Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

2.div avd. 2 - 2019

NYTT TEMA
Citano
CitanoInnlegg: 578
01.12.18 12:44

Alta
Asker
Bærum
Elverum
Florø (ned)
Fram Larvik
Grorud
Kjelsås
Mjølner
Odd 2
Oppsal (opp)
Senja (opp)
Sotra (opp)
Åsane (ned)

Nord-Norge, Oslo & Asker/Bærum, og Vestlandet samlet. I tillegg får vi Elverum fra Hedmark, Fram Larvik fra Vestfold og Odd 2 fra Telemark.

Mange lag her som var lenge med i opprykkskamp i forrige sesong og at denne avdelingen får to nedrykkslag fra OBOS. Da tror jeg denne blir den tøffeste og jevneste avdelingen i år.

Lykke til!

(Innlegget ble redigert 01.12.18 12:47)

Laberget
LabergetInnlegg: 506
01.12.18 18:03

Ingen lette kamper. Odd 2 blir det nærmeste lokaloppgjør Fram kommer. Akkurat nå er jeg fornøyd hvis larvikslaget unngår den verste nedrykksgjørma.  

Citano
05.12.18 08:32

Litt tidlig, men Coolbet kommer med noe odds for Avd. 2.

Åsane 3.50
Elverum 6.00
Alta 6.00
Asker 7.00
Grorud 10.00
Bærum 12.00
Mjølner 15.00
Kjelsås 18.00
Florø 18.00
Fram 30.00
Sotra 100.00
Odd2 100.00
Senja 100.00
Oppsal 100.00

Ikke overraskende at Åsane tippes til å gå rett opp igjen, men noe overraskende er det at Florø ikke får særlig med tillit. Kommer de til å miste såpass med spillere etter nedrykket? 
Ellers jevnt utover tabellen utenom de nyopprykkede og Odd 2 som ikke gis noen sjanse for tabelltopp.    

Norsk Tipping gir noe lignede odds 
Åsane 2,50
Elverum 5,00
Asker 6,00
Grorud 6,00
Alta 8,00
Bærum 10,00
Florø 12,00
Kjelsås 18,00
Fram 22,00
Mjølner 30,00
Oppsal 75,00
Senja 75,00
Sotra 75,00
Odd 2 100,00   

(Innlegget ble redigert 05.12.18 08:34)

Stracqualursi
StracqualursiInnlegg: 3256
23.12.18 12:34

Pest eller kolera her, begge avdelingene er knalltøffe og der er nå vi virkelig ser effekten av spissingen.

For Frams del håper jeg på å holde plassen med god margin, viktig for fotballen i Vestfold.

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 17589
23.12.18 13:28
Stracqualursi: For Frams del håper jeg på å holde plassen med god margin, viktig for fotballen i Vestfold

Kan legge til:

For de utenfra er det en kjent sak at det ikke har vært lett å samarbeide innad i byen, nytt for sesongen er at det har blitt en stor forandring i klimaet for Larviksfotballen.
Første var at Fram ansatte Roger Iversen fra Halsen, han var i samtaler med Moss, Raufoss og Hønefoss, men valgte heldigvis oss.
Iversen har gjort en kjempejobb med veldig lite ressurser og fått stabilisert Halsen som et topplag i 3 div.
En klubb som normalt har spilt mellom 4 og 6 divisjon.
Det ble også annonsert at det skulle bli et langt bedre samarbeid mellom Halsen og Fram i Larvik.

Denne uka gikk også treneren for Larvik Turn ut i avisa, med beskjeden at nå ville dem også ha et samarbeid med Fram Larvik.
Treneren for Frams eldste og argeste rival i over 100 år, la også til at fortsatt ville "hatet" være der, med at han ikke dro på kamper og holdt pusten når han kjørte gjennom bydelen.
Alt dette med et skjevt smil selvfølgelig.
Det betyr ikke et knefall for Fram, men heller sikte på en samarbeids-klubb i framtiden.
"- Larvik Turn-trenerens drøm er å få til en samarbeidsklubb med lokal forankring. Ikke bare med Fram, men med alle klubbene i Larvik, og han tror det også ville gitt positiv respons i næringslivet."  
Sitat fra lokalavisa.

Uansett hvordan dette skulle ende, får vi bare håpe dette er et skritt i riktig retning for Larvik og fotballen.

LHK annonserte akkurat nye økonomiske problemer

D
e mangler 6 millioner, vi andre som driter en lang vei i håndball får bare håpe næringsliv og kommunen endelig er lei og satser nye veier nå.
Selv om jeg ikke vil holde pusten for akkurat det,  da de har blitt reddet en 10-20 ganger fra før og blir sannsynlig det igjen, da Frams tidligere sterkeste sponsor gjennom flere år, Abax, har nå med å innsette sine egne topper i LHK, skiftet fokus mot dem.

Laberget
23.12.18 22:03

Det er alltid spennende med kampen om lærkula på Solkysten. Når det gjelder larviksfotballen, så hadde det vært fint om alle kunne samlet seg om Fram, eller vil vi kanskje få en ny klubb ala Larvik Fotball? Det er mange skjær i sjøen også ved å danne en slikt lag: FKT, Hønefoss BK, og Groruddalen Ballklubb for å nevne noen. Men også noen som har gjort det bra slik som FK Haugesund, 08, og Kristiansund BK.

Det som slår meg er at gamle lag ofte kommer tilbake etter å ha ligget i dvale: Mjøndalen IF, Hamkam,  og Jerv.

Det er ikke noe fasitsvar på dette. Om Turn og Fram skal samarbeide? Tja, den som lever får se.

Det var jo så gilde planer her forleden i Tønsberg. Eik, FKT og Flint satt seg ned på Klubben for å samarbeide (Hotell, og et nøytralt sted). Pene ord...men nå: krangel så busta fyker.

Ting er seg selv lik i Vestfold.

(Innlegget ble redigert 23.12.18 22:04)

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 27156
07.01.19 12:55
BigTonyAdams: stabilisert Halsen som et topplag i 3 div

Med en breddeklubb som Halsen, så er den jobben den gamle Ballklubben-spissen Iversen (han var heit sammen med blant andre Ken Bjørntvedt Olsen på det 'Geson'-inspirerte Sandefjord-laget som ble nedsablet med 5-0 (to minutter ut i klippet - 5-0, ja, og ikke 5-1, som grafikken sier) på Torstrand foran 3000 mennesker tre runder før slutt en deilig høstdag i '89, men som likevel rykket opp etter at Fram tabbet seg ut mot Donn i Kristiansand i runden etter) har gjort ganske gedigen, ja. Jeg spilte selv aldersbestemt fotball i Halsen for en "hel haug" med år siden, og den gang var det aldri tanker som tilsa at man skulle være noe annet enn en femte- eller sjettedivisjonsklubb. At man nå virker å høre hjemme på øvre halvdel på fjerdenivået er godt gjort. De har alltid drevet sunt i Bergeskogen, og det er fint å se at det bærer frukter. 

Hvem er Turn-trener nå denne sesongen? Det screenshot-et du har vedlagt røper kun Lars som fornavn. Nå har jeg ikke vært ØP-abonnent på mangfoldige år, så jeg greier dessverre ikke å dra kjensel på fyren pr bilde heller. 

Samarbeid i larviksfotballen har jeg dessverre fortsatt liten tro på, selv om det virker som om dét er det eneste som kan få byen ut av den litt fotballmessige bakevja man har vært i i altfor mange tiår allerede. Spennende blir det uansett å se hva Roger Iversen kan få til på Torstrand. Om han greier å videreføre det han rakk å oppnå i Halsen, så kan en kanskje vente seg en moderne form for fotball med vektlegging på yngre spillere og utvikling av disse? 

(Innlegget ble redigert 07.01.19 12:59)

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 17589
07.01.19 18:47

Lars Moholt

Laberget
15.01.19 08:55

I dag fyller IF Fram 125 år. Grattis:) Det vil bli signert 2 nye spillere. Dagen feires med fakkeltog,avduking, ny låt m.m. 

Mer om klubbens historie her

Citano
29.01.19 19:21

Noen med noe treningskamper-liste for lagene?

Stracqualursi
29.01.19 19:23
Citano: Noen med noe treningskamper-liste for lagene?

Nei, men Fram skal tydeligvis spille en treningskamp mot SF nå på lørdag. 

sTIMEN87
sTIMEN87Innlegg: 8826
01.02.19 00:40

Florø gjør i allefall sitt foreløpig for å satse alt for å spille Obos i 2020! 

Har signert i allefall 2 spillere som er å regne som klassespillere i 2 div pluss ny 1keeper.

http://fotball.florosk.no/nyheter/vennberg

http://fotball.florosk.no/nyheter/kaspernissen

http://fotball.florosk.no/nyheter/fabricius

Man har i tilegg klart å få Lorent Callaku til å signere ny kontrakt og alle med kontrakt blir med videre. De som har forlatt laget er Runar Hove(Viking) og Stefan Aase Åsane av stammen. Ellers forlot de spillerene som bare hadde kontrakt ut 2018 klubben i fjor og tidlig i år. 

Men er veldig optimistisk sett med Florø øyne. Ikke noe svakere lag enn i fjor sett bort fra Runar Hove. Men en har hatt en del spillere på prøve mot Sogndal, å det skulle ikke overraske meg om noen av de blir signert. Da er i mine øyne troppen komplett.

Ser med andre ord optimistisk fram til en ny sesong, som forhåpentligvis vil vise at Florø som klubb og lag har vokst mange hakk til tross for nedrykket. For var mange positive ting å ta med seg videre.

Tror på en solid sesong hvor en bør være en favoritt til å rykke opp.

Forza Florø Fotball!* Vi Følger Vårt Blåe Lag I Med Og Motgang!*.

(Innlegget ble redigert 01.02.19 00:44)

sTIMEN87
01.02.19 01:33

Citano: Florø har slettes ikke mista så altfor mange av betydning. Det er kun Hove og Stefan Aase av stammen til nå pluss at Gjermundstad nok er i tenkeboksen.

Men har en følelse av at han blir med videre til slutt!:)

Ellers er stammen der pluss 3 nye inn solide sådan sett med tanke pp nivået pluss at man nok jobber med et par nye spillere i allefall hvor det kan tenkes at de var med mot Sogndal.

Ser positivt fram til sesongen tross alt. Ikke noe svakere lag enn i fjor ser en bort fra Runar Hove. Les det jeg skreiv om laget hvis det er av interesse.

Det at bookiene ikke har troa er ingenting nytt her i gården! Men da har de fulgt lite med. Florø er totalt sett styrka fra i fjor. Det hørte du i fra meg!:). Får vi se om bookiene forandrer oddsen en smule før sesongstart, noe jeg tror de gjør/bør gjøre!

(Innlegget ble redigert 01.02.19 01:37)

Laberget
02.02.19 06:45

Fram Larvik Fotball spiller mot Sandefjord Fotball på Tollnesbanen i Skien kl 12.00 i dag.(+)

Jeg forventer nærmest ingenting mht resultat i denne kampen av Fram. Det er ikke nå larvikslaget skal være gode. Ny spillere og formasjoner skal testes. SF har akkurat rykka ned fra ES og burde jo ta dette.

Det mest spesielle er at kampen går i Telemark. Tønsberg har jo Fix Arena, men  takhøyden er 8 meter i innendørshallen. Sandarhallen er ikke fullskala. Larvik burde helt klart hatt en skikkelig fotballhall med internasjonale mål.

(Innlegget ble redigert 02.02.19 06:47)

Laberget
02.02.19 13:20

1-0 til Fram ved Osestad, straffe

(Innlegget ble redigert 02.02.19 13:20)

Laberget
02.02.19 13:28

1-1

Laberget
02.02.19 13:50

Slutt 1-1. Fram har mest grunn til å være fornøyd med kampen. Frams keeper bør minske på dragningene i feltet. 

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 21979
02.02.19 14:17
sTIMEN87: Ellers er stammen der pluss 3 nye inn solide sådan sett med tanke pp nivået

Vennberg er en spiller som vil passe i Florø.
Nok en bedre spiller enn Aase som gikk.

sTIMEN87
05.02.19 00:28

return of drakkar: Tror at med Vennberg inn så bare styrker det midtbanen for Florø sin del. Han er i mine øyne en mer komplett spiller enn Aase som han nok er en erstatter for, pluss at han har rutine. Han var feks veldig god for KIL i 2015 når de rykka opp.

Han er en solid tilvekst.

Det at Runar Hove er borte bekymrer meg derimot litt. Her er det litt vanskelig å se hvem som skal fylle tomrommet som han etterlater seg. Men umulig er det på ingen måte. Får håpe at klubben signerer en av de som var med mot Sogndal. Hørte at noen få av de gjorde en god kamp tap til tross.

Kasper Nissen inn tror jeg er gull verdt. Pluss ny keeper og Lorent Callaku med videre er solid til nå.

Ving11
Ving11Innlegg: 41
08.02.19 15:13

Etter 1-1 mot Sandefjord sist helg, så spiller Fram Larvik sin 2. treningskamp i dag fre  kl. 16.30 mot FK Tønsberg. I Fix Arena Tønsberg. Fram skal ha lagt ut troppen på sin Facebook (og hjemmeside?). I tillegg til nysigneringer, så ser det ut som de stiller med 3-4 prøvespillere.

(Innlegget ble redigert 08.02.19 15:14)

Ving11
10.02.19 15:09

FK Tønsberg - Fram 2-2. Kampen karakteriseres som ingen god kamp av Fram treneren i lokalavisen. Flere prøvespillere spilte hos Fram.

2 mål av Frams nysignering Anders Bjørntvedt Olsen, mens tidligere Fram spiller Christian Østli utlignet for Tønsberg.

Ving11
10.02.19 15:21

Kamper:

16/2: Grorud-Fram kl. 12.00 LSK hallen

24/2: Fram-Halsen

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 21979
10.02.19 18:37
sTIMEN87: Tror at med Vennberg inn så bare styrker det midtbanen for Florø sin del. Han er i mine øyne en mer komplett spiller enn Aase som han nok er en erstatter for, pluss at han har rutine. Han var feks veldig god for KIL i 2015 når de rykka opp.
Han er en solid tilvekst.
Det at Runar Hove er borte bekymrer meg derimot litt. Her er det litt vanskelig å se hvem som skal fylle tomrommet som han etterlater seg. Men umulig er det på ingen måte. Får håpe at klubben signerer en av de som var med mot Sogndal. Hørte at noen få av de gjorde en god kamp tap til tross.
Kasper Nissen inn tror jeg er gull verdt. Pluss ny keeper og Lorent Callaku med videre er solid til nå.

Vennberg har stor arbeidskapasitet, bra skudd og også en som trår til i dueller.

Nissen var vel i Nest Sotra da Florø rykket opp?
En bra spiller.

Synd at Florø har mistet Hove, Rashad, Kupen...
Hva tror du om den nye treneren?

sTIMEN87
12.02.19 01:35

return of drakkar: Nissen var toppskårer for Nest Sotra den sesongen å blir en solid tilvekst som trengs. Men han fikk seg en strekk mot AAFK i 3-0 tapet nå i forrige treningskamp og det er enda uvisst hvor lenge det vil holde han ute. Men han er forhåpentligvis tilbake før serieststarten uansett!

Jepp synd at alle disse forsvant men de har gått til solide lag, som viser at Florø er på vei sportslig.

Man får forhåpentligvis inn en solid spiller for Hove og det er snakk om en Lopes som visstnok skal være god og i allefall for 2 div.

Ellers må en ikke glemme at Florø tross alt har Savland,Badou(prøvespill i Sogndal for øyeblikket men under kontrakt), Nissen(solid i Nest)som kan spille spiss. Halvor Solheim Olsen er annen som kan det(prøvespill i Sogndal for øyeblikket men under kontrakt). Man har i tilegg fått tilbake Kaddu Aton som var ute i hele fjor uten å spille et minutt med fotball.

Tror uansett vi nok får sett en del nye navn før sesongstart. For min del virker troppen totalt sett ut til å være stryrka fra i fjor. 2019 blir et år jeg virkelig har troa på!

Forza Florø Fotball!* Vi Følger Vårt Blåe Lag I Med Og Motgang!*.

PS! Tror i tilegg Stimen som supporterklubb står like sterkt bak gutta i årets sesong! Det bør spille en viss rolle til slutt.

Ving11
12.02.19 16:22

Fram Larvik har lagt ut følgende oversikt over kamper på sine hjemmesider:

Her følger en foreløpig oversikt over treningskamper for A-laget frem mot seriestart. Det kan selvsagt forekomme at det blir endringer i denne.

Lørdag 2/2 Sandefjord Fotball - Fram 1-1 

Fredag 8/2 FK Tønsberg - Fram, 2-2

Lørdag 16/2 Grorud – Fram kl. 12 LSK Hallen
Søndag 24/2 Fram – Halsen Bergeskogen
Lørdag 9/3 Arendal – Fram kl. 14 Arendal
Lørdag 30/3 Kjelsås – Fram kl. 12 Oslo
Lørdag 7/4 Fredrikstad – Fram kl. 15 Fredrikstad Stadion

https://iffram.no/2019/02/forelopig-oversikt-treningskamper-2019/

Ola21
Ola21Innlegg: 52
16.02.19 17:32

Ser ut til at Fram er på gang. Grorud - Fram 0-1. Trener Iversen kan få skikk på dette

Stracqualursi
16.02.19 19:18
Ola21: Ser ut til at Fram er på gang. Grorud - Fram 0-1. Trener Iversen kan få skikk på dette

Det er februar.

Fram slo SF i en kamp i ferbruar en gang, fikk grisebank i en treningskamp i juni samme år. 

Så, treningskamper i februar betyr null, niks og ingenting i forhold til den kommende sesongen.

Adair
AdairInnlegg: 75
16.02.19 20:01

Noen som har oversikt over Grorud eller Kjelsås sine treningskamper?

Bakkus
BakkusInnlegg: 3194
16.02.19 23:58
Adair: Noen som har oversikt over Grorud eller Kjelsås sine treningskamper?

Vi tapte 2-0 for KFUM idag. 

Adair
AdairInnlegg: 75
17.02.19 14:00

Fikk med meg det. Har du oversikt over andre kamper? Ser de står oppført med kl. 12.00-14.00 i LSK-hallen 2. mars, mulig treningskamp da?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg