Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

OBOS-ligaen 2019

NYTT TEMA
return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 25225
10.11.19 16:13
lawrenc: Hei igjen og igjen Return. Når det gjelder din etterlysning av data eller tall, så finner du nøkkeltall klubbene må drive etter på NFFs sider. Tall og føringer som er vedtatt på tinget og med det av klubbene. Vil tro at dersom Nest Sotra mener at poengtrekket var urettmessig iht gjeldene regler så ville man protestert på beslutningen, og det har man jo ikke gjort   Ha en super dag videre. Forhåoentligvis litt klokere enn før i dag

Kan du vise meg tallene.
Det burde jo være lett for deg å gi en lenke til dem.

Ikke vær så overfladisk (som du endte opp med her....)

Ok - da avslutter jeg denne hvis vi ikke ser noe.

"– Jeg har hatt et godt håp om at vi kunne unngå dette, sier sportssjefen i Nest, Arve Haukeland." Dette sa han ifølge Aftenposten den 9.10 2019, så det skulle vel ikke helt bananas elendig der? Subsidiært måtte sportssjefen har veldig lite greie på det, eller ha oversikt.

Jeg vet ikke...
men spist er spist og spydd er spydd.
Så nå får vi følge med i kvalikken :).

(Innlegget ble redigert 10.11.19 16:31)

lawrenc
lawrencInnlegg: 1321
10.11.19 16:27

Hei igjen, igjen og igjen Return :) Retningslinjene finner du på NFFs sider. Kan hjelpe deg med link om du ikke finner selv. Tallene til Nest Sotra er selvfølgelig ikke offentlige og kan ikke deles. Men du er vel enig i at dersom poengtrekket er urettmessig så ville Nest Sotra sendt inn en protest.

Kose deg videre på farsdagen :) 

return_of_drakkar
10.11.19 16:34
lawrenc: Tallene til Nest Sotra er selvfølgelig ikke offentlige og kan ikke deles.

Der ser du...
Du har altså ikke sett et eneste tall, men godtar da vurderingen helt blindt.

Det er helt greit...
Men det er da ikke noe argument for at andre kan stille spørsmål...er det vel...

lawrenc
10.11.19 16:38

If it aint broke, dont fix it er det vel noe som heter.

Ingen grunn til å betvile en beslutning som begge parter aksepterer er det vel? Uansett så håper jeg du er blitt litt klokere og fått litt mer forståelse for mekanismene selv om du ikke har fått de innrapporterte tallene til Nest Sotra i detalj

Ha en god dag videre kompis :) 

(Innlegget ble redigert 10.11.19 16:40)

Windsor
WindsorInnlegg: 7253
10.11.19 16:41
return_of_drakkar: Der ser du...
Du har altså ikke sett et eneste tall, men godtar da vurderingen helt blindt. Det er helt greit...
Men det er da ikke noe argument for at andre kan stille spørsmål...er det vel...

Men er da ingenting som tyder på at Nest har blitt vurdert strengere enn andre?

Som lawrenc sier er det jo naturlig å anta at Nest ville anket dersom de hadde en sak. Det du kaller "stille spørsmål" fremstår vel mer som grunnløs spekulasjon.

Helt naturlig å ha som utgangspunkt at NFFs avgjørelse er korrekt.

return_of_drakkar
10.11.19 16:43
jatilnei: Veldig morsomt å se igjen. Tom Nordlie hadde klart å sette sammen en virkelig bra spille-gruppe den gangen. Selv om det ble litt "skjærings" underveis så skal han ha mye av æren for at vi fikk inn noen veldig gode navn.   Min personlige mening er vel også at kvalik-systemet var mye morsommere den gangen.

Og i år rykket TN ned til nivå 3.
Jeg synes at systemet i år er bedre.
Jo lenger ned på tabellen man er, jo tøffere bør veien være, for da teller jo selve serien mer. Det er greit nok, men det er jo delte meninger, men jeg synes det er veldig fint.

Sjarmen med OBOS, slik sett, kom til sin rett igjen i går.
4 lag kjempet om 3 plasser, og alle kunne lykkes og alle feile.

Sportslig sett er det jo synd på Nest Sotra, men det er en annen skål.

return_of_drakkar
10.11.19 16:49
lawrenc: If it aint broke, dont fix it er det vel noe som heter. Ingen grunn til å betvile en beslutning som begge parter aksepterer er det vel? Uansett så håper jeg du er blitt litt klokere og fått litt mer forståelse for mekanismene selv om du ikke har fått de innrapporterte tallene til Nest Sotra i detalj

Du kan altså ikke vise til data som kan analyseres.
Det kom ikke som noen overraskelse.

Dersom skal du heller ikke si at NN ikke kan lufte tanken om å diskutere om det var rettmessig og eller fornuftig.

Forstår du virkelig ikke det???

return_of_drakkar
10.11.19 16:54
Windsor: Men er da ingenting som tyder på at Nest har blitt vurdert strengere enn andre? Som lawrenc sier er det jo naturlig å anta at Nest ville anket dersom de hadde en sak. Det du kaller "stille spørsmål" fremstår vel mer som grunnløs spekulasjon. Helt naturlig å ha som utgangspunkt at NFFs avgjørelse er korrekt.

Jeg startet med å lufte en tanke om det rettmessige i det, som da også innebærer det fornuftige.
Er det noe galt i det?

Men da måtte man ha litt data å analysere.
Ex cathedra om det generelle er jo ikke noe svar.
Alle forstår jo at noe ikke kan synes oppfylt eller bra nok.

Skal vi si at du/dere ser på tingene fra ditt/deres ståsted og jeg fra mitt?
La oss bare innse da at vi er forskjellige...
Ok?

Jeg er fornøyd med det...

(Innlegget ble redigert 10.11.19 16:56)

return_of_drakkar
10.11.19 17:00
Spahob: Et spørsmål som klubben burde stilt seg sjøl. Hvordan har det seg at et lag som ingen egentlig bryr seg om ender med å bli mislikt av så mange.

Det er nå slik fotballen er det.
Det er sikkert mange som ikke liker HamKam også.
Av forskjellige grunner.

Jeg har null tilknytning eller forhold til Nest Sotra, men har da ikke noe mer imot dem enn andre.
Som askeladder er de litt artige, og særlig i fjor hvor de slo både Aalesund og Viking både hjemme og borte.

Fotball er noe som påvirker oss på rare måter :).

return_of_drakkar
10.11.19 17:01
lawrenc: Ha en god dag videre kompis :)

Vi kan være enige om den som starter 17:30 i et annet land avgjør en del der :).
Ha selv en god kveld :).

Morten_1996
Morten_1996Innlegg: 2865
10.11.19 17:07
return_of_drakkar: data

Hva slags «data» er det egentlig du vil analysere? Hvilke tall snakker du om?

Det er ingenting her som skal tolkes eller synses. Ikke noe skjønn som spiller inn. Handlingsplanen er signert av begge parter, både Nest-Sotra og NFF. Hvorvidt man har oppnådd kravene/målene i planen er svart/hvitt, udiskutabelt. Nest-Sotra oppnådde ikke sine egne mål, ble trukket i poeng, og de forstår selv utmerket godt hvorfor.

Hva er det du føler du mangler for at du, return_of_drakkar på VGD, skal kunne «avgjøre» om NFF har «gjort rett eller ei»?

lawrenc
10.11.19 17:08

Helt avslutningsvis Return, i et forsøk på å forstå deg. Hva er relevansen med å spille inn at det var 5 klubber i rød sone i juni? 

return_of_drakkar
11.11.19 09:58

Vi får gratulere Aalesund og Sandefjord med opprykket!

a. Kongsvinger - Sogndal
b. KFUM - Kongsvinger/Sogndal
c. Start mot vinneren av b.
d. Vinner av c mot 3.siste i Eliteserien.

Hvor stort er håpet om at kvalifiseringsvinneren i OBOS makter å slå ut den 3.siste fra Eliteserien?
Av de lagene som ligger på de 6 siste i Eliteserien tror jeg at Lillestrøm og Sarpsborg er de vanskeligste å slå.
Mjøndalen det letteste.
Slik jeg ser det da.

Hva mener andre om det?

ObjektivtSett
ObjektivtSettInnlegg: 4431
11.11.19 10:33
return_of_drakkar: letteste

Godset og TIL må også nevnes her. F.eks. Start hadde ikke vært sjanseløse mot disse lagene. Jeg ville faktisk sett på Start som en hårfin favoritt.

return_of_drakkar
11.11.19 14:17
Morten_1996: Hva slags «data» er det egentlig du vil analysere? Hvilke tall snakker du om?
Det er ingenting her som skal tolkes eller synses. Ikke noe skjønn som spiller inn. Handlingsplanen er signert av begge parter, både Nest-Sotra og NFF. Hvorvidt man har oppnådd kravene/målene i planen er svart/hvitt, udiskutabelt. Nest-Sotra oppnådde ikke sine egne mål, ble trukket i poeng, og de forstår selv utmerket godt hvorfor.
Hva er det du føler du mangler for at du, return_of_drakkar på VGD, skal kunne «avgjøre» om NFF har «gjort rett eller ei»?

Det hadde vært artig å se de data (verdier) som ligger bak avgjørelsen.
Hva er feil med det?

Om det teknisk rettmessige er sort-hvitt, så trenger det ikke være fornuftig. Selv om det sistnevnte kan være en annen sak.
Og det sistnevnte kan man mene noe om ut fra de faktiske verdiene som ligger til grunn.

Du skal selvsagt få mene ditt om saken - men da burde vel jeg også få kunne ha min vinkling på det?
Eller?

lawrenc
11.11.19 14:35
return_of_drakkar: Om det teknisk rettmessige er sort-hvitt, så trenger det ikke være fornuftig. Selv om det sistnevnte kan være en annen sak.Og det sistnevnte kan man mene noe om ut fra de faktiske verdiene som ligger til grunn.

Hei igjen. Nå startet vel strengt tatt denne diskusjonen ikke med det som utgangspunkt om hva som var fornuftig eller ikke, men om hva som er rett eller ikke. 

Det var i denne sammenhengen du blant annet, blandet inn dette med at det var 5 lag i rød sone, og at du var redd for at for at noen ble rammet og andre ikke. Altså underforstått at det ikke er "likhet for loven". 

Det er med dette som bakteppe at jeg har forsøkt å forklare deg hvordan reglene er. Regler som er sort/hvitt uten grunnlag for skjønn, og med det ingen grunn til å være bekymret for at lagene ikke behandles likt

Så kan man selvsagt diskutere fornuften i nivåene som er satt, men dette er jo i det minste kjøreregler alle klubber og NFF er enige om, og da bør man anta å tro at det er en viss grad fornuft i det som ligger til grunn

Ellers kan nevnes at resultatet i gårsdagens kamp i England var helt greit :)

Morten_1996
Morten_1996Innlegg: 2865
11.11.19 15:15
return_of_drakkar: Det hadde vært artig å se de data (verdier) som ligger bak avgjørelsen.

Hvilke data? Hva vil du ha?

"Avgjørelsen"? De eneste dataene som ligger bak avgjørelsen om å trekke Nest for poeng er at de ikke gjorde det de hadde skrevet under på at de skulle gjøre. 

return_of_drakkar
11.11.19 19:10
lawrenc: Nå startet vel strengt tatt denne diskusjonen ikke med det som utgangspunkt om hva som var fornuftig eller ikke, men om hva som er rett eller ikke.

...men i min verden er ikke all alltid sort-hvitt---

Nest Sotra måtte i 2018 legge fram en handlingsplan.
Sportssjefen hadde hatt godt håp om at det skulle gå bra.
Man hadde jobbet intensivt i klubben.
NFF mente da i år at denne likevel ikke var godt nok oppfulgt.

Så er det slik at NFF vekter tingene.
Det vil si at de tar hensyn til slik som budsjett-størrelse.
Det måles mot variabler som balanse, gjeld og omsetning.
Inntekter og kostnader.
NFF hevder seg å i vareta dette på en god nok måte via sitt system.

Men slike systemer kan alltid diskuteres.
Da er vi inne på både der rettmessige og det fornuftige.
Slike systemer kan likevel være skjeve.

Derfor kunne diverse tall være interessante å se, også vurdert mot andre røde lags tall og utvikling.
Raufoss og Jerv har også ligget like lenge i rød sone.
Selv om da Nest har en gleppe pga. divisjon, og hadde rød før den gleppa; så fargen er slettes ikke uvesentlig.

Sogndal har nå også fått krav om en plan, da de var røde i 30.6.2019-regnskapet. Bare 2 lag hadde alt på stell.

return_of_drakkar
11.11.19 19:13
Morten_1996: Hvilke data? Hva vil du ha? "Avgjørelsen"? De eneste dataene som ligger bak avgjørelsen om å trekke Nest for poeng er at de ikke gjorde det de hadde skrevet under på at de skulle gjøre.

Du kan se mitt svar til Lawrenc herover.
Vi kan alle ha forskjellige interesser og innfallsvinkler om en sak.

(Innlegget ble redigert 11.11.19 19:14)

return_of_drakkar
11.11.19 19:23
ObjektivtSett: Godset og TIL må også nevnes her. F.eks. Start hadde ikke vært sjanseløse mot disse lagene. Jeg ville faktisk sett på Start som en hårfin favoritt.

Vi får se.
Det er ikke engang sikkert at det blir Start.

De har hjemme mot de andre 3 lagene:

0-0 KFUM
1-0 Sogndal
3-1 Kongsvinger

De skal være favoritter, men gikk jo også på 0-3 hjemme mot Notodden, så de er liksom ikke som Aalesund hjemme.
Jeg synes ikke av det jeg har sett at Start har vært noe spesielt, men for all del, de fikk 62 poeng, noe som ofte ville vært nok til opprykk (men de har jo ikke Rufo :)).

lawrenc
11.11.19 21:43
return_of_drakkar: Nest Sotra måtte i 2018 legge fram en handlingsplan.Sportssjefen hadde hatt godt håp om at det skulle gå bra.Man hadde jobbet intensivt i klubben.NFF mente da i år at denne likevel ikke var godt nok oppfulgt.

Å være optimist og ha trua, slik som Sportssjefen i Nest Sotra hadde, er definitivt en god egenskap å ha når man jobber i en fotballklubb. Men rapporteringen til forbundets finansielle oppfølgingssystem, kalt FOS, tar høyde for faktiske innrapporterte tall, og ikke håp og tru dessverre. At Nest Sotras Sportsjef hadde trua er vel og bra, men de kom åpenbart ikke i mål, og da kommer straffen. 

Fra og med juni 2019, måtte klubbene i rød sone rapportere etter det som heter FOS v2.1 (Finansielt Oppfølgingssystem). Her må klubbene rapportere inn klubbens totalrentabilitet, resultat før skatt, såkalt bærekraftig resultat, personalkostratio (ex transfer), Arbeidskapital, Likviditetsgrad og egenkapitalsandel. Alt målt i prosent ut i fra omsetning. 

Alt etter hvor hvor god prosentgraden er i hvert parameter gis poengscore. Er den god gis plusspoeng, er den svak gis minuspoeng. Ved handlingsplanens slutt må en klubb ha en score på minimum 65. I motsatt fall vil klubben miste profflisens. I handlingsplanen som varer i 3 år, så skal klubben rapportere inn disse tallene med jevne mellomrom. Klubb og NFF, har i samarbeid godkjent en progresjon på poengsum i perioden, og dersom klubben ikke oppnår de avtalte poengsummene, så får det en konsekvens. Slik som poengtrekk. 

All den tid Nest Sotra ikke er ved handlingsplanens slutt, vil det si at poengscore er et stykke under 65, som er måltallet. Og når klubben ikke oppnår dette delmålet, tilsier det at klubbens økonomi ikke er bærekraftig. 

Kravene til klubbene er med andre ord veldig sort/hvitt uten bruk av skjønn. Systemet som brukes er noe som er vedtatt på tinget av klubbene, og som NFF forvalter. Siden Nest Sotra ikke har påklaget straffen, er det ingen grunn til å betvile at straffen er rettmessig. 

Og nettopp det at klubben ikke er driveverdig, er vel bakgrunnen for at klubbledelsen nå på en kreativ måte forsøker rydde opp i det økonomiske kaoset ved etablere en ny klubb, og som en del av dette rydde opp i økonomien. Om de lykkes er fortsatt uklart, men om de ikke lykkes i å få på plass driveverdig drift innen utgangen av neste år, vil klubben mest sannsynlig bli degradert grunnet svak økonomi

Det var dagens leksjon Return. Håper du ble klokere :)

(Innlegget ble redigert 11.11.19 21:49)

return_of_drakkar
12.11.19 17:54
lawrenc: Å være optimist og ha trua, slik som Sportssjefen i Nest Sotra hadde, er definitivt en god egenskap å ha når man jobber i en fotballklubb. Men rapporteringen til forbundets finansielle oppfølgingssystem, kalt FOS, tar høyde for faktiske innrapporterte tall, og ikke håp og tru dessverre. At Nest Sotras Sportsjef hadde trua er vel og bra, men de kom åpenbart ikke i mål, og da kommer straffen.    Fra og med juni 2019, måtte klubbene i rød sone rapportere etter det som heter FOS v2.1 (Finansielt Oppfølgingssystem). Her må klubbene rapportere inn klubbens totalrentabilitet, resultat før skatt, såkalt bærekraftig resultat, personalkostratio (ex transfer), Arbeidskapital, Likviditetsgrad og egenkapitalsandel. Alt målt i prosent ut i fra omsetning.    Alt etter hvor hvor god prosentgraden er i hvert parameter gis poengscore. Er den god gis plusspoeng, er den svak gis minuspoeng. Ved handlingsplanens slutt må en klubb ha en score på minimum 65. I motsatt fall vil klubben miste profflisens. I handlingsplanen som varer i 3 år, så skal klubben rapportere inn disse tallene med jevne mellomrom. Klubb og NFF, har i samarbeid godkjent en progresjon på poengsum i perioden, og dersom klubben ikke oppnår de avtalte poengsummene, så får det en konsekvens. Slik som poengtrekk.    All den tid Nest Sotra ikke er ved handlingsplanens slutt, vil det si at poengscore er et stykke under 65, som er måltallet. Og når klubben ikke oppnår dette delmålet, tilsier det at klubbens økonomi ikke er bærekraftig.    Kravene til klubbene er med andre ord veldig sort/hvitt uten bruk av skjønn. Systemet som brukes er noe som er vedtatt på tinget av klubbene, og som NFF forvalter. Siden Nest Sotra ikke har påklaget straffen, er det ingen grunn til å betvile at straffen er rettmessig.    Og nettopp det at klubben ikke er driveverdig, er vel bakgrunnen for at klubbledelsen nå på en kreativ måte forsøker rydde opp i det økonomiske kaoset ved etablere en ny klubb, og som en del av dette rydde opp i økonomien. Om de lykkes er fortsatt uklart, men om de ikke lykkes i å få på plass driveverdig drift innen utgangen av neste år, vil klubben mest sannsynlig bli degradert grunnet svak økonomi   Det var dagens leksjon Return. Håper du ble klokere :)

Dette er bare generelle utsagn om at det finnes et system.
Det forstår jo alle.
Men det sier ikke så mye om hvordan man vekter osv.
Dette er ikke godt nok for meg, selv om du skriver generelt greit om det. :).
Man forstår jo at er det elementer som behandles, når Nest Sotra mister poeng, mens Raufoss som har sine 7 siste i rød sone klarer å unngå det så langt.

Så din oppgave blir nå først å lenke til det konkrete systemet som brukes. Altså å vise til oppsettet for regnestykkene.

Det at man vekter i forhold til budsjett-størrelse, som de selv sier, betyr at det ligger skjønn i systemet.
Derfor vil jeg se noe mer konkret.

Ja eller nei:
Kan du lenke til den konkrete algoritmen?

Hvis ikke er det helt ok, men si det i så fall.

(Innlegget ble redigert 12.11.19 17:58)

lawrenc
12.11.19 20:57
return_of_drakkar: Hvis ikke er det helt ok, men si det i så fall

Hei Return,

Først av alt, synes jeg det er morsomt at du er interessert i å lære og forstå mer hvordan NFF, med sine lover og regler generelt, og toppfotball spesielt, fungerer og er skrudd sammen 

Ser du skriver at du forstår sammenhengen, men samtidig så leser jeg ut fra hva du skriver at du ikke helt forstår det hele. Ikke til forkleinelse for det, for det er hele er skrudd sammen på en ganske så sammensatt måte. Men jeg skal forsøke forklare 

NFF er en frivillig, partipolitisk nøytral og uavhengig medlemsorganisasjon, med det som mål å verne om medlemmenes felles interesser. Og medlemmene her er jo fotballklubbene. Slik som eksempelvis Nest Sotra

Hvert år inviteres forbundets medlemmer til noe som kalles Forbundstinget. Forbundstinget er forbundets lovgivende myndighet og øverste organ. Forbundstinget velger sitt styre, og styret står for forvaltningen av forbundets virksomhet innenfor de rammer som blir fastlagt vedtatt på forbundstinget

I tillegg til å velge sitt eget styre med Generalsekretær og det hele, velges en rekke komiteer og utvalg. En av disse komiteene kalles for Klubblisensnemda. Klubblisensnemda består av totalt 8 personer, og disse velges for 4 år. Medlemmene i denne nemnda, eller komiteen om du vil her kompetanse inn jus, økonomi og toppidrett. Denne komiteen er satt til å ivareta søknader om å få klubblisens  

(Innlegget ble redigert 12.11.19 21:11)

lawrenc
12.11.19 21:12

Hei igjen Return, Valgte å dele svaret opp i to, så det blir enklere å forholde seg til. Her kommer del 2

For at en klubb skal få lov til å spille i en av de 3 øverste nivåene innen herrefotball, eller det øverste nivået på damefotball, må klubben få en såkalt klubblisens. For å få en slik lisens, må klubben tilfredsstille en del kriterier. Blant annet økonomi. Den komiteen som er satt til å ivareta dette er Klubblisensnemda. Kriteriene til å få klubblisens, er i likhet med Klubblisensnemda valgt på Forbundsstyret, hvor blant annet Nest Sotra har stemmerett. Dersom det er klubber som ikke innfrir kriteriene til å få lisens, plasseres klubben i såkalt rød sone, og klubben må i samarbeid med nemda utarbeide en handlingsplan for hvordan oppnå kriteriene

Denne handlingsplanen beskriver dette. I denne planen vil det spesifikt stå hvilke delmål og frister som gjelder, og hva som vil være reaksjonen dersom frister eller delmål ikke oppnås. Eksempler på reaksjoner kan være Irettesettelse, bøter eller poengtrekk. I handlingsplanen skal det også være en sluttdato, hvor kriteriene skal være oppnådd. Reaksjonen ved å ikke oppnå kriterier ved sluttdato vil være å miste profflisens, og bli degradert til øverste nivå uten krav om profflisens. Klubben har ansvar for å legge frem utfyllende informasjon  eller dokumentasjon underveis, slik at nemnda kan avgjøre om delmål og lisenskriterier er oppfylt. Om det skulle være tungtveiende årsaker til at det skulle være behov for å revidere delmål, så er det mulig å søke om dette 

Det vil si at dersom det er noe hold i uttalelsen til Sportslig Leder i Nest Sotra, så kunne de sende inn en dokumentasjon på dette, og forbundet vil kunne korrigere handlingsplan og klubben unngå poengtrekk. Siden det ikke skjedde, er det liten grunn til å tro på Sportslig Leders uttalelse til media. Et lite, men morsomt poeng her, er jo at du er kritisk til beslutningen til Klubblisensnemda, som Nest Sotra ikke har påklaget, men samtidig aksepterer og legger til grunn Sportslig Leders kommentar. Men nok om det…

(Innlegget ble redigert 12.11.19 21:13)

lawrenc
12.11.19 21:19
return_of_drakkar: Man forstår jo at er det elementer som behandles, når Nest Sotra mister poeng, mens Raufoss som har sine 7 siste i rød sone klarer å unngå det så langt.
Så din oppgave blir nå først å lenke til det konkrete systemet som brukes. Altså å vise til oppsettet for regnestykkene.
Det at man vekter i forhold til budsjett-størrelse, som de selv sier, betyr at det ligger skjønn i systemet.Derfor vil jeg se noe mer konkret.

Har forsøkt å forklare bakteppet i to foregående innlegg, men for å forklare disse to punktene slik at du forstår bedre, er at når det kommer til Raufoss og andre klubber som er i rød sone som ikke har fått poengtrekk, så vil det si at de holder seg innenfor delmålene som er satt i handlingsplanen. Noe som da vil indikere at klubbenes økonomi er på bedringens vei, og at de er på vei ut av rød sone. For Nest Sotra sin del, så tyder poengtrekket, og med det, det faktum at de ikke oppnådde delmål, ikke har bedring i sin økonomi

At man vekter prosentvise måltall på variable og faste kostnader i handlingsplan i forhold til budsjettstørrelse er helt naturlig. Noe jeg vil tro alle med en viss bedriftsøkonomisk forståelse forstår jo hvorfor det. Slik fungerer jo budsjetteringen i næringslivet også. Sier seg selv at forholdet Personalkost vs omsetning endrer seg ut ifra hvor stor omsetningen er

Fått det hele bildet nå Return? Håper det hvertfall 

Obban
ObbanInnlegg: 539
13.11.19 16:25

Sandnes - Strømmen settes til 0-3.

SANDNES ULF - STRØMMEN GJENNOMFØRES IKKE

Nevi
NeviInnlegg: 9031
13.11.19 16:36

Kan ikke tenke meg at NFF kunne komme til samme beslutning om Notodden hadde vunnet mot Start. Det hadde isåfall vært fryktelig urettferdig mot en tredjepart.

DietCoke
DietCokeInnlegg: 10582
13.11.19 16:49
Nevi: Kan ikke tenke meg at NFF kunne komme til samme beslutning om Notodden hadde vunnet mot Start.

At kampen er betydningsløs har nok gjort det lettere å falle ned på denne beslutningen, ja.

return_of_drakkar
13.11.19 18:06
lawrenc: Fått det hele bildet nå Return? Håper det hvertfall

Beklager igjen, men du har ikke besvart det jeg har spurt om.
Som du har gitt inntrykk av å ha inngående kjennskap til?

Jeg har etterlyst selve konfigurasjonen av algoritmen(e), ikke masse ord om det "alle" vet. 
Vanskelig å forstå det?

Så kan du ikke det da...
Finnes ikke oversikten over dette offentlig tilgjengelig er det greit nok.
Dermed bruker ikke jeg mer tid...

(Innlegget ble redigert 13.11.19 18:11)

return_of_drakkar
13.11.19 18:08

Kongsvinger vs Sogndal var satt opp til søndag 17.november.
Men Sogndal protesterte og kampen ble flyttet til lørdag 23.november.

Sitat fra Bakke (hentet fra Firda):

" Å setje opp kvalifisering i landslagspausen er heilt hol i hovudet. Eg forstår ikkje at det går an. Dette er ein nøydd til å sjå på, seier Bakke til Sogn Avis."

Men NFF gjør jo alt rett, sier noen :).

Klikk for å gå tilbake til toppen