Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Brann – Sandefjord, søn. 23 sept. kl.18

NYTT TEMA
Gulløl
GullølInnlegg: 145
17.09.18 17:06

Årets vanskeligste hjemmekamp. Tipper at Lars Arne Nilsen er enig med meg i det. Mot Sandefjord som kommer til å gi alt og ofre alt for å unngå nedrykk. 

"Gamle Brann" kunne tape slike kamper, så får vi se hvordan det går denne gang. Det er verdt å merke seg at Sandefjord har tatt poeng i fire av de fem siste bortekampene de har spilt i eliteserien. Klarer de uavgjort også mot Brann kan vi si farvel til gullet. 

Full mobilisering og 110 % innsats av spillere, trenere, støtteapparat  og supportere må til inn mot kampen og under kampen for å sikre tre sinnsykt viktige poeng. Den første av åtte finaler, håper supportere av Brann nå kjenner sin besøkelsetid.

Kan se ut som at billettsalget snart passerer 9.000. Det er over 6 døgn til kampstart. Kan vi klare 11.000 eller 12.000 ? Eller kanskje utsolgt, at byens befolkning som har hjertet i Brann virkelig stiller opp !? Den 12 mann som løftet Brann mot gullet høsten 2007.

Ser at facebook gruppen "Alle må gå - på Brannkamp" mobiliserer.

Nå gjelder det virkelig mer enn noen gang. Nå MÅ folk stille på Stadion og fylle tribunene helt opp !! GULLET SKA HEM !!!

twu
twuInnlegg: 10686
17.09.18 18:28

Om ikke denne vinnes, kan man like gjerne bare gi det gullet til Trondheim med en gang. Ikke ment som jinxing, anti-jinxing eller noe, det er rett og slett bare slik det er.

Trønderne græbber med seg alle poengene, uansett hvor bra eller dårlig de spiller uansett, så må rett og slett bare gjøre jobben selv om man skal holde seg i tetkampen. Rimelig sikker på at medaljene er sikret nå, så bare å dundre på for fulle mugger her

keizersoze
keizersozeInnlegg: 9155
17.09.18 19:03

Skummel kamp ja. Men normalt sett skal vi greie å ta denne.

Det sagt. Hva er normalt med Brann? Ble positivt overrasket over Bamba. Han starter vel denne også. Og Ruben på midten. Tror nok vi har en god sjanse til å male dette lget i senk med godt forsvar, god midtbane, eminente vinger og en spiss som lager litt trøbbel der fremme.

King_Kenny92
King_Kenny92Innlegg: 3308
17.09.18 21:55

Alt annet enn fullsatt på denne kampen er en skandale. 

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 6375
18.09.18 09:02

0-1

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2759
18.09.18 10:15

At noen av mine medsupportere klarer å konstruere opp en frykt for at Brann skal gå på et bananskall mot elendige Sandefjord, er ganske så fornøyelig. Brann kommer til å valse over Sandefjord, på samme måte som RBK kommer til å gjøre, når Eliteseriens dårligste lag kommer på besøk.

HLund
HLundInnlegg: 8449
18.09.18 10:19

Brann har ikke nubbesjans på gull uten å vinne minimum 6 av de siste 8 kampene. Ulempen til Rosenborg er strengt tatt ikke spesielt stor etter å ha finstudert kampprogrammet. Kun mot oss har de egentlig en klar bakdel gjennom at de møter Salzburg borte tre dager før. Realistisk sett kan man håpe at Molde og vi kan ta poeng/vinne mot RBK. Resten av kampene er dessverre ganske grei skuring. Ganske sannsynlig at serievinneren må opp mot 70 poeng i år. Hakket mer enn de fleste år med andre ord.

Gulløl
GullølInnlegg: 145
18.09.18 21:14

BA: Brann håper tror det blir utsolgt på Stadion på søndag med den salgstakten som er nå. 

(Innlegget ble redigert 18.09.18 21:15)

Antonz
AntonzInnlegg: 560
18.09.18 22:03

La oss håpe på en sen sandefjordscoring og tre ufortjente poeng hjem til hvalfangerbyen. Gjerne en dommertabbe av dimensjoner hadde gjort seg.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 17947
19.09.18 01:06
Hepp1971: At noen av mine medsupportere klarer å konstruere opp en frykt for at Brann skal gå på et bananskall mot elendige Sandefjord, er ganske så fornøyelig. Brann kommer til å valse over Sandefjord, på samme måte som RBK kommer til å gjøre, når Eliteseriens dårligste lag kommer på besøk.

Vakker jinxing.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 23500
19.09.18 03:36
InDeilawetrust: Vakker jinxing.

Enkelte lærer virkelig aldri...

Zanick
ZanickInnlegg: 4826
19.09.18 09:12

Meste tyder på ar Brann-legenden Erik Mjelde blir tvunget på vektskåla.

Dr.I.Tidemann
Dr.I.TidemannInnlegg: 586
19.09.18 10:05
Zanick: Meste tyder på ar Brann-legenden Erik Mjelde blir tvunget på vektskåla

Så lenge det ikke er vektklasser i fotball, tror jeg det blir vanskelig å tvinge han på vektskåla

Tjaaah
19.09.18 15:44
Zanick: Meste tyder på ar Brann-legenden Erik Mjelde blir tvunget på vektskåla.

Ja, noe annet vil overraske meg. 0-1, Mjelde på overtid.

Firensju
FirensjuInnlegg: 1644
20.09.18 12:34

Med Radlinger ute, så antar jeg at Markus Pettersen (19 år) skal stå i målet for oss. Han har ikke stått i Eliteserien siden den uviktige hjemmekampen mot Tromsø i runde 30. Kampen endte med 2-2. Jeg husker ikke hvordan han stod.

King_Kenny92
King_Kenny92Innlegg: 3308
20.09.18 21:58
Gulløl: Årets vanskeligste hjemmekamp

Overhodet ikke. 

Dex74
Dex74Innlegg: 18850
22.09.18 08:33

Fin kamptråd!

»É det bare meg? Eller koker hele Bergen???»

(Innlegget ble redigert 22.09.18 08:37)

cabbycab
cabbycabInnlegg: 720
22.09.18 13:00
Dex74: »É det bare meg? Eller koker hele Bergen???»

Det at Bergen koker er vel en merkelig medieskapt myte, som er langt fra sannheten.

Men det aller merkeligste er at Bergen IKKE koker, og at det ikke allerede er utsolgt på Staddaen. Det er jo ikke sikkert det blir fullt på en meget amputert stadion engang. Dette er foreløpig den beste sesongen siden legendariske 2007.

Har engelsk fotball og deres anglofile tilhengere overtatt all interesse i Bergen?

RickiBK
RickiBKInnlegg: 71169
22.09.18 13:06

Puddefjordsfiskesuppe?

Firensju
FirensjuInnlegg: 1644
22.09.18 13:12

Er på jobbreise i Trondheim. Jeg tror ikke at hotellrommet viser kampen. Lurer om bergensere i Trondheim samles på et sted for å se Brann-kampen?

cabbycab
cabbycabInnlegg: 720
23.09.18 11:27

10 000 billetter solgt:

http://www.brann.no/nyheter/har-passert-10.000-solgte-billetter

Tipper da ca 11 000 ved kampstart. Skulle vært utsolgt, men fryktet faktisk verre tall i dag.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 6393
23.09.18 12:33
Firensju: Er på jobbreise i Trondheim. Jeg tror ikke at hotellrommet viser kampen. Lurer om bergensere i Trondheim samles på et sted for å se Brann-kampen?

Jeg har RiksTV abonnement. Hvis hotellet har det. Er blant annet alle eliteseriekampene og fleste av OBOS kampene med i abonnementet. 
Jeg kjenner ikke til treffsted bergensere har i Trondheim. Finnes det, holder de i så fall lav profil utenfor det treffstedet. 

(Innlegget ble redigert 23.09.18 12:34)

RickiBK
23.09.18 12:34

Jeg kjenner ikke til treffsted bergensere har i Trondheim. Finnes det, holder de i så fall lav profil utenfor det treffstedet

Klokt. ;))

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 6393
23.09.18 12:36
RickiBK: Klokt. ;))

hehe

MyWays
MyWaysInnlegg: 3908
23.09.18 12:44
RickiBK: Jeg kjenner ikke til treffsted bergensere har i Trondheim. Finnes det, holder de i så fall lav profil utenfor det treffstedet

Finnes det noe særlig med bergensere i Trondheim da? Jeg tviler på det.

De som eventuelt holder til i Trondheim er nok studenter og ansatte på NTNU, men der finnes det til gjengjeld mange av dem.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2547
23.09.18 12:46
Firensju: Trondheim

Gjorde tabben å dra på meg en United drakt når jeg var i sentrum i Bodø før Champions League finalen i år, hadde nesten vært tryggere å gå med ett IS flagg da. Ironisk nok de som er litt oppi åra som føler de må komme med kommentarer og trusler.

Har ikke prøvd med noe annet i Brann skjerf i Trondheim etter kamp, har egentlig gått overraskende bra. Hvis du finner en pub som det ikke sitter 100 Arsenal fans på å ser kamp kan du sikkert spørre om de kan sette på Brann, RBK spiller jo ikke samtidig i dag så går sikkert bra det. 

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2547
23.09.18 12:48
Firensju: Trondheim

Og så skal det sies at Brann er RBK's eneste utfordrer så er sikkert mange der som er opptatt av hvordan Brann gjør det. 

RickiBK
23.09.18 12:49

Finnes det noe særlig med bergensere i Trondheim da? Jeg tviler på det

I denne arken har vi plass til så utrolig mange rare dyr. Her finnes også Bergensere.

Sipzon
SipzonInnlegg: 783
23.09.18 14:04

Ekkel kamp, i utgangspunktet er dette et klassisk bananskall for "gamle Brann", derimot ikke under LAN. Håper virkelig dette er en kamp hvor særlig Bamba kan få vist seg frem, slik at selvtilliten er i hundre frem til RBK-kampen. Tror også folket overvurderer hvor ille det er med Pettersen i mål, må tross alt tenke på at Radlinger har ikke vært noe eksepsjonell i år, utenom med ballen i beina. Etter mitt syn er han en helt alminnelig eliteseriekeeper, det som får han til å virke så god er nok at han er så mye mer med i spillet enn en vanlig keeper er og at vi derfor "legger mer merke til han". Hvor mange redninger har han egentlig hatt? Ikke noen særlig gode utenom den ene i forrige kamp. 

Tjaaah
23.09.18 15:26

Æsj, får ikke sett kampen, så da skal jeg nyte den i opptak i natt. Siden jeg tross alt er 95 år gammel.

Klikk for å gå tilbake til toppen