Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor er de nå?

NYTT TEMA
jonas
jonasInnlegg: 30394
11.10.18 10:32

Det første navnet som dukket opp i Glimt-hodet mitt var Thiago Martins. Kjapp googling antyder at han fortsatt er i Bodø, går turer i skog og mark og jobber med barn? Noen som vet mer?

Og ellers lurer jeg veldig på om karrieren til Daddy Gay noengang tok av.

Artaxerxes
ArtaxerxesInnlegg: 66469
11.10.18 10:37
trøndergutten: Jeg har helt sikkert glemt noen, men det får så være.

Robert Boateng? MacBeth Sibaya? Andreas Mayer?

qbah
qbahInnlegg: 46619
11.10.18 12:16

Sibaya fortjener en egen tråd. Husker jeg satt på kortside VIP en kamp med han på banen. Var hvert fall 10 skudd som endte oppe på VIP eller over (stadion) denne kampen. Og jeg er ikke kjent for å overdrive. 

Dimmi
DimmiInnlegg: 9431
11.10.18 13:05

En annen spradebasse som vel bør nevnes i SIF-sammenheng er midtbanespilleren Alfred Sankoh.

Ankom fra Ullern som totalt ukjent 20-åring sommeren 2008.

Tilbragte det første halvåret på Godsets annetlag, hvor han titt og ofte slet med temperamentet og måtte byttes ut for å unngå utvisning.

Men, talentet var ubestridt, og i løpet av relativt kort tid hadde han spilt seg inn på laget. Ujevn i prestasjonene, men et toppnivå som få andre i klubben.

Temperamentet og de noe usportslige tendensene fortsatte imidlertid å være et problem de første årene, med en episode på Ullevall som det absolutte bunnpunkt :

I en tett og tøff kamp med mange dueller går Alfred over ende i midtsirkelen, uten at dommeren blåser. Spillet går videre, mens Alfred blir liggende og vri seg i smerte, mens han vifter med et imaginært kort. Og blir liggende. Og fortsetter å vifte. Først når det har gått et par minutter mens spillet rundt ham har bølget frem og tilbake uten at dommeren engang har enset kortviftingen til Alfred, spretter han plutselig opp på beina uten antydning til noen skade, setter inn fullt firsprang mot nærmeste VIF-spiller og meier ham ned med strake bein!

Det ender med gult kort, og et relativt umiddelbart bytte :)

Men, samme spiller kunne også fremvise midtbanespill i toppklasse, slik han beviste det som en av banens beste spillere både hjemme og borte mot Athletico Madrid m/Forlan & co i e-cup sommeren 2011.

Forlot Godset sommeren 2012 på billigsalg p.g.a. utgående kontrakt, og endte opp i et bunnlag i tyrkisk toppserie...som rykket ned. Derfra gikk ferden videre i skytteltrafikk mellom Aserbadsjan og Tyrkia (nivå2), og nå sist signerte han for en klubb i Saudi-Arabia.

Har flere ganger vært aktuell for en retur til Godset, men lønnskravene hans har gjort det uaktuelt gang på gang.

Edit : Sjekket markedsverdien hans på Transfermarkt nå, og si hva man vil om nøyaktigheten av denne, men den har gått strake veien i kjelleren etter han forlot Godset og Tippeligaen i sin tid.

Synd og skam at et talent forsvinner på denne måten.

(Innlegget ble redigert 11.10.18 13:07)

lsklars
lsklarsInnlegg: 68431
11.10.18 13:05
qbah: Husker jeg satt på kortside VIP en kamp med han på banen. Var hvert fall 10 skudd som endte oppe på VIP eller over (stadion) denne kampen. Og jeg er ikke kjent for å overdrive.

Overdrivelse å si du satt på VIPen. 

Zanick
ZanickInnlegg: 5669
11.10.18 14:30

Tidligere RBK-supertalent Mushaga Bakenga scoret sesongens første mål i 1-5 tap sist helg.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9901
11.10.18 14:36
lsklars: Også kjent som en Youtube-fenomen for kanskje tidenes største miss på åpent mål.

Hmm...den husker jeg ikke. Jeg fant ikke den etter et raskt søk på Youtube heller. Vet du om det finnes en video av det noen plass?

trøndergutten
11.10.18 14:39
qbah: Nemlig tiden i Spania og Villareal.

Huff. Jeg skulle jo skrive om det, men må ha glemt av det i farten. Enig i at det var da han var på sitt beste. Abdu Razak Traore tenkte jeg på, men han ble glemt av. Mange å holde styr på. 

lsklars
11.10.18 14:39
trøndergutten: Hmm...den husker jeg ikke. Jeg fant ikke den etter et raskt søk på Youtube heller. Vet du om det finnes en video av det noen plass?

Husker jeg så missen i en eller annen nettavis engang. Finner dessverre ikke noe når jeg søker på google. 

trøndergutten
11.10.18 14:40
Artaxerxes: Robert Boateng? MacBeth Sibaya? Andreas Mayer?

De burde absolutt blitt nevnt ja. 

Sulfat
SulfatInnlegg: 11029
11.10.18 20:24

Ørjan Hopen

Eliteseriespiller som 19-åring-> Spillegalskap-> Svindel-> Breddefotball

Og nå kommer denne pussige saken:

Tidligere toppdommer Per-Ivar Staberg har opprettet et selskap "Bortekamp", hvis formål er å trene Hopen opp til å bli en toppspiller igjen. Målet er Eliteseriespill i 2019.

Hopen er sendt til Malvik, der Staberg, et TV-team (planen er at det skal munne ut i en TV-serie) og Ranheims fysiske trener skal guide Hopen tilbake til toppfotballen.

Pussige greier.

(Innlegget ble redigert 11.10.18 20:25)

InsVerderben
InsVerderbenInnlegg: 1832
11.10.18 20:40

God idè og flott tiltak!

Blir spennende å se om han lykkes og i såfall hva han lykkes med!

Kjenner jo ikke vinklingen i programmet men at det blir noe ang. spillegalskap er vel tenkelig og ikke minst i lys av han begynte som 9-åring....!

Ønsker ham lykke til og om det blir reality-tv av dette så ser jeg mye heller på dette enn all den andre "skiten" som sendes på tv!

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 17821
12.10.18 03:57

Kan ta noen utlendinger fra FKH.

Umaru Bangura: Kom til FKH fra Hønefoss. Fikk seg 86 kamper før turen gikk videre til Dimano Minsk. Nå befinner han seg i sveitisk fotball, spiller for FC Zurich. Vil påstå at han er den beste spilleren jeg har sett i FKH drakt. Dominerte stort som stopper med sine beskjedne 180 cm over bakken. 

Nikola Djurdjic: FKH har siden opprykket kanskje vært best kjent for spissene sine, og den kanskje aller beste er Djurdjic. Kom fra Serbisk fotball i 2009, og var en viktig faktor for opprykket. Fikk seg 46 mål på 97 kamper, før han han startet sitt europeiske nomadeliv. Har siden vært i klubber som Helsingborg, Greuther Furth, Augsburg, Malmø, Dusseldorf, Partizan, Randers og Hammarby. Har ikke blitt noen suksess i noen av klubbene dessverre. Mange i byen har nok drømt at han en gang skal returnere, men det toget han ok gått. 

Troost-Ekong: En spiller som riktignok bare var i klubben 1 år og 6 måneder, men satte stort preg på klubben den korte tiden han var her. Ble utnevnt som kaptein, selv om han bare var på lån. Har blant annet spilt VM og OL for Nigeria siden den gang. Tok seg 1 år i Bursaspor, før han gikk videre til italiensk fotball og Udinese. 

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 17143
12.10.18 04:41

Hva skjedde med Fredrik Gulsvik?

Eivinder
EivinderInnlegg: 703
12.10.18 12:19

Luton Shelton

Trist nyhet om en som virkelig satte litt fyr på eliteserien til tider. Herlig spiller.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 29814
12.10.18 12:58

Uff... En grusom sykdom. Triste nyheter. 

Dimmi
12.10.18 13:19
Nødutgang: Hva skjedde med Fredrik Gulsvik?

Mistet motivasjonen, rett og slett.

La opp som 23-åring, etter å ha slitt benk for både Sandefjord og Mjøndalen de siste årene.

Var vel ganske ærlig på at det ikke bare var skader som gjorde at han aldri ble noe, men også hans egen mangel på seriøsitet i treningshverdagen.

Everenga
EverengaInnlegg: 4423
12.10.18 13:34
HLund: Oumar Niasse: Ble vurdert som ikke i nærheten av god nok. Spiller nå i Everton.

Ragnar Klavan: Wikipedia sier 2 kamper før han forsvant til Nederland, senere Bundesliga og så Liverpool, nå  Serie A med Cagliari.

Jeg bodde i utlandet i den perioden han var i Enga, noen som husker noe av ham?

(Innlegget ble redigert 12.10.18 13:37)

Everenga
EverengaInnlegg: 4423
12.10.18 13:42

Som det nevnes har Enga hentet en del ymse :)

Største floppen, bokstavelig talt, må være Pascal Simpson. Han hadde debutert for Sveriges A lag, han hadde stjernestatus i Allsvenskan, han hadde spist altfor mange burgere....

Eksberten
EksbertenInnlegg: 24454
12.10.18 16:38
Artaxerxes: Andreas Mayer?

Så god i Stabæk at dem begynte å bli en trussel for Rosenborg, så da var ikke Eggen sen om å hente han til Trondheim og lot han råtne på benken.

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26789
13.10.18 09:16

Noen vil kanskje huske en Brann-spiller fra Vestfold (Sandefjord) som var med på 80-tallet. Fyren var midtbanespiller, og fikk sågar et par landskamper midt i tiåret. Arne Møller het han. Ved en tilfeldighet kom jeg over wikipediaprofilen hans forleden, og han later til å ha satt spor etter seg blant de skriftlærde (eller har han nå det?), siden han visstnok har gitt ut følgende to bøker: "Frispark" (2005) og "Jakten på Helena Reich" (2016). Er det noen som har lest (eller kanskje bare snust litt i) den ene eller begge disse, og som eventuelt kan si noe om innholdet? Der den førstnevnte utvilsomt høres fotballrelatert ut, er tittelen på hans neste verk ditto fotballvagt. Han har kanskje forsøkt å slå seg inn på den (altfor) populære krimbølgen, han også? 

Siem-de-Jong
Siem-de-JongInnlegg: 4246
13.10.18 17:12

Kan ta en liste med kombinasjonen Stabæk og amerikanere.

Mikkel Diskerud: Markerte seg i 2009 med noen flotte mål, men det var på høstsesongen 2011 han virkelig fikk vist sitt potensiale. Forsvant etter 2011- sesongen. Først på et kort lån til Gent, så til RBK. Så til det da nyoppfunnede New York City. Så innom Gøteborg på lån. Befinner seg nå i Sør- Korea. Spent på hvor veien går videre etter det. Ser han gjerne tilbake på Nadderud, men tror en god del supportere vil være negative.

Sean Cunningham: Kom på lån fra Molde på vårsesongen i 2012. Husker svensken som var i FFK da de sist var i øverste divisjon fortalte på Deadline Day- sendingen til ES Norge tidligere i høst, at da de hentet Zlatko Tripic på lån fra Molde var Solskjær rask med å kontakte FFK dersom Tripic ikke startet en kamp. Ettersom avtalen var at han skulle spille. Mye tyder på at det var en samme type avtale Stabæk hadde rundt Cunningham. Man skjønte tidlig hvorfor han aldri fikk sjansen i Molde. En ubrukelig spiller. Kunne slå feilpasninger helt uten press. Ifølge Wikipedia har han ikke spilt for noen andre klubber siden han ble frigitt av Molde i 2013.

Ricardo Clark: Kom på lån fra Eintracht Frankfurt i 2012- sesongen. Med landskamper for USA hadde man forvetninger. Men som som resten av laget håpløst på vårsesongen i 2012. Dro så videre til Houston Dynamo og er nå i Columbus Crew.

Michael Stephens: Kom fra LA Galaxy i 2014. Spilte hver eneste seriekamp den sesongen. Aldri noe å si på innsatsen til amerikaneren. Ferdighetene var derimot ikke av veldig høy kvalitet. Det ble med en sesong før han returnerte til USA. Først innom Chicago Fire, så San Francisco Deltas på nest øverste nivå som det ser ut til at forlot i 2016. Ser ikke ut til å ha fått noe ny klubb siden.

Andrew Jacobson: Kom til klubben på lån omtrent samtidig med Magne Hoseth. Kom litt i skyggen av Hoseth, men var rett og slett en genial spiller. Husker spesielt en kamp mot Start borte hvor eie midtbanen ga en ny betydning. Dro tilbake til New York City som han var på lån fra. Etter det Vancouver Whitecaps før han la opp.

Cole Grossman: Kom i 2015 og markerte seg tidlig med et flott langskuddmål hjemme mot Viking som var starten på en lang rekke med seiere som satte standarden for den sesongen. Sesongen etter ble dramatisk for Grossman. På treningsleir pådro han seg hjernerystelse etter en liten spøk fra Ohi. Var ute på ubestemt tid. Kom tilbake utover i sesongen. Måtte stå over en kamp da han fikk en ball i hodet på trening. Tross for at Stabæk reddet plassen den sesongen husker jeg at han i flere kamper hadde farlige balltap i nærheten av eget mål som man ofte ble nervøs av. Ser ikke ut  til at han fikk seg noe ny klubb etter at han forlot Stabæk etter 2016- sesongen.

Rubio Rubin: Var i klubben på en halvtårskontrakt høsten 2017. Ble 7 kamper og 0 mål. Er nå i Tijuana. Var senest i sommer i landslagstroppen til USA.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 20015
22.10.18 20:16
trøndergutten: . Nicki Bille Nielsen Jeg avslutter med Nicki Bille Nielsen. Han ble hentet i januar 2013 fra Villareal. Han scoret ikke så mange mål den 1. sesongen, men han spilte nesten alt. Så gikk ting nedover. På høsten havnet han i fyllearresten. Deretter ble våren 2014 tiltalt for vold mot politiet i Danmark. Dette ble han dømt for året etterpå. Derfor ble han heldigvis solgt til franske Evian samme sommer. Der ble han ikke lenge. Året etterpå gikk han til Esbjerg. Der ble han i et halvt år før han ble solgt til polske Lech Poznań. Heller ikke der ble han en stor suksess, men han klarte i det minste å bli værende i 2 år. I januar i år gikk han til greske Panionios. Der ble det få kamper. I sommer gikk han videre til Lyngby, men han har kun fått 3 innhopp så langt. Dit kom han etter å ha sittet 1 mnd. i fengsel for vold mot 2 kvinner og besittelse av kokain. Jeg er sjeleglad for at Rosenborg solgte denne spilleren når de gjorde.

Og nå er urokråken arrestert nok en gang. 

trøndergutten
22.10.18 20:54
InDeilawetrust: Og nå er urokråken arrestert nok en gang.

Overrasker meg ikke. For en fyr. 

lsklars
22.10.18 22:00
InDeilawetrust: Og nå er urokråken arrestert nok en gang.

Svigermors drøm.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 20015
22.10.18 22:07

Nicki Bille får fyken.

Det tok altså 3 måneder. 

abelao
abelaoInnlegg: 3269
22.10.18 22:44
Dimmi: Marco Tagbajumi : Kom fra "ingenting" (Kypros) på lån og leverte alldeles strålende høsten 2015. "Hadde gått rett inn på et hvilket som helst Tippeligalag" var dommen fra Drillo etter han debuterte fra start hjemme på Marienlyst. Forsvant av alle ting til Thailand neste sesong, før han var tilbake i SIF igjen i 2017. Banens beste i åpningskampen, og så var det slutt. Videre til LSK i sommervinduet, uten suksess der, og endte opp i Dundalk i Irland. (Er han nylig signert av B/G, forresten?) Alldeles utrolig for en spiller som har bevist at han har et toppnivå som går utenpå de fleste spillere i vår hjemlige liga.

Helt enig i at det er noe voldsomt uforløst ved ham. Han har de aller beste fysiske forutsetninger, men jeg tror det rett og slett skorter på fotballintelligens og forståelse for lagspill. Han hadde sikkert blitt en topputøver i en eller annen individuell idrettsgren. I LSK var han en viktig del av cupsuksessen 2017, med to viktige mål, som matchvinner mot Tromsø i 4. runde og ett mot Stabæk i kvarten.

Dimmi
22.10.18 23:14
abelao: jeg tror det rett og slett skorter på fotballintelligens og forståelse for lagspill.

Nja.

Tror det i langt større grad skyldes en utpreget mangel på profesjonalitet og evne til å holde beina på bakken når det går bra.

Etter den nevnte hjemmedebuten, hvor han også ble kåret til banens beste (ble forøvrig det i begge kampene han spilte fra start den høsten), så hadde han vært ute i avisa i forkant og erklært sin forkjærlighet for kebab.

Noe som førte til at Drammens Tidende serverte ham kebab i spillertunnelen etter kampen.

Og når han kom til Godset så ble han intervjuet om sin karriere frem til da. Der var han ganske ærlig på at han hadde kastet bort mye av talentet sitt på heller lite profesjonelle innstilling til fotballivet.

Noe vel også som ble gjenspeilet i klubbvalget etter den særs vellykkede høstsesongen hos oss i 2015, hvor flere Tippeligaklubber (inkl. Godset) og andre skandinaviske klubber ønsket å hente ham.

Men, etter skyhøye lønnskrav, endte han opp hos Nakhon Ratchasima i Thailand....og langt på vei floppet....

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester