kan definitivt ikke klage over lite billetter i Haugesund.1500 er veldig mye mer enn de har krav på.

Vestlandsderby, toppoppgjør, lørdagskamp og fullsatt stadion.Kan ikke bli stort bedre enn det.

Svartbaken
SvartbakenInnlegg: 4651
07.09.18 13:03
opplett: Kapasiteten er redusert fra 8754 til 7632 pga sikkerhet.

Nja kapasiteten er noe redusert pga sikkerhet, men ikke med over 1000 plasser. Hovedgrunnen til reduksjonen er at vi mangler den ene kortsiden pga bygging av ny tribune / leilighetskompleks.

opplett
07.09.18 13:36

Takk for korreksjon, det er vel en blanding der ja. Tolket Eirik Opedals tweet uten å tenke på at den andre kortsiden selvfølgelig er borte foreløpig.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 23254
07.09.18 13:38
opplett: Haugesund viste i oppgjøret på Brann stadion at de sto godt imot Branns spillestil,

Dette frykter jeg. Vi så det samme med VIF, og fikk svi i Oslo.

LAN virker foreløpig ikke å ha noe mottrekk mot de som finner ut av hvordan Brann skal stoppes.

opplett
07.09.18 23:47
Tjaaah: Dette frykter jeg

Jepp. Og masse folk på tribunen + Brann MÅ vinne = garantert tap

Zanick
ZanickInnlegg: 4698
08.09.18 00:38

Begge lag bør vinne. Da tipper jeg uavgjort.

sekse
sekseInnlegg: 747
08.09.18 11:09

Wadji og Gytkjær er fortsatt skadet, så tipper dette laget.

Bråtveit 

Haraldseid Pallesen Skjerve Stølås

Akintola Tronstad Nilsen Kallevåg

Grindheim

Kone

En meget viktig kamp for begge lag. Brann MÅ vinne for å henge med i gullkampen mens FKH sannsynligvis må vinne for å få heng på sølvmedalje. 

sekse
08.09.18 11:10

Ellers er det solgt 6300 billetter nå. Bør ligge godt an til å bli utsolgt. 

Batorex
BatorexInnlegg: 1140
08.09.18 11:21
sekse: Akintola

Virkelig kongespiller. 

er vel ganske urealistisk at dere klarer å kjøpe han ut av kontrakten med Nordsjælland? 

eller har dere opsjon?

sekse
08.09.18 12:36
Batorex: Virkelig kongespiller.  er vel ganske urealistisk at dere klarer å kjøpe han ut av kontrakten med Nordsjælland?  eller har dere opsjon?

Han er på lån i fra Midtjylland. Ingen opsjon på kjøp, meg bekjent. Men Akintola uttalte nylig at han kunne tenke seg å signere permanent for FKH. 

Tjaaah
08.09.18 13:43
opplett: Jepp. Og masse folk på tribunen + Brann MÅ vinne = garantert tap

Ja, det er i det hele tatt lite som gjør at jeg tror på seier i denne.

Tjaaah
08.09.18 13:46
sekse: En meget viktig kamp for begge lag. Brann MÅ vinne for å henge med i gullkampen mens FKH sannsynligvis må vinne for å få heng på sølvmedalje.

Bortsett fra at jeg er helt sikker på tap, så er det jo hyggelig at dette årets vestlandsderby er en skikkelig toppkamp. Kjekt at lagene gjør det så bra, og setter østlendingene på plass.

Nå var det bare disse jævla trønderne da, hehe.

Batorex
BatorexInnlegg: 1140
08.09.18 14:13
sekse: Han er på lån i fra Midtjylland. Ingen opsjon på kjøp, meg bekjent. Men Akintola uttalte nylig at han kunne tenke seg å signere permanent for FKH.

burde vært en haug av klubber ute etter han... klassespiller.

etter min mening er det kun adegbenro i RBK av vinger i eliteserien som kan måle seg med akintola.

VestreStaa
VestreStaaInnlegg: 2517
08.09.18 14:37

Ja. Denne kampen blir rimelig sikkert utsolgt. Pleier å være ca 1000 stk som kjøper billett på kampdagen på hjemmekampene. 

Svartbaken
08.09.18 18:41

Blir nok fult ja og tviler på at det er mye ledig på kampdagen. Gjenstår vel ca 1300 nå og en del av disse er vel også Brann sine, eller har de solgt alle nå? Disse som normalt kjøper på kampdagen har nok stort sett kjøpt nå vil jeg tro. De resterende som skal på plass for å fylle tror jeg er folk som sjelden er å se på stadion. 

Men det skal bli kjekt med full stadion, stemning og trøkk, og forhåpentligvis en severdig og god toppkamp hvor hjemmelaget tar alle poengene :)

sekse
09.09.18 20:05

Solgt 6500. 1200 billetter igjen, blir nok utsolgt før helga. 

k1ng
k1ngInnlegg: 68
11.09.18 00:13
opplett: Brann har fått hele kortsiden å boltre seg på, og det er i skrivende stund solgt over 1100 billetter av 1500 tilgjengelige

Ja bare ikke alle hopper på en gang... da raser hele tribunen i grus

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 18251
11.09.18 16:45
k1ng: Ja bare ikke alle hopper på en gang... da raser hele tribunen i grus

Får håpe forsikringen på Haugesund stadion er god da, slik at man får satt opp ny tribune gratis :)

alkatraxxx
alkatraxxxInnlegg: 643
11.09.18 16:55
KingAnderson: Får håpe forsikringen på Haugesund stadion er god da, slik at man får satt opp ny tribune gratis :)

Blir jo fredet det området når 1500 Brann fans krepere i tribunekolapsen

sekse
11.09.18 20:38

6800 billetter solgt. Ca 800 igjen totalt. Disse ryker nok raskt. Blir skøy med full stadion igjen, toppkamp og vestlandsoppgjør klinger bra. Så får vi håpe at vi klarer å sette bergenserne på plass! 

Virker som det er i ferd å bygge seg opp en bra rivalisering mellom klubben, og bra er det. Norsk fotball trenger det. 

Nesten (bare nesten) som jeg håper at Viking tar turen opp igjen neste sesong, så vi kan slå de igjen! Trenger kamper som skaper ekstra engasjement i Haugesund, og det er det bare Viking, Brann og delvis RBK som klarer å skape. 

(Innlegget ble redigert 11.09.18 20:40)

Gulløl
GullølInnlegg: 144
13.09.18 00:47

Fra twitter i kveld:
Eirik Opedal 
@opeeir
FKH - Brann....under 100 sitteplasser igjen dvs 98...lite ståplasser igjen på bortetribunen. Mye ledig enda med ståplasser på Maakeberg tribunen.

Svartbaken
13.09.18 10:47
Gulløl: Mye ledig enda med ståplasser på Maakeberg tribunen

Bekymringsverdig! Begynner å bli tynt i rekkene hos den gjengen også. Det er jo trist for stemningen, men symptomatisk for den litt negative trenden som har preget publikumstallene generelt her i byen de siste årene.

Vi andre får trø til så godt vi kan, men frykter nok at Brann vinner tribunekampen ganske greit. Hvis vi vinner på banen så lever jeg imidlertid veldig greit med det :)

(Innlegget ble redigert 13.09.18 10:47)

sekse
13.09.18 18:17

Da var det utsolgt for sitteplasser. Da er det kun igjen noen billetter på bortefeltet i tillegg til stå feltet til Maakeberget. 

Gulløl
GullølInnlegg: 144
14.09.18 11:53

Da får vi håpe at alle som kan krype og gå stiller i Haugesund i morgen. Kun 2,5 time kjøretur fra Bergen. En oppslutning av Brann supportere som ikke har vært på en bortekamp siden cupfinalen 2011. Årets bortetur, en hel tribune er avsatt til oss, for en stemning det blir !! Nå står det om GULL !!!

Og kampen er faktisk ikke helt utsolgt enda, det er fremdeles mulig å få billetter på bortetribunen felt O om en er rask:
https://ticketco.events/no/nb/events/39976/seating_arrangement/?item_type_id=3069683

Klipp fra Eurosport:
Også i Haugesund går det mot rekord når serietoer Brann kommer på besøk. Eirik Opedal har denne sesongen gjort det til vane å oppdatere billettsalget på sin Twitter-profil inn mot kamp. Torsdag morgen bikket han 7000 for første gang denne sesongen.
- Vi blir nok utsolgt, og det er lenge siden det har vært på Haugesund stadion. Per nå er det solgt 7300 billetter, og det er bare 300 ståplasser igjen. Det er veldig positivt og bra for fotballen.
- Å ha full stadion gir den optimale kampfølelsen. Det gir en god opplevelse av samhold og spenning, sier Opedal til Eurosport.no.

Heborres
HeborresInnlegg: 9818
14.09.18 13:52

Akintola skadet på trening i dag og er høyst usikker til kampen i morgen....

Da kan vi gratulere Brann med tre poeng.

Med både Akintola og Wadji ute så forsvinner jo all offensiv kreativitet og fart..

Svartbaken
14.09.18 13:54

Stiler vi uten Akintola, i tillegg til at Wadji allerede er ute, så er det en ekstrem svekkelse offensivt. Da miste vi all fart offensivt og vi mister ikke bare vår mest målfarlige spiller, men også den meste skapende. 

Det er et tungt, tungt tap og vil være veldig synd :(

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 17439
14.09.18 14:01

Helvete..

Charlie70
Charlie70Innlegg: 639
14.09.18 14:50

Er visst ikke no småtteri. Da ryker nok den kampen for ham.

olanordmand
olanordmandInnlegg: 42
14.09.18 15:10

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/nokkelspiller-usikker-til-toppkamp_fot_sto6931224/story.shtml

Horneland mer optimistisk her for Akintola..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg