Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er Zachariassen ligaens beste ?

NYTT TEMA
BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 31120
BigGeorge
05.10.18 21:48

Jeg mente allerede ifjor at han var en de aller beste.

Nå mener jeg han er beste norske utespiller i Eliteserien. Enda bedre i Europacup.

(Da holder vi Andre Hansen og Niklas Bendtner utenfor)

Hvem mener du er bedre eller er du enig ?

(Innlegget ble redigert 05.10.18 21:49)

dzk
dzkInnlegg: 13380
05.10.18 21:51

Håland og Hestad har vært ekstremt gode i år og er kun slått av Hansen.

Zachariassen har et veldig høyt toppnivå, men han har variert for mye i prestasjonene sine.

(Innlegget ble redigert 05.10.18 21:52)

Batorex
BatorexInnlegg: 1355
05.10.18 22:23

Nei.

Fredrik Haugen er normalt sett en bedre fotballspiller. 

Thpe
ThpeInnlegg: 34861
05.10.18 22:25
Batorex: Fredrik Haugen er normalt sett en bedre fotballspiller.

Daniel Braaten er verdens beste 10 minutter i året.

Eirik Hestad er nok den beste.

MacPerson
MacPersonInnlegg: 8021
05.10.18 22:59
BigGeorge: Jeg mente allerede ifjor at han var en de aller beste. Nå mener jeg han er beste norske utespiller i Eliteserien. Enda bedre i Europacup. (Da holder vi Andre Hansen og Niklas Bendtner utenfor) Hvem mener du er bedre eller er du enig ?

Jeg holder Andre Hansen (uten tvil) som den beste spilleren i ES.

Nicklas Bendtner er en vits i forhold, og ei heller den beste spissen. Her blir man blendet av bling, instasnaps og sirkus.

Doff har et toppnivå få overgår. Litt som Eirik Hestad når ballen triller hans vei. 

Men vi snakker ikke opp Doff, han skal blir i S08 en sesong til også, så ikke bra at han kommer i rampelyset i Europa.

BigGeorge
06.10.18 02:53

Norge-assistent Per Joar Hansen avslører til TV 2 at Zachariassen er med i bruttolisten på rundt 30 spillere landslagsledelsen har et ekstra godt øye til. Han er ikke tatt ut til kampene mot Bulgaria og Slovenia neste uke.

BuryMeInSmoke
BuryMeInSmokeInnlegg: 2698
06.10.18 03:45

Hvis diskusjonen angår norske spillere burde det være hevet over en hver tvil at André Hansen er den beste. Merkelig at han ikke står i en storklubb enda.

Men Zachariassen er nok på topp tre.

Men tar vi med utenlandske spillere så er Abu eliteseriens beste spiller. Kan ikke huske at Vålerenga har hatt en bedre midtbanespiller i min levetid.

ObjektivtSett
ObjektivtSettInnlegg: 4747
06.10.18 05:17

I mine øyne er ikke Zachariassen blant de fem beste engang.

1. André Hansen

2. Birger Meling

3. Eirik Hestad

4. Marcus Pedersen

5. Magnus Wolff Eikrem

MyWays
MyWaysInnlegg: 6020
06.10.18 09:33
MacPerson: Andre Hansen

Wow.. Har Andre Hansen blitt hypet litt her inne på VGD i det siste? Det virker slik.. Plutselig mener "alle" at han er ligaens beste spiller.

Han er uansett keeper, og havner derfor i en egen kategori.

Sulfat
SulfatInnlegg: 14668
06.10.18 10:04

Andre Hansen er kanskje den eneste som kunne gått rett inn på et lag i topp3-liga og tatt nivået umiddelbart. 

Everenga
EverengaInnlegg: 5399
06.10.18 10:34

Hvor stor oversikt har folk egentlig over andre klubbers spillere? Selv ser jeg Engas kamper, hverdagen kommer I veien for noe mer. Har andre enn 08 fansen sett nok av Zachariassen til å sammenligne ham med f.eks Adegbenro? 

qbah
qbahInnlegg: 49561
06.10.18 10:45

Andre Hansen hypet? Hehe. Er vel akkurat det han ikke er. Fortsatt av de mest undervurderte spillerne i ligaen vår. Eneste spiller som kunne trolig gått rett inn på de aller, aller fleste lag i Europa. Bortsett fra åpenbare kandidater som topp 10-lagene.

fusion
fusionInnlegg: 2702
06.10.18 11:09

Så klart man hyper en spiller som er god. Sier seg selv. Beste keeperen som noen gang har vært i Rosenborg.

Dewaz
DewazInnlegg: 25267
06.10.18 11:26

Hvor var Zachariassen da Sarpsborg tapte 9 (?) kamper på rad?

OK spiller. Ikke topp fem i ligaen.

siggi76
siggi76Innlegg: 3283
06.10.18 11:43

Jeg følger ikke Eliteserien tett siden OBOS er mer spennende i år, men på torsdag fikk jeg sett 08 i Europaligaen. Da var det spesielt en spiller jeg la merke til, og det var naturligvis Zachariassen. Han holder høyt nivå, men det er vanskelig å bedømme ham mot spillere i andre posisjoner. Blant norske midtbanespillere er han i hvert fall høyt oppe og jeg tviler på at vi ser ham i eliteserien neste år.

HarryH
HarryHInnlegg: 31681
06.10.18 11:55

Burde Brann gått for "local lad" Zachariassen istedenfor å hente inn Peter Orry Larsen foran 2017-sesongen?

sarpingen_1
sarpingen_1Innlegg: 1449
06.10.18 12:35
Everenga: Hvor stor oversikt har folk egentlig over andre klubbers spillere? Selv ser jeg Engas kamper, hverdagen kommer I veien for noe mer. Har andre enn 08 fansen sett nok av Zachariassen til å sammenligne ham med f.eks Adegbenro?

Du har et veldig godt poeng. Jeg for min del ser bare motstandernes spillere i enkeltkamper mot oss, og selvfølgelig korte glimt på tv når runden oppsummeres. Det er ikke i nærheten av godt nokk for å bedømme andre spillere på samme grunnlag som våre egne spillere

Det er opp til speidere og agenter å plukke opp spillere som er klar for neste steg, og at det er noen som burde deppe litt i Bergen for at Doff ikke ble plukka opp der borte er for meg helt åpenbart 

thohla1
thohla1Innlegg: 712
06.10.18 12:52

Hvor var Zachariassen da Sarpsborg tapte 9 (?) kamper på rad?

OK spiller. Ikke topp fem i ligaen. Og begrunnelsen din er Sarpsborg's formsvikt.  Den merkeligste forklaringen ever.

ObjektivtSett
06.10.18 13:10

Fikk for meg at det var snakk om norske spillere i ES. Tar vi med utlendingene er ikke Zachariassen blant de ti beste heller.

Batorex
06.10.18 15:06
ObjektivtSett: 2. Birger Meling

haha. 

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 4951
06.10.18 15:07

Hvordan ville Sarpsborg gjort det i Premier League?

Kent
KentInnlegg: 126452
06.10.18 15:09

André Hansen er nok den eneste keeperen i verden som kan erstatte De Gea når han drar tilbake til Spania.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 8427
06.10.18 15:20
BigGeorge: Jeg mente allerede ifjor at han var en de aller beste.

Har han vært den beste, har han blitt uttatt til landslagstroppen. 

BigGeorge
06.10.18 15:30
PerryAndre: Har han vært den beste, har han blitt uttatt til landslagstroppen.

Ikke lett å komme i A-landslagstroppen hvis man spiller i Eliteserien. Stort sett bare forsvarsspillere og gjerne Rosenborg og Molde.

ObjektivtSett
06.10.18 15:37

Batorex: "haha."

Du mener med andre ord at landslagets faste venstreback ikke er en av Eliteseriens beste spillere? Han har også vært en av RBKs beste i Europa denne sesongen.

Middelmådige Fredrik "en god fot - ikke noe mer" Haugen er milevis bak Meling på en slik liste. Haugen er muligens innonfor topp tyve, om man legger godviljen til.

BigGeorge
06.10.18 15:37

Tror det er et viktig poeng om folk i VGD ser andre lag enn sitt eget. Jeg ser minst en kamp lørdahg og en eller to kamper søndag og noen ganger en kamp mandag. Litt avhengig av hvem som spiller. Jeg ser ikke like mange kamper med Start som med Vålerenga og Rosenborg.

(Innlegget ble redigert 06.10.18 15:39)

Sulfat
SulfatInnlegg: 14668
06.10.18 15:46
BigGeorge: Ikke lett å komme i A-landslagstroppen hvis man spiller i Eliteserien. Stort sett bare forsvarsspillere og gjerne Rosenborg og Molde.

Har ikke vært en eneste Molde-spiller på landslaget etter at LL tok over. En S08-spiller har det derimot vært.

(Innlegget ble redigert 06.10.18 15:46)

ObjektivtSett
06.10.18 15:58

BigGeorge: "Jeg ser minst en kamp lørdahg og en eller to kamper søndag og noen ganger en kamp mandag."

Jeg holder ikke med noen, men er langt over gjennomsnittet opptatt av norsk fotball, og får med meg veldig mye. Ser ofte kamper i opptak om det har gått en mer interessant kamp samtidig.

Batorex
06.10.18 16:05
ObjektivtSett: Du mener med andre ord at landslagets faste venstreback ikke er en av Eliteseriens beste spillere? Han har også vært en av RBKs beste i Europa denne sesongen.

Først og fremst: Haugen-kommentaren var ironisk, men akkurat ironi er et rimelig uegnet virkemiddel på internett, så jeg beklager. 

Jeg mener Meling er landets mest oppskrytte fotballspiller. En god Eliteserie-back, men på den internasjonale scene har han til tider blitt avkledd defensivt. Han har ingen (defensive) kvaliteter som det oser internasjonalt snitt over. Ville falt kraftig igjennom i en større liga. 

Mulig han har vært blant deres beste i Europa i år, men det sier egentlig svært lite. Valur, Shkendija og Cork er ikke akkurat Europa-klasse...

(Innlegget ble redigert 06.10.18 16:07)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg