Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Holmen Johansen til Brann

NYTT TEMA
Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 8294
Tjaaah
TjaaahInnlegg: 24867
09.01.19 16:19
Solvgutt1: Noen som kan si noe om Branns nye keeper?

Kan i hvert fall ta med dette fra artikkelen, for de som ikke har tilgang:

"Den to meter høye keeperen passer godt inn i profilen for det rødtrøyene ønsker i en keeper. Det første opplagte er høyden. Brann-trener Lars Arne Nilsen har aldri lagt skjul på at han foretrekker en keeper som er høy.

Det andre opplagte er at Johansen er en spillende keeper. Han har operert mye i den gode, gamle sweeperrollen for Sandefjord denne sesongen."

Arggg
ArgggInnlegg: 1554
09.01.19 16:27

Er han tiltenkt rollen som førstekeeper? I så fall er det et langt steg ned fra Radinger.

Han har stort sett vært veldig svak de gangene jeg har sett ham, og de få SF-tilhengerne jeg kjenner virker ikke veldig overbevist av spillet hans, for å si det mildt. Det skal sies at han visstnok har spilt seg opp i høst. 

Denne sweeper-rollen det snakkes om virker for meg mer som en keeper som er kronisk på halvdistanse enn en som avverger målsjanser. Men for all del, veldig mulig at han slår til i Brann.

(Innlegget ble redigert 09.01.19 16:27)

lok1
lok1Innlegg: 4901
09.01.19 16:33

Siterer meg selv fra branntråden før jul:

"I følge fantasy så hadde Radlinger en redningsprosent på 52%, mens Holmen hadde 61%. Med tanke på at Holmen hadde Eliteseriens dårligste forsvar og Radlinger Eliteseriens beste forsvar så mener jeg at han er undervurdert. Holmen er også keeperen som kommer ut å bryter motstanders spill mer enn De Gea og Neuer. Han var også grunnen til at Brann ikke vant mot Sandefjord i september.

Mener derfor han er undervurdert. Kanskje ikke top class, men av de vi har muligheten til så er han den vi bør gå for, hvis ikke POL skal dra en estisk keeper som ingen har hørt om til klubben da."

Zanick
ZanickInnlegg: 6029
09.01.19 17:12

Holmen Johansen storspilte mot Brann, så ikke overraskende at de ble interessert. 

Tjaaah
09.01.19 17:21
Zanick: Holmen Johansen storspilte mot Brann, så ikke overraskende at de ble interessert.

RBH er heldigvis ikke i Brann lengre, så jeg antar at de har undersøkt litt nøyere, men kan fort være at det var sånn han først kom på blokken, ja.

Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 2877
09.01.19 17:52

Arrrg, deg hører vi ikke på. 

GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 79219
09.01.19 21:44

Brann er blant lagene som potensielt kunne hatt tidenes sjanse til å  tukte RBK nå som de driter på leggen med Horneland og så går de for det rælet der mellom stolpene. Selv Radlinger må jo være bedre?

Havrebukken
HavrebukkenInnlegg: 1004
10.01.19 10:49

Men å gi tillit til en ung, lovende og lokal keeper er det ikke snakk om...

Eksberten
EksbertenInnlegg: 24743
10.01.19 12:44
Havrebukken: Men å gi tillit til en ung, lovende og lokal keeper er det ikke snakk om...

Nå kan vi jo si at sølvet glapp da de måtte bruke unge Pettersen, som gjorde flere tabber på slutten av sesongen. Når det gjelder Holmen Johansen, så er jo det en keeper som har vært regnet som svært lovende, men som har slitt med lite spilletid over mange år.
Nå får han endelig muligheten til å vise hva han er god for med et godt forsvar fremom seg.  Landslagsledelsen rangerer Eirik Holmen Johansen som en av de 5-6 beste norske keeperne, da han fikk 2 kamper på landslagsbenken i høst.
Skulle Holmen Johansen mislykkes, så vil vel også Markus Olsen Pettersen få muligheten igjen, hvis ikke blir han kanskje lånt ut til en annen klubb.
Håkon Opdal er nok trolig hentet inn som en backup/trenerrolle?

stikkpillen
stikkpillenInnlegg: 14414
10.01.19 14:24
Eksberten: hvis ikke blir han kanskje lånt ut til en annen klubb.

Han er lånt ut til Nest Sotra

Havrebukken
10.01.19 14:24

Jarstein, Nyland, Hansen, Grytebust, Bråtveit, Rossbach er iallfall 6 keepere jeg rangerer som bedre keepere. Kanskje også Andreas Lie i Aalesunds FK? 

Det er utvilsomt en nedgradering fra Radlinger.

Men jeg skal følge med på hvordan han gjør det... Prove me wrong.

Mxzptlk
MxzptlkInnlegg: 1156
10.01.19 22:44
Havrebukken: Det er utvilsomt en nedgradering fra Radlinger.

Korleis er det utvilsomt? Virker her som du har sett lite til ingenting av hverken Radlinger eller Johansen, og at du berre er ute etter å snakke ned vår nysignering.

Eg føler meg trygg på at Holmen Johansen er ein bedre keeper enn Radlinger av det begge har vist i 2018. Han er hvertfall ein bedre skuddstopper, det er utvilsomt. At han også er norsk (tek ikkje opp utl.kvote) og m.s. krever mindre lønn gjer at denne overgangen ser meget oppegåande ut.

Eksberten
EksbertenInnlegg: 24743
11.01.19 00:15
stikkpillen: Han er lånt ut til Nest Sotra

Høres fornuftig ut. Gjelder låneavtalen hele sesongen? 1 år i OBOS-ligaen kan være en fin utviklingsarena for Olsen Pettersen denne sesongen.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 15738
11.01.19 00:19
lok1: Holmen er også keeperen som kommer ut å bryter motstanders spill mer enn De Gea og Neuer. Han var også grunnen til at Brann ikke vant mot Sandefjord i september.

Likte den her. Fra De Gea/Neuer-klasse i første setning til en avgjørende rolle i en kamp mellom Sandefjord og Brann i neste linje.

Morten P eller?

lok1
11.01.19 07:11

Du burde kanskje følge litt mer med på Brann slik at du vet hvilken keeper de har jaktet før du uttaler deg. Ha en ellers god dag.

Havrebukken
11.01.19 07:54

Har sett Holmen Johansen mange ganger. Men kanskje jeg overvurderte Radlinger...

Holmen Johansen er dårlig keeper. Men han har litt å bevise før han slår seg inn blant topp-7 av norske keepere..

Folkflesk
11.01.19 09:34
lok1: Du burde kanskje følge litt mer med på Brann slik at du vet hvilken keeper de har jaktet før du uttaler deg.

Brann har åpenbart et keeperproblem. Det er min uttalelse.

lok1
11.01.19 09:48
Folkflesk: Brann har åpenbart et keeperproblem. Det er min uttalelse.

Og hvilken keeper som er a) høy og b) spillende og gjerne norsk mener du vi skulle gått for? Jeg tror Holmen blir en suksess, at dere sier han er dårlig handler bare at han har stått bak et av Eliteseriens dårligste forsvar på mange år.

keizersoze
keizersozeInnlegg: 10003
11.01.19 10:05

Det vil jo vise seg. Jeg tror det går like greit som med de vi har hatt iallfall.

Tjaaah
11.01.19 10:35
Eksberten: Høres fornuftig ut. Gjelder låneavtalen hele sesongen? 1 år i OBOS-ligaen kan være en fin utviklingsarena for Olsen Pettersen denne sesongen.

Har faktisk ikke sett noe helt konkret skrevet om hvor lenge, men det virker som om alle mener ut sesongen, ja.

Tjaaah
11.01.19 10:38

Opdal og Holmen Johansen er et åpenbart problem? Du kan for all del mene at det finnes bedre keepere i verden, men et problem er det ikke akkurat, i hvert fall ikke i norsk målestokk.

HLund
HLundInnlegg: 10257
11.01.19 10:41

Sammenlignet med Andre Hansen er alle keepere i Eliteserien et problem. På tide at noen luringer i utlandet snapper ham opp nå.

Ellers er det vel ikke lenger siden enn 2016 at Håkon Opdal var ligaens beste keeper, så jeg vil nå vente litt før jeg kaller Opdal et problem.

Folkflesk
11.01.19 12:04
Tjaaah: Opdal og Holmen Johansen er et åpenbart problem?

Opdal er 36 år og Johansen er en middelmådig keeper. De to i fjor var altså Radlinger og den uheldige unggutten.

Nei, Brann får det ikke helt til på keeperplass. Men vi får se om Johansen kan overraske. Hvis ikke må Opdal stå i mål med rullator.

(Innlegget ble redigert 11.01.19 12:10)

HLund
HLundInnlegg: 10257
11.01.19 12:16
Folkflesk: Opdal er 36 år

Uten sammenligning for øvrig: Van der Sar var 41 da han stod i mål for Manchester United. 36 er ikke noen forferdelig alder for en keeper. Bedre backup enn det dere har om ikke annet. Derimot er det ikke tvil om at det var en svekkelse å selge Piotr.

lok1
11.01.19 14:25
Folkflesk: Nei, Brann får det ikke helt til på keeperplass. Men vi får se om Johansen kan overraske. Hvis ikke må Opdal stå i mål med rullator.

Og hvem ville du gått for av keeperne som skulle passe inn i Brann som er a) høy og b) spillende og gjerne norsk? Egentlig, hvilken keeper som Brann har sjans på ville du gått for i det hele tatt? 

Tjaaah
11.01.19 16:11
Folkflesk: Opdal er 36 år

Og?

twu
twuInnlegg: 10775
12.01.19 00:05

Radlinger var den desidert beste keeperen i Norge når det gjaldt det å ha ballen i beina. Det meste annet var han stort sett middels på. Jeg vet lite om Holmen Johansen utover at jeg forstod at han gjorde en dugelig høstsesong i fjor, men jeg kan ikke forstå at vi skal være stort svekket på keeperplassen ihvertfall.

Håpet er at Olsen Pettersen utvikler seg i Nest, og kommer tilbake som førstevalg. Talentet er utvilsomt til stede, men han trenger kamptrening uten presset fra i hovedsak bergens media.

Firensju
FirensjuInnlegg: 1737
12.01.19 16:47

Jeg har ikke sett mye av Holmen Johansen, men det at han er tatt ut på landslaget er jo positivt. Håper at han utvikler seg godt i Brann.

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 8294
20.01.19 00:58
lok1: "I følge fantasy så hadde Radlinger en redningsprosent på 52%, mens Holmen hadde 61%. Med tanke på at Holmen hadde Eliteseriens dårligste forsvar og Radlinger Eliteseriens beste forsvar så mener jeg at han er undervurdert. Holmen er også keeperen som kommer ut å bryter motstanders spill mer enn De Gea og Neuer. Han var også grunnen til at Brann ikke vant mot Sandefjord i september.

Hvor finnes denne statistikken?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester