Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Slovenia og Bulgaria (H) *KAMPTRÅD*

NYTT TEMA
Zanick
ZanickInnlegg: 5273
16.10.18 23:42
InDeilawetrust: Hvis Perry viderefører det Lagerback har punsjet inn så kan det fungere, men hvis han skal leke smart å begynne med eget opplegg så kommer han til å fucke opp alt Lagerback har bygd opp.. Mest sannsynlig så hadde Perry ødelagt alt hvis han skal være sjef.

Det kunne nok funket en periode, men før eller senere vil det gå rett vest.

Det har hele Perrys trenerkarriere vist. Hvert fall en viss kar sentralt på banen som neppe er superhappy med Perry, for å si det sånn.

Men skittau :)

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 19198
16.10.18 23:43
hrrreminius: Følte likevel for å poengtere hvor dårlig forslag det var.

Hele poenget med spøken min var at han sverger til 4-2-3-1 og det kom opp som forslag til fremtidig formasjon ;) 

GregAdamsGregAdams
GregAdamsGregAdamsInnlegg: 1442
16.10.18 23:43
Zanick: Får evt krysse fingrene for at Solbakken omsider ombestemmer seg - andre kandidater som kan ''kuppe'' jobben ser jeg ikke.

Solbakken sverger jo også til 4-4-2 og rendyrket soneforsvar. Så en overgang fra Lagerbäck til Solbakken bør gå relativt smertefritt.

Fokkeslasken77
Fokkeslasken77Innlegg: 13296
16.10.18 23:46
Paalanil: Kan noen ta meg igjennom hva som skal til for at Norge kommer seg til EM via Nations League?

Nei.

Vahlley
VahlleyInnlegg: 67471
16.10.18 23:54

Opp med humøret, folkens!

Vi har tross alt berget plassen i League C i kveld!

Vahlley
16.10.18 23:55
MadBum: Det er så vilt opplegg.

Egentlig ikke.

Vahlley
16.10.18 23:56
Astonstian: Så hvis Bulgaria kvalifiserer seg på vanlig måte, og vi ender på 2. Plass i Nation League, har vi muligheten fremdeles?

Ja.

InsVerderben
InsVerderbenInnlegg: 1759
17.10.18 00:06
Astonstian: Selnæs er en av de svakere når det komme til tempo.

Så kampen mot Slovenia "live" og er helt uenig!

2. omgangen hans der var meget god, han manglet ingenting, aller minst tempo og framsto heller som en av få norske spillere med tempo!

Mulig jeg har misforstått noe her men ber deg vennligst utdype!

Hunkpapa
HunkpapaInnlegg: 2273
17.10.18 00:15
InDeilawetrust: Husker med skrekk og gru kampen mot Tyskland hvor Selnæs og Berge startet sammen sentralt. Men det blir selvsagt feil å bruke den kampen som målestokk. I tillegg er det først nå vi har fått se Selnæs på landslaget når han er i skikkelig form.

Vent nå med å vurdere Selnes til han får brynt seg mot lag som er ranket noe bedre enn Bulgaria. Jeg husker også Tyskland kampen. Bulgaria er ingen målestokk for annet enn lureri og grisespill.

(Innlegget ble redigert 17.10.18 00:16)

Zanick
17.10.18 00:21
Hunkpapa: Vent nå med å vurdere Selnes til han får brynt seg mot lag som er ranket noe bedre enn Bulgaria. Jeg husker også Tyskland kampen. Bulgaria er ingen målestokk for annet enn lureri og grisespill.

Det gjelder vel strengt tatt hele laget.

I klubbhverdagen er Selnæs en av få som spiller for en bra klubb i en topp-5 liga.

Hunkpapa
HunkpapaInnlegg: 2273
17.10.18 00:28
Zanick: I klubbhverdagen er Selnæs en av få som spiller for en bra klubb i en topp-5 liga.

Jeg følger ikke fransk fotball, bortsett fra PSG. Spiller Selnæs fast på laget, eller sitter han på benken med innhopp ?

Zanick
17.10.18 00:49
Hunkpapa: Jeg følger ikke fransk fotball, bortsett fra PSG. Spiller Selnæs fast på laget, eller sitter han på benken med innhopp ?

Fast, sentralt på midten sammen med Yann M'vila.

Xavi7
Xavi7Innlegg: 2287
17.10.18 07:05

PJ Hansen i intervju med Dagbladet etter kampen:

-  Jeg tipper Slovenia får tilbake fire-fem spillere som ikke var med mot oss på Ullevaal. De får mer slagkraft.

Altså, han tipper det. Noe må han jo gjøre for å snakke opp svake motstandere før kamper.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 35721
17.10.18 07:40
Zanick: Uten å ha studert Lagerbacks tid i Island og Sverige, så slår han meg som urokkelig når det kommer til hans 4-4-2.

Nei, tror heller ikke at det blir annet enn 442 med Lagerbäck. Typisk svensk med andre ord. Derfor tror jeg også at den ene kantplassen går til Johnansen/Henriksen/Fossum. Blir meget overrasket om Moi og MMD/Ødegaard blir fast kantduo under Lagerbäck.

KongOlav2
17.10.18 07:46
Skrtel: Et lag jeg kunne likt å se: Jarstein
Omar - Ajer - Rosted - Meling
Moi - Selnæs - Berge - Henriksen
King - Tarik

Noe sånt tror jeg det fort kan bli utover. Litt avhengig av skader tror jeg den ene midtstopperplassen, den ene kantspillerplassen og Tariks plass på topp er de hvor det lettest kan endre seg. Men basert på de to kampene den siste uka pluss at unggutta Ajer og Berge kommer tilbake, tror jeg 7-8 plasser virkelig relativt faste om alle er i form og skadefrie.

Bacary
BacaryInnlegg: 19244
17.10.18 08:23

Selnæs var klasse igår. 

Spørsmålet nå er om Lagerback kommer til å satse mer offensivt selv med en 1-0 ledelse borte mot Kypros eller Slovenia, og om han eventuelt venter til siste kampen eller siste omgangen før han begynner å ta sjanser offensivt. 

Det viktigste er å sikre 2.plassen, samt ta flest mulig poeng slik at ranking for vanlig kvalikk blir bra, samt at man med 2.plass kan gå inn i sluttspill på A eller B nivå, eller til og med C nivå. Vinner man de to siste kampene 1-0, kan det fort skje at det bulgarske laget går på en smell på Kypros borte eller Slovenia hjemme. Så imponerende har ikke buglarerne vært. At de klarer 1-1 over to kamper mot Norge er et aldri så lite fotballran. Norge kan dog takke elendige spisser som King og Johnsen foran mål at de ikke klarer å avgjøre gruppa enda. Nå må det terpes avslutninger fremover på neste landslagssamlinger. 

(Innlegget ble redigert 17.10.18 08:23)

Jimmy_28
Jimmy_28Innlegg: 3796
17.10.18 08:36
Astonstian: Så hvis Bulgaria kvalifiserer seg på vanlig måte, og vi ender på 2. Plass i Nation League, har vi muligheten fremdeles?

Nå har vi sett dette bulgarske laget over to kamper. De kvalifiserer seg ekstremt neppe gjennom en vanlig kvalikk. De mangler kvalitet over hele fjøla. Norge burde vunnet begge kampene relativt klart...

KongOjo
KongOjoInnlegg: 2608
17.10.18 08:57

Stinker 6-0 til Bulgaria over Slovenia i siste kampen dessverre, typisk Norge å miste EM plassen etter disse to kampene mot Bulgaria. Skulle vunnet minst 3-0 i begge kampene. 

Eksberten
EksbertenInnlegg: 23967
17.10.18 10:12
Vahlley: Ja.

Er det ikke slik at det er beste toer som kommer inn om det er en av de 4 vinnerne som går direkte til EM? Så om for eksempel Serbia blir gruppevinner og i tillegg kommer topp 2 i den ordinære kvaliken, så er det den toeren med flest poeng som overtar plassen, selv om de er fra en annen gruppe enn Serbia? Her må man i så fall stryke resultat mot svakeste lag, siden en gruppe har kun 3 lag. Norge kan jo bli toer med 15 poeng (9 hvis man stryker svakeste motstander) og da er vi garantert beste toer.
Problemet er at vi som reserve, nok må belage oss på 2 bortekamper i en slik playoff, så langt fra ideelt scenario.

KongOlav2
17.10.18 10:25
Eksberten: Er det ikke slik at det er beste toer som kommer inn om det er en av de 4 vinnerne som går direkte til EM? Så om for eksempel Serbia blir gruppevinner og i tillegg kommer topp 2 i den ordinære kvaliken, så er det den toeren med flest poeng som overtar plassen, selv om de er fra en annen gruppe enn Serbia? Her må man i så fall stryke resultat mot svakeste lag, siden en gruppe har kun 3 lag. Norge kan jo bli toer med 15 poeng (9 hvis man stryker svakeste motstander) og da er vi garantert beste toer.
Problemet er at vi som reserve, nok må belage oss på 2 bortekamper i en slik playoff, så langt fra ideelt scenario.

Vinnere fra NL-grupper går direkte inn i "sin" del av play-off. Disse kan ikke møte lag fra høyere liga i play-off. Og slik som jeg forstår det er det trekning som avgjør resterende plasser.

Dersom f.eks 10 av 12 lag fra liga A og 2 av gruppevinnerne fra liga B kvalifiserer seg gjennom ordinær kvallik, vil da 2 av 4 playoff-plasser i liga A og 4 av 4 playoff-plasser i liga B fylles opp av lag fra liga B. Da blir det slik:

Play off A: To lag fra liga A som ikke kvalifiserte seg direte + 2 lag fra liga B

Play off B: 2 ligavinnere fra liga B som ikke kvalifiserte seg direkte + 2 lag fra liga B

De 4 lagene med uthevet skrift vil være lag 5-8 (ligatoerne) fra liga B dersom ingen av disse kvalifiserte seg direkte. Det blir da trukket hvem som skal til play-off A og play-off B. Vinnerne av trekningen går til play-off A og taperne til play-off B.

KongOlav2
17.10.18 10:31

Nytt eksempel:

Følgende lag går direkte til EM:

11 lag fra liga A.
6 lag fra liga B, 3 ligavinnere og lag nr 5, 7 og 9.
3 lag fra liga C, 2 ligavinnere og lag nr 5 (beste toer)

Play-off blir da følgende (tror jeg). Man begynner forøvrig nedenfra:

Play-off D: 4 ligavinnere
Play-off C: 2 ligavinnere + 2 lag + trekning mellom lag 6, 7 og 8.
Play-off B: 1 ligavinner + 2 trukkede lag av nr 6, 8, 10, 11 og 12 + taper av trekning fra liga C.
Play-off A: 1 gjenværende lag + 3 tapere av trekning ovenfor

Merk at jeg er usikker på dette med trekningene. Det blir så komplisert at det er vanskelig å holde styr på.

(Innlegget ble redigert 17.10.18 10:40)

meco
mecoInnlegg: 3568
17.10.18 10:36
Zanick: Får evt krysse fingrene for at Solbakken omsider ombestemmer seg - andre kandidater som kan ''kuppe'' jobben ser jeg ikke.

Kan ikke se hvorfor Solbakken er så opplagt valg. Virker ikke å besitte den type disiplin som passer for Norsk landslag. Ville sett Jørn Andersen som mer interessant. 

Tinkler
TinklerInnlegg: 12981
17.10.18 10:37
KongOjo: Stinker 6-0 til Bulgaria over Slovenia i siste kampen dessverre

Klarer ikke å se for meg svake Bulgaria vinne med slike siffer. Utrolig begrenset lag.

KongOlav2
17.10.18 10:45
meco: Kan ikke se hvorfor Solbakken er så opplagt valg. Virker ikke å besitte den type disiplin som passer for Norsk landslag. Ville sett Jørn Andersen som mer interessant

Ja, Jørn Andersen ble jo til og med for disiplinert for tyskerne, så....

Må si at jeg har liten tro på ham. Managerkarrieren har vært såpass fragmentert og med såpass mange opphold i små klubber at jeg betviler meget sterkt at han er en manager av spesielt høy kvalitet.

GregAdamsGregAdams
GregAdamsGregAdamsInnlegg: 1442
17.10.18 10:55
meco: Kan ikke se hvorfor Solbakken er så opplagt valg. Virker ikke å besitte den type disiplin som passer for Norsk landslag. Ville sett Jørn Andersen som mer interessant.

Nå har han fått til noen ganske solide resultater med både FC København og Hamkam.

Selv har han sagt at han ikke kan spille like kynisk som han ønsker i FCK fordi det stilles krav til underholdning i hovedstadsklubben og det er forventet at de går ut og dominerer visse motstandere, men HamKam i 2003-2005 har han sagt at spilte tett opp til hvordan han ønsket at et fotballag skulle spille og linket det opp mot hvordan Atletico Madrid spiller under Simeone. 

Solbakken er ikke nødvendigvis det mest opplagte valget, men som etterfølger til Lagerbäck vil vi få en viss kontinuitet i spillestilen og det har vi jo ikke hatt siden Semb overtok for Drillo.

Bacary
BacaryInnlegg: 19244
17.10.18 12:19

Kong olav: er bare trekning hvis det er likt I poeng og  målforskjell

Eksberten
17.10.18 15:57

Denne entusiasmen rundt fotballandslaget nå,  sammenlignet med hvordan det var under Høgmo, er tydeligvis mediaskapt.
Før Bulgariakampen høsten 2014, så hadde Høgmoan tapt omtrent alle kamper, mens nå har Norge vunnet nesten alle.
19 000 så Norge - Bulgaria på Ullevaal i 2014, mens bare halvparten så gårsdagens kamp.
I 2013 spilte Drillos en meget avgjørende kamp mot Sveis på Ullevaal, da kom det litt over 16 000, mens det to år senere var utsolgt i flere dager før møtet med Malta, når vi var i en lignende situasjon med Høgmo.

Lagerbäck i 2018 - medias mann, Høgmo i 2014- folkets mann ?

(Innlegget ble redigert 17.10.18 16:01)

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 5612
17.10.18 15:59
Eksberten: Denne entusiasmen rundt fotballandslaget nå,  sammenlignet med hvordan det var under Høgmo, er tydeligvis mediaskapt.
Før Bulgariakampen høsten 2014, så hadde Høgmoan tapt omtrent alle kamper, mens nå har Norge vunnet nesten alle.
19 000 så Norge - Bulgaria på Ullevaal i 2014, mens bare halvparten så gårsdagens kamp. Lagerbäck i 2018 - medias mann, Høgmo i 2014- folkets mann ?

Tror det har mere med NL å gjøre. I 2014 var jo også Ødegaard med for første gang, så sikkert mange som tok turen kun pga ham.

Eksberten
17.10.18 16:07
Trehjulssykkel: Tror det har mere med NL å gjøre.

NL er jo også hypet i mediene, spesielt TV2, som har rettighetene. Vanligvis ville vi spilt 4 ordentlige kvalikkamper og kanskje en treningskamp eller 2. Og vi kunne ha havnet i en gruppe med 3 kamper og dermed fått bare 3 tellende kamper, altså en nedgang fra normalen..

Eksberten
17.10.18 16:15
Trehjulssykkel: I 2014 var jo også Ødegaard med for første gang, så sikkert mange som tok turen kun pga ham

Ja Ødegaard er jo et "bevis" på at Høgmo ga folket det de ville ha, mens Drillo og Lagerbäck er langt mer trauste og det fenger ikke publikum like mye, selv om resultatene er bedre.
Vålerengas fremste periode er forbundet med stor tilskuerflukt, fordi dem ikke likte svenskestilen til Gunder Bengtsson, som også Lars Lagerbäck er en del av.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester