Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: FK Haugesund v Strømsgodset IF (cup)

NYTT TEMA
Groundhopper
GroundhopperInnlegg: 576
24.09.18 18:03

Dere får unnskylde at jeg snyter hjemmefansen for kamptråd og at det er noe tidlig, men cupen er det eneste lyspunktet vi har igjen i Drammen i år.

Haugesund Stadion
Torsdag 27.9, kl. 20.00
Dommer: Trond Ivar Døvle

Øvrige kvartfinaler:
Lillestrøm v Bryne
Start v Bodø/Glimt
Rosenborg v Vålerenga

Lag nummer 4 og 12 på tabellen skal gjøre opp om avansement til semifinale i cupen.

Haugesund stilte følgende lag i 2-1-tapet i Kristiansund forrige helg: 
Bråtveit - Haraldseid, Skjerve, Knudsen, Stølås - Nilsen, Tronstad, Leite, Kallevåg - Grindheim - Akintola.

Strømsgodset stilte følgende lag i 2-1-tapet hjemme mot Molde forrige helg:
Bugge - Vilsvik, Glesnes, Madsen, Parr - Ovenstad, Hauger, Nguen - Tokstad, Pedersen, Ulland.

Nå som vi er i cupen er det egne kort og suspensjoner som gjelder, og der må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har full oversikt.

Siste fem møter mellom lagene på Haugesund Stadion har gått slik:
2018 1-0
2017 1-3
2016 1-1
2015 4-0
2014 3-2

For å gi oss fra Drammen et ørlite halmstrå kan det nevnes at sist vi møtte FKH i cupen vant vi 4-0 på Marienlyst i 4. runde, og gikk senere hen og vant "hele dritten" som vi sier. Dette var altså tilbake i 2010.
Mer har jeg ikke å by på. 

Kamptips: Mye frustrasjon i bortesvingen. I'll keep you posted.

Svartbaken
SvartbakenInnlegg: 4694
24.09.18 20:04

Etter en kjapp kikk på Altomfotball så har Parr og Sætra karantene hos dere, så fremt det fortsatt er slik at en må stå over etter 2 gule.

For oss så må Joakim Våge Nilsen stå over en ev. semi dersom han får gult. Han er eneste FKH-spiller med gult i cupen i år.

Groundhopper
25.09.18 09:54
Svartbaken: Parr og Sætra karantene hos dere, så fremt det fortsatt er slik at en må stå over etter 2 gule.

Interessant...
Sætra har ikke vært fast de siste kampene, så det er ingen krise. Finner på noe lurt på backen, så må vi for alt i verden unngå skader før innspurten i serien.

Skal vi si det sånn at dere tar denne, mot at vi får tre poeng i seriekampen? :)

k1ng
k1ngInnlegg: 69
25.09.18 11:46

Når er semi-trekningen?

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 8009
25.09.18 14:55
Groundhopper: Dere får unnskylde at jeg snyter hjemmefansen for kamptråd og at det er noe tidlig, men cupen er det eneste lyspunktet vi har igjen i Drammen i år.

Lyspunkt sier du, faen ikke sikker jeg. 

En knallhard bortekamp i beina før vi skal til Sarp, serien er viktigst for meg å overleve, skulle sett vi hadde 4 dager og ikke 3 å komme oss på etter denne NM runden.

stc887
stc887Innlegg: 14142
25.09.18 15:31
Svartbaken: Etter en kjapp kikk på Altomfotball så har Parr og Sætra karantene hos dere, så fremt det fortsatt er slik at en må stå over etter 2 gule.

Ikke for å fremstå som grinete men man soner karantene i ES etter 4 - 6 - 8 - 10 gule i en konkuranse over 30 runder men må sone karantene etter etter 2 gule i cupen og for hvert påfølgende kort i en konkuranse på maks 7 kamper.

Eksisterer den idiotregelen om at spillere må sone karantene i finale om de samler nok gue kort i Norge enda?

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 18039
25.09.18 15:56
k1ng: Når er semi-trekningen?

Trekkes som regel rett etter at siste kvarfinale er spilt. Så blir vel rett etter denne kampen da. 

Svartbaken
25.09.18 16:44

Tror hele Haugesund er med på en avtale om at vi tar cupen mot at dere får 3 poeng i serien. Høres ut som en strålende plan :)

arto
artoInnlegg: 1547
25.09.18 16:52
Svartbaken: Tror hele Haugesund er med på en avtale om at vi tar cupen mot at dere får 3 poeng i serien. Høres ut som en strålende plan :)

Avtale!

arto
artoInnlegg: 1547
25.09.18 16:54
Groundhopper: Sætra har ikke vært fast de siste kampene, så det er ingen krise.

Men "tåler" Kim Andre 3 kamper på åtte dager? Ser helst han spiller mot Sarpsborg.

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 17574
25.09.18 18:47

Gruer meg til denne. Tar glatt en cupfinale over 3 og 4 plass. 

Hvordan ser billettsalget ut? 

Groundhopper
25.09.18 20:30
Jordbæryoghurt: Hvordan ser billettsalget ut?

Jeg kom over en Twitter-bruker i dag om meldte om drøyt 2 100 solgte.
Jeg hverken kjenner eller følger vedkommende (så en retweet), så jeg vet ikke hvor god kilde han er.

Groundhopper
25.09.18 22:48
arto: Men "tåler" Kim Andre 3 kamper på åtte dager? Ser helst han spiller mot Sarpsborg

Tenkte ikke helt på det. Du har et poeng der.

Groundhopper
25.09.18 22:51
seriemester2013: Lyspunkt sier du, faen ikke sikker jeg.  En knallhard bortekamp i beina før vi skal til Sarp, serien er viktigst for meg å overleve, skulle sett vi hadde 4 dager og ikke 3 å komme oss på etter denne NM runden.

Du kan absolutt ha et poeng der, Seriemester.

Men kanskje gutta har godt av en kamp hvor ikke poeng og tabellsituasjon henger over dem? Skulle de finne på å vinne kan det jo til og med gi en boost inn mot Sarpsborg-kampen. 08 setter vel alle kluter til i EL denne høsten?

sambasamba
sambasambaInnlegg: 15815
25.09.18 23:58

Hiv innpå Hamoud i Cupen

Så får vi samtidig se hvordan han ser ut

Plutselig er Hamoud Madsen stopperparet vårt i krigen

Floflofloflo
FlofloflofloInnlegg: 1932
26.09.18 00:23

Dette trenger Godset, en økt med litt intensitet i motsetning til de vanlige slapp-av-øktene man har midt i uka.

Kjører Hunderfossen på fredag med alle gutta så de er uthvilt.

Superteale
SupertealeInnlegg: 269
26.09.18 08:35

jeg synes vi skal benytte anledningen til å hvile noen nøkkelspillere og la noen "boblere" få sjansen til å vise seg fram....

Foreslår følgende lag (uten å vite noe tilgjengligheten på alle spillere utover suspensjon på Parr og Sætra):

---------------- Bugge ------------

Vilsvik - Glesnes - Skjeggen - Lindquist

----- Hove --- Stengel --- Junior -----

-Tokki ------ Pedersen ------ Pelle-

Idrettsforeningen
IdrettsforeningenInnlegg: 155
26.09.18 13:23

Godset starter vel slik

Sætra jr
Vilsvik - Glesnes - Madsen - Lindquist
         MRO - Hauger - Junior
        Tokki - Pedersen - Ulland

Midtbanen blir vel ønsketekning, jeg vil gjerne se Tokki på kani der han er best, vi trenger folk på midten som tar jobben og krigen som kreves, ikke luksuspillere som Ulland og Tokki!

Mounir har vel vært skadet så er ikke så mange alternativer til Madsen der, tipper han pent blir nødt til å spille.

Superteale
SupertealeInnlegg: 269
26.09.18 13:54

Madsen er ikke i troppen, men det er Skjeggen....

http://www.godset.no/nyheter/troppen-til-kvartfinalen

Idrettsforeningen
IdrettsforeningenInnlegg: 155
26.09.18 14:02

Se der ja. Takk. Det forsvaret her ser syltynt ut! Ingen i backup for de fire som starter bak, rart BP ikke tar med en junior forsvarer, fremfor å fylle opp med en masse angripere som ikke vil bli brukt.

Eneste lyspunktet frm mot jul er at vi går rett ned og 3050 rett opp, så slipper vi i allefall den kvalikk kampen

sambasamba
sambasambaInnlegg: 15815
26.09.18 18:47
sambasamba: Hiv innpå Hamoud i Cupen Så får vi samtidig se hvordan han ser ut Plutselig er Hamoud Madsen stopperparet vårt i krigen

:-)

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 17574
27.09.18 03:34
Groundhopper: Jeg kom over en Twitter-bruker i dag om meldte om drøyt 2 100 solgte.

Blir nok ikke noen fest på tribunen nei. Men jeg gleder meg uansett. En kvartfinale i cupen er mye mer spennende enn en vanlig seriekamp for min del. 

Fryktet denne kampen når den ble trukket. Forventet at BP og Godset skulle finne den sedvanlige høstformen sin. Men virker som det forstått går trått. 

Svartbaken
27.09.18 08:22
Jordbæryoghurt: Men virker som det forstått går trått.

Betyr lite og ingenting i cupen. Kan fort være et kjærkomment avbrekk hvor man kan senke skuldrene.

Godset har et offensivt kavaleri som kan straffe samtlige lag i denne divisjonen og formen vår er ikke all verden. Jeg frykter at vi går på nok en smell jeg.

Taper vi denne så frykter jeg også at det kan bli tungt videre, og motsatt, skulle vi klare å løfte oss slik at vi vinner denne så tror jeg det fort kan være en boost for resten av høsten.

Groundhopper
27.09.18 09:38
Jordbæryoghurt: Men jeg gleder meg uansett. En kvartfinale i cupen er mye mer spennende enn en vanlig seriekamp for min del.

Jeg sliter også med å forstå hvorfor disse "midtrundene" i cupen trekker så dårlig. Kanskje særlig en kvartfinale.
Men men, jeg gleder meg stort.

Vet det sendes en supporterbuss fra Drammen, i tillegg er hvert fall undertegnede allerede på plass på Haugalandet, så vi skal gjøre vårt til å sette en verdig ramme.

Dette er en blank H i mitt hode. Men cup er cup, ballen er rund, kampen skal spilles også videre...

God kamp!

Svartbaken
27.09.18 10:20
Groundhopper: Dette er en blank H i mitt hode.

Nja..

Vi har 6-2-3 hjemme i år. Vinner altså bare litt over halvparten. Vi kommer også inn i kampen med 3 strake tap, formen er altså ikke på topp for oss heller.

Dere har riktignok ikke vunnet mye borte, men 1-5-5 viser at dere heller ikke taper mer enn litt under halvparten. Dere har også bare tapt 1 av siste 5 borte.

Dere slo oss også 3-1 i Haugesund så sent som i fjor høst så denne kampen tror jeg faktisk er åpnere enn mange tror. Dere har spillere offensivt som kommer til å straffe oss. Jeg tror altså dere vil score mål, så gjenstår det da å se hvor mange vi ev. scorer.

Dimmi
DimmiInnlegg: 9193
27.09.18 11:48

Vi har offensiv slagkraft, uten tvil.

Men, vi har også en backrekke som består av 3 sidebacker og 1 midtstopper, uten noen reserver med erfaring fra en backrekke.

Og vår unge keeper Morten Sætra har aldri spilt på et høyere nivå enn 2.divisjon.

Bingo, er vel ordet som best beskriver Godsets inngang til denne kampen.

AlexandrsJelisejevs
AlexandrsJelisejevsInnlegg: 6512
27.09.18 11:54

Vi vinner 4-1 i dag, knuser RBK 3-0 på et fullsatt GG i semien, før vi gruser Start i cupfinalen. Dere leste det her først. Og sist.

Svartbaken
27.09.18 12:42
Dimmi: Bingo

Det er nettopp det som er poenget, dette kan gå begge veier. I mitt hodet så er kampen mye åpnere enn hva en skulle få inntrykk av om en ser på tabellen.

Vi ligger for øyeblikket kanskje litt høyere enn mannskap og de siste ukers prestasjoner skulle tilsi. Dere ligger definitivt lavere enn hva mannskapet skulle tilsi (kanskje ikke prestasjonene?). Dette er cup og kampen vil leve sitt eget liv.

Vi er nok favoritter, men jeg tror det kommer til å bli tett og jevnt hele veien inn og det kan absolutt vippe begge veier.

travern
travernInnlegg: 1204
27.09.18 13:08
Dimmi: Bingo

I gamle dager (fem år siden) var det utvikling man snakka om i SIF, nå er det bingo. Det er styrevedtak på at folk skal tenke bingo når de tenker på SIF.

Heborres
HeborresInnlegg: 9863
27.09.18 18:42

Wadji og Koné tilbake fra start hos FKH i kveld:

Bråtveit
Haraldseid - Skjerve - Knudsen - Stølås
Akintola - Tronstad - Våge Nilsen - Wadji
Grindheim
Koné

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester