Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

2.div avd. 1 - 2019

NYTT TEMA
Citano
CitanoInnlegg: 526
01.12.18 12:37

Arendal
Brattvåg
Bryne
Byåsen (opp)
Fredrikstad
Egersund
Hødd
Kvik Halden (opp)
Levanger (ned)
Moss
Nardo
Sola (opp)
Stjørdals-Blink
Vidar

Blandet avdeling med lag fra Østfold, Trøndelag, Møre og Romsdal, Sørlandet og Rogaland.

Lykke til!

IRalyZ
IRalyZInnlegg: 3441
01.12.18 12:43

Vi fikk alle lagene vi helst skulle ungått. Det her blir en spennende avdeling. 

malacay3
malacay3Innlegg: 19153
01.12.18 13:20

Tror ikke det er bare meg, denne avdelingen ser betydelig sterkere ut enn den andre.

Malacay

Citano
01.12.18 13:35
malacay3: Tror ikke det er bare meg, denne avdelingen ser betydelig sterkere ut enn den andre.

Føler at den andre avdelingen er tøffere, men det er ikke stor forskjell. 

DarrenEadie
DarrenEadieInnlegg: 85
01.12.18 13:44

Greit gjerne ut om det Citano.

jakral
jakralInnlegg: 20978
01.12.18 13:49

To herlige lokaloppgjør mot Kvik og Moss, men ellers ingen andre motstandere fra Østlandet. Lange reiseturer neste sesong.

Shank
ShankInnlegg: 202
01.12.18 13:53

Synes personlig denne avdelingen ser tøffest ut. Her har vi klubber som Arendal, Bryne, Fredrikstad, Egersund & Hødd som alle har bra med ressurser og ønsker seg opp en divisjon. Levanger er jeg mer usikker på men regner med de ønsker seg rett opp igjen.

Shank
ShankInnlegg: 202
01.12.18 14:01

Vidar Nisja fikk ikke noe nytt kontrakt forslag i Sandnes Ulf, ønsker ikke å flytte på seg så han blir værendes i området.

Har vært i samtaler med gamleklubben Bryne, forventer at han går enten ditt eller til Egersund. Er "kun" 32 år, bør blir en solid forsterkning for det laget han signerer for.

(Innlegget ble redigert 01.12.18 14:01)

odtj
odtjInnlegg: 3520
01.12.18 16:49

Spennende for Sola dette. Blir tøft. 

odtj
odtjInnlegg: 3520
01.12.18 19:50

VG tipper

Ny FFK-nedtur

2. divisjon avdeling 1:

1. Egersund
2. Bryne
3. Fredrikstad
4. Arendal
5. Brattvåg
6. Hødd
7. Levanger
8. Vidar
9. Moss
10. Kvik Halden
11. Byåsen
12. Stjørdals-Blink
13. Nardo
14. Sola

Obban
ObbanInnlegg: 286
01.12.18 19:59
Shank: Synes personlig denne avdelingen ser tøffest ut. Her har vi klubber som Arendal, Bryne, Fredrikstad, Egersund & Hødd som alle har bra med ressurser og ønsker seg opp en divisjon.

Enig, jeg synes denne avdelingen ser betydelig tøffere ut.

malacay3
01.12.18 21:35
odtj: VG tipper
Ny FFK-nedtur
2. divisjon avdeling 1:
1. Egersund2. Bryne3. Fredrikstad4. Arendal5. Brattvåg6. Hødd7. Levanger8. Vidar9. Moss10. Kvik Halden11. Byåsen12. Stjørdals-Blink13. Nardo14. Sola

Clickbait. Det er vel rimelig tidlig å tippe når man ikke vet hvilke spillere som kommer og går i de ulike klubbene.

Malacay

Morten_1996
Morten_1996Innlegg: 1052
02.12.18 02:52
Citano: Føler at den andre avdelingen er tøffere
jatilnei
jatilneiInnlegg: 625
02.12.18 03:14

Synes gruppene er fordelt rimelig jevnt egentlig. Man baserer vel ikke bare på geografi men også litt på hvordan tabell-situasjonen var i år (eller tar jeg feil?). Muligens så er det flere lag med både ambisjoner og resurser i denne gruppen, men basert på tabell-plasseringer i 2018 så tipper jeg at det er ganske likt. 

Ser at lag som Asker, Grorud, Bærum, Mjølner, Alta, Elverum osv er i samme gruppe igjen, og deres gruppe var tidvis ekstremt jevn i fjor. Ser også at Florø (nr 15 i Obos) og Åsane (nr 14 i Obos) er i den gruppen, og de med klare opprykks-ambisjoner bør nok i utgangspunktet være glad for og ikke havne i samme gruppe som de. 

Citano
02.12.18 10:54
jatilnei: Ser at lag som Asker, Grorud, Bærum, Mjølner, Alta, Elverum osv er i samme gruppe igjen, og deres gruppe var tidvis ekstremt jevn i fjor. Ser også at Florø (nr 15 i Obos) og Åsane (nr 14 i Obos) er i den gruppen, og de med klare opprykks-ambisjoner bør nok i utgangspunktet være glad for og ikke havne i samme gruppe som de.

Nettopp. Det var det som var min tankegang at Avd. 2 også virket tøff med mange lag som lå ann til opprykk helt frem til de aller siste rundene i forrige sesong.

Tror uansett at begge avdelingene vil ha det jevnt på toppen med kamp frem til siste runde.
Samtidig er det alltid et lag eller to (eller fler) som setter forhåndstips og forventninger til skamme uansett om det skulle være plassering langt høyere opp eller lenger ned.

Link-86
Link-86Innlegg: 9414
02.12.18 18:38

Som Moss fan...faen. Her kommer reisebudsjett og viljen til å få kjørt seg hardt. Dette blir jevnt. 

Obban
02.12.18 21:12
jatilnei: Ser at lag som Asker, Grorud, Bærum, Mjølner, Alta, Elverum osv er i samme gruppe igjen, og deres gruppe var tidvis ekstremt jevn i fjor.

At det var jevnt trenger ikke bety at gruppen var sportslig sterk. Skeid stakk fra i avdeling 2, men foruten det var det ganske jevnt. KFUM kapret kvalifiseringsplassen på bedre målforskjell og var ganske overlegne i kvalifiseringen mot nr 2 i avdeling 1.
Jeg synes det virker som NFF har vektlagt geografi fremfor sportslig nivå i dette oppsettet.
Sotra-trener Tommy Knarvik mener da også at de var heldige som havnet i avdeling 2.

jatilnei
02.12.18 21:46
Obban: At det var jevnt trenger ikke bety at gruppen var sportslig sterk. Skeid stakk fra i avdeling 2, men foruten det var det ganske jevnt. KFUM kapret kvalifiseringsplassen på bedre målforskjell og var ganske overlegne i kvalifiseringen mot nr 2 i avdeling 1.
Jeg synes det virker som NFF har vektlagt geografi fremfor sportslig nivå i dette oppsettet.
Sotra-trener Tommy Knarvik mener da også at de var heldige som havnet i avdeling 2.

Hvordan måler man isåfall det sportslige nivået opp mot hverandre? Er det slik at lagene med størst "ambisjoner" og størst budsjetter skal fordeles likt mellom gruppene, eller skal man fortsette og gå etter sportslige prestasjoner i 2018 (så vidt jeg vet) samt geografi, slik man gjør nå? Hadde man kun gått etter geografi så kunne man endt opp med en voldsom sterk "vestlandsgruppe" hvor lag som Florø, Åsane, Egersund, Bryne, Hødd og Brattvåg osv kunne kommet sammen. Kanskje også med et par sterke og jevngode østlandslag for å fylle opp. Med andre ord så mener jeg det kunne vært langt verre. 

(Innlegget ble redigert 02.12.18 21:55)

Obban
02.12.18 22:32

Ja, det er ikke utelukkende satt opp etter geografi og kunne selvsagt vært verre. Men dersom Sandnes av en eller annen grunn ble flyttet ned en divisjon er jeg ikke i tvil om hvilken avdeling jeg ville foretrukket. Da tenker jeg på muligheter for opprykk. Økonomisk ville denne avdelingen vært å foretrekke, men jeg er overbevist om at den hadde blitt mye tøffere sportslig.

jatilnei
03.12.18 00:15
Obban: Men dersom Sandnes av en eller annen grunn ble flyttet ned en divisjon er jeg ikke i tvil om hvilken avdeling jeg ville foretrukket. Da tenker jeg på muligheter for opprykk.

Hmmm morsomt scenario. Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde tenkt selv. Hvis man ser tabeller og plasseringer i 2018 så er jo strengt talt de to beste lagene i den andre gruppen (Florø og Åsane), og det er jo bare et lag som rykker direkte opp. Jeg har vel ikke hørt noe annet enn at begge lagene har ambisjoner om en snarlig retur til Obos.....også får man jo se hvordan dette ser ut på våren 2019. Jeg tror særlig Åsane kan bli et ekstremt vanskelig lag å møte, så jeg ville nok valgt denne gruppen for å slippe å møte dem (på tross av at det kanskje er flere lag med ambisjoner i denne avdelingen). 

Limaxm
LimaxmInnlegg: 15
05.01.19 18:32

Kan nesten se ut som om det går mot flytting av kampen Byåsen - Moss som foreløpig er satt opp til den sjette juni.

Årsaken er at kråkesupporter nr 1, selveste Hjælmen, skal kunne få delta i sin brors bryllup.

Et hederlig motiv for kamplytting etter min mening.

NRK: Super-supporter prøver å flytte fotballkamp for å rekke familiebryllup.

PS, hva skjer med nettsida til kråkevingen. Er det ikke lenger penger til drift?

malacay3
05.01.19 18:45
Limaxm: Årsaken er at kråkesupporter nr 1, selveste Hjælmen, skal kunne få delta i sin brors bryllup. Et hederlig motiv for kamplytting etter min mening.

Støtter flytting av denne kampen. Hjælmen ER Moss.

Malacay

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 20300
05.01.19 18:59
malacay3: Støtter flytting av denne kampen. Hjælmen ER Moss.

Artig fyr det  der...men man kunne jo flytte bryllupet også...

Ljua
LjuaInnlegg: 19
07.01.19 12:40

Abstinens... gleder meg vilt til sesong-start, men først nå til vinterens treningskamper. Hva er første treningskamp for lag i denne avdelingen?

(Innlegget ble redigert 07.01.19 12:46)

malacay3
07.01.19 12:55

FFK spiller mot Mjøndalen 26.01.2019.

Malacay

Ljua
LjuaInnlegg: 19
07.01.19 14:36

Har funnet følgende;

Fredag 18 jan, Kvik Halden – Råde

Fredag 25 jan, Moss – Rommen

Fredag 25 jan, Hødd – Herd

Lørdag 26 jan, FFK – Mjøndalen

Fredag 1 feb, Viking – Sola

Lørdag 2 feb, Arendal – Fløy

Onsdag 6 feb, Stjørdals/Blink – Verdal

Fredag 8 feb, Sandnes Ulf – Bryne

Lørdag 2 mars, Egersund - Brodd

Link-86
Link-86Innlegg: 9414
07.01.19 15:45
Limaxm: PS, hva skjer med nettsida til kråkevingen.

Forumet bare døde og ble vel ikke heller vedlikeholdt. Henger vel litt sammen med nedrykk osv, men. 

malacay3
07.01.19 21:22
Link-86: Forumet bare døde og ble vel ikke heller vedlikeholdt. Henger vel litt sammen med nedrykk osv, men.

Jeg tror de fleste slike forum er døende, man bruker FB i stedet. Det er betydelig mer aktivitet på supporter-sidene til FFK der enn på FFKsupporter.net.   

Malacay

Limaxm
LimaxmInnlegg: 15
07.01.19 22:45

Skjønner. Det er vel ikke så unaturlig, antakelig vis. Nå er det omtrent et tiår siden jeg sist hadde tid til å surfe rundt på en masse forum, var vel mye forlangt alt bare hadde forblitt som før.

Syntes for øvrig alltid at kråkeboka (forumet) burde ha hett kråketinget. Såpass sjølhøytidelighet kunne/kan man da som supportere unne seg, selv om domsfullmakten er liten :)

Spradebassen
SpradebassenInnlegg: 1526
07.01.19 23:47
malacay3: Hjælmen ER Moss.

Hærlig fyr! Så Hjælmen på nyhetene (NRK Østfold) nå der han forteller at han allerede har planlagt konfirmasjonen til sin datter syv år frem i tid. Den er da planlagt til å finne sted i november for å unngå fotballkrasj. Får håpe for husfredens skyld at Moss da ikke spiller i eliteserien :))

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg