Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

BØNDER mot BARTER ***kamptråd***

NYTT TEMA
abelao
abelaoInnlegg: 3269
17.10.18 21:49
RickiBK: Balthazar Langes praktbygg på Brattøra fra 1881 er ellers lang vakrere enn den nymodernistiske steinklossen på Lillestrøm

Ok. Du vinner. Heretter tar Trondheim over denne rare betegnelsen "Stasjonsbyen", "Togstasjonen" eller hva det nå er dere snålinger liker å henge dere opp i. 

Togstasjonen og Stasjonsbyen Trondheim. Helt tilbake fra 1881.

Men et skikkelig måltid klarer de ikke å servere tilreisende.

Detstårskrevet
DetstårskrevetInnlegg: 668
17.10.18 21:51

Her håper jeg bøndene får igjen med renter etter mange år med dårlig landbruksoppgjør. Men så var det med disse potetene i i Trøndelag, da. Sånn sett spent på om det kanskje er flere bønder hos bartene enn på Romerike? 

Zanick
ZanickInnlegg: 5685
17.10.18 22:04

Hadde smakt med ett offsidemål på overtid i Lillestrøm igjen. Begynner å bli noen år siden Dorsin herjet.

abelao
17.10.18 22:06
Pugachev: Nå er det vel flere høyhus i Lillestrøm enn sentrum av Trondheim. Trondheim har en lav bebyggelse i sentrum.

Jeg liker Trondheim.

Trondheim er faktisk en fin by, med masse flotte folk. Jeg liker de gamle steinbygningene, og de breie gatene. Jeg liker at det ikke er bygget så mye i høyden. Ennå. Trondheim er Gløshaugen, Samfundet og 3B, Trondheim er Kjartan og Prepple. Trondheim er overrepresentert av flotte og vakre kvinner, og underrepresentert av ditto menn, Trondheim er barter, skinnvester, og et vått sludd- og holkehelvete fra oktober til mars. 

Jeg har hatt noen av mine mest legendariske giger, noen av de morsomste rotbløytene og noen av mine beste knull i Trondheim.

Jeg liker Trondheim. 

abelao
17.10.18 22:10
Pugachev: eg har for øvrig kikka på gamle kart og bilder fra Oslo. Rundt 1860 var Vålenga ei engslette med noen få stakkarslig hus. Lillestrøm var et et lite sted med en egen togstasjon fra1862. Følger man utviklingen, så tror jeg egentlig aldri selve Vålerenga er så mye større enn Lillestrøm. Dere har liksom adoptert dere bort til borgerskapet på Kampen og andre steder og er hele Oslos lag, men ingen på vestkanten vil vedkjenne seg dere. Dere er som et lortebarn som henger på et hjørne og bråker med alle.

Så så. Nå handler det om bønder og barter. Søpla tar vi oss av ved en annen anledning.

InsVerderben
InsVerderbenInnlegg: 1832
17.10.18 22:14
Detstårskrevet: Her håper jeg bøndene får igjen med renter etter mange år med dårlig landbruksoppgjør. Men så var det med disse potetene i i Trøndelag, da. Sånn sett spent på om det kanskje er flere bønder hos bartene enn på Romerike?

Ut ifra de forutsetningene, ikke godt å si!

https://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/sa116/sa116.pdf

Lillestrøm tillhører Nedre Romerike, det er øvre Romerike som produserer mest korn&poteter og som er "bønda" i denne sammenhengen.

Trøndelag som sådant produserer vel mindre men de får heller søke erstatning fra mydihetene siden RBK ikke får med seg ett eneste poeng fra Åråsen førstkommende søndag!

Forza Fugla!

RickiBK
RickiBKInnlegg: 72334
17.10.18 23:49
abelao: Men et skikkelig måltid klarer de ikke å servere tilreisende.

Sodd er mat for Konger. 

Og Konger har vi hatt en del av her i byen. ;)

Pugachev
PugachevInnlegg: 13508
18.10.18 01:23

Nå renner avføring etter trøndersoddspising gjennom knoklene til Harald Hardråde i kloakken under gamle Helgsæter kloster.

(Innlegget ble redigert 18.10.18 01:24)

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 3697
18.10.18 01:35

"Så så. Nå handler det om bønder og barter. Søpla tar vi oss av ved en annen anledning."

Da må dere ta i et tak, bønder. Dere har gått på to tap på banen i 2018, og blitt totalt utklasset på tribunen, både borte og hjemme. Det ble for lett, spesielt på tribunen.

Da er 2019 revansjens år?

Kjappfot1917
Kjappfot1917Innlegg: 11006
18.10.18 01:37

For oss som vokste opp med rambo, husby, brandy og resten av banden som startet ballet på midten av 80 tallet er denne kampen helt oppe med de to andre hatkampene i løpet av sesongen. Denne har en ekstra gulrot også, nemlig fuglenedrykk. Jeg ønsker ikke lsk borte fra toppserien, bare et lite opphold så vi om to år kan smykke oss med nok en rekord.

Denne kampen skal vinnes koste hva det koste vil. Knokler og blod, masse mål og tvilsomme avgjørelser og trøkk fraen forhåpentlig fullsatt stadion...begge lag fortjener det. God kamp

abelao
18.10.18 10:54
Kjappfot1917: Denne har en ekstra gulrot også, nemlig fuglenedrykk.

Å dytte hoverende barter og skinnvester ned fra tronen er ikke noen mindre gulrot. Vi tar det i to omganger: På søndag, og i desember.

qbah
qbahInnlegg: 46619
18.10.18 11:01

Ser frem til å se denne ringside. Venter fortsatt på invitasjon fra lsklars. Begynner å haste som smått nå.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 6662
18.10.18 11:04
abelao: Å dytte hoverende barter og skinnvester ned fra tronen er ikke noen mindre gulrot. Vi tar det i to omganger: På søndag, og i desember.

Er vel mer sannsynlig at det blir spennende lokal oppgjør neste år mellom LSK og Stømmen i OBOS. 

abelao
18.10.18 11:23
PerryAndre: Er vel mer sannsynlig at det blir spennende lokal oppgjør neste år mellom LSK og Stømmen i OBOS.

Det mest sannsynlige er at vi spenner bein på dere søndag, men at skarrepakket ikke klarer å nyttiggjøre seg den muligheten vi forærer dem, og at vi kan se fram til nye tvekamper på Åråsen og Lerkendal neste år.

Nedre halvdel av ES er "vårt OBOS". 

RickiBK
RickiBKInnlegg: 72334
18.10.18 11:26
abelao: Det mest sannsynlige er at vi spenner bein på dere søndag

Uffda. 

Dere skal fullføre dette som Deila var så irritert på oss for å utsette denne Abu for? 

Ja, ikke overraskende at det kan bli knokkeloppgjør der på Åråsen. 

Men du må nå ikke sitte der og selge skinnet før du har vært i nærheten av pepperbøssa di da. Du vet, lettere å treffe en flokk kanarier enn stor og sterk Trønderbjørn. 

lsklars
lsklarsInnlegg: 68494
18.10.18 11:51
qbah: Ser frem til å se denne ringside. Venter fortsatt på invitasjon fra lsklars. Begynner å haste som smått nå.

Ja hallo, er selv ringside på denne.

MVH

PerryAndre
18.10.18 12:05
abelao: Det mest sannsynlige er at vi spenner bein på dere søndag, men at skarrepakket ikke klarer å nyttiggjøre seg den muligheten vi forærer dem, og at vi kan se fram til nye tvekamper på Åråsen og Lerkendal neste år.

At dere blir hengende etter og spenner bein unna på Rosenborg spillere er helt greit - hvis dere gjør det innenfor deres egen 16 meter. 
Du har helt rett. Vi kan egentlig sende nedover ektefellene til spillere, og selv de skulle gå på et uventet tap er ikke regnfolket i stand til å utnytte det med å få poeng mot Stabæk. 
På søndag blir kanskje siste sjanse til å si farvel til LSK som eliteserieklubb. Vi får håpe på det, og at jarler og vikingkonger som ligger begravd langs Nidelva er med å støtter oss på det skjer. Selv om de sikkert mener vi alle i dag er en gjeng med pyser og feiginger. 

(Innlegget ble redigert 18.10.18 12:13)

qbah
qbahInnlegg: 46619
18.10.18 12:19
lsklars: Ja hallo, er selv ringside på denne. MVH

Tilbyr Dem "All inclusive"

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2851
18.10.18 12:33

Så det du sier, abelao, er at jeg skal trekke hodet ut av anus og "Mind Lillestrøm"?

Hepp1971
18.10.18 13:09

Dersom RBK-fansen vil terge Kanarifansen litt, så er det bare å spille litt på Sex Pistols "Never mind the bollocks" > NEVER MIND KANARIS"....... Knegg!

abelao
18.10.18 14:22
Hepp1971: Dersom RBK-fansen vil terge Kanarifansen litt, så er det bare å spille litt på Sex Pistols "Never mind the bollocks" > NEVER MIND KANARIS"....... Knegg!
Hepp1971
Pugachev
PugachevInnlegg: 13508
18.10.18 15:22

Går du på dagpenger? Siden du er overalt nå?

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 5690
18.10.18 15:34

Hepp og Ricki går på omgang. Vakt på tre timer hver. Nå er det Hepp som regjerer i tidsrommet 15.00-18.00.

Stormoen33
Stormoen33Innlegg: 2816
19.10.18 00:12
ohlalaSpurs: Hepp og Ricki går på omgang. Vakt på tre timer hver. Nå er det Hepp som regjerer i tidsrommet 15.00-18.00.

Begge har tydeligvis tatt seg langhelg. 

JudasT
JudasTInnlegg: 5604
19.10.18 09:31

Barter? Hvor mange på laget har egentlig barter? For den del, hvor mange prater trøndsk? Et kjøpelag raska ihop fra alle kanter, tenker jeg vi sier.

FranciscoM
FranciscoMInnlegg: 427
19.10.18 10:19

Hvorfor er det galt å kjøpe spillere? Bare i Norge dette er en uting.

Mulig LSK stiller med 11 egenutviklede spillere på søndag, men lag med ambisjoner må nesten kjøpe spillere for å henge med. Slik er fotballen. 

abelao
19.10.18 10:45
JudasT: Barter? Hvor mange på laget har egentlig barter?

Hvor mange på LSK er bønder?

Har du hørt om arketyper? Tror du denne kampen kun dreier seg om 11 LSK-spillere mot 11 RBK-spillere? Den dreier seg i aller høyeste grad om noen tusen LSK-tilhengere mot noen hundre medgangstilhengere og skaptrøndere, hvis en av fellesfaktorene er disse berømte "trønderbartene".

Og selv om de færreste på Lillestrøm er bønder, så ligger Felleskjøpets hovedkontor i byen, og dette ærverdige og stolte yrket har i alle år vært klistret til laget av motstandere i et mislykket forsøk på å "disse" lagets tilhengere – som om det å bli bli assosiert med et av landets viktigste og teknisk/faglig sett mest fremtredende yrkesgrupper skulle være noen form for ulempe. 

abelao
19.10.18 10:47
JudasT: Et kjøpelag raska ihop fra alle kanter, tenker jeg vi sier.

Et argument som gikk ut på dato før 1980. Drept av foregangsklubben LSK.

PerryAndre
19.10.18 11:02
JudasT: Barter? Hvor mange på laget har egentlig barter?

Det har vært arrangert VM for "barter og mustasjer" i Trondheim. Senest i 2011. Noen fra Trondheim har vært med i konkurransen, og de har blitt mye avbildet i media. Trondheim har markedsført seg selv som bartebyen under de konkurransene. Og det har godt hjem over hele landet. I utlandet markedsføres Rosenborg av Trondheim kommune, som Rosenborg Trondheim. 

(Innlegget ble redigert 19.10.18 11:06)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester